Testovací rychlostní zkouška Žiželice ve svém čtvrtém ročníku představí i rally kemp pro jezdce, kteří chtějí získat licenci pro řízení silných čtyřkolek.
Středočeská obec Žiželice nedaleko Chlumce nad Cidlinou je automobilovým soutěžím rally nakloněna více, než je v České kotlině obvyklé. V okolí obce se na obslužných komunikacích, které zde vznikly v době výstavby dálnice D 11 (Praha - Hradec Králové), uskuteční už čtvrté oficiální testování soutěžních vozidel na uzavřené a plně zabezpečené trati. IV. Mogul Testovací RZ Žiželice je jediným oficiálním testováním zařazeným v kalendáři Autoklubu ČR a jezdci zde dostávají legální možnost vyzkoušet si funkčnost svého soutěžního vozu a osvěžit si svoje řidičské návyky po dlouhé zimní přestávce. Oficiální charakter testování zaručuje, že trať je postavena a zabezpečena v souladu s nařízeními Autoklubu ČR. V místě rally budou k dispozici techničtí komisaři, kteří můžou radou účastníkům pomoci.
Pořadatelé IV. Mogul Testovací rally Žiželice se snaží posunovat stále dál a naslouchají účastníkům v jejich názorech. I z toho důvodu je letos nově přesunuté ředitelství soutěže přímo do servisního areálu, který bude umístěn v prostorách potravinářské společnosti Crocodille na okraji Žiželic. Ze servisní zóny je to na start rychlostní zkoušky zhruba 2 kilometry a na jejím startu bude zřízen i mobilní dispečink. IV. Mogul Testovací RZ Žiželice bude v tomto roce zařazená mezi rally kempy, kde budou moci jezdci po absolvování postoupit do vyšší výkonnostní třídy a požádat o vydání licence jezdce pro řízení vozidel s pohonem čtyř kol. Bližší údaje o rally kempu zveřejní na svých stránkách Autoklub ČR.
Trať IV. Mogul Testovací RZ Žiželice, která je v současné době v ČR ojedinělá tím, že po mostě překonává dálnici D 11, bude stejná, jako v loňském roce a jezdci si budou moci vyzkoušet svá vozidla na rychlých i pomalých úsecích, kde nechybí prudké zatáčky i vlásenky. Celý povrch RZ je tvořen kvalitním asfaltovým kobercem. "Díky nadstandardním vztahům s obcí můžeme využít silnice v katastru obce pro postavení technické a bezpečné trati testovací rychlostní zkoušky. Samozřejmě teď netušíme, jaké bude počasí 30. března, ale se sněhem příliš nepočítáme. I za takových okolností by se ale IV. Mogul Testovací RZ Žiželice uskutečnila a sněhový ročník už jsme v minulosti zažili. Tehdy jsme ale akci pořádali mnohem dřív. V tuto chvíli je na jednom úseku trati díky vodě stékající z polí velký brod. Jezdce ale spíš bude zajímat, že na trati budou postaveny standardní i nestandardní retardéry podle nových sportovních řádů tak, aby si je mohli vyzkoušet. Průjezdy testovacím úsekem budou neomezeny a dopoledne pojedeme jedním směrem a odpoledne se průjezdy otočí,“ říká ředitel IV. Mogul Testovací RZ Žiželice Mgr. Adam Eliáš. Zkrátka nepřijdou ani diváci, pro než bude vytvořeno několik diváckých zón, kde jedna z nich bude komentovaná. Další informace o IV. Mogul Testovací RZ Žiželice najdete na internetových stránkách www.rdpromotion.com , kde lze v současné době stáhnout Zvláštní ustanovení a přihlášku. Sledujte informace a zprávy o IV. Mogul Testovací RZ Žiželice i na facebooku: https://www.facebook.com/RDPromotion
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.