V sobotu 9. března se v Želechovicích nad Dřevnicí u Zlína odehrál již šestý ročník besedy se závodníky rally. Akci ve spolupráci s AK Rallysport Brno, o. s. a Sokolem Želechovice uspořádalo občanské sdružení Rally klub Paseky.
Besedy se zúčastnilo třináct hostů z řad současných i bývalých špičkových jezdců a spolujezdců a přibližně 250 diváků, kteří zcela zaplnili želechovickou sokolovnu. Hlavními a také nejvíce dotazovanými osobnostmi akce byly mnohonásobní mistři české republiky v rally ze 70.-90. let Leo Pavlík a Václav Blahna, kteří divákům přiblížili mimo jiné atmosféru a zážitky z časů jejich působení v týmech Agroteam JZD Slušovice a AZNP Škoda Mladá Boleslav. Z jezdců současnosti pak nechyběl úřadující rallysprintový šampion Tomáš Kostka, dále Jan Černý s Pavlem Kohoutem, Jaroslav Orsák, Martin Hudec, Jaromír Tomaštík, Jan Sýkora, Martina Škardová, Jan Šlehofer a Václav Dunovský.
V řadách hostů neusedají pouze jezdci, ale i další zajímavé osobnosti z oblasti rallysportu. A tak jedním z hostů byl i Vladimír Dolejš, který věren své profesi okomentoval krátký reportážní sestřih z besedy od Michala Nedbala, ve kterém je řečeno vše nejdůležitější:
Tradiční závod na rally-trenažeru, kterého se vždy zúčastní vylosované posádky ve složení divák-host, vyhrála posádka František Máca - Jan Šlehofer. Z výhry hlavní ceny tomboly, kterou bylo letos svezení v závodní historické Škode 110 L s jezdcem Petrem Krajčou, se mohl radovat Jan Bobál ze Zlína. Ten už má shodou okolností z minulosti na kontě i vítězství v soutěži rally-trenažeru s Michalem Sumem.
Obsáhlejší video z besedy včetně zdokumentování její přípravy, úvodu a některých odpovědí od spolujezdce Honzy Pospíšila můžete shlédnout zde:
Pořadatelé děkují všem hostům i divákům za účast a již se těší na viděnou při příštím ročníků tétoojedinělé předsezónní události.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?