Co všechno bude pro účastníky IV. MOGUL Testovací RZ Žiželice připraveno? Samozřejmostí je už zmíněná plně zabezpečená trať v blízkosti důstojné servisní zóny ve firmě Crocodille, kde bude umístěno i ředitelství rally a dispečink. V místě bude možné kontaktovat technického komisaře Autoklubu ČR a probrat s ním případné nejasnosti ohledně technické způsobilosti soutěžních vozů. Na trati bude fungovat profesionální časomíra, a výsledky bude možné okamžitě zjistit v servisní zóně. O mediální pokrytí IV. MOGUL Testovací RZ Žiželice se bude prostřednictvím mediasport.cz starat Česká televize, kde se na programu ČT Sport objeví záznam z této akce.
Už v předchozích letech se Testovací RZ Žiželice zapsala jako velmi úspěšná a dobře zorganizovaná akce, kde dostali soutěžní jezdci šanci vyzkoušet si své soutěžní speciály na uzavřené a profesionálně zabezpečené rychlostní zkoušce, kde je vše přesně tak, jako na skutečné rally od časomíry počínaje, přes pořadatelské zabezpečení a bezpečnost konče. Rozhodně i letos mají žiželičtí pořadatelé na co navazovat."Trať IV. Testovací RZ Žiželice je osvědčená z minulých let a na většině trati je kvalitní asfaltový povrch, takže se účastníci nemusí bát o poškození podvozků svých vozů. Jsou zde rychlá i pomalá místa a celá trať je poměrně nezáludná. Není naším cílem postavit trať, kde bude zvýšené riziko havárie. Samozřejmě prvořadá je pro nás bezpečnost celé akce, jak pro jezdce, tak zejména pro diváky. Máme tu výhodu, že bezpečnost nám zpracovává tým, který dělá bezpečnostní plán pro Rally Bohemia, který je považován za jeden z nejlepších a nejpropracovanějších v Evropě," říká ředitel IV. MOGUL testovací RZ Žiželice Mgr. Adam Eliáš.
A co znamená IV. Testovací RZ Žiželice pro diváky? Je to první letošní příležitost jak v České republice vidět soutěžní vozy z Mezinárodního mistrovství i z Mistrovství České republiky v rally v akci, a jak si užít pohodový den s motorsportem. Tím, že se celá akce uskuteční na jedné rychlostní zkoušce, odpadá dlouhé přejíždění. Servisní zóna IV. MOGUL Testovací RZ Žiželice je na dohled, a tak nebude problém se z RZ přesunout do servisu za svými oblíbenými jezdci a vidět mechaniky při práci na soutěžních speciálech. Na trati budou také vytvořená divácká místa, kde jedno bude komentované a bude v něm možnost si zakoupit i občerstvení.
Nejvýznamnější novinkou v programu IV. Testovací RZ Žiželice bude i zařazení "rally kempu", kterým Federace Automobilového Sportu (FAS) Autoklubu ČR podmiňuje zisk licence pro řízení vozů s pohonem čtyř kol pro začínající, či méně zkušené jezdce. Uzávěrka přihlášek IV. MOGUL Testovací RZ Žiželice je 23.3.2013 ale už teď je zřejmé, že se mezi účastníky objeví jak nováčci, tak i jezdci zvučných jmen.
Sledujte informace a zprávy o IV. MOGUL Testovací RZ Žiželice i na nahttp://www.facebook.com/Rallye.Zizelice
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?