Rally Agropa Pačejov nevyšla posádce Interaction Ford Czech Rally Teamu podle představ. Jirka s Juldou nedokázali navázat na úspěch z Kostelce nad Orlicí a navíc si Fiona z Pačejova odvezla i pořádný šrám.
Hned na prvním testu soutěže šel v šotolinové části Jirka pozdě na brzdy a Fiona se zastavila až o strom. Naštěstí nebyly poškozeny žádné důležité komponenty a Jirka s Juldou byli s autem schopni soutěž dokončit. Chyba na RZ1 je ovšem stála přes pět a půl minuty a další minutu a půl dostali jako penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly následující „erzety“ a pozdní výjezd ze servisní zóny. Mechanici se během prvního servisu řádně zapotili, bylo nutné zajistit, aby se daly dveře na řidičově straně otevřít, ale díky „hodinářské práci“ s palicí a flexou se i přes pozdní vyjetí ze servisu podařilo Fionu udržet v soutěži.
Vzhledem k tomu, že ve třídě 2 tentokrát startovaly pouze tři posádky, rozhodl se Jirka po domluvě s týmovým manažerem Václavem Arazimem soutěž opatrným tempem dokončit a připsat si tak cenné body, které se mohou v konečném zúčtování hodit. Posádka Interaction Ford Czech Rally Teamu si tak dojela pro třetí místo, i když Jirka s Juldou už určitě přebírali pohár za povedenější výkon.Na autě se v současné době usilovně pracuje, levý bok byl odstrojen a přestože Fiona dojela až do cíle, bude nutné auto porovnat na stolici. Fiona putovala do klempírny a měla by být připravena včas k dalšímu startu, kterým by mohla být slavná zlínská Barum Rally!Jiří Navrátil„Na RZ1 jsme se hodně soustředili, chtěli jsme do soutěže vstoupit co nejlépe. První 3 km na asfaltu jsme jeli pěkně svižně a bez jakýchkoli chyb. Pak ale přišel šotolinový úsek a tam mám vždy trochu problém nasadit optimální tempo. Bohužel jsem nasadil trochu větší, než by to chtělo. Rychlou pasáž jsme zvládli, ale před následující pravou, která utahovala mezi stromy jsem sel pozdě na brzdy, auto se začalo přetáčet, bokem vyjelo mimo silnici a zastavilo se až levým bokem o strom. Byla to celkem rána! S Juldou jsme si mysleli, že je auto hodně rozbité. Proto jsme vylezli z auta a chtěli zpomalovat další posádky, aby nešly ven ve stejném místě a netrefily ještě naše auto. Když jsme ale Fionu zběžně prohlédli, nasadili jsme helmy a pokračovali dál. V cíli testu jsme zjistili, že se s autem dá pokračovat v soutěži a rozhodli jsme se ji dokončit.“
„Samozřejmě, že je mi to celé líto. Zkomplikovalo nám to situaci a přidělalo spoustu práce. Bohužel ale i to k automobilovým soutěžím patří. Na druhé straně jsme měli velké štěstí, že to celé dopadlo pouze takhle.“Jůlius Gál„Nedokážu úplně přesně říci, kde byla chyba, nejspíš jsme tam přijeli o něco rychleji a na kluzkém povrchu auto sklouzlo mimo silnici. Škoda, že jsme vylézali z auta a nezkusili hned pokračovat dál. Ani následující test se nám ale moc nepovedl, Jirka ho neměl rád už od tréninku. Prakticky v každé zatáčce byla pneumatika z traktoru a i pod vlivem havárie na RZ1 ji Jirka nejel úplně dobře. Ani ve druhém průjezdu jsme o moc nezrychlili. Je to škoda, jsem přesvědčen, že bychom bývali opět bojovali o místo v první desítce.“Více informací najdete na www.jiri-navratil.cz nebo na www.facebook.cz, profil: Jiri Navratil
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.