Matrix Rally Kostelec nad Orlicí byla v rallysprintovém šampionátu novou soutěží a při premiéře této soutěže nechyběla na startu ani posádka Speed Racing Teamu Tomáš Blažek – Miroslav Prachař a osvědčenou Škodou Fabia tř. 7.
Tratě v okolí Kostelce na Orlicí a Rychnova nad Kněžnou patří k těm rychlejším, avšak našly se i technické úseky. Celkem bylo připraveno sedm rychlostních zkoušek a kluci chtěli už od začátku bojovat o co nejlepší umístění ve třídě a spravit si chuť po nepovedené Kopné.
Již od časného rána bylo zcela jasné, že po celý den bude panovat veliké vedro a soutěž se stane ještě náročnější. Bohužel, zklamání přišlo hned na úvodním testu. Pár kilometrů před cílem byli Tomáš s Mirkem dojeti Jirkou Hladíkem a následně začaly technické problémy, což nakonec vyústilo i v odstoupení. „Na soutěž jsme se hodně těšili. Tratě byly rychlé, ale náročné a bylo tam spousta zrádných míst. Asi ve třičtvrtě první RZ nám odešlo servo, ale mysleli jsme, že máme defekt a tak jsme dojeli do cíle pomalu. V časovce nám zhasnul motor a už se ho nepodařilo nastartovat. Jsme hodně zklamaní,“ říká Tomáš Blažek.V týmu panovalo velké zklamání a další možnost, kdy budou mít Tomáš s Mirkem vybojovat body do šampionátu, bude rallysprint v Pačejově, jenž se jede druhý víkend v sprnu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?