Již v minulém roce našla úvodní sprintrally mistrovské sezóny své útulné zázemí v překrásných jihočeských Slavonicích. Loňský ročník Rally Vrchovina se vyvaroval větších potíží a také letos by její organizátoři rádi vydrželi na této pohodové vlně. Kladou proto ještě větší důraz na bezpečnost tratí i kvalitní informovanost diváků než v minulých letech. Informace o blížící se soutěži, konané v termínu 5. – 6. 4. 2013, se už průběžně objevují na internetových stránkách www.rallyvrchovina.cz.
Za pár týdnů přivítá překrásná krajina České Kanady účastníky zajímavého českého národního šampionátu ve sprintrally i fanoušky tohoto atraktivního sportu. Už v minulém roce se krátkodobé sepětí rychlých vozů a milé přírody osvědčilo a mnoha novým návštěvníkům předvedlo Českou Kanadu jako krásný kraj vhodný pro následné turistické výlety. Připomeňme, že v loňském roce sjela ze startovní rampy Rally Vrchovina téměř stovka vozů, no a rychle se plnící seznam došlých přihlášek naznačuje, že toto číslo by mohlo být letos možná dokonce překonáno. O rallysport je ohromný zájem i přes nešťastné události, které se přihodily na některých soutěžích loni, a tak se můžeme těšit na atraktivní podívanou i tentokrát.
Uzávěrka přihlášek je letos stanovena na 29. březen, ale už v tuto chvíli je ohlášeno přes čtyřicet posádek a jejich rychlých vozů s pohonem dvou či všech čtyř kol. Loňský vítěz Rally Vrchovina Tomáš Kostka svůj titul zřejmě obhajovat nebude a ani ve Slavonicích jej pravděpodobně neuvidíme, na seznamu přihlášených ale již v tuto chvíli figuruje loni stříbrná sympatická posádka Jan Sýkora – Martina Škardová. Ti loni uspěli s vozem Mitsubishi Lancer, letos ale chystají překvapení a značku svého vozu pro Rally Vrchovina doposud tají. Na seznamu dosud přihlášených je i několik zahraničních jezdců a i dlouhá řada starších škodovek „zadokolek“ v čele s Petrem Šimurdou. Ani o kontrolované krásné smyky tak rozhodně nebude nouze.
„Musím přiznat, že letos je vše před soutěží složitější než kdy předtím,“ říká předseda organizačního výboru Petr Tušer. „Loňské nehody, které se v českém rallysportu přihodily, probudily v lidech nedůvěru vůči celému tomuto krásnému odvětví a my měli mnohem větší komplikace s výběrem tratí a jejich schvalováním na některých obcích a institucích. O to víc si vážíme všech, kteří ví, že jsme je dosud nikdy nezklamali a kteří nám i proto povolili spolupořádat náš sportovní podnik i na svém území. Naše pozice byla složitější i proto, že naše Rally Vrchovina bude letos první soutěží v ČR, kde se pojede o mistrovské body – no a protože se oproti zvyklostem poněkud opozdily propozice i pokyny od Svazu rally, měli jsme na všechno opravdu málo času. Nicméně na poslední chvíli jsme vše zvládli a poté, co slezl sníh, bylo možné nechat prověřit i naši trať od asociace jezdců. Teď už nám sníh sice zase napadl a trochu nám to opět komplikuje, ale můžeme konstatovat, že před několika dny nám byly všechny důležité dokumenty schváleny a my se můžeme naplno věnovat přímé organizaci naší soutěže,“ s úlevou vysvětluje Tušer.
Blížící se start přidává také starosti ředitelce soutěže Petře Jurové, ta přesto neztrácí dobrou náladu: „Těší nás, že na nás nezanevřeli ani jezdci a denně nám přibývají jejich přihlášky. Moc se těšíme i na fanoušky, bez kterých by automobilové soutěže nebyly tím sportem, jakým jsou. Samozřejmě jsme věnovali velké úsilí zejména vytyčení bezpečnostních zón, abychom pomohli divákům vyhnout se nebezpečným místům. Věříme, že si k nám lidé najdou cestu, přijdou pozdravit jezdce na slavnostní rampu či do jindřichohradecké servisní zóny - no a v neposlední řadě, že u nás najdou také atraktivní místa k sledování sportovních výkonů přímo na trati.“ Zopakujme ještě, že letošní Rally Vrchovina proběhne ve Slavonicích 5. – 6. 4. 2013, přičemž uzávěrka přihlášek je určena na 29. březen.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?