Tým Orsák Rallysport bude na českých tratích zastupovat Kořístka

Orsák, Jaroslav
Orsák, Jaroslav, foto: Tomáš Brázdil, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 12. března 2013 12:58
Sdílej:

Prioritou Jaroslava Orsáka jsou pro letošní sezonu starty v mistrovství Evropy. Přesto bude mít tým Orsák Rallysport pravidelné zastoupení i na českých soutěžích. V rallysprintovém seriálu bude s týmovým vozem Mitsubishi Lancer Evo 9 třídy 3 startovat další valašská posádka Robert Kořístka a Michal Drozd.

Loňskou úspěšnou sezonu zakončil Robert Kořístka ve Vsetíně, kde vybojoval v rámci seriálu sprintrally mistrovský titul mezi dvoukolkami ve skupině 2WD a ve třídě 5. Zimní přestávku využila dvokice z Velkých Karlovic k úvahám o dalším vývoji své kariéry. Jednou z variant byly starty s produkčním vozem s pohonem všech čtyř kol. „Po loňském úspěchu jsme se chtěli jezdecky posunout dál,“ přiblížil jednání o změně vozu Robert Kořístka „Po zvážení všech pro a proti jsme kývli na nabídku Jaroslava Orsáka. Jarek má vybudované perfektní zázemí a jeho vozy jezdí na špičkové úrovni. Navíc je to jezdec s velkými zkušenostmi, které přenáší do nastavení vozů, čímž nám velice pomůže se získáváním zkušeností. Na nadcházející spolupráci se velmi těšíme a já věřím, že ani sobě, ani Jarkovi neuděláme ostudu.“

Vzhledem ke zpřísněným pravidlům musí posádka nejprve projít povinným rally kempem v Žiželicích „Tímto pro nás začíná nová kapitola,“ připomenul spolujezdec Michal Drozd. „Budeme se snažit v jednotlivých soutěžích o co nejlepší výsledky, ale dávat si přemrštěné cíle určitě nemíníme. Pokusíme se vždy dovést auto do cíle a získávat za pomoci Jarka zkušenosti. Znovu se setkáme s naším loňským soupeřem Pepou Zimmermannem a Pavlem Zalabákem. Naše souboje budou pokračovat, i když Pepa pojede se Subaru Impreza. V plánu máme start na šesti sprintech sezony a k tomu snad bonus v podobě účasti na Barum rally. Tímto bychom chtěli pozvat všechny naše přátelé a fanoušky na dubnový start Rally Vrchovina, na který se už moc těšíme.“

Z nadcházející spolupráce má radost i Jaroslav Orsák. „Jsem rád, že jsme se s klukama domluvili na startech s naším autem. My letos dáváme přednost soutěžím v zahraničí a na domácích tratích se objevíme jen sporadicky. Posádka Kořístka – Drozd bude mít naši plnou podporu. Počítáme, že absolvuje 6 – 7 sprintů a zlínskou Barumku. Předáme jim všechny naše zkušenosti i technické know-how, které jsme za léta závodění s vozy Mitsubishi nasbírali. Robert Kořístka je perspektivní jezdec a věřím, že naváže na naše úspěchy, které jsme v minulých letech v rallysprintech dosáhli.“

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.