Prioritou Jaroslava Orsáka jsou pro letošní sezonu starty v mistrovství Evropy. Přesto bude mít tým Orsák Rallysport pravidelné zastoupení i na českých soutěžích. V rallysprintovém seriálu bude s týmovým vozem Mitsubishi Lancer Evo 9 třídy 3 startovat další valašská posádka Robert Kořístka a Michal Drozd.
Loňskou úspěšnou sezonu zakončil Robert Kořístka ve Vsetíně, kde vybojoval v rámci seriálu sprintrally mistrovský titul mezi dvoukolkami ve skupině 2WD a ve třídě 5. Zimní přestávku využila dvokice z Velkých Karlovic k úvahám o dalším vývoji své kariéry. Jednou z variant byly starty s produkčním vozem s pohonem všech čtyř kol. „Po loňském úspěchu jsme se chtěli jezdecky posunout dál,“ přiblížil jednání o změně vozu Robert Kořístka „Po zvážení všech pro a proti jsme kývli na nabídku Jaroslava Orsáka. Jarek má vybudované perfektní zázemí a jeho vozy jezdí na špičkové úrovni. Navíc je to jezdec s velkými zkušenostmi, které přenáší do nastavení vozů, čímž nám velice pomůže se získáváním zkušeností. Na nadcházející spolupráci se velmi těšíme a já věřím, že ani sobě, ani Jarkovi neuděláme ostudu.“
Vzhledem ke zpřísněným pravidlům musí posádka nejprve projít povinným rally kempem v Žiželicích „Tímto pro nás začíná nová kapitola,“ připomenul spolujezdec Michal Drozd. „Budeme se snažit v jednotlivých soutěžích o co nejlepší výsledky, ale dávat si přemrštěné cíle určitě nemíníme. Pokusíme se vždy dovést auto do cíle a získávat za pomoci Jarka zkušenosti. Znovu se setkáme s naším loňským soupeřem Pepou Zimmermannem a Pavlem Zalabákem. Naše souboje budou pokračovat, i když Pepa pojede se Subaru Impreza. V plánu máme start na šesti sprintech sezony a k tomu snad bonus v podobě účasti na Barum rally. Tímto bychom chtěli pozvat všechny naše přátelé a fanoušky na dubnový start Rally Vrchovina, na který se už moc těšíme.“
Z nadcházející spolupráce má radost i Jaroslav Orsák. „Jsem rád, že jsme se s klukama domluvili na startech s naším autem. My letos dáváme přednost soutěžím v zahraničí a na domácích tratích se objevíme jen sporadicky. Posádka Kořístka – Drozd bude mít naši plnou podporu. Počítáme, že absolvuje 6 – 7 sprintů a zlínskou Barumku. Předáme jim všechny naše zkušenosti i technické know-how, které jsme za léta závodění s vozy Mitsubishi nasbírali. Robert Kořístka je perspektivní jezdec a věřím, že naváže na naše úspěchy, které jsme v minulých letech v rallysprintech dosáhli.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?