Mikulášské překvapení připravila pro všechny příznivce společnost Invelt, s.r.o. Na startu osmnáctého ročníku populárního TipCars Pražského Rallysprintu, který se uskuteční v sobotu 1. prosince, se s vozem MINI John Cooper Works WRC kromě domácí posádky Václav Pech a Petr Uhel představí tovární dvojice Dani Sordo a Carlos Del Barrio.
Dvacetileté výročí na českém trhu nemohla společnost Invelt, s.r.o. oslavil lépe. Podařilo se jí totiž v rámci sportovního programu EuroOil-invelt teamu zajistit účast továrního vozu MINI John Cooper Works WRC se kterým v rámci XVIII. TipCars Pražském Rallysprintu bude startovat hvězdná posádka Dani Sordo a Carlos Del Barrio. Účastník světového šampionátu WRC se v České republice představí premiérově. „Jsem rád, že se tento projekt nakonec podařilo dotáhnout až do samotného konce a Dani se spolu s Carlosem objeví v ČR. Touto cestou bych chtěl poděkovat vedení BMW Group Česká republika v čele s Dr. Reitrem, kteří se významně zasloužili na účasti tohoto špičkového světového jezdce. Věříme, že jsme udělali všem příznivcům MINI a rallye radost a že si tento zážitek pořádně užijí. Danimu zároveň přeji, aby v Čechách dopadl lépe, nežli před lety jeho bývalý týmový kolega a devítinásobný světový šampión Sebastién Loeb,“ dodal s úsměvem Jiří Jirovec, spolumajitel a generální ředitel společnosti Invelt, s.r.o.
Sordo má na svém kontě s vozem MINI John Cooper Works WRC osm vyhraných rychlostních zkoušek v rámci světového šampionátu. V loňském roce vystoupil dvakrát na stupně vítězů a i přes omezený sportovní program anglického týmu dokázal letos navázat na tyto úspěchy hned při úvodní Rallye Monte Carlo, kde obsadil druhé místo. Španělský jezdec v minulosti působil také jako týmový kolega Sebastiéna Loeba. Nejlepších výsledků dosáhl v letech 2008 – 2009, kdy skončil v celkovém pořadí šampionátu WRC na třetím místě. V roce 2011 přijal nabídku továrního angažmá v týmu MINI WRC, kde působí dodnes.
Zatímco Sordo se představí u nás poprvé, MINI nejvyšší specifikace WRC zažilo premiéru na českých tratích již v loňském roce, kdy se s ním představil Václav Pech. Spolu se svým spolujezdcem Mirkem Topolánkem po krásném souboji dokázal porazit P. G. Anderssona a připsal si osmé vítězství na Pražském Rallysprintu. To ale nebylo jediné slavné vítězství.
Václav Pech svým výkonem dokázal zaskočit hvězdu světového formátu již v roce 2009, když do České republiky zavítal devítinásobný světový šampión Sebastién Loeb. Ten se ve finálové jízdě při Setkání mistrů v Sosnové postavil právě proti pětinásobnému absolutnímu šampiónovi MMČR v rally. Plzeňský jezdec ale využil domácího prostředí a dokázal za velkého aplausu diváků Loeba porazit. Po třech letech tak má při příležitosti XVIII. TipCars Pražského Rallysprintu, kde se představí stejně jako Sordo pod hlavičkou EuroOil-invelt teamu, další možnost skalpu jednoho z nejlepších účastníků šampionátu WRC. ,,Na TipCars Pražský Rallysprint se moc těším. Je to jediná soutěž, na které mě sportovní řády dovolují svést se v silnější verzí MINI než s jakou startuji v našem mistrovství. Samozřejmě mě láká jezdecké srovnání s Dani Sordem, ale nejen s ním, každoročně zde startuje spousta kvalitních soupeřů a rozdíly v cíli jsou v desetinách sekundy. Těším se také na nezapomenutelnou atmosféru, kterou v ochozech Chuchelského závodiště vytváří tisíce nadšených fanoušků," říká Václav Pech.
Obě posádky budou startovat s poslední specifikací vozu MINI John Cooper Works WRC, a tak lze očekávat zajímavý souboj do posledních metrů soutěže. „Jsme rádi, že jsme mohli malou měrou přispět k uskutečnění tohoto projektu, který jak pevně věříme, zatraktivní XVIII.TipCars Pražský Rallysprint,“ uvedl Petr Mihule, ředitel závodu TipCars Pražský Rallysprint. Vítěz bude znám v sobotu 1. prosince krátce po třetí hodině odpolední, kdy v areálu Chuchelského dostihového závodiště vyjede na cílovou rampu první posádka.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?