Rallyová zimní pauza na českém území pomalu ale jistě končí, proto je třeba začít přemýšlet nad tím, kde nejlépe rozehřát pneumatiky a otestovat závodní vůz. Z tohoto důvodu tu je v sobotu 30. 3. 2013 Testovací RZ Žiželice, která se koná na Kolínsku již počtvrté. Mnozí z vás si již pamatují z minulých ročníků, že testování ve středních Čechách standardně startuje před zahájením sezóny MMČR v Česku, že pořadatelé disponují přehlednou tratí délky 2,5 km, na níž jezdci s týmy mohou po celý den testovat a zároveň získat měřené časy.
Ale proč by jezdci měli před sezónou zvolit testování právě v Žiželicích? „Pro letošní ročník chystáme řadu novinek. Jdeme ruku v ruce s naším cílem poskytnout licencovaným jezdcům možnost odzkoušet si závodní vůz na bezpečném a přehledném úseku, kde je při výletu mimo trať nízké riziko ohrožení diváků či poškození techniky. Trať bude jako v předchozích letech postavena dle nejnovějších předpisů. Jezdci si tak mohou vyzkoušet klasické retardéry, ale i nové - nestandardní, které se prvně objevují v řádech rally pro rok 2013. Trať bude opět otevřena v obou směrech, a to na dostatečně dlouhou dobu. V rámci této vymezené doby má každá posádka neomezený počet průjezdů,“ přibližuje letošní ročník Testovací RZ Žiželice její ředitel Mgr. Adam Eliáš. Dále objasňuje, co vše na účastníky v Žiželicích čeká: „Součástí startovného je celodenní možnost testování včetně svezení partnerů, techniků. Pro všechny posádky bude zdarma zajištěno zázemí v servisním areálu společnosti Crocodille a občerstvení.“
Testovací RZ Žiželice však není jen pro rallyové jezdce, na své si přijdou i diváci, kteří již při loňském ročníku mohli zaregistrovat několik vyznačených diváckých prostorů. Stejně i letos na ně čekají bezpečná a přehledná místa. Eliáš na adresu diváckých míst dodává: „Páteří bude opět divácké místo v úseku u „hřbitova“, kde budou diváci moci testování bezpečně sledovat z tribuny. Samozřejmě s veškerým komfortem v podobě občerstvení a komentované zóny se zajímavými hosty.“
Již je zřejmé, že Testování je výhodné pro jezdce i diváky. Žiželice jsou navíc snadno dostupné hlavnímu městu, neboť se nacházejí nedaleko dálnice D11. Pořadatelé zároveň cíleně zvolili termín tak, aby byl před prvním podnikem rallysprintového šampionátu a zároveň po testování soutěžních vozidel. Posádky tak mají jedinečnou možnost živě se seznámit s novými pravidly bezpečnosti pro rok 2013, která budou platit v následujících podnicích. Zdá se vám, že je to stále málo důvodů, proč vybrat právě Žiželice? Ještě jeden tedy přidáme - Testovací RZ Žiželice 30. 3. 2013 je jediným testováním, jež je zapsané v kalendáři Federace automobilového sportu Autoklubu ČR.
Diváci se jistě nechají nalákat závěrečnou pozvánkou ředitele podniku: „Z předběžných jednání se nám rýsují velmi zajímavé posádky, proto věřím, že si každý fanoušek rally přijde na své a nudit se rozhodně nebude! Proto vás všechny srdečně zvu již 30. 3. 2013 do Žiželic.“
Aktuální informace o Testování v Žiželicích naleznete na http://www.facebook.com/Rallye.Zizelice
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?