Co všechno bude pro účastníky IV. MOGUL Testovací RZ Žiželice připraveno? Samozřejmostí je už zmíněná plně zabezpečená trať v blízkosti důstojné servisní zóny ve firmě Crocodille, kde bude umístěno i ředitelství rally a dispečink. V místě bude možné kontaktovat technického komisaře Autoklubu ČR a probrat s ním případné nejasnosti ohledně technické způsobilosti soutěžních vozů. Na trati bude fungovat profesionální časomíra, a výsledky bude možné okamžitě zjistit v servisní zóně. O mediální pokrytí IV. MOGUL Testovací RZ Žiželice se bude prostřednictvím mediasport.cz starat Česká televize, kde se na programu ČT Sport objeví záznam z této akce.
Už v předchozích letech se Testovací RZ Žiželice zapsala jako velmi úspěšná a dobře zorganizovaná akce, kde dostali soutěžní jezdci šanci vyzkoušet si své soutěžní speciály na uzavřené a profesionálně zabezpečené rychlostní zkoušce, kde je vše přesně tak, jako na skutečné rally od časomíry počínaje, přes pořadatelské zabezpečení a bezpečnost konče. Rozhodně i letos mají žiželičtí pořadatelé na co navazovat."Trať IV. Testovací RZ Žiželice je osvědčená z minulých let a na většině trati je kvalitní asfaltový povrch, takže se účastníci nemusí bát o poškození podvozků svých vozů. Jsou zde rychlá i pomalá místa a celá trať je poměrně nezáludná. Není naším cílem postavit trať, kde bude zvýšené riziko havárie. Samozřejmě prvořadá je pro nás bezpečnost celé akce, jak pro jezdce, tak zejména pro diváky. Máme tu výhodu, že bezpečnost nám zpracovává tým, který dělá bezpečnostní plán pro Rally Bohemia, který je považován za jeden z nejlepších a nejpropracovanějších v Evropě," říká ředitel IV. MOGUL testovací RZ Žiželice Mgr. Adam Eliáš.
A co znamená IV. Testovací RZ Žiželice pro diváky? Je to první letošní příležitost jak v České republice vidět soutěžní vozy z Mezinárodního mistrovství i z Mistrovství České republiky v rally v akci, a jak si užít pohodový den s motorsportem. Tím, že se celá akce uskuteční na jedné rychlostní zkoušce, odpadá dlouhé přejíždění. Servisní zóna IV. MOGUL Testovací RZ Žiželice je na dohled, a tak nebude problém se z RZ přesunout do servisu za svými oblíbenými jezdci a vidět mechaniky při práci na soutěžních speciálech. Na trati budou také vytvořená divácká místa, kde jedno bude komentované a bude v něm možnost si zakoupit i občerstvení.
Nejvýznamnější novinkou v programu IV. Testovací RZ Žiželice bude i zařazení "rally kempu", kterým Federace Automobilového Sportu (FAS) Autoklubu ČR podmiňuje zisk licence pro řízení vozů s pohonem čtyř kol pro začínající, či méně zkušené jezdce. Uzávěrka přihlášek IV. MOGUL Testovací RZ Žiželice je 23.3.2013 ale už teď je zřejmé, že se mezi účastníky objeví jak nováčci, tak i jezdci zvučných jmen.
Sledujte informace a zprávy o IV. MOGUL Testovací RZ Žiželice i na nahttp://www.facebook.com/Rallye.Zizelice
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.