Již v minulém roce našla úvodní sprintrally mistrovské sezóny své útulné zázemí v překrásných jihočeských Slavonicích. Loňský ročník Rally Vrchovina se vyvaroval větších potíží a také letos by její organizátoři rádi vydrželi na této pohodové vlně. Kladou proto ještě větší důraz na bezpečnost tratí i kvalitní informovanost diváků než v minulých letech. Informace o blížící se soutěži, konané v termínu 5. – 6. 4. 2013, se už průběžně objevují na internetových stránkách www.rallyvrchovina.cz.
Za pár týdnů přivítá překrásná krajina České Kanady účastníky zajímavého českého národního šampionátu ve sprintrally i fanoušky tohoto atraktivního sportu. Už v minulém roce se krátkodobé sepětí rychlých vozů a milé přírody osvědčilo a mnoha novým návštěvníkům předvedlo Českou Kanadu jako krásný kraj vhodný pro následné turistické výlety. Připomeňme, že v loňském roce sjela ze startovní rampy Rally Vrchovina téměř stovka vozů, no a rychle se plnící seznam došlých přihlášek naznačuje, že toto číslo by mohlo být letos možná dokonce překonáno. O rallysport je ohromný zájem i přes nešťastné události, které se přihodily na některých soutěžích loni, a tak se můžeme těšit na atraktivní podívanou i tentokrát.
Uzávěrka přihlášek je letos stanovena na 29. březen, ale už v tuto chvíli je ohlášeno přes čtyřicet posádek a jejich rychlých vozů s pohonem dvou či všech čtyř kol. Loňský vítěz Rally Vrchovina Tomáš Kostka svůj titul zřejmě obhajovat nebude a ani ve Slavonicích jej pravděpodobně neuvidíme, na seznamu přihlášených ale již v tuto chvíli figuruje loni stříbrná sympatická posádka Jan Sýkora – Martina Škardová. Ti loni uspěli s vozem Mitsubishi Lancer, letos ale chystají překvapení a značku svého vozu pro Rally Vrchovina doposud tají. Na seznamu dosud přihlášených je i několik zahraničních jezdců a i dlouhá řada starších škodovek „zadokolek“ v čele s Petrem Šimurdou. Ani o kontrolované krásné smyky tak rozhodně nebude nouze.
„Musím přiznat, že letos je vše před soutěží složitější než kdy předtím,“ říká předseda organizačního výboru Petr Tušer. „Loňské nehody, které se v českém rallysportu přihodily, probudily v lidech nedůvěru vůči celému tomuto krásnému odvětví a my měli mnohem větší komplikace s výběrem tratí a jejich schvalováním na některých obcích a institucích. O to víc si vážíme všech, kteří ví, že jsme je dosud nikdy nezklamali a kteří nám i proto povolili spolupořádat náš sportovní podnik i na svém území. Naše pozice byla složitější i proto, že naše Rally Vrchovina bude letos první soutěží v ČR, kde se pojede o mistrovské body – no a protože se oproti zvyklostem poněkud opozdily propozice i pokyny od Svazu rally, měli jsme na všechno opravdu málo času. Nicméně na poslední chvíli jsme vše zvládli a poté, co slezl sníh, bylo možné nechat prověřit i naši trať od asociace jezdců. Teď už nám sníh sice zase napadl a trochu nám to opět komplikuje, ale můžeme konstatovat, že před několika dny nám byly všechny důležité dokumenty schváleny a my se můžeme naplno věnovat přímé organizaci naší soutěže,“ s úlevou vysvětluje Tušer.
Blížící se start přidává také starosti ředitelce soutěže Petře Jurové, ta přesto neztrácí dobrou náladu: „Těší nás, že na nás nezanevřeli ani jezdci a denně nám přibývají jejich přihlášky. Moc se těšíme i na fanoušky, bez kterých by automobilové soutěže nebyly tím sportem, jakým jsou. Samozřejmě jsme věnovali velké úsilí zejména vytyčení bezpečnostních zón, abychom pomohli divákům vyhnout se nebezpečným místům. Věříme, že si k nám lidé najdou cestu, přijdou pozdravit jezdce na slavnostní rampu či do jindřichohradecké servisní zóny - no a v neposlední řadě, že u nás najdou také atraktivní místa k sledování sportovních výkonů přímo na trati.“ Zopakujme ještě, že letošní Rally Vrchovina proběhne ve Slavonicích 5. – 6. 4. 2013, přičemž uzávěrka přihlášek je určena na 29. březen.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?