Co všechno bude pro účastníky IV. MOGUL Testovací RZ Žiželice připraveno? Samozřejmostí je už zmíněná plně zabezpečená trať v blízkosti důstojné servisní zóny ve firmě Crocodille, kde bude umístěno i ředitelství rally a dispečink. V místě bude možné kontaktovat technického komisaře Autoklubu ČR a probrat s ním případné nejasnosti ohledně technické způsobilosti soutěžních vozů. Na trati bude fungovat profesionální časomíra, a výsledky bude možné okamžitě zjistit v servisní zóně. O mediální pokrytí IV. MOGUL Testovací RZ Žiželice se bude prostřednictvím mediasport.cz starat Česká televize, kde se na programu ČT Sport objeví záznam z této akce.
Už v předchozích letech se Testovací RZ Žiželice zapsala jako velmi úspěšná a dobře zorganizovaná akce, kde dostali soutěžní jezdci šanci vyzkoušet si své soutěžní speciály na uzavřené a profesionálně zabezpečené rychlostní zkoušce, kde je vše přesně tak, jako na skutečné rally od časomíry počínaje, přes pořadatelské zabezpečení a bezpečnost konče. Rozhodně i letos mají žiželičtí pořadatelé na co navazovat."Trať IV. Testovací RZ Žiželice je osvědčená z minulých let a na většině trati je kvalitní asfaltový povrch, takže se účastníci nemusí bát o poškození podvozků svých vozů. Jsou zde rychlá i pomalá místa a celá trať je poměrně nezáludná. Není naším cílem postavit trať, kde bude zvýšené riziko havárie. Samozřejmě prvořadá je pro nás bezpečnost celé akce, jak pro jezdce, tak zejména pro diváky. Máme tu výhodu, že bezpečnost nám zpracovává tým, který dělá bezpečnostní plán pro Rally Bohemia, který je považován za jeden z nejlepších a nejpropracovanějších v Evropě," říká ředitel IV. MOGUL testovací RZ Žiželice Mgr. Adam Eliáš.
A co znamená IV. Testovací RZ Žiželice pro diváky? Je to první letošní příležitost jak v České republice vidět soutěžní vozy z Mezinárodního mistrovství i z Mistrovství České republiky v rally v akci, a jak si užít pohodový den s motorsportem. Tím, že se celá akce uskuteční na jedné rychlostní zkoušce, odpadá dlouhé přejíždění. Servisní zóna IV. MOGUL Testovací RZ Žiželice je na dohled, a tak nebude problém se z RZ přesunout do servisu za svými oblíbenými jezdci a vidět mechaniky při práci na soutěžních speciálech. Na trati budou také vytvořená divácká místa, kde jedno bude komentované a bude v něm možnost si zakoupit i občerstvení.
Nejvýznamnější novinkou v programu IV. Testovací RZ Žiželice bude i zařazení "rally kempu", kterým Federace Automobilového Sportu (FAS) Autoklubu ČR podmiňuje zisk licence pro řízení vozů s pohonem čtyř kol pro začínající, či méně zkušené jezdce. Uzávěrka přihlášek IV. MOGUL Testovací RZ Žiželice je 23.3.2013 ale už teď je zřejmé, že se mezi účastníky objeví jak nováčci, tak i jezdci zvučných jmen.
Sledujte informace a zprávy o IV. MOGUL Testovací RZ Žiželice i na nahttp://www.facebook.com/Rallye.Zizelice
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?