Rally Vrchovina se do plánu startů Vojtěcha Štajfa dostala zejména jako test pro úvod domácí asfaltové sezóny. Teď se ale se svým Subaru Impreza WRX STI řadí do širšího okruhu uvažovaných favoritů soutěže, důvodem jsou i chladné počasí a zasněžená trať.
Zatímco někteří jezdci se nechali zaskočit dlouhou zimou a z Rally Vrchovina se na poslední chvíli odhlásili, Subaru Czech Duck Racing Team vyráží do Slavonic s elánem a s dobrou náladou. Značka Subaru je vyhlášená tím, že její produkty dobře pracují i ve velmi těžkých podmínkách, na soutěž se proto těší také pilot jednoho z vozů Subaru Impreza WRX STI, Vojtěch Štajf: „Náš plán původně počítal s tím, že Rally Vrchovina využijeme jako asfaltový test před vstupem do letošního národního šampionátu dvoudenních soutěží. Teď se ale zdá, že se nám budou spíše hodit zkušenosti, které jsme nabyli na ´severském turné´, tedy při našich startech na sněhových soutěžích ve Finsku a Lotyšsku. Bude to ale stejně především o sbírání zkušeností, potřebujeme se totiž sehrát s novým spolujezdcem Františkem Rajnohou, se kterým jsme se domluvili na startech v celém zbytku sezóny – Marcela Ehlová je bohužel stále ze zdravotních důvodů mimo hru. Po dlouhé době uslyším ve voze mužský hlas, takže je to pro mne i tak trochu nová výzva.
Mnozí si všimli, že jsme ve startovní listině zapsáni s vozem specifikace R4 v rámci třídy 2. Nepůjde ale o jiný vůz ani o můj trvalý přestup do kategorie, kterou jsem prohlašoval za slepou uličku. Pouze jsme dostali možnost zapůjčit si některé podvozkové komponenty a vyzkoušet si, zdali nebudou tou správnou volbou. Jedeme ale ve svém voze, který bude navíc v již dobře známých barvách, pro následující klatovskou soutěž však chystáme jako překvapení pro fanoušky zbrusu nový design. Potěšilo mne, že organizátoři Rally Vrchovina dosud nezapomněli na naše prvenství na předchůdkyni této soutěže z roku 2008 a přidělili nám velmi čestné startovní číslo 6. Nemyslím si sice, že letos budeme bojovat o prvenství, přesto ale nechceme dělat ostudu a loudat se. Na druhou stranu nemusí mít ´sprinteři´ z nás žádné obavy – záměrně jsme se neregistrovali do šampionátu ve sprintrally, nechceme totiž brát nikomu body. Hodláme si soutěž důkladně vychutnat a zejména se dobře svézt. Nakonec se nám pak mohou zimní zkušenosti hodit třeba i pro Šumavu – také tam je teď na některých erzetách sníh a zima ještě možná nekončí,“ mudruje s úsměvem Štajf.
V barvách Subaru Czech Duck Racing Team se zatím ještě nevrátí na tratě Petr Kačírek, jehož vůz dosud nemá po zimní nehodě všechny potřebné komponenty. Naopak uvidíme Milana Sameše, který s Ottou Slezákem po boku osedlá osvědčený vůz Subaru Impreza ve specifikaci N11, který tým pod vedením Pavla Janouška udržuje ve velmi dobré kondici a který při svých startech neustále prokazuje velmi dobrou konkurenceschopnost.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?