Rally Agropa Pačejov nevyšla posádce Interaction Ford Czech Rally Teamu podle představ. Jirka s Juldou nedokázali navázat na úspěch z Kostelce nad Orlicí a navíc si Fiona z Pačejova odvezla i pořádný šrám.
Hned na prvním testu soutěže šel v šotolinové části Jirka pozdě na brzdy a Fiona se zastavila až o strom. Naštěstí nebyly poškozeny žádné důležité komponenty a Jirka s Juldou byli s autem schopni soutěž dokončit. Chyba na RZ1 je ovšem stála přes pět a půl minuty a další minutu a půl dostali jako penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly následující „erzety“ a pozdní výjezd ze servisní zóny. Mechanici se během prvního servisu řádně zapotili, bylo nutné zajistit, aby se daly dveře na řidičově straně otevřít, ale díky „hodinářské práci“ s palicí a flexou se i přes pozdní vyjetí ze servisu podařilo Fionu udržet v soutěži.
Vzhledem k tomu, že ve třídě 2 tentokrát startovaly pouze tři posádky, rozhodl se Jirka po domluvě s týmovým manažerem Václavem Arazimem soutěž opatrným tempem dokončit a připsat si tak cenné body, které se mohou v konečném zúčtování hodit. Posádka Interaction Ford Czech Rally Teamu si tak dojela pro třetí místo, i když Jirka s Juldou už určitě přebírali pohár za povedenější výkon.Na autě se v současné době usilovně pracuje, levý bok byl odstrojen a přestože Fiona dojela až do cíle, bude nutné auto porovnat na stolici. Fiona putovala do klempírny a měla by být připravena včas k dalšímu startu, kterým by mohla být slavná zlínská Barum Rally!Jiří Navrátil„Na RZ1 jsme se hodně soustředili, chtěli jsme do soutěže vstoupit co nejlépe. První 3 km na asfaltu jsme jeli pěkně svižně a bez jakýchkoli chyb. Pak ale přišel šotolinový úsek a tam mám vždy trochu problém nasadit optimální tempo. Bohužel jsem nasadil trochu větší, než by to chtělo. Rychlou pasáž jsme zvládli, ale před následující pravou, která utahovala mezi stromy jsem sel pozdě na brzdy, auto se začalo přetáčet, bokem vyjelo mimo silnici a zastavilo se až levým bokem o strom. Byla to celkem rána! S Juldou jsme si mysleli, že je auto hodně rozbité. Proto jsme vylezli z auta a chtěli zpomalovat další posádky, aby nešly ven ve stejném místě a netrefily ještě naše auto. Když jsme ale Fionu zběžně prohlédli, nasadili jsme helmy a pokračovali dál. V cíli testu jsme zjistili, že se s autem dá pokračovat v soutěži a rozhodli jsme se ji dokončit.“
„Samozřejmě, že je mi to celé líto. Zkomplikovalo nám to situaci a přidělalo spoustu práce. Bohužel ale i to k automobilovým soutěžím patří. Na druhé straně jsme měli velké štěstí, že to celé dopadlo pouze takhle.“Jůlius Gál„Nedokážu úplně přesně říci, kde byla chyba, nejspíš jsme tam přijeli o něco rychleji a na kluzkém povrchu auto sklouzlo mimo silnici. Škoda, že jsme vylézali z auta a nezkusili hned pokračovat dál. Ani následující test se nám ale moc nepovedl, Jirka ho neměl rád už od tréninku. Prakticky v každé zatáčce byla pneumatika z traktoru a i pod vlivem havárie na RZ1 ji Jirka nejel úplně dobře. Ani ve druhém průjezdu jsme o moc nezrychlili. Je to škoda, jsem přesvědčen, že bychom bývali opět bojovali o místo v první desítce.“Více informací najdete na www.jiri-navratil.cz nebo na www.facebook.cz, profil: Jiri Navratil
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?