Barum Czech Rally Zlín je považována za vrchol české i evropské rallyové sezóny a i proto Peugeot Delimax Total Team neponechal nic náhodě a přípravě na tento závod věnoval maximální úsilí.
Zlínsko je navíc rodištěm obou členů posádky – pilota Pavla Valouška i spolujezdce Lukáše Kostky, kteří zde mají početnou základnu příznivců a tudíž o to větší motivaci předvést svoje jezdecké umění.Posádku Pavel Valoušek - Lukáš Kostka čeká letos na legendární Barum Rally náročný úkol: prosadit se v nesmírně silné konkurenci z 23 zemí a zajistit pro Peugeot Delimax Total Team tolik očekávané vavříny. Příprava vozu Peugeot 207 S2000 na závod byla tedy tentokrát mimořádně důkladná.
„S testováním, nastavováním a ověřováním vozu jsme začali už zhruba před měsícem na rallysprintu v Kostelci nad Orlicí. Tam jsme odvedli všichni a zejména Pavel velký kus práce. Tento týden nás tak čeká už jen optimalizační test spojený s nastavením motoru. Na Barumce pojedeme s novým motorem, který byl namapován na specifické podmínky této rallye. Myslím, že teď jsme nastavení dotáhli k dokonalosti. Jsme v nejlepší kondici a před Barum Rally máme určitě důvod k optimismu“, komentuje přípravu technický inženýr týmu Jaromír Švec.
Optimismem hýří i pilot Pavel Valoušek: „Testy v Kostelci nám hodně pomohly. Ověřili jsme si spoustu věcí. Na závod na domácí půdě se hrozně těším. Doufáme, že naši „Valda Fans“ nás opět podpoří. Barumka je těžký závod, tratě jsou dlouhé a zrádné, ale my si přesto dost věříme. Uděláme vše pro to, abychom podali takové výkony, kterými náš tým a naše partnery nezklameme.“I spolujezdec Lukáš Kostka se na zlínskou rallye těší: „Máme hodně natestováno. Konkurence bude sice obrovská, ale já věřím tomu, že tentokrát nám to vyjde.“ Dvaačtyřicátá Barum Czech Rally Zlín odstartuje v pátek 31. srpna 2012 v 17:00 h na zlínském náměstí Míru. Následovat bude tradiční a divácky mimořádně atraktivní večerní Super RZ ulicemi východomoravské metropole.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.