Přesto, že je PSG - Partr rally Vsetín 2012 závěrečným podnikem rallysprintového mistrovství, pořadatelé registrují velký počet přihlášek.
Posádky svou snahu startovat na Valašsku projevily i těsně po uzávěrce přihlášek. Konečný seznam přihlášených se nakonec vyšplhal na číslo 116: z toho je 68 posádek přihlášeno do Timeseal mistrovství ČR ve sprintrally, 43 posádek zasáhne do bojů v Poháru ČR v rally a 5 dvojic do Poháru pořadatele.
K největším favoritům na vítězství budou jistě patřit jezdci disponující technikou specifikace WRC a S2000. Těch najdeme v seznamu hned deset. S vozy WRC se přihlásili Antonín Tlusťák (Mitsubishi), Jaromír Tomaštík (Subaru), Tomáš Ondrej (Škoda Fabia), Miroslav Plíhal a Silvestr Mikuláštík (oba Škoda Octavia). Čtyři es dvoutisícovky mají původ v Mladé Boleslavi a za volant usednou Roman Odložilík, Miroslav Jakeš, Jan Jelínek a Petr Leher. S konkurenčním Fordem Fiesta je přihlášený Jiří Navrátil.
Nejpočetnější obsazení má třída produkčních vozů, tedy třída 3, s 22 jezdci. Za mnohé jmenujme například Lumíra Firlu, Martina Hudce, Jaroslava Pešla, Martina Kočiho nebo Martina Březíka. Velké souboje se jistě strhnou také v kategorii dvoukolek, kde zatím není jasný mistr. Před vsetínským sprintem má k němu nejblíže domácí Robert Kořístka. Znepříjemňovat cestu k titulu bude Kořístkovi hlavně Josef Zimmermann.
V sedmi třídách, kam spadají vozy pouze s jednou poháněnou nápravou, je přihlášeno 40 posádek. Pokud vezmeme jednotlivé třídy, pak je takové rozložení: třída 5 – 7 posádek, třída 6 – 7 posádek, třída 7 – 3 posádky, třída 8 – 8 posádek, třída 9 – 10 posádek, třída 10 – 2 posádky a třída 11 – 3 posádky. Jedna posádka je přihlášena do Poháru mládeže.
Do Poháru pořadatele jsou zařazené posádky s jinou, než českou soutěžní licencí. Na Valašsko zavítají jezdci ze Slovenska. Z pěti jmen jsem výše vzpomenul Martina Kočiho a Tomáše Ondreje. Tady jsou přihlášeni ještě Tomáš Kukučka, Milan Greguška a Vlastimil Majerčák.
V rámci Poháru ČR v rally jsou jednotlivé třídy obsazeny následovně: třída SA1 – 11 posádek, třída SA2 – 11 posádek, třída SA3 – 2 posádky, třída V – 14 posádek, třída HA2 – 2 posádky a třída HA3 – 3 posádky. Za všechny posádky startující v Poháru ČR v rally bych vyzdvihl Jiřího Kašpara se Škodou Octavia, Jiřího Hendricha na Mitsubishi Lancer sedmé evoluce. Na soutěžní tratě se vrací také legenda československé rally Petr Vraj, jenž společně se synem Petrem ve Vsetíně usedne do Škody Favorit.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?