Jiří Navrátil v Pačejově „pokřtil“ Fionu...

rally pačejov
rally pačejov, foto: Krajča, Ondřej
Tomáš Urban 21. srpna 2012 22:49
Sdílej:

Rally Agropa Pačejov nevyšla posádce Interaction Ford Czech Rally Teamu podle představ. Jirka s Juldou nedokázali navázat na úspěch z Kostelce nad Orlicí a navíc si Fiona z Pačejova odvezla i pořádný šrám.

Hned na prvním testu soutěže šel v šotolinové části Jirka pozdě na brzdy a Fiona se zastavila až o strom. Naštěstí nebyly poškozeny žádné důležité komponenty a Jirka s Juldou byli s autem schopni soutěž dokončit. Chyba na RZ1 je ovšem stála přes pět a půl minuty a další minutu a půl dostali jako penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly následující „erzety“ a pozdní výjezd ze servisní zóny. Mechanici se během prvního servisu řádně zapotili, bylo nutné zajistit, aby se daly dveře na řidičově straně otevřít, ale díky „hodinářské práci“ s palicí a flexou se i přes pozdní vyjetí ze servisu podařilo Fionu udržet v soutěži.

Vzhledem k tomu, že ve třídě 2 tentokrát startovaly pouze tři posádky, rozhodl se Jirka po domluvě s týmovým manažerem Václavem Arazimem soutěž opatrným tempem dokončit a připsat si tak cenné body, které se mohou v konečném zúčtování hodit. Posádka Interaction Ford Czech Rally Teamu si tak dojela pro třetí místo, i když Jirka s Juldou už určitě přebírali pohár za povedenější výkon.Na autě se v současné době usilovně pracuje, levý bok byl odstrojen a přestože Fiona dojela až do cíle, bude nutné auto porovnat na stolici. Fiona putovala do klempírny a měla by být připravena včas k dalšímu startu, kterým by mohla být slavná zlínská Barum Rally!Jiří Navrátil„Na RZ1 jsme se hodně soustředili, chtěli jsme do soutěže vstoupit co nejlépe. První 3 km na asfaltu jsme jeli pěkně svižně a bez jakýchkoli chyb. Pak ale přišel šotolinový úsek a tam mám vždy trochu problém nasadit optimální tempo. Bohužel jsem nasadil trochu větší, než by to chtělo. Rychlou pasáž jsme zvládli, ale před následující pravou, která utahovala mezi stromy jsem sel pozdě na brzdy, auto se začalo přetáčet, bokem vyjelo mimo silnici a zastavilo se až levým bokem o strom. Byla to celkem rána! S Juldou jsme si mysleli, že je auto hodně rozbité. Proto jsme vylezli z auta a chtěli zpomalovat další posádky, aby nešly ven ve stejném místě a netrefily ještě naše auto. Když jsme ale Fionu zběžně prohlédli, nasadili jsme helmy a pokračovali dál. V cíli testu jsme zjistili, že se s autem dá pokračovat v soutěži a rozhodli jsme se ji dokončit.“

„Samozřejmě, že je mi to celé líto. Zkomplikovalo nám to situaci a přidělalo spoustu práce. Bohužel ale i to k automobilovým soutěžím patří. Na druhé straně jsme měli velké štěstí, že to celé dopadlo pouze takhle.“Jůlius Gál„Nedokážu úplně přesně říci, kde byla chyba, nejspíš jsme tam přijeli o něco rychleji a na kluzkém povrchu auto sklouzlo mimo silnici. Škoda, že jsme vylézali z auta a nezkusili hned pokračovat dál. Ani následující test se nám ale moc nepovedl, Jirka ho neměl rád už od tréninku. Prakticky v každé zatáčce byla pneumatika z traktoru a i pod vlivem havárie na RZ1 ji Jirka nejel úplně dobře. Ani ve druhém průjezdu jsme o moc nezrychlili. Je to škoda, jsem přesvědčen, že bychom bývali opět bojovali o místo v první desítce.“Více informací najdete na www.jiri-navratil.cz nebo na www.facebook.cz, profil: Jiri Navratil

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.