V letošní sezóně jsme Martina Kouřila za volantem několika vozů a po výkonu v Krkonoších jsme dali dohromady takové malé hodnocení letošní sezóny.
Sezónu začal Martin s Fabií RS na testovací RZ v Žiželicích, ale podle jeho slov to přesně není auto pro jeho jezdecký styl. Dalším vozem, v letošní sezóně, bylo Clio ve třídě 8. Startovali s ním spolu s Ivo Vybíralem na Vrchovině. Po první rychlostní zkoušce byla posádka Kouřil – Vybíral na prvním místě ve třídě, ale bohužel hned ve druhé zkoušce odstoupili na poruchu poloosy. Na Rally Krkonoše jsme už Martina mohli spatřit za volantem Fabie R2. „Fabia je z dílen Jiřího Mičánka, kterému bych chtěl velmi poděkovat za umožnění tohoto startu,“ říká Martin.A jak posádka Kouřil – Řiháková na Rally Krkonoše uspěla? Trénink začal za velkého tepla, ale ráno bylo v Krkonoších pod mrakem a po velké noční bouřce. „První myšlenka byla taková, že se obecně na vodě bojím. Mám hrozný strach na vodě brzdit. Na motokárách jsem byl na vodě vždy nejrychlejší, ale s autem mi chybí zkušenosti. Tratě jsou na Krkonoších moc pěkné, technické a sedí mi víc než skoro domácí Vsetín," komentuje Martin pocity ráno před startem soutěže.
Ale je potřeba ještě zmínit, že přípravy na soutěž byly hektické. „Vše bylo narychlo a původně jsem ani neměl startovat. Nakonec jsem ještě den před soutěží sháněl spolujezdce a na poslední chvíli jsem sehnal Petru Řihákovou, což se nakonec ukázalo jako ta nejlepší volba a patří jí velký dík! S autem jsem se seznámil až den před soutěží na sedmi kilometrech“ říká MartinPojďme na rychlostní zkoušky. Jak je již známo, v lesích bylo mokro, ale Fabia byla obuta do neprořezaných sliků. Byl to risk, který se vyplatil, ikdyž hned na první rychlostní zkoušce, byla Fabia po smyku, docela blízko lesa. Do třetí rychlostní zkoušky byla posádka Kouřil – Řiháková na prvním místě ve třídě. Martin skromně říká, že to bylo proto, že Kočí dostal penalizaci :-). Po první sekci, byli Martin s Petrou na druhé příčce. Pátá rychlostní zkouška byla bez problémů a na šesté se spustil déšť. Do sedmé, posádka startovala za deště, ale v rezervě byly opět dva suché sliky, takže na změnu nebylo pomyšlení. Posádka vsadila na jistotu opatrnou jízdou. Rychlý Kočí byl nedostižný a za Martinem jedoucí Vopatřil, byl relativně daleko. Celkově tak posádce Kouřil – Řiháková patřila v cíli druhá příčka ve třídě a 24. absolutně.
„S mým výkonem spokojený jsem. V podmínkách, které mám, nemůžu chtít víc. Pokud nemám auto úplně zažité, tak se nedá z něj dostat maximum, což souvisí se střídáním aut :-). Myslím si, že se pořadatelům rally povedla po všech stránkách, snad jen to vyhlášení by mohli ponechat na rampě. Ještě bych zmínil, že část RZ 4 byla trošku rozbitá, ale to k rally patří. Pokud bude možnost, rád do Krkonoš pojedu zase,“ říká Martin a pokračuje „Ještě také nesmím zapomenout na poděkování týmu KRTZ za podporu, všem mechanikům kolem Martina Mičánka,“Martin Kouřil s Petrou Řihákovou se představí už tuto sobotu na dalším pokračování Rallysprintů – tentokrát na východě Čech, v Kostelci nad Orlicí a to opět za volantem Fabie R2 se startovním číslem 43.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.