V loňském roce jsme mohli vídat Martina Búše po boku otce Josefa Búše, který se ujal role navigátora. Sportovním vozem se stala Škoda Fabia R2. Pro letošní sezonu dochází u mladého jezdce k velkým změnám Škodovku střídá Subaru, krkonošský tým pro změnu tým z Plzně.
Tvůj plán do letošní sezony se docela hodně změnil. V čem je ta největší změna?
„Po skončení loňské sezony jsme přemýšleli, jak se posunout jezdecky dál. Sbírali jsme informace o různých vozech a ve hře byla i naše stávající fabie. Do této hry vstoupil rally team Roto Plzeň s možností jezdit se Subaru Impreza STi. Pan Svoboda je známý tím, že dává příležitost mladým jezdcům. Seznámili jsme se s týmem a po několika jednáních jsme se s panem Svobodou dohodli, že budu hájit barvy plzeňského týmu.“
Co pro tebe nový vůz a tým znamená?
„Nový vůz a tato nabídka celkově, pro mě znamená možnost závodění na profesionální úrovni. Doposud jsem musel vedle závodění řešit spoustu organizačních věcí. V této chvíli se mohu soustředit pouze a jenom sám na sebe. Vstupuji do profesionálního týmu, kde bude mou jedinou činností řízení soutěžního vozu. To vše je pro mě velkou motivací.“
Přechod z dvoukolky na čtyřkolku... Nebude ti to dělat problémy?
„Jízdu s běžnou čtyřkolkou jsem si vyzkoušel tuto zimu, kdy jsem si čistě náhodou pořídil tréninkové Subaru. Je to zcela jiné auto než předokolka. Čeká mě hodně učení. Chci tento přechod, ale co nejdříve zvládnout. Je potřeba se s závodním autem seznámit a zvyknout si na něj. Tomu podřídím i přípravu.“
Jaké si kladeš cíle do letošní sezony?
„Žádné přehnané cíle do letošní sezony nemám. Nový vůz i tým, to budou pro mě velké změny. Uvidím, jak mi to půjde po úvodních závodech. Teprve potom si mohu klást určité cíle. Chtěl bych se však postupně zlepšovat a pro dobrý výsledek udělám maximum.“
Kde všude tě uvidíme a s kým?
„V plánu máme jet kompletní seriál závodů Mezinárodního mistrovství ČR v Rally a asi pět vybraných závodů v zahraničí. S jakým navigátorem se soutěží zúčastním, ještě není jisté.
Na závěr bych chtěl popřát všem soupeřům hodně štěstí v nové sezoně a divákům zajímavé a bezpečné závody, aby pro všechny byla ta nová sezóna lepší než ta minulá. Dělejme všichni maximum pro to, aby náš sport zůstal vždy krásným sportem.“
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?