V loňském roce jsme mohli vídat Martina Búše po boku otce Josefa Búše, který se ujal role navigátora. Sportovním vozem se stala Škoda Fabia R2. Pro letošní sezonu dochází u mladého jezdce k velkým změnám Škodovku střídá Subaru, krkonošský tým pro změnu tým z Plzně.
Tvůj plán do letošní sezony se docela hodně změnil. V čem je ta největší změna?
„Po skončení loňské sezony jsme přemýšleli, jak se posunout jezdecky dál. Sbírali jsme informace o různých vozech a ve hře byla i naše stávající fabie. Do této hry vstoupil rally team Roto Plzeň s možností jezdit se Subaru Impreza STi. Pan Svoboda je známý tím, že dává příležitost mladým jezdcům. Seznámili jsme se s týmem a po několika jednáních jsme se s panem Svobodou dohodli, že budu hájit barvy plzeňského týmu.“
Co pro tebe nový vůz a tým znamená?
„Nový vůz a tato nabídka celkově, pro mě znamená možnost závodění na profesionální úrovni. Doposud jsem musel vedle závodění řešit spoustu organizačních věcí. V této chvíli se mohu soustředit pouze a jenom sám na sebe. Vstupuji do profesionálního týmu, kde bude mou jedinou činností řízení soutěžního vozu. To vše je pro mě velkou motivací.“
Přechod z dvoukolky na čtyřkolku... Nebude ti to dělat problémy?
„Jízdu s běžnou čtyřkolkou jsem si vyzkoušel tuto zimu, kdy jsem si čistě náhodou pořídil tréninkové Subaru. Je to zcela jiné auto než předokolka. Čeká mě hodně učení. Chci tento přechod, ale co nejdříve zvládnout. Je potřeba se s závodním autem seznámit a zvyknout si na něj. Tomu podřídím i přípravu.“
Jaké si kladeš cíle do letošní sezony?
„Žádné přehnané cíle do letošní sezony nemám. Nový vůz i tým, to budou pro mě velké změny. Uvidím, jak mi to půjde po úvodních závodech. Teprve potom si mohu klást určité cíle. Chtěl bych se však postupně zlepšovat a pro dobrý výsledek udělám maximum.“
Kde všude tě uvidíme a s kým?
„V plánu máme jet kompletní seriál závodů Mezinárodního mistrovství ČR v Rally a asi pět vybraných závodů v zahraničí. S jakým navigátorem se soutěží zúčastním, ještě není jisté.
Na závěr bych chtěl popřát všem soupeřům hodně štěstí v nové sezoně a divákům zajímavé a bezpečné závody, aby pro všechny byla ta nová sezóna lepší než ta minulá. Dělejme všichni maximum pro to, aby náš sport zůstal vždy krásným sportem.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.