Testovací rychlostní zkouška Žiželice ve svém čtvrtém ročníku představí i rally kemp pro jezdce, kteří chtějí získat licenci pro řízení silných čtyřkolek.
Středočeská obec Žiželice nedaleko Chlumce nad Cidlinou je automobilovým soutěžím rally nakloněna více, než je v České kotlině obvyklé. V okolí obce se na obslužných komunikacích, které zde vznikly v době výstavby dálnice D 11 (Praha - Hradec Králové), uskuteční už čtvrté oficiální testování soutěžních vozidel na uzavřené a plně zabezpečené trati. IV. Mogul Testovací RZ Žiželice je jediným oficiálním testováním zařazeným v kalendáři Autoklubu ČR a jezdci zde dostávají legální možnost vyzkoušet si funkčnost svého soutěžního vozu a osvěžit si svoje řidičské návyky po dlouhé zimní přestávce. Oficiální charakter testování zaručuje, že trať je postavena a zabezpečena v souladu s nařízeními Autoklubu ČR. V místě rally budou k dispozici techničtí komisaři, kteří můžou radou účastníkům pomoci.
Pořadatelé IV. Mogul Testovací rally Žiželice se snaží posunovat stále dál a naslouchají účastníkům v jejich názorech. I z toho důvodu je letos nově přesunuté ředitelství soutěže přímo do servisního areálu, který bude umístěn v prostorách potravinářské společnosti Crocodille na okraji Žiželic. Ze servisní zóny je to na start rychlostní zkoušky zhruba 2 kilometry a na jejím startu bude zřízen i mobilní dispečink. IV. Mogul Testovací RZ Žiželice bude v tomto roce zařazená mezi rally kempy, kde budou moci jezdci po absolvování postoupit do vyšší výkonnostní třídy a požádat o vydání licence jezdce pro řízení vozidel s pohonem čtyř kol. Bližší údaje o rally kempu zveřejní na svých stránkách Autoklub ČR.
Trať IV. Mogul Testovací RZ Žiželice, která je v současné době v ČR ojedinělá tím, že po mostě překonává dálnici D 11, bude stejná, jako v loňském roce a jezdci si budou moci vyzkoušet svá vozidla na rychlých i pomalých úsecích, kde nechybí prudké zatáčky i vlásenky. Celý povrch RZ je tvořen kvalitním asfaltovým kobercem. "Díky nadstandardním vztahům s obcí můžeme využít silnice v katastru obce pro postavení technické a bezpečné trati testovací rychlostní zkoušky. Samozřejmě teď netušíme, jaké bude počasí 30. března, ale se sněhem příliš nepočítáme. I za takových okolností by se ale IV. Mogul Testovací RZ Žiželice uskutečnila a sněhový ročník už jsme v minulosti zažili. Tehdy jsme ale akci pořádali mnohem dřív. V tuto chvíli je na jednom úseku trati díky vodě stékající z polí velký brod. Jezdce ale spíš bude zajímat, že na trati budou postaveny standardní i nestandardní retardéry podle nových sportovních řádů tak, aby si je mohli vyzkoušet. Průjezdy testovacím úsekem budou neomezeny a dopoledne pojedeme jedním směrem a odpoledne se průjezdy otočí,“ říká ředitel IV. Mogul Testovací RZ Žiželice Mgr. Adam Eliáš. Zkrátka nepřijdou ani diváci, pro než bude vytvořeno několik diváckých zón, kde jedna z nich bude komentovaná. Další informace o IV. Mogul Testovací RZ Žiželice najdete na internetových stránkách www.rdpromotion.com , kde lze v současné době stáhnout Zvláštní ustanovení a přihlášku. Sledujte informace a zprávy o IV. Mogul Testovací RZ Žiželice i na facebooku: https://www.facebook.com/RDPromotion
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.