Další podnik Timeseal mistrovství České republiky ve sprintrally se uskutečnil v Kostelci nad Orlicí. Na startu nechyběla ani posádka bojující o titul mezi dvoukolkami. Robert Kořístka s Michalem Drozdem opět usedli do Suzuki Ignis S1600.
Už před závodem bylo jasné, že kluci svedou další těsný souboj o plný počet bodů jak ve třídě 5, tak mezi vozy poháněné jednou nápravou. Jejich hlavním soupeřem byl Josef Zimmermann s Renaultem Clio R3.
„Naším cílem je dojet až do cíle a pokusit se navázat na předešlá vítězství. Od posledního závodu byla velká pauza. Pepa Zimmermann nám šlape po krku a určitě mu nedáme nic zadarmo a budeme chtít bojovat o první místo,“ prozradil před startem natěšený Robert Kořístka. Předpověď slibovala pěkné počasí jak pro diváky, tak pro posádky, které byly ušetřeny loterií s pneumatikami. Místo toho se pobyt v autě změnil na saunu.
Hned na první rychlostní zkoušce se ukázalo, že rychlejší tratě více sedí Renaultu. Pepa Zimmermann zajel o 6,5 sekundy rychlejší čas a ujal se tak vedení ve dvoukolkách. Na druhé rychlostce k náskoku přidal 4,3 sekundy. „Kluci nasadili vysoké tempo již od začátku. My jsme na náskok nezareagovali a Pepa nám pomalu začal poodjíždět,“ posmutněl Michal Drozd.
Na dalších měřených testech se Robert s Michalem snažili ztrátu zmenšit. To se jim podařilo, ale po čtyřech odjetých rychlostních zkouškách byl Zimmermannův náskok ještě osm sekund. „Jedeme hodně rychle, ale pořád na prvního ztrácíme. Na těchto rychlých tratích s ignisem moc šancí nemáme,“řekl v servise Robert.
Na poslední tři rychlostní zkoušky Pepa obul nové pneumatiky a výsledek si už pohlídal. Robert za ním dojel do cíle na druhém místě se ztrátou 6,4 sekundy. „I přes veškerou snahu, kdy jsme šli do většího rizika se nám náskok stáhnout nepodařilo. Některé průjezdy určitými místy byly na hranici ignise. Byl to ale nádherný souboj až do posledního kilometru. Porážka o takový kousek nás mrzí, ale samozřejmě to Pepovi přejeme a gratulujeme k výsledku. Byl si Pepo prostě rychlejší a vo tom to je :-),“ dodala posádka.
Na konec samozřejmě patří poděkování celému Sparrow týmu, rodině a fanouškům, kteří přijeli Roberta s Michalem podpořit.
Po pěti odjetých závodech se do průběžného vedení v absolutní pořadí mezi dvoukolkami dostal Josef Zimmermann. Před Robertem Kořístkou vede jen o pouhé dva body. To jenom dokazuje jejich vyrovnanost na tratích.
Posádka Robert Kořístka – Michal Drozd se už teď těší a připravuje na další závod. Který to bude, to se ale ještě uvidí…
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.