Prioritou Jaroslava Orsáka jsou pro letošní sezonu starty v mistrovství Evropy. Přesto bude mít tým Orsák Rallysport pravidelné zastoupení i na českých soutěžích. V rallysprintovém seriálu bude s týmovým vozem Mitsubishi Lancer Evo 9 třídy 3 startovat další valašská posádka Robert Kořístka a Michal Drozd.
Loňskou úspěšnou sezonu zakončil Robert Kořístka ve Vsetíně, kde vybojoval v rámci seriálu sprintrally mistrovský titul mezi dvoukolkami ve skupině 2WD a ve třídě 5. Zimní přestávku využila dvokice z Velkých Karlovic k úvahám o dalším vývoji své kariéry. Jednou z variant byly starty s produkčním vozem s pohonem všech čtyř kol. „Po loňském úspěchu jsme se chtěli jezdecky posunout dál,“ přiblížil jednání o změně vozu Robert Kořístka „Po zvážení všech pro a proti jsme kývli na nabídku Jaroslava Orsáka. Jarek má vybudované perfektní zázemí a jeho vozy jezdí na špičkové úrovni. Navíc je to jezdec s velkými zkušenostmi, které přenáší do nastavení vozů, čímž nám velice pomůže se získáváním zkušeností. Na nadcházející spolupráci se velmi těšíme a já věřím, že ani sobě, ani Jarkovi neuděláme ostudu.“
Vzhledem ke zpřísněným pravidlům musí posádka nejprve projít povinným rally kempem v Žiželicích „Tímto pro nás začíná nová kapitola,“ připomenul spolujezdec Michal Drozd. „Budeme se snažit v jednotlivých soutěžích o co nejlepší výsledky, ale dávat si přemrštěné cíle určitě nemíníme. Pokusíme se vždy dovést auto do cíle a získávat za pomoci Jarka zkušenosti. Znovu se setkáme s naším loňským soupeřem Pepou Zimmermannem a Pavlem Zalabákem. Naše souboje budou pokračovat, i když Pepa pojede se Subaru Impreza. V plánu máme start na šesti sprintech sezony a k tomu snad bonus v podobě účasti na Barum rally. Tímto bychom chtěli pozvat všechny naše přátelé a fanoušky na dubnový start Rally Vrchovina, na který se už moc těšíme.“
Z nadcházející spolupráce má radost i Jaroslav Orsák. „Jsem rád, že jsme se s klukama domluvili na startech s naším autem. My letos dáváme přednost soutěžím v zahraničí a na domácích tratích se objevíme jen sporadicky. Posádka Kořístka – Drozd bude mít naši plnou podporu. Počítáme, že absolvuje 6 – 7 sprintů a zlínskou Barumku. Předáme jim všechny naše zkušenosti i technické know-how, které jsme za léta závodění s vozy Mitsubishi nasbírali. Robert Kořístka je perspektivní jezdec a věřím, že naváže na naše úspěchy, které jsme v minulých letech v rallysprintech dosáhli.“
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.