Martin Búš je s letošní sezonou spokojený

barum rally zlín
barum rally zlín, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Barbora Vebrová 6. listopadu 2012 11:02
Sdílej:

Martin Búš patřil k nejpříjemnějším překvapením letošní sezóny. Se Škodou Fabia R2 se účastnil nejen Česká pojišťovna Škoda Fabia Rally Cupu, ale také rallysprintového šampionátu. O průběhu letošní sezóny si s ním povídala Barbora Vebrová.

Jak hodnotíš celkově letošní sezonu? „Celkově hodnotím sezónu úspěšně. Taktika, kterou jsme si na začátku roku předsevzali, že budeme postupně zrychlovat, sbírat zkušenosti a nebourat, se nám podařila splnit. Jiná varianta pro nás nebyla ani možná. Každá havárie by znamenala redukování závodů, nebo úplnou stopku. Jsem také rád, že se nám podařilo zrychlit. Na prvních závodech jsme za konkurencí zaostávali zhruba o minutu na RZ, ale ke konci roku už jsme dokázali s kluky držet krok. Celkově jsme tak ve třídě 6. skončili na 3. místě v MMČR v Rally, na 2. místě v MČR ve Sprintrally a na 3. místě ve Škoda Fabia Rally Cupu.“

Který výsledek považuješ za nejlepší z velkého a který z malého mistráku? „Z velkého mistráku považuji za nejlepší výsledek z Rally Příbram - 14. místo absolutně, kde se nám podařilo pěkně zajet v neděli na mokru. Uskočili jsme tak konkurenci, s kterou jsme těsně bojovali v sobotu na suchu. V malém mistráku jsem rád za 1. místo ve třídě z Lužických Hor, kde jsme po krásném souboji s rychlým Michalem Trojanem vyhráli o 2,3 vteřiny. Největší radost mám však z toho, že jsme se dostali do správné třídy, kde jsou všichni jezdci velmi vyrovnaní a panuje tam přátelská atmosféra. Kluci jako Martin Vopatřil, Petter Kristiansen, Michal Srb a jiní, jsou pekelně rychlí a nám se s nimi dařilo držet krok.“

Jak sis zvykl na Fabii R2? Jak jste byli spokojeni ve Fabia Cupu? „Já si myslím že dobře. Auto bylo po celý rok spolehlivé, což nám umožnilo najíždět kilometry a učit se. Jen na Barum rally jsme nedojeli kvůli poruše motoru. Myslím, že pro mě jako juniora byla Fabia R2 v kombinaci s Cupem dobrá volba pro růst nahoru. Cupové závodění se mi líbilo. Zázemí na závodech i medializace byla perfektní.“

Už máš nějaké plány na příští rok? „Na příští sezonu mám v hlavě spoustu nápadů, ale jistého momentálně není nic. Všechno je otázka financí, sponzorů a naší vzájemné dohody. Pokud to ale vyjde, tak by jsme se chtěli podívat i do Evropy.“

Na Barum rally a na Vsetíně jsi vyměnil spolujezdce, zaznamenal jsi nějaký posun? Jak se ti jelo s Jirkou Strossem a s Kubou Kotálem? „Jsem rád za obě zkušenosti a chtěl bych touto cestou klukům poděkovat. Snažím se naslouchat každé radě, co mi kdo říká a použít z toho to, co mi připadá nejlepší. Jirka mi dokázal správně poradit, kde to bude klouzat, na jaké místa si dát pozor. Kuba je super kluk, nemá toho tolik odjeto, ale dobře se s ním spolupracuje. Na příští rok plánujeme změnu spolujezdce. Nevím ještě jestli na všechny závody, nebo jen některý šampionát. Ne, že by to tátu přestávalo bavit, ale chtěl by se věnovat více manažerské práci, na kterou nebyl v roli spolujezdce čas. Kvůli větší perspektivě by bylo také dobré začít budovat dlouhodobou spolupráci s nějakým mlaďochem a rozvíjet se společně.“

Neplánuješ ještě letos start třeba na Mikuláš rally nebo na Rallysprintu v Praze? „Letos už se nikam nechystáme, chtěli jsme jet ještě do Německa na Rallyesprint.eu, ale nakonec to nedopadlo. Půjdu se určitě podívat do Sosnové na setkání mistrů a na Pražský Rallysprint. Chtěl bych taky jezdit přes zimu motokáry pro trénink.“

 

 

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.