V sobotu 9. března se v Želechovicích nad Dřevnicí u Zlína odehrál již šestý ročník besedy se závodníky rally. Akci ve spolupráci s AK Rallysport Brno, o. s. a Sokolem Želechovice uspořádalo občanské sdružení Rally klub Paseky.
Besedy se zúčastnilo třináct hostů z řad současných i bývalých špičkových jezdců a spolujezdců a přibližně 250 diváků, kteří zcela zaplnili želechovickou sokolovnu. Hlavními a také nejvíce dotazovanými osobnostmi akce byly mnohonásobní mistři české republiky v rally ze 70.-90. let Leo Pavlík a Václav Blahna, kteří divákům přiblížili mimo jiné atmosféru a zážitky z časů jejich působení v týmech Agroteam JZD Slušovice a AZNP Škoda Mladá Boleslav. Z jezdců současnosti pak nechyběl úřadující rallysprintový šampion Tomáš Kostka, dále Jan Černý s Pavlem Kohoutem, Jaroslav Orsák, Martin Hudec, Jaromír Tomaštík, Jan Sýkora, Martina Škardová, Jan Šlehofer a Václav Dunovský.
V řadách hostů neusedají pouze jezdci, ale i další zajímavé osobnosti z oblasti rallysportu. A tak jedním z hostů byl i Vladimír Dolejš, který věren své profesi okomentoval krátký reportážní sestřih z besedy od Michala Nedbala, ve kterém je řečeno vše nejdůležitější:
Tradiční závod na rally-trenažeru, kterého se vždy zúčastní vylosované posádky ve složení divák-host, vyhrála posádka František Máca - Jan Šlehofer. Z výhry hlavní ceny tomboly, kterou bylo letos svezení v závodní historické Škode 110 L s jezdcem Petrem Krajčou, se mohl radovat Jan Bobál ze Zlína. Ten už má shodou okolností z minulosti na kontě i vítězství v soutěži rally-trenažeru s Michalem Sumem.
Obsáhlejší video z besedy včetně zdokumentování její přípravy, úvodu a některých odpovědí od spolujezdce Honzy Pospíšila můžete shlédnout zde:
Pořadatelé děkují všem hostům i divákům za účast a již se těší na viděnou při příštím ročníků tétoojedinělé předsezónní události.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?