Další podnik Timeseal mistrovství České republiky ve sprintrally se uskutečnil v Kostelci nad Orlicí. Na startu nechyběla ani posádka bojující o titul mezi dvoukolkami. Robert Kořístka s Michalem Drozdem opět usedli do Suzuki Ignis S1600.
Už před závodem bylo jasné, že kluci svedou další těsný souboj o plný počet bodů jak ve třídě 5, tak mezi vozy poháněné jednou nápravou. Jejich hlavním soupeřem byl Josef Zimmermann s Renaultem Clio R3.
„Naším cílem je dojet až do cíle a pokusit se navázat na předešlá vítězství. Od posledního závodu byla velká pauza. Pepa Zimmermann nám šlape po krku a určitě mu nedáme nic zadarmo a budeme chtít bojovat o první místo,“ prozradil před startem natěšený Robert Kořístka. Předpověď slibovala pěkné počasí jak pro diváky, tak pro posádky, které byly ušetřeny loterií s pneumatikami. Místo toho se pobyt v autě změnil na saunu.
Hned na první rychlostní zkoušce se ukázalo, že rychlejší tratě více sedí Renaultu. Pepa Zimmermann zajel o 6,5 sekundy rychlejší čas a ujal se tak vedení ve dvoukolkách. Na druhé rychlostce k náskoku přidal 4,3 sekundy. „Kluci nasadili vysoké tempo již od začátku. My jsme na náskok nezareagovali a Pepa nám pomalu začal poodjíždět,“ posmutněl Michal Drozd.
Na dalších měřených testech se Robert s Michalem snažili ztrátu zmenšit. To se jim podařilo, ale po čtyřech odjetých rychlostních zkouškách byl Zimmermannův náskok ještě osm sekund. „Jedeme hodně rychle, ale pořád na prvního ztrácíme. Na těchto rychlých tratích s ignisem moc šancí nemáme,“řekl v servise Robert.
Na poslední tři rychlostní zkoušky Pepa obul nové pneumatiky a výsledek si už pohlídal. Robert za ním dojel do cíle na druhém místě se ztrátou 6,4 sekundy. „I přes veškerou snahu, kdy jsme šli do většího rizika se nám náskok stáhnout nepodařilo. Některé průjezdy určitými místy byly na hranici ignise. Byl to ale nádherný souboj až do posledního kilometru. Porážka o takový kousek nás mrzí, ale samozřejmě to Pepovi přejeme a gratulujeme k výsledku. Byl si Pepo prostě rychlejší a vo tom to je :-),“ dodala posádka.
Na konec samozřejmě patří poděkování celému Sparrow týmu, rodině a fanouškům, kteří přijeli Roberta s Michalem podpořit.
Po pěti odjetých závodech se do průběžného vedení v absolutní pořadí mezi dvoukolkami dostal Josef Zimmermann. Před Robertem Kořístkou vede jen o pouhé dva body. To jenom dokazuje jejich vyrovnanost na tratích.
Posádka Robert Kořístka – Michal Drozd se už teď těší a připravuje na další závod. Který to bude, to se ale ještě uvidí…
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.