Prioritou Jaroslava Orsáka jsou pro letošní sezonu starty v mistrovství Evropy. Přesto bude mít tým Orsák Rallysport pravidelné zastoupení i na českých soutěžích. V rallysprintovém seriálu bude s týmovým vozem Mitsubishi Lancer Evo 9 třídy 3 startovat další valašská posádka Robert Kořístka a Michal Drozd.
Loňskou úspěšnou sezonu zakončil Robert Kořístka ve Vsetíně, kde vybojoval v rámci seriálu sprintrally mistrovský titul mezi dvoukolkami ve skupině 2WD a ve třídě 5. Zimní přestávku využila dvokice z Velkých Karlovic k úvahám o dalším vývoji své kariéry. Jednou z variant byly starty s produkčním vozem s pohonem všech čtyř kol. „Po loňském úspěchu jsme se chtěli jezdecky posunout dál,“ přiblížil jednání o změně vozu Robert Kořístka „Po zvážení všech pro a proti jsme kývli na nabídku Jaroslava Orsáka. Jarek má vybudované perfektní zázemí a jeho vozy jezdí na špičkové úrovni. Navíc je to jezdec s velkými zkušenostmi, které přenáší do nastavení vozů, čímž nám velice pomůže se získáváním zkušeností. Na nadcházející spolupráci se velmi těšíme a já věřím, že ani sobě, ani Jarkovi neuděláme ostudu.“
Vzhledem ke zpřísněným pravidlům musí posádka nejprve projít povinným rally kempem v Žiželicích „Tímto pro nás začíná nová kapitola,“ připomenul spolujezdec Michal Drozd. „Budeme se snažit v jednotlivých soutěžích o co nejlepší výsledky, ale dávat si přemrštěné cíle určitě nemíníme. Pokusíme se vždy dovést auto do cíle a získávat za pomoci Jarka zkušenosti. Znovu se setkáme s naším loňským soupeřem Pepou Zimmermannem a Pavlem Zalabákem. Naše souboje budou pokračovat, i když Pepa pojede se Subaru Impreza. V plánu máme start na šesti sprintech sezony a k tomu snad bonus v podobě účasti na Barum rally. Tímto bychom chtěli pozvat všechny naše přátelé a fanoušky na dubnový start Rally Vrchovina, na který se už moc těšíme.“
Z nadcházející spolupráce má radost i Jaroslav Orsák. „Jsem rád, že jsme se s klukama domluvili na startech s naším autem. My letos dáváme přednost soutěžím v zahraničí a na domácích tratích se objevíme jen sporadicky. Posádka Kořístka – Drozd bude mít naši plnou podporu. Počítáme, že absolvuje 6 – 7 sprintů a zlínskou Barumku. Předáme jim všechny naše zkušenosti i technické know-how, které jsme za léta závodění s vozy Mitsubishi nasbírali. Robert Kořístka je perspektivní jezdec a věřím, že naváže na naše úspěchy, které jsme v minulých letech v rallysprintech dosáhli.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?