Přesto, že je PSG - Partr rally Vsetín 2012 závěrečným podnikem rallysprintového mistrovství, pořadatelé registrují velký počet přihlášek.
Posádky svou snahu startovat na Valašsku projevily i těsně po uzávěrce přihlášek. Konečný seznam přihlášených se nakonec vyšplhal na číslo 116: z toho je 68 posádek přihlášeno do Timeseal mistrovství ČR ve sprintrally, 43 posádek zasáhne do bojů v Poháru ČR v rally a 5 dvojic do Poháru pořadatele.
K největším favoritům na vítězství budou jistě patřit jezdci disponující technikou specifikace WRC a S2000. Těch najdeme v seznamu hned deset. S vozy WRC se přihlásili Antonín Tlusťák (Mitsubishi), Jaromír Tomaštík (Subaru), Tomáš Ondrej (Škoda Fabia), Miroslav Plíhal a Silvestr Mikuláštík (oba Škoda Octavia). Čtyři es dvoutisícovky mají původ v Mladé Boleslavi a za volant usednou Roman Odložilík, Miroslav Jakeš, Jan Jelínek a Petr Leher. S konkurenčním Fordem Fiesta je přihlášený Jiří Navrátil.
Nejpočetnější obsazení má třída produkčních vozů, tedy třída 3, s 22 jezdci. Za mnohé jmenujme například Lumíra Firlu, Martina Hudce, Jaroslava Pešla, Martina Kočiho nebo Martina Březíka. Velké souboje se jistě strhnou také v kategorii dvoukolek, kde zatím není jasný mistr. Před vsetínským sprintem má k němu nejblíže domácí Robert Kořístka. Znepříjemňovat cestu k titulu bude Kořístkovi hlavně Josef Zimmermann.
V sedmi třídách, kam spadají vozy pouze s jednou poháněnou nápravou, je přihlášeno 40 posádek. Pokud vezmeme jednotlivé třídy, pak je takové rozložení: třída 5 – 7 posádek, třída 6 – 7 posádek, třída 7 – 3 posádky, třída 8 – 8 posádek, třída 9 – 10 posádek, třída 10 – 2 posádky a třída 11 – 3 posádky. Jedna posádka je přihlášena do Poháru mládeže.
Do Poháru pořadatele jsou zařazené posádky s jinou, než českou soutěžní licencí. Na Valašsko zavítají jezdci ze Slovenska. Z pěti jmen jsem výše vzpomenul Martina Kočiho a Tomáše Ondreje. Tady jsou přihlášeni ještě Tomáš Kukučka, Milan Greguška a Vlastimil Majerčák.
V rámci Poháru ČR v rally jsou jednotlivé třídy obsazeny následovně: třída SA1 – 11 posádek, třída SA2 – 11 posádek, třída SA3 – 2 posádky, třída V – 14 posádek, třída HA2 – 2 posádky a třída HA3 – 3 posádky. Za všechny posádky startující v Poháru ČR v rally bych vyzdvihl Jiřího Kašpara se Škodou Octavia, Jiřího Hendricha na Mitsubishi Lancer sedmé evoluce. Na soutěžní tratě se vrací také legenda československé rally Petr Vraj, jenž společně se synem Petrem ve Vsetíně usedne do Škody Favorit.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.