Přesto, že je PSG - Partr rally Vsetín 2012 závěrečným podnikem rallysprintového mistrovství, pořadatelé registrují velký počet přihlášek.
Posádky svou snahu startovat na Valašsku projevily i těsně po uzávěrce přihlášek. Konečný seznam přihlášených se nakonec vyšplhal na číslo 116: z toho je 68 posádek přihlášeno do Timeseal mistrovství ČR ve sprintrally, 43 posádek zasáhne do bojů v Poháru ČR v rally a 5 dvojic do Poháru pořadatele.
K největším favoritům na vítězství budou jistě patřit jezdci disponující technikou specifikace WRC a S2000. Těch najdeme v seznamu hned deset. S vozy WRC se přihlásili Antonín Tlusťák (Mitsubishi), Jaromír Tomaštík (Subaru), Tomáš Ondrej (Škoda Fabia), Miroslav Plíhal a Silvestr Mikuláštík (oba Škoda Octavia). Čtyři es dvoutisícovky mají původ v Mladé Boleslavi a za volant usednou Roman Odložilík, Miroslav Jakeš, Jan Jelínek a Petr Leher. S konkurenčním Fordem Fiesta je přihlášený Jiří Navrátil.
Nejpočetnější obsazení má třída produkčních vozů, tedy třída 3, s 22 jezdci. Za mnohé jmenujme například Lumíra Firlu, Martina Hudce, Jaroslava Pešla, Martina Kočiho nebo Martina Březíka. Velké souboje se jistě strhnou také v kategorii dvoukolek, kde zatím není jasný mistr. Před vsetínským sprintem má k němu nejblíže domácí Robert Kořístka. Znepříjemňovat cestu k titulu bude Kořístkovi hlavně Josef Zimmermann.
V sedmi třídách, kam spadají vozy pouze s jednou poháněnou nápravou, je přihlášeno 40 posádek. Pokud vezmeme jednotlivé třídy, pak je takové rozložení: třída 5 – 7 posádek, třída 6 – 7 posádek, třída 7 – 3 posádky, třída 8 – 8 posádek, třída 9 – 10 posádek, třída 10 – 2 posádky a třída 11 – 3 posádky. Jedna posádka je přihlášena do Poháru mládeže.
Do Poháru pořadatele jsou zařazené posádky s jinou, než českou soutěžní licencí. Na Valašsko zavítají jezdci ze Slovenska. Z pěti jmen jsem výše vzpomenul Martina Kočiho a Tomáše Ondreje. Tady jsou přihlášeni ještě Tomáš Kukučka, Milan Greguška a Vlastimil Majerčák.
V rámci Poháru ČR v rally jsou jednotlivé třídy obsazeny následovně: třída SA1 – 11 posádek, třída SA2 – 11 posádek, třída SA3 – 2 posádky, třída V – 14 posádek, třída HA2 – 2 posádky a třída HA3 – 3 posádky. Za všechny posádky startující v Poháru ČR v rally bych vyzdvihl Jiřího Kašpara se Škodou Octavia, Jiřího Hendricha na Mitsubishi Lancer sedmé evoluce. Na soutěžní tratě se vrací také legenda československé rally Petr Vraj, jenž společně se synem Petrem ve Vsetíně usedne do Škody Favorit.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.