Další podnik Timeseal mistrovství České republiky ve sprintrally se uskutečnil v Kostelci nad Orlicí. Na startu nechyběla ani posádka bojující o titul mezi dvoukolkami. Robert Kořístka s Michalem Drozdem opět usedli do Suzuki Ignis S1600.
Už před závodem bylo jasné, že kluci svedou další těsný souboj o plný počet bodů jak ve třídě 5, tak mezi vozy poháněné jednou nápravou. Jejich hlavním soupeřem byl Josef Zimmermann s Renaultem Clio R3.
„Naším cílem je dojet až do cíle a pokusit se navázat na předešlá vítězství. Od posledního závodu byla velká pauza. Pepa Zimmermann nám šlape po krku a určitě mu nedáme nic zadarmo a budeme chtít bojovat o první místo,“ prozradil před startem natěšený Robert Kořístka. Předpověď slibovala pěkné počasí jak pro diváky, tak pro posádky, které byly ušetřeny loterií s pneumatikami. Místo toho se pobyt v autě změnil na saunu.
Hned na první rychlostní zkoušce se ukázalo, že rychlejší tratě více sedí Renaultu. Pepa Zimmermann zajel o 6,5 sekundy rychlejší čas a ujal se tak vedení ve dvoukolkách. Na druhé rychlostce k náskoku přidal 4,3 sekundy. „Kluci nasadili vysoké tempo již od začátku. My jsme na náskok nezareagovali a Pepa nám pomalu začal poodjíždět,“ posmutněl Michal Drozd.
Na dalších měřených testech se Robert s Michalem snažili ztrátu zmenšit. To se jim podařilo, ale po čtyřech odjetých rychlostních zkouškách byl Zimmermannův náskok ještě osm sekund. „Jedeme hodně rychle, ale pořád na prvního ztrácíme. Na těchto rychlých tratích s ignisem moc šancí nemáme,“řekl v servise Robert.
Na poslední tři rychlostní zkoušky Pepa obul nové pneumatiky a výsledek si už pohlídal. Robert za ním dojel do cíle na druhém místě se ztrátou 6,4 sekundy. „I přes veškerou snahu, kdy jsme šli do většího rizika se nám náskok stáhnout nepodařilo. Některé průjezdy určitými místy byly na hranici ignise. Byl to ale nádherný souboj až do posledního kilometru. Porážka o takový kousek nás mrzí, ale samozřejmě to Pepovi přejeme a gratulujeme k výsledku. Byl si Pepo prostě rychlejší a vo tom to je :-),“ dodala posádka.
Na konec samozřejmě patří poděkování celému Sparrow týmu, rodině a fanouškům, kteří přijeli Roberta s Michalem podpořit.
Po pěti odjetých závodech se do průběžného vedení v absolutní pořadí mezi dvoukolkami dostal Josef Zimmermann. Před Robertem Kořístkou vede jen o pouhé dva body. To jenom dokazuje jejich vyrovnanost na tratích.
Posádka Robert Kořístka – Michal Drozd se už teď těší a připravuje na další závod. Který to bude, to se ale ještě uvidí…
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?