Pred posledným podujatím českého seriálu sprintrally sme vás informovali o tom, že slovenský RUFA Šport sa na štart podujatia vo Vsetíne postaví s mladým, talentovaným jazdcom Mirom Jakešom a jeho spolujazdcom Igorom Norekom.
Spoluprácu na rýchlostných skúškach tejto talentovanej dvojici v rámci PSG – Partr Rally Vsetín robila spoločnosť Škoda Fabia S2000. „Chlapci odviedli veľmi pekný výkon. V prvých dvoch rýchlostných skúškach bolo vidieť, že sa s autom zžívajú, pričom im patrila najskôr štvrtá a následne šiesta priečka absolútneho poradia, potom však už jazdili vyrovnané časy. Výsledkom bolo štvrté miesto v rámci absolútneho poradia podujatia PSG – Partr Rally Vsetín. Som veľmi rád, že sme dali šancu mladému jazdcovi, ktorý je veľmi talentovaný. Očakávania tímu nielenže posádka potvrdila, ale dokonca v ťažkej konkurencii aj prevýšila, za čo by som sa im rád poďakoval, veď skončili ako druhí za vozidlami špecifikácie WRC a zároveň aj vo svojej triede,“ vysvetlil manažér RUFA Šport Teamu Ľubomír Kleman.
„Verím tomu, že si našu spoluprácu ešte niekedy spoločne zopakujeme. Dúfam, že aj náš RUFA Šport Team Mira Jakeša a jeho spolujazdca Igora Noreka presvedčil, že sa snažíme byť profesionálnym rally tímom so všetkým čo k tomu patrí,“ ukončil rozprávanie Ľubomír Kleman.
Slovenský RUFA Šport v tohtoročnej sezóne čaká ešte niekoľko súťaží. Nasledujúcou sa stane už začiatkom mesiaca Rally Bratislava, kde sa predstaví so stabilným jazdcom Grzegorzom Grzybom, ktorý sa už predčasne stal absolútnym majstrom Slovenska v rally. Následne to bude ešte jedno podujatie na Slovensku a potom sa RUFA Šport Team presťahuje opäť do susedných Čiech, kde ho čaká ešte niekoľko súťaží.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.