Přesto, že je PSG - Partr rally Vsetín 2012 závěrečným podnikem rallysprintového mistrovství, pořadatelé registrují velký počet přihlášek.
Posádky svou snahu startovat na Valašsku projevily i těsně po uzávěrce přihlášek. Konečný seznam přihlášených se nakonec vyšplhal na číslo 116: z toho je 68 posádek přihlášeno do Timeseal mistrovství ČR ve sprintrally, 43 posádek zasáhne do bojů v Poháru ČR v rally a 5 dvojic do Poháru pořadatele.
K největším favoritům na vítězství budou jistě patřit jezdci disponující technikou specifikace WRC a S2000. Těch najdeme v seznamu hned deset. S vozy WRC se přihlásili Antonín Tlusťák (Mitsubishi), Jaromír Tomaštík (Subaru), Tomáš Ondrej (Škoda Fabia), Miroslav Plíhal a Silvestr Mikuláštík (oba Škoda Octavia). Čtyři es dvoutisícovky mají původ v Mladé Boleslavi a za volant usednou Roman Odložilík, Miroslav Jakeš, Jan Jelínek a Petr Leher. S konkurenčním Fordem Fiesta je přihlášený Jiří Navrátil.
Nejpočetnější obsazení má třída produkčních vozů, tedy třída 3, s 22 jezdci. Za mnohé jmenujme například Lumíra Firlu, Martina Hudce, Jaroslava Pešla, Martina Kočiho nebo Martina Březíka. Velké souboje se jistě strhnou také v kategorii dvoukolek, kde zatím není jasný mistr. Před vsetínským sprintem má k němu nejblíže domácí Robert Kořístka. Znepříjemňovat cestu k titulu bude Kořístkovi hlavně Josef Zimmermann.
V sedmi třídách, kam spadají vozy pouze s jednou poháněnou nápravou, je přihlášeno 40 posádek. Pokud vezmeme jednotlivé třídy, pak je takové rozložení: třída 5 – 7 posádek, třída 6 – 7 posádek, třída 7 – 3 posádky, třída 8 – 8 posádek, třída 9 – 10 posádek, třída 10 – 2 posádky a třída 11 – 3 posádky. Jedna posádka je přihlášena do Poháru mládeže.
Do Poháru pořadatele jsou zařazené posádky s jinou, než českou soutěžní licencí. Na Valašsko zavítají jezdci ze Slovenska. Z pěti jmen jsem výše vzpomenul Martina Kočiho a Tomáše Ondreje. Tady jsou přihlášeni ještě Tomáš Kukučka, Milan Greguška a Vlastimil Majerčák.
V rámci Poháru ČR v rally jsou jednotlivé třídy obsazeny následovně: třída SA1 – 11 posádek, třída SA2 – 11 posádek, třída SA3 – 2 posádky, třída V – 14 posádek, třída HA2 – 2 posádky a třída HA3 – 3 posádky. Za všechny posádky startující v Poháru ČR v rally bych vyzdvihl Jiřího Kašpara se Škodou Octavia, Jiřího Hendricha na Mitsubishi Lancer sedmé evoluce. Na soutěžní tratě se vrací také legenda československé rally Petr Vraj, jenž společně se synem Petrem ve Vsetíně usedne do Škody Favorit.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?