Pořadatelé Autoklubu Vsetín - město v AČR připravující závěrečný podnik TIMESEAL Mistrovství ČR v sprintrally hlásí definitivně poslední změny k blížící se soutěži. Nejvýraznější změnou pro letošní ročník valašského sprintu je nový a velmi významný obchodní partner společnost PSG.
Tato společnost je generálním dodavatelem v oborech stavebnictví, energetiky a petrochemie. Své úspěšné projekty realizovala ve více jak 20. zemích čtyř kontinentů. „Je nám velikou ctí, že můžeme spolupracovat se společností, která již v minulosti dokázala podpořit významné sportovce i jednotlivá sportovní odvětví. Proto jsme neváhali ani minutu a společnost PSG jsme začlenili i do oficiálního názvu soutěže. Věříme, že spolupráce proběhne z obou stran na velmi vysoké úrovni a společnost PSG se bude objevovat i v dalších ročnících vsetínského sprintu,“ uvedl k největší změně soutěže ředitel PSG - PARTR Rally Vsetín 2012 Petr Gryger.
Hodně vrásek přidal pořadatelům i termín konání soutěže. Původní termín zněl 20. října, ale na tento den se vztahuje druhé kolo krajských a komunálních voleb. Pamětníci si jistě pamatují, jaké komplikace byly s vyšší moci před čtyřmi roky. Následovala tedy změna, aby se sprint jel o týden později. Z organizačních důvodů ale ani tento termín nevyšel a Česká republika zažije na Vsetíně premiéru, neboť oficiální podnik mistrovství ČR v sprintrally se pojede v neděli 21. října 2012. Dalším faktorem, který určil start soutěže na neděli, jsou stavební a výkopové práce v obci Vesník, kudy vede jedna z rychlostních zkoušek. „Tady musím přiznat, že přesuny termínů jsou papírově velmi jednoduchá věc, ale získat všechna povolení, to dá opravdu velkou práci. Obzvláště, když žádáte o třetí termín. Pro ředitelství tato změna znamenala nejednu bezesnou noc Tady bych chtěl poděkovat všem obcím a subjektům, které jsou zainteresovány do různých povolování za pochopení a vstřícný přístup. Pro soutěžní posádky může mít nedělní start soutěže i pozitivní dopad. Nemusejí si vybírat v práci dovolenou, v sobotu absolvují seznamovací jízdy a v neděli závod. Věříme, že změna termínu nijak neovlivní oblíbenost našeho sprintu a posádky rády přijedou,“ přiblížil mravenčí, ale o to důležitější práci při zajišťování soutěže Petr Gryger.
S ohledem na to, že PSG – PARTR Rally Vsetín 2012 je již doslova za dveřmi, sdělíme nyní nedočkavcům některá fakta. Startovní rampa bude i letos umístěna před vsetínský zámek, kde proběhne v sobotu od 19. hodin slavnostní představení vybraných posádek. Slavnostní sobotní večer bude zakončen ohňostrojem. Pro posádky přichází důležitá změna hned na začátek sprintu. Startovní pole se totiž vydá z servisu přímo na první rychlostní zkoušku.
Start soutěže bude v neděli v 8:30 hodin a posádky absolvují celkem sedm rychlostních zkoušek. Názvy erzet jako Jabloňová, Santov a Vesník jsou notoricky známé úseky, přesto se jedná o pozměněné rychlostní zkoušky. Skladba erzet je dvě, tři a dvě, přičemž posádky najedou 73,5 ostrých kilometrů. Nejrychlejší posádka by se měla objevit v cíli sprintu v 16:10 hodin.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?