V loňském roce jsme mohli vídat Martina Búše po boku otce Josefa Búše, který se ujal role navigátora. Sportovním vozem se stala Škoda Fabia R2. Pro letošní sezonu dochází u mladého jezdce k velkým změnám Škodovku střídá Subaru, krkonošský tým pro změnu tým z Plzně.
Tvůj plán do letošní sezony se docela hodně změnil. V čem je ta největší změna?
„Po skončení loňské sezony jsme přemýšleli, jak se posunout jezdecky dál. Sbírali jsme informace o různých vozech a ve hře byla i naše stávající fabie. Do této hry vstoupil rally team Roto Plzeň s možností jezdit se Subaru Impreza STi. Pan Svoboda je známý tím, že dává příležitost mladým jezdcům. Seznámili jsme se s týmem a po několika jednáních jsme se s panem Svobodou dohodli, že budu hájit barvy plzeňského týmu.“
Co pro tebe nový vůz a tým znamená?
„Nový vůz a tato nabídka celkově, pro mě znamená možnost závodění na profesionální úrovni. Doposud jsem musel vedle závodění řešit spoustu organizačních věcí. V této chvíli se mohu soustředit pouze a jenom sám na sebe. Vstupuji do profesionálního týmu, kde bude mou jedinou činností řízení soutěžního vozu. To vše je pro mě velkou motivací.“
Přechod z dvoukolky na čtyřkolku... Nebude ti to dělat problémy?
„Jízdu s běžnou čtyřkolkou jsem si vyzkoušel tuto zimu, kdy jsem si čistě náhodou pořídil tréninkové Subaru. Je to zcela jiné auto než předokolka. Čeká mě hodně učení. Chci tento přechod, ale co nejdříve zvládnout. Je potřeba se s závodním autem seznámit a zvyknout si na něj. Tomu podřídím i přípravu.“
Jaké si kladeš cíle do letošní sezony?
„Žádné přehnané cíle do letošní sezony nemám. Nový vůz i tým, to budou pro mě velké změny. Uvidím, jak mi to půjde po úvodních závodech. Teprve potom si mohu klást určité cíle. Chtěl bych se však postupně zlepšovat a pro dobrý výsledek udělám maximum.“
Kde všude tě uvidíme a s kým?
„V plánu máme jet kompletní seriál závodů Mezinárodního mistrovství ČR v Rally a asi pět vybraných závodů v zahraničí. S jakým navigátorem se soutěží zúčastním, ještě není jisté.
Na závěr bych chtěl popřát všem soupeřům hodně štěstí v nové sezoně a divákům zajímavé a bezpečné závody, aby pro všechny byla ta nová sezóna lepší než ta minulá. Dělejme všichni maximum pro to, aby náš sport zůstal vždy krásným sportem.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.