V letošní sezóně jsme Martina Kouřila za volantem několika vozů a po výkonu v Krkonoších jsme dali dohromady takové malé hodnocení letošní sezóny.
Sezónu začal Martin s Fabií RS na testovací RZ v Žiželicích, ale podle jeho slov to přesně není auto pro jeho jezdecký styl. Dalším vozem, v letošní sezóně, bylo Clio ve třídě 8. Startovali s ním spolu s Ivo Vybíralem na Vrchovině. Po první rychlostní zkoušce byla posádka Kouřil – Vybíral na prvním místě ve třídě, ale bohužel hned ve druhé zkoušce odstoupili na poruchu poloosy. Na Rally Krkonoše jsme už Martina mohli spatřit za volantem Fabie R2. „Fabia je z dílen Jiřího Mičánka, kterému bych chtěl velmi poděkovat za umožnění tohoto startu,“ říká Martin.A jak posádka Kouřil – Řiháková na Rally Krkonoše uspěla? Trénink začal za velkého tepla, ale ráno bylo v Krkonoších pod mrakem a po velké noční bouřce. „První myšlenka byla taková, že se obecně na vodě bojím. Mám hrozný strach na vodě brzdit. Na motokárách jsem byl na vodě vždy nejrychlejší, ale s autem mi chybí zkušenosti. Tratě jsou na Krkonoších moc pěkné, technické a sedí mi víc než skoro domácí Vsetín," komentuje Martin pocity ráno před startem soutěže.
Ale je potřeba ještě zmínit, že přípravy na soutěž byly hektické. „Vše bylo narychlo a původně jsem ani neměl startovat. Nakonec jsem ještě den před soutěží sháněl spolujezdce a na poslední chvíli jsem sehnal Petru Řihákovou, což se nakonec ukázalo jako ta nejlepší volba a patří jí velký dík! S autem jsem se seznámil až den před soutěží na sedmi kilometrech“ říká MartinPojďme na rychlostní zkoušky. Jak je již známo, v lesích bylo mokro, ale Fabia byla obuta do neprořezaných sliků. Byl to risk, který se vyplatil, ikdyž hned na první rychlostní zkoušce, byla Fabia po smyku, docela blízko lesa. Do třetí rychlostní zkoušky byla posádka Kouřil – Řiháková na prvním místě ve třídě. Martin skromně říká, že to bylo proto, že Kočí dostal penalizaci :-). Po první sekci, byli Martin s Petrou na druhé příčce. Pátá rychlostní zkouška byla bez problémů a na šesté se spustil déšť. Do sedmé, posádka startovala za deště, ale v rezervě byly opět dva suché sliky, takže na změnu nebylo pomyšlení. Posádka vsadila na jistotu opatrnou jízdou. Rychlý Kočí byl nedostižný a za Martinem jedoucí Vopatřil, byl relativně daleko. Celkově tak posádce Kouřil – Řiháková patřila v cíli druhá příčka ve třídě a 24. absolutně.
„S mým výkonem spokojený jsem. V podmínkách, které mám, nemůžu chtít víc. Pokud nemám auto úplně zažité, tak se nedá z něj dostat maximum, což souvisí se střídáním aut :-). Myslím si, že se pořadatelům rally povedla po všech stránkách, snad jen to vyhlášení by mohli ponechat na rampě. Ještě bych zmínil, že část RZ 4 byla trošku rozbitá, ale to k rally patří. Pokud bude možnost, rád do Krkonoš pojedu zase,“ říká Martin a pokračuje „Ještě také nesmím zapomenout na poděkování týmu KRTZ za podporu, všem mechanikům kolem Martina Mičánka,“Martin Kouřil s Petrou Řihákovou se představí už tuto sobotu na dalším pokračování Rallysprintů – tentokrát na východě Čech, v Kostelci nad Orlicí a to opět za volantem Fabie R2 se startovním číslem 43.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.