Rally Agropa Pačejov nevyšla posádce Interaction Ford Czech Rally Teamu podle představ. Jirka s Juldou nedokázali navázat na úspěch z Kostelce nad Orlicí a navíc si Fiona z Pačejova odvezla i pořádný šrám.
Hned na prvním testu soutěže šel v šotolinové části Jirka pozdě na brzdy a Fiona se zastavila až o strom. Naštěstí nebyly poškozeny žádné důležité komponenty a Jirka s Juldou byli s autem schopni soutěž dokončit. Chyba na RZ1 je ovšem stála přes pět a půl minuty a další minutu a půl dostali jako penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly následující „erzety“ a pozdní výjezd ze servisní zóny. Mechanici se během prvního servisu řádně zapotili, bylo nutné zajistit, aby se daly dveře na řidičově straně otevřít, ale díky „hodinářské práci“ s palicí a flexou se i přes pozdní vyjetí ze servisu podařilo Fionu udržet v soutěži.
Vzhledem k tomu, že ve třídě 2 tentokrát startovaly pouze tři posádky, rozhodl se Jirka po domluvě s týmovým manažerem Václavem Arazimem soutěž opatrným tempem dokončit a připsat si tak cenné body, které se mohou v konečném zúčtování hodit. Posádka Interaction Ford Czech Rally Teamu si tak dojela pro třetí místo, i když Jirka s Juldou už určitě přebírali pohár za povedenější výkon.Na autě se v současné době usilovně pracuje, levý bok byl odstrojen a přestože Fiona dojela až do cíle, bude nutné auto porovnat na stolici. Fiona putovala do klempírny a měla by být připravena včas k dalšímu startu, kterým by mohla být slavná zlínská Barum Rally!Jiří Navrátil„Na RZ1 jsme se hodně soustředili, chtěli jsme do soutěže vstoupit co nejlépe. První 3 km na asfaltu jsme jeli pěkně svižně a bez jakýchkoli chyb. Pak ale přišel šotolinový úsek a tam mám vždy trochu problém nasadit optimální tempo. Bohužel jsem nasadil trochu větší, než by to chtělo. Rychlou pasáž jsme zvládli, ale před následující pravou, která utahovala mezi stromy jsem sel pozdě na brzdy, auto se začalo přetáčet, bokem vyjelo mimo silnici a zastavilo se až levým bokem o strom. Byla to celkem rána! S Juldou jsme si mysleli, že je auto hodně rozbité. Proto jsme vylezli z auta a chtěli zpomalovat další posádky, aby nešly ven ve stejném místě a netrefily ještě naše auto. Když jsme ale Fionu zběžně prohlédli, nasadili jsme helmy a pokračovali dál. V cíli testu jsme zjistili, že se s autem dá pokračovat v soutěži a rozhodli jsme se ji dokončit.“
„Samozřejmě, že je mi to celé líto. Zkomplikovalo nám to situaci a přidělalo spoustu práce. Bohužel ale i to k automobilovým soutěžím patří. Na druhé straně jsme měli velké štěstí, že to celé dopadlo pouze takhle.“Jůlius Gál„Nedokážu úplně přesně říci, kde byla chyba, nejspíš jsme tam přijeli o něco rychleji a na kluzkém povrchu auto sklouzlo mimo silnici. Škoda, že jsme vylézali z auta a nezkusili hned pokračovat dál. Ani následující test se nám ale moc nepovedl, Jirka ho neměl rád už od tréninku. Prakticky v každé zatáčce byla pneumatika z traktoru a i pod vlivem havárie na RZ1 ji Jirka nejel úplně dobře. Ani ve druhém průjezdu jsme o moc nezrychlili. Je to škoda, jsem přesvědčen, že bychom bývali opět bojovali o místo v první desítce.“Více informací najdete na www.jiri-navratil.cz nebo na www.facebook.cz, profil: Jiri Navratil
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?