Štajf zkusí na Vrchovině zúročit severské zkušenosti

rally šumava
rally šumava, foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz
Karel Špaček 5. dubna 2013 11:37
Sdílej:

Rally Vrchovina se do plánu startů Vojtěcha Štajfa dostala zejména jako test pro úvod domácí asfaltové sezóny. Teď se ale se svým Subaru Impreza WRX STI řadí do širšího okruhu uvažovaných favoritů soutěže, důvodem jsou i chladné počasí a zasněžená trať.

Zatímco někteří jezdci se nechali zaskočit dlouhou zimou a z Rally Vrchovina se na poslední chvíli odhlásili, Subaru Czech Duck Racing Team vyráží do Slavonic s elánem a s dobrou náladou. Značka Subaru je vyhlášená tím, že její produkty dobře pracují i ve velmi těžkých podmínkách, na soutěž se proto těší také pilot jednoho z vozů Subaru Impreza WRX STI, Vojtěch Štajf: „Náš plán původně počítal s tím, že Rally Vrchovina využijeme jako asfaltový test před vstupem do letošního národního šampionátu dvoudenních soutěží. Teď se ale zdá, že se nám budou spíše hodit zkušenosti, které jsme nabyli na ´severském turné´, tedy při našich startech na sněhových soutěžích ve Finsku a Lotyšsku. Bude to ale stejně především o sbírání zkušeností, potřebujeme se totiž sehrát s novým spolujezdcem Františkem Rajnohou, se kterým jsme se domluvili na startech v celém zbytku sezóny – Marcela Ehlová je bohužel stále ze zdravotních důvodů mimo hru. Po dlouhé době uslyším ve voze mužský hlas, takže je to pro mne i tak trochu nová výzva.

Mnozí si všimli, že jsme ve startovní listině zapsáni s vozem specifikace R4 v rámci třídy 2. Nepůjde ale o jiný vůz ani o můj trvalý přestup do kategorie, kterou jsem prohlašoval za slepou uličku. Pouze jsme dostali možnost zapůjčit si některé podvozkové komponenty a vyzkoušet si, zdali nebudou tou správnou volbou. Jedeme ale ve svém voze, který bude navíc v již dobře známých barvách, pro následující klatovskou soutěž však chystáme jako překvapení pro fanoušky zbrusu nový design. Potěšilo mne, že organizátoři Rally Vrchovina dosud nezapomněli na naše prvenství na předchůdkyni této soutěže z roku 2008 a přidělili nám velmi čestné startovní číslo 6. Nemyslím si sice, že letos budeme bojovat o prvenství, přesto ale nechceme dělat ostudu a loudat se. Na druhou stranu nemusí mít ´sprinteři´ z nás žádné obavy – záměrně jsme se neregistrovali do šampionátu ve sprintrally, nechceme totiž brát nikomu body. Hodláme si soutěž důkladně vychutnat a zejména se dobře svézt. Nakonec se nám pak mohou zimní zkušenosti hodit třeba i pro Šumavu – také tam je teď na některých erzetách sníh a zima ještě možná nekončí,“ mudruje s úsměvem Štajf.

V barvách Subaru Czech Duck Racing Team se zatím ještě nevrátí na tratě Petr Kačírek, jehož vůz dosud nemá po zimní nehodě všechny potřebné komponenty. Naopak uvidíme Milana Sameše, který s Ottou Slezákem po boku osedlá osvědčený vůz Subaru Impreza ve specifikaci N11, který tým pod vedením Pavla Janouška udržuje ve velmi dobré kondici a který při svých startech neustále prokazuje velmi dobrou konkurenceschopnost.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.