Rallyová zimní pauza na českém území pomalu ale jistě končí, proto je třeba začít přemýšlet nad tím, kde nejlépe rozehřát pneumatiky a otestovat závodní vůz. Z tohoto důvodu tu je v sobotu 30. 3. 2013 Testovací RZ Žiželice, která se koná na Kolínsku již počtvrté. Mnozí z vás si již pamatují z minulých ročníků, že testování ve středních Čechách standardně startuje před zahájením sezóny MMČR v Česku, že pořadatelé disponují přehlednou tratí délky 2,5 km, na níž jezdci s týmy mohou po celý den testovat a zároveň získat měřené časy.
Ale proč by jezdci měli před sezónou zvolit testování právě v Žiželicích? „Pro letošní ročník chystáme řadu novinek. Jdeme ruku v ruce s naším cílem poskytnout licencovaným jezdcům možnost odzkoušet si závodní vůz na bezpečném a přehledném úseku, kde je při výletu mimo trať nízké riziko ohrožení diváků či poškození techniky. Trať bude jako v předchozích letech postavena dle nejnovějších předpisů. Jezdci si tak mohou vyzkoušet klasické retardéry, ale i nové - nestandardní, které se prvně objevují v řádech rally pro rok 2013. Trať bude opět otevřena v obou směrech, a to na dostatečně dlouhou dobu. V rámci této vymezené doby má každá posádka neomezený počet průjezdů,“ přibližuje letošní ročník Testovací RZ Žiželice její ředitel Mgr. Adam Eliáš. Dále objasňuje, co vše na účastníky v Žiželicích čeká: „Součástí startovného je celodenní možnost testování včetně svezení partnerů, techniků. Pro všechny posádky bude zdarma zajištěno zázemí v servisním areálu společnosti Crocodille a občerstvení.“
Testovací RZ Žiželice však není jen pro rallyové jezdce, na své si přijdou i diváci, kteří již při loňském ročníku mohli zaregistrovat několik vyznačených diváckých prostorů. Stejně i letos na ně čekají bezpečná a přehledná místa. Eliáš na adresu diváckých míst dodává: „Páteří bude opět divácké místo v úseku u „hřbitova“, kde budou diváci moci testování bezpečně sledovat z tribuny. Samozřejmě s veškerým komfortem v podobě občerstvení a komentované zóny se zajímavými hosty.“
Již je zřejmé, že Testování je výhodné pro jezdce i diváky. Žiželice jsou navíc snadno dostupné hlavnímu městu, neboť se nacházejí nedaleko dálnice D11. Pořadatelé zároveň cíleně zvolili termín tak, aby byl před prvním podnikem rallysprintového šampionátu a zároveň po testování soutěžních vozidel. Posádky tak mají jedinečnou možnost živě se seznámit s novými pravidly bezpečnosti pro rok 2013, která budou platit v následujících podnicích. Zdá se vám, že je to stále málo důvodů, proč vybrat právě Žiželice? Ještě jeden tedy přidáme - Testovací RZ Žiželice 30. 3. 2013 je jediným testováním, jež je zapsané v kalendáři Federace automobilového sportu Autoklubu ČR.
Diváci se jistě nechají nalákat závěrečnou pozvánkou ředitele podniku: „Z předběžných jednání se nám rýsují velmi zajímavé posádky, proto věřím, že si každý fanoušek rally přijde na své a nudit se rozhodně nebude! Proto vás všechny srdečně zvu již 30. 3. 2013 do Žiželic.“
Aktuální informace o Testování v Žiželicích naleznete na http://www.facebook.com/Rallye.Zizelice
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?