Prioritou Jaroslava Orsáka jsou pro letošní sezonu starty v mistrovství Evropy. Přesto bude mít tým Orsák Rallysport pravidelné zastoupení i na českých soutěžích. V rallysprintovém seriálu bude s týmovým vozem Mitsubishi Lancer Evo 9 třídy 3 startovat další valašská posádka Robert Kořístka a Michal Drozd.
Loňskou úspěšnou sezonu zakončil Robert Kořístka ve Vsetíně, kde vybojoval v rámci seriálu sprintrally mistrovský titul mezi dvoukolkami ve skupině 2WD a ve třídě 5. Zimní přestávku využila dvokice z Velkých Karlovic k úvahám o dalším vývoji své kariéry. Jednou z variant byly starty s produkčním vozem s pohonem všech čtyř kol. „Po loňském úspěchu jsme se chtěli jezdecky posunout dál,“ přiblížil jednání o změně vozu Robert Kořístka „Po zvážení všech pro a proti jsme kývli na nabídku Jaroslava Orsáka. Jarek má vybudované perfektní zázemí a jeho vozy jezdí na špičkové úrovni. Navíc je to jezdec s velkými zkušenostmi, které přenáší do nastavení vozů, čímž nám velice pomůže se získáváním zkušeností. Na nadcházející spolupráci se velmi těšíme a já věřím, že ani sobě, ani Jarkovi neuděláme ostudu.“
Vzhledem ke zpřísněným pravidlům musí posádka nejprve projít povinným rally kempem v Žiželicích „Tímto pro nás začíná nová kapitola,“ připomenul spolujezdec Michal Drozd. „Budeme se snažit v jednotlivých soutěžích o co nejlepší výsledky, ale dávat si přemrštěné cíle určitě nemíníme. Pokusíme se vždy dovést auto do cíle a získávat za pomoci Jarka zkušenosti. Znovu se setkáme s naším loňským soupeřem Pepou Zimmermannem a Pavlem Zalabákem. Naše souboje budou pokračovat, i když Pepa pojede se Subaru Impreza. V plánu máme start na šesti sprintech sezony a k tomu snad bonus v podobě účasti na Barum rally. Tímto bychom chtěli pozvat všechny naše přátelé a fanoušky na dubnový start Rally Vrchovina, na který se už moc těšíme.“
Z nadcházející spolupráce má radost i Jaroslav Orsák. „Jsem rád, že jsme se s klukama domluvili na startech s naším autem. My letos dáváme přednost soutěžím v zahraničí a na domácích tratích se objevíme jen sporadicky. Posádka Kořístka – Drozd bude mít naši plnou podporu. Počítáme, že absolvuje 6 – 7 sprintů a zlínskou Barumku. Předáme jim všechny naše zkušenosti i technické know-how, které jsme za léta závodění s vozy Mitsubishi nasbírali. Robert Kořístka je perspektivní jezdec a věřím, že naváže na naše úspěchy, které jsme v minulých letech v rallysprintech dosáhli.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.