Další podnik Timeseal mistrovství České republiky ve sprintrally se uskutečnil v Kostelci nad Orlicí. Na startu nechyběla ani posádka bojující o titul mezi dvoukolkami. Robert Kořístka s Michalem Drozdem opět usedli do Suzuki Ignis S1600.
Už před závodem bylo jasné, že kluci svedou další těsný souboj o plný počet bodů jak ve třídě 5, tak mezi vozy poháněné jednou nápravou. Jejich hlavním soupeřem byl Josef Zimmermann s Renaultem Clio R3.
„Naším cílem je dojet až do cíle a pokusit se navázat na předešlá vítězství. Od posledního závodu byla velká pauza. Pepa Zimmermann nám šlape po krku a určitě mu nedáme nic zadarmo a budeme chtít bojovat o první místo,“ prozradil před startem natěšený Robert Kořístka. Předpověď slibovala pěkné počasí jak pro diváky, tak pro posádky, které byly ušetřeny loterií s pneumatikami. Místo toho se pobyt v autě změnil na saunu.
Hned na první rychlostní zkoušce se ukázalo, že rychlejší tratě více sedí Renaultu. Pepa Zimmermann zajel o 6,5 sekundy rychlejší čas a ujal se tak vedení ve dvoukolkách. Na druhé rychlostce k náskoku přidal 4,3 sekundy. „Kluci nasadili vysoké tempo již od začátku. My jsme na náskok nezareagovali a Pepa nám pomalu začal poodjíždět,“ posmutněl Michal Drozd.
Na dalších měřených testech se Robert s Michalem snažili ztrátu zmenšit. To se jim podařilo, ale po čtyřech odjetých rychlostních zkouškách byl Zimmermannův náskok ještě osm sekund. „Jedeme hodně rychle, ale pořád na prvního ztrácíme. Na těchto rychlých tratích s ignisem moc šancí nemáme,“řekl v servise Robert.
Na poslední tři rychlostní zkoušky Pepa obul nové pneumatiky a výsledek si už pohlídal. Robert za ním dojel do cíle na druhém místě se ztrátou 6,4 sekundy. „I přes veškerou snahu, kdy jsme šli do většího rizika se nám náskok stáhnout nepodařilo. Některé průjezdy určitými místy byly na hranici ignise. Byl to ale nádherný souboj až do posledního kilometru. Porážka o takový kousek nás mrzí, ale samozřejmě to Pepovi přejeme a gratulujeme k výsledku. Byl si Pepo prostě rychlejší a vo tom to je :-),“ dodala posádka.
Na konec samozřejmě patří poděkování celému Sparrow týmu, rodině a fanouškům, kteří přijeli Roberta s Michalem podpořit.
Po pěti odjetých závodech se do průběžného vedení v absolutní pořadí mezi dvoukolkami dostal Josef Zimmermann. Před Robertem Kořístkou vede jen o pouhé dva body. To jenom dokazuje jejich vyrovnanost na tratích.
Posádka Robert Kořístka – Michal Drozd se už teď těší a připravuje na další závod. Který to bude, to se ale ještě uvidí…
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?