Rallyová zimní pauza na českém území pomalu ale jistě končí, proto je třeba začít přemýšlet nad tím, kde nejlépe rozehřát pneumatiky a otestovat závodní vůz. Z tohoto důvodu tu je v sobotu 30. 3. 2013 Testovací RZ Žiželice, která se koná na Kolínsku již počtvrté. Mnozí z vás si již pamatují z minulých ročníků, že testování ve středních Čechách standardně startuje před zahájením sezóny MMČR v Česku, že pořadatelé disponují přehlednou tratí délky 2,5 km, na níž jezdci s týmy mohou po celý den testovat a zároveň získat měřené časy.
Ale proč by jezdci měli před sezónou zvolit testování právě v Žiželicích? „Pro letošní ročník chystáme řadu novinek. Jdeme ruku v ruce s naším cílem poskytnout licencovaným jezdcům možnost odzkoušet si závodní vůz na bezpečném a přehledném úseku, kde je při výletu mimo trať nízké riziko ohrožení diváků či poškození techniky. Trať bude jako v předchozích letech postavena dle nejnovějších předpisů. Jezdci si tak mohou vyzkoušet klasické retardéry, ale i nové - nestandardní, které se prvně objevují v řádech rally pro rok 2013. Trať bude opět otevřena v obou směrech, a to na dostatečně dlouhou dobu. V rámci této vymezené doby má každá posádka neomezený počet průjezdů,“ přibližuje letošní ročník Testovací RZ Žiželice její ředitel Mgr. Adam Eliáš. Dále objasňuje, co vše na účastníky v Žiželicích čeká: „Součástí startovného je celodenní možnost testování včetně svezení partnerů, techniků. Pro všechny posádky bude zdarma zajištěno zázemí v servisním areálu společnosti Crocodille a občerstvení.“
Testovací RZ Žiželice však není jen pro rallyové jezdce, na své si přijdou i diváci, kteří již při loňském ročníku mohli zaregistrovat několik vyznačených diváckých prostorů. Stejně i letos na ně čekají bezpečná a přehledná místa. Eliáš na adresu diváckých míst dodává: „Páteří bude opět divácké místo v úseku u „hřbitova“, kde budou diváci moci testování bezpečně sledovat z tribuny. Samozřejmě s veškerým komfortem v podobě občerstvení a komentované zóny se zajímavými hosty.“
Již je zřejmé, že Testování je výhodné pro jezdce i diváky. Žiželice jsou navíc snadno dostupné hlavnímu městu, neboť se nacházejí nedaleko dálnice D11. Pořadatelé zároveň cíleně zvolili termín tak, aby byl před prvním podnikem rallysprintového šampionátu a zároveň po testování soutěžních vozidel. Posádky tak mají jedinečnou možnost živě se seznámit s novými pravidly bezpečnosti pro rok 2013, která budou platit v následujících podnicích. Zdá se vám, že je to stále málo důvodů, proč vybrat právě Žiželice? Ještě jeden tedy přidáme - Testovací RZ Žiželice 30. 3. 2013 je jediným testováním, jež je zapsané v kalendáři Federace automobilového sportu Autoklubu ČR.
Diváci se jistě nechají nalákat závěrečnou pozvánkou ředitele podniku: „Z předběžných jednání se nám rýsují velmi zajímavé posádky, proto věřím, že si každý fanoušek rally přijde na své a nudit se rozhodně nebude! Proto vás všechny srdečně zvu již 30. 3. 2013 do Žiželic.“
Aktuální informace o Testování v Žiželicích naleznete na http://www.facebook.com/Rallye.Zizelice
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?