Rally Vrchovina se do plánu startů Vojtěcha Štajfa dostala zejména jako test pro úvod domácí asfaltové sezóny. Teď se ale se svým Subaru Impreza WRX STI řadí do širšího okruhu uvažovaných favoritů soutěže, důvodem jsou i chladné počasí a zasněžená trať.
Zatímco někteří jezdci se nechali zaskočit dlouhou zimou a z Rally Vrchovina se na poslední chvíli odhlásili, Subaru Czech Duck Racing Team vyráží do Slavonic s elánem a s dobrou náladou. Značka Subaru je vyhlášená tím, že její produkty dobře pracují i ve velmi těžkých podmínkách, na soutěž se proto těší také pilot jednoho z vozů Subaru Impreza WRX STI, Vojtěch Štajf: „Náš plán původně počítal s tím, že Rally Vrchovina využijeme jako asfaltový test před vstupem do letošního národního šampionátu dvoudenních soutěží. Teď se ale zdá, že se nám budou spíše hodit zkušenosti, které jsme nabyli na ´severském turné´, tedy při našich startech na sněhových soutěžích ve Finsku a Lotyšsku. Bude to ale stejně především o sbírání zkušeností, potřebujeme se totiž sehrát s novým spolujezdcem Františkem Rajnohou, se kterým jsme se domluvili na startech v celém zbytku sezóny – Marcela Ehlová je bohužel stále ze zdravotních důvodů mimo hru. Po dlouhé době uslyším ve voze mužský hlas, takže je to pro mne i tak trochu nová výzva.
Mnozí si všimli, že jsme ve startovní listině zapsáni s vozem specifikace R4 v rámci třídy 2. Nepůjde ale o jiný vůz ani o můj trvalý přestup do kategorie, kterou jsem prohlašoval za slepou uličku. Pouze jsme dostali možnost zapůjčit si některé podvozkové komponenty a vyzkoušet si, zdali nebudou tou správnou volbou. Jedeme ale ve svém voze, který bude navíc v již dobře známých barvách, pro následující klatovskou soutěž však chystáme jako překvapení pro fanoušky zbrusu nový design. Potěšilo mne, že organizátoři Rally Vrchovina dosud nezapomněli na naše prvenství na předchůdkyni této soutěže z roku 2008 a přidělili nám velmi čestné startovní číslo 6. Nemyslím si sice, že letos budeme bojovat o prvenství, přesto ale nechceme dělat ostudu a loudat se. Na druhou stranu nemusí mít ´sprinteři´ z nás žádné obavy – záměrně jsme se neregistrovali do šampionátu ve sprintrally, nechceme totiž brát nikomu body. Hodláme si soutěž důkladně vychutnat a zejména se dobře svézt. Nakonec se nám pak mohou zimní zkušenosti hodit třeba i pro Šumavu – také tam je teď na některých erzetách sníh a zima ještě možná nekončí,“ mudruje s úsměvem Štajf.
V barvách Subaru Czech Duck Racing Team se zatím ještě nevrátí na tratě Petr Kačírek, jehož vůz dosud nemá po zimní nehodě všechny potřebné komponenty. Naopak uvidíme Milana Sameše, který s Ottou Slezákem po boku osedlá osvědčený vůz Subaru Impreza ve specifikaci N11, který tým pod vedením Pavla Janouška udržuje ve velmi dobré kondici a který při svých startech neustále prokazuje velmi dobrou konkurenceschopnost.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?