Martin Búš patřil k nejpříjemnějším překvapením letošní sezóny. Se Škodou Fabia R2 se účastnil nejen Česká pojišťovna Škoda Fabia Rally Cupu, ale také rallysprintového šampionátu. O průběhu letošní sezóny si s ním povídala Barbora Vebrová.
Jak hodnotíš celkově letošní sezonu? „Celkově hodnotím sezónu úspěšně. Taktika, kterou jsme si na začátku roku předsevzali, že budeme postupně zrychlovat, sbírat zkušenosti a nebourat, se nám podařila splnit. Jiná varianta pro nás nebyla ani možná. Každá havárie by znamenala redukování závodů, nebo úplnou stopku. Jsem také rád, že se nám podařilo zrychlit. Na prvních závodech jsme za konkurencí zaostávali zhruba o minutu na RZ, ale ke konci roku už jsme dokázali s kluky držet krok. Celkově jsme tak ve třídě 6. skončili na 3. místě v MMČR v Rally, na 2. místě v MČR ve Sprintrally a na 3. místě ve Škoda Fabia Rally Cupu.“
Který výsledek považuješ za nejlepší z velkého a který z malého mistráku? „Z velkého mistráku považuji za nejlepší výsledek z Rally Příbram - 14. místo absolutně, kde se nám podařilo pěkně zajet v neděli na mokru. Uskočili jsme tak konkurenci, s kterou jsme těsně bojovali v sobotu na suchu. V malém mistráku jsem rád za 1. místo ve třídě z Lužických Hor, kde jsme po krásném souboji s rychlým Michalem Trojanem vyhráli o 2,3 vteřiny. Největší radost mám však z toho, že jsme se dostali do správné třídy, kde jsou všichni jezdci velmi vyrovnaní a panuje tam přátelská atmosféra. Kluci jako Martin Vopatřil, Petter Kristiansen, Michal Srb a jiní, jsou pekelně rychlí a nám se s nimi dařilo držet krok.“
Jak sis zvykl na Fabii R2? Jak jste byli spokojeni ve Fabia Cupu? „Já si myslím že dobře. Auto bylo po celý rok spolehlivé, což nám umožnilo najíždět kilometry a učit se. Jen na Barum rally jsme nedojeli kvůli poruše motoru. Myslím, že pro mě jako juniora byla Fabia R2 v kombinaci s Cupem dobrá volba pro růst nahoru. Cupové závodění se mi líbilo. Zázemí na závodech i medializace byla perfektní.“
Už máš nějaké plány na příští rok? „Na příští sezonu mám v hlavě spoustu nápadů, ale jistého momentálně není nic. Všechno je otázka financí, sponzorů a naší vzájemné dohody. Pokud to ale vyjde, tak by jsme se chtěli podívat i do Evropy.“
Na Barum rally a na Vsetíně jsi vyměnil spolujezdce, zaznamenal jsi nějaký posun? Jak se ti jelo s Jirkou Strossem a s Kubou Kotálem? „Jsem rád za obě zkušenosti a chtěl bych touto cestou klukům poděkovat. Snažím se naslouchat každé radě, co mi kdo říká a použít z toho to, co mi připadá nejlepší. Jirka mi dokázal správně poradit, kde to bude klouzat, na jaké místa si dát pozor. Kuba je super kluk, nemá toho tolik odjeto, ale dobře se s ním spolupracuje. Na příští rok plánujeme změnu spolujezdce. Nevím ještě jestli na všechny závody, nebo jen některý šampionát. Ne, že by to tátu přestávalo bavit, ale chtěl by se věnovat více manažerské práci, na kterou nebyl v roli spolujezdce čas. Kvůli větší perspektivě by bylo také dobré začít budovat dlouhodobou spolupráci s nějakým mlaďochem a rozvíjet se společně.“
Neplánuješ ještě letos start třeba na Mikuláš rally nebo na Rallysprintu v Praze? „Letos už se nikam nechystáme, chtěli jsme jet ještě do Německa na Rallyesprint.eu, ale nakonec to nedopadlo. Půjdu se určitě podívat do Sosnové na setkání mistrů a na Pražský Rallysprint. Chtěl bych taky jezdit přes zimu motokáry pro trénink.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.