V sobotu 9. března se v Želechovicích nad Dřevnicí u Zlína odehrál již šestý ročník besedy se závodníky rally. Akci ve spolupráci s AK Rallysport Brno, o. s. a Sokolem Želechovice uspořádalo občanské sdružení Rally klub Paseky.
Besedy se zúčastnilo třináct hostů z řad současných i bývalých špičkových jezdců a spolujezdců a přibližně 250 diváků, kteří zcela zaplnili želechovickou sokolovnu. Hlavními a také nejvíce dotazovanými osobnostmi akce byly mnohonásobní mistři české republiky v rally ze 70.-90. let Leo Pavlík a Václav Blahna, kteří divákům přiblížili mimo jiné atmosféru a zážitky z časů jejich působení v týmech Agroteam JZD Slušovice a AZNP Škoda Mladá Boleslav. Z jezdců současnosti pak nechyběl úřadující rallysprintový šampion Tomáš Kostka, dále Jan Černý s Pavlem Kohoutem, Jaroslav Orsák, Martin Hudec, Jaromír Tomaštík, Jan Sýkora, Martina Škardová, Jan Šlehofer a Václav Dunovský.
V řadách hostů neusedají pouze jezdci, ale i další zajímavé osobnosti z oblasti rallysportu. A tak jedním z hostů byl i Vladimír Dolejš, který věren své profesi okomentoval krátký reportážní sestřih z besedy od Michala Nedbala, ve kterém je řečeno vše nejdůležitější:
Tradiční závod na rally-trenažeru, kterého se vždy zúčastní vylosované posádky ve složení divák-host, vyhrála posádka František Máca - Jan Šlehofer. Z výhry hlavní ceny tomboly, kterou bylo letos svezení v závodní historické Škode 110 L s jezdcem Petrem Krajčou, se mohl radovat Jan Bobál ze Zlína. Ten už má shodou okolností z minulosti na kontě i vítězství v soutěži rally-trenažeru s Michalem Sumem.
Obsáhlejší video z besedy včetně zdokumentování její přípravy, úvodu a některých odpovědí od spolujezdce Honzy Pospíšila můžete shlédnout zde:
Pořadatelé děkují všem hostům i divákům za účast a již se těší na viděnou při příštím ročníků tétoojedinělé předsezónní události.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.