Matrix Rally Kostelec nad Orlicí byla v rallysprintovém šampionátu novou soutěží a při premiéře této soutěže nechyběla na startu ani posádka Speed Racing Teamu Tomáš Blažek – Miroslav Prachař a osvědčenou Škodou Fabia tř. 7.
Tratě v okolí Kostelce na Orlicí a Rychnova nad Kněžnou patří k těm rychlejším, avšak našly se i technické úseky. Celkem bylo připraveno sedm rychlostních zkoušek a kluci chtěli už od začátku bojovat o co nejlepší umístění ve třídě a spravit si chuť po nepovedené Kopné.
Již od časného rána bylo zcela jasné, že po celý den bude panovat veliké vedro a soutěž se stane ještě náročnější. Bohužel, zklamání přišlo hned na úvodním testu. Pár kilometrů před cílem byli Tomáš s Mirkem dojeti Jirkou Hladíkem a následně začaly technické problémy, což nakonec vyústilo i v odstoupení. „Na soutěž jsme se hodně těšili. Tratě byly rychlé, ale náročné a bylo tam spousta zrádných míst. Asi ve třičtvrtě první RZ nám odešlo servo, ale mysleli jsme, že máme defekt a tak jsme dojeli do cíle pomalu. V časovce nám zhasnul motor a už se ho nepodařilo nastartovat. Jsme hodně zklamaní,“ říká Tomáš Blažek.V týmu panovalo velké zklamání a další možnost, kdy budou mít Tomáš s Mirkem vybojovat body do šampionátu, bude rallysprint v Pačejově, jenž se jede druhý víkend v sprnu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?