V loňském roce jsme mohli vídat Martina Búše po boku otce Josefa Búše, který se ujal role navigátora. Sportovním vozem se stala Škoda Fabia R2. Pro letošní sezonu dochází u mladého jezdce k velkým změnám Škodovku střídá Subaru, krkonošský tým pro změnu tým z Plzně.
Tvůj plán do letošní sezony se docela hodně změnil. V čem je ta největší změna?
„Po skončení loňské sezony jsme přemýšleli, jak se posunout jezdecky dál. Sbírali jsme informace o různých vozech a ve hře byla i naše stávající fabie. Do této hry vstoupil rally team Roto Plzeň s možností jezdit se Subaru Impreza STi. Pan Svoboda je známý tím, že dává příležitost mladým jezdcům. Seznámili jsme se s týmem a po několika jednáních jsme se s panem Svobodou dohodli, že budu hájit barvy plzeňského týmu.“
Co pro tebe nový vůz a tým znamená?
„Nový vůz a tato nabídka celkově, pro mě znamená možnost závodění na profesionální úrovni. Doposud jsem musel vedle závodění řešit spoustu organizačních věcí. V této chvíli se mohu soustředit pouze a jenom sám na sebe. Vstupuji do profesionálního týmu, kde bude mou jedinou činností řízení soutěžního vozu. To vše je pro mě velkou motivací.“
Přechod z dvoukolky na čtyřkolku... Nebude ti to dělat problémy?
„Jízdu s běžnou čtyřkolkou jsem si vyzkoušel tuto zimu, kdy jsem si čistě náhodou pořídil tréninkové Subaru. Je to zcela jiné auto než předokolka. Čeká mě hodně učení. Chci tento přechod, ale co nejdříve zvládnout. Je potřeba se s závodním autem seznámit a zvyknout si na něj. Tomu podřídím i přípravu.“
Jaké si kladeš cíle do letošní sezony?
„Žádné přehnané cíle do letošní sezony nemám. Nový vůz i tým, to budou pro mě velké změny. Uvidím, jak mi to půjde po úvodních závodech. Teprve potom si mohu klást určité cíle. Chtěl bych se však postupně zlepšovat a pro dobrý výsledek udělám maximum.“
Kde všude tě uvidíme a s kým?
„V plánu máme jet kompletní seriál závodů Mezinárodního mistrovství ČR v Rally a asi pět vybraných závodů v zahraničí. S jakým navigátorem se soutěží zúčastním, ještě není jisté.
Na závěr bych chtěl popřát všem soupeřům hodně štěstí v nové sezoně a divákům zajímavé a bezpečné závody, aby pro všechny byla ta nová sezóna lepší než ta minulá. Dělejme všichni maximum pro to, aby náš sport zůstal vždy krásným sportem.“
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.