V sobotu 9. března se v Želechovicích nad Dřevnicí u Zlína odehrál již šestý ročník besedy se závodníky rally. Akci ve spolupráci s AK Rallysport Brno, o. s. a Sokolem Želechovice uspořádalo občanské sdružení Rally klub Paseky.
Besedy se zúčastnilo třináct hostů z řad současných i bývalých špičkových jezdců a spolujezdců a přibližně 250 diváků, kteří zcela zaplnili želechovickou sokolovnu. Hlavními a také nejvíce dotazovanými osobnostmi akce byly mnohonásobní mistři české republiky v rally ze 70.-90. let Leo Pavlík a Václav Blahna, kteří divákům přiblížili mimo jiné atmosféru a zážitky z časů jejich působení v týmech Agroteam JZD Slušovice a AZNP Škoda Mladá Boleslav. Z jezdců současnosti pak nechyběl úřadující rallysprintový šampion Tomáš Kostka, dále Jan Černý s Pavlem Kohoutem, Jaroslav Orsák, Martin Hudec, Jaromír Tomaštík, Jan Sýkora, Martina Škardová, Jan Šlehofer a Václav Dunovský.
V řadách hostů neusedají pouze jezdci, ale i další zajímavé osobnosti z oblasti rallysportu. A tak jedním z hostů byl i Vladimír Dolejš, který věren své profesi okomentoval krátký reportážní sestřih z besedy od Michala Nedbala, ve kterém je řečeno vše nejdůležitější:
Tradiční závod na rally-trenažeru, kterého se vždy zúčastní vylosované posádky ve složení divák-host, vyhrála posádka František Máca - Jan Šlehofer. Z výhry hlavní ceny tomboly, kterou bylo letos svezení v závodní historické Škode 110 L s jezdcem Petrem Krajčou, se mohl radovat Jan Bobál ze Zlína. Ten už má shodou okolností z minulosti na kontě i vítězství v soutěži rally-trenažeru s Michalem Sumem.
Obsáhlejší video z besedy včetně zdokumentování její přípravy, úvodu a některých odpovědí od spolujezdce Honzy Pospíšila můžete shlédnout zde:
Pořadatelé děkují všem hostům i divákům za účast a již se těší na viděnou při příštím ročníků tétoojedinělé předsezónní události.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?