Po zisku titulu absolútneho majstra Slovenska v rally sa slovenský RUFA Šport Team opäť predstaví na podujatí rally. V tomto prípade to bude u našich západných susedov, vo Vsetíne.
Na podujatí PSG –Partr Rally Vsetín nie je slovenský RUFA Šport Team žiadnym neznámym tímom. Už v minulosti sa tu niekoľkokrát predstavil aj so svojim stabilným jazdcom Grzegorzom Grzybom a jeho spolujazdcami. V tomto roku však Grzegorz Grzyb bude na rally vo Vsetíne absentovať. „Je pravdou, že náš tím vo Vestíne vždy v minulosti reprezentoval náš stabilný jazdec Grzegorz Grzyb. Teraz sme však Grzegorza uvoľnili a to z dôvodu, že ho v Poľsku presne počas Rally Vsetín čaká boj na poslednej súťaži poľských majstrovstiev. Tu má ešte šancu zabojovať o druhú priečku v absolútnom poradí. Náš tím preto, na odporučenie Mirka Houšťa z JM Engeenering, ktorý nám prenajíma súťažné vozidlo, vyskúša vo Vsetíne mladého talentovaného jazdca Miroslava Jakeša a jeho spolujazdca Igora Noreka. Všetko sa to udeje v spolupráci s osvedčeným vozidlom Škoda Fabia S2000. Angažovanie mladého jazdca v našom tíme nie je nijakoužiadnou novinkou, už v minulosti sme skúšali niekoľko iných jazdcov a snažili sa im dať šancu presadiť sa v profesionálnom tíme a určite tak budeme činiť aj v budúcnosti. Výkony Mira Jakeša som sledoval už v minulosti a aj keď je to zatiaľ iba dohoda na jednu súťaž, verím, že hanbu nespraví a bude jazdiť aj vo Vsetíne na špici,“ vysvetlil dôvod neúčinkovania Grzyba vo Vsetíne manažér RUFA Šport Teamu, Ľubomír Kleman.
V rámci podujatia PSG – Partr Rally Vsetín sa celkovo predstaví takmer stodvadsať súťažných posádok, pričom pre všetkých organizátor pripravil trať o celkovej dĺžke vyše dvestodvadsať kilometrov, z čoho je šesťdesiatsedem súťažných. PSG – Partr Rally Vsetín odštartuje tak trochu netradične v nedeľu (21.10.2012) o pol deviatej ráno a meno víťaznej posádky sa dozvieme v ten istý deň tesne po šestnástej hodine.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.