Rally Vrchovina se do plánu startů Vojtěcha Štajfa dostala zejména jako test pro úvod domácí asfaltové sezóny. Teď se ale se svým Subaru Impreza WRX STI řadí do širšího okruhu uvažovaných favoritů soutěže, důvodem jsou i chladné počasí a zasněžená trať.
Zatímco někteří jezdci se nechali zaskočit dlouhou zimou a z Rally Vrchovina se na poslední chvíli odhlásili, Subaru Czech Duck Racing Team vyráží do Slavonic s elánem a s dobrou náladou. Značka Subaru je vyhlášená tím, že její produkty dobře pracují i ve velmi těžkých podmínkách, na soutěž se proto těší také pilot jednoho z vozů Subaru Impreza WRX STI, Vojtěch Štajf: „Náš plán původně počítal s tím, že Rally Vrchovina využijeme jako asfaltový test před vstupem do letošního národního šampionátu dvoudenních soutěží. Teď se ale zdá, že se nám budou spíše hodit zkušenosti, které jsme nabyli na ´severském turné´, tedy při našich startech na sněhových soutěžích ve Finsku a Lotyšsku. Bude to ale stejně především o sbírání zkušeností, potřebujeme se totiž sehrát s novým spolujezdcem Františkem Rajnohou, se kterým jsme se domluvili na startech v celém zbytku sezóny – Marcela Ehlová je bohužel stále ze zdravotních důvodů mimo hru. Po dlouhé době uslyším ve voze mužský hlas, takže je to pro mne i tak trochu nová výzva.
Mnozí si všimli, že jsme ve startovní listině zapsáni s vozem specifikace R4 v rámci třídy 2. Nepůjde ale o jiný vůz ani o můj trvalý přestup do kategorie, kterou jsem prohlašoval za slepou uličku. Pouze jsme dostali možnost zapůjčit si některé podvozkové komponenty a vyzkoušet si, zdali nebudou tou správnou volbou. Jedeme ale ve svém voze, který bude navíc v již dobře známých barvách, pro následující klatovskou soutěž však chystáme jako překvapení pro fanoušky zbrusu nový design. Potěšilo mne, že organizátoři Rally Vrchovina dosud nezapomněli na naše prvenství na předchůdkyni této soutěže z roku 2008 a přidělili nám velmi čestné startovní číslo 6. Nemyslím si sice, že letos budeme bojovat o prvenství, přesto ale nechceme dělat ostudu a loudat se. Na druhou stranu nemusí mít ´sprinteři´ z nás žádné obavy – záměrně jsme se neregistrovali do šampionátu ve sprintrally, nechceme totiž brát nikomu body. Hodláme si soutěž důkladně vychutnat a zejména se dobře svézt. Nakonec se nám pak mohou zimní zkušenosti hodit třeba i pro Šumavu – také tam je teď na některých erzetách sníh a zima ještě možná nekončí,“ mudruje s úsměvem Štajf.
V barvách Subaru Czech Duck Racing Team se zatím ještě nevrátí na tratě Petr Kačírek, jehož vůz dosud nemá po zimní nehodě všechny potřebné komponenty. Naopak uvidíme Milana Sameše, který s Ottou Slezákem po boku osedlá osvědčený vůz Subaru Impreza ve specifikaci N11, který tým pod vedením Pavla Janouška udržuje ve velmi dobré kondici a který při svých startech neustále prokazuje velmi dobrou konkurenceschopnost.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?