Pořadatelé Autoklubu Vsetín - město v AČR připravující závěrečný podnik TIMESEAL Mistrovství ČR v sprintrally hlásí definitivně poslední změny k blížící se soutěži. Nejvýraznější změnou pro letošní ročník valašského sprintu je nový a velmi významný obchodní partner společnost PSG.
Tato společnost je generálním dodavatelem v oborech stavebnictví, energetiky a petrochemie. Své úspěšné projekty realizovala ve více jak 20. zemích čtyř kontinentů. „Je nám velikou ctí, že můžeme spolupracovat se společností, která již v minulosti dokázala podpořit významné sportovce i jednotlivá sportovní odvětví. Proto jsme neváhali ani minutu a společnost PSG jsme začlenili i do oficiálního názvu soutěže. Věříme, že spolupráce proběhne z obou stran na velmi vysoké úrovni a společnost PSG se bude objevovat i v dalších ročnících vsetínského sprintu,“ uvedl k největší změně soutěže ředitel PSG - PARTR Rally Vsetín 2012 Petr Gryger.
Hodně vrásek přidal pořadatelům i termín konání soutěže. Původní termín zněl 20. října, ale na tento den se vztahuje druhé kolo krajských a komunálních voleb. Pamětníci si jistě pamatují, jaké komplikace byly s vyšší moci před čtyřmi roky. Následovala tedy změna, aby se sprint jel o týden později. Z organizačních důvodů ale ani tento termín nevyšel a Česká republika zažije na Vsetíně premiéru, neboť oficiální podnik mistrovství ČR v sprintrally se pojede v neděli 21. října 2012. Dalším faktorem, který určil start soutěže na neděli, jsou stavební a výkopové práce v obci Vesník, kudy vede jedna z rychlostních zkoušek. „Tady musím přiznat, že přesuny termínů jsou papírově velmi jednoduchá věc, ale získat všechna povolení, to dá opravdu velkou práci. Obzvláště, když žádáte o třetí termín. Pro ředitelství tato změna znamenala nejednu bezesnou noc Tady bych chtěl poděkovat všem obcím a subjektům, které jsou zainteresovány do různých povolování za pochopení a vstřícný přístup. Pro soutěžní posádky může mít nedělní start soutěže i pozitivní dopad. Nemusejí si vybírat v práci dovolenou, v sobotu absolvují seznamovací jízdy a v neděli závod. Věříme, že změna termínu nijak neovlivní oblíbenost našeho sprintu a posádky rády přijedou,“ přiblížil mravenčí, ale o to důležitější práci při zajišťování soutěže Petr Gryger.
S ohledem na to, že PSG – PARTR Rally Vsetín 2012 je již doslova za dveřmi, sdělíme nyní nedočkavcům některá fakta. Startovní rampa bude i letos umístěna před vsetínský zámek, kde proběhne v sobotu od 19. hodin slavnostní představení vybraných posádek. Slavnostní sobotní večer bude zakončen ohňostrojem. Pro posádky přichází důležitá změna hned na začátek sprintu. Startovní pole se totiž vydá z servisu přímo na první rychlostní zkoušku.
Start soutěže bude v neděli v 8:30 hodin a posádky absolvují celkem sedm rychlostních zkoušek. Názvy erzet jako Jabloňová, Santov a Vesník jsou notoricky známé úseky, přesto se jedná o pozměněné rychlostní zkoušky. Skladba erzet je dvě, tři a dvě, přičemž posádky najedou 73,5 ostrých kilometrů. Nejrychlejší posádka by se měla objevit v cíli sprintu v 16:10 hodin.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.