V letošní sezóně jsme Martina Kouřila za volantem několika vozů a po výkonu v Krkonoších jsme dali dohromady takové malé hodnocení letošní sezóny.
Sezónu začal Martin s Fabií RS na testovací RZ v Žiželicích, ale podle jeho slov to přesně není auto pro jeho jezdecký styl. Dalším vozem, v letošní sezóně, bylo Clio ve třídě 8. Startovali s ním spolu s Ivo Vybíralem na Vrchovině. Po první rychlostní zkoušce byla posádka Kouřil – Vybíral na prvním místě ve třídě, ale bohužel hned ve druhé zkoušce odstoupili na poruchu poloosy. Na Rally Krkonoše jsme už Martina mohli spatřit za volantem Fabie R2. „Fabia je z dílen Jiřího Mičánka, kterému bych chtěl velmi poděkovat za umožnění tohoto startu,“ říká Martin.A jak posádka Kouřil – Řiháková na Rally Krkonoše uspěla? Trénink začal za velkého tepla, ale ráno bylo v Krkonoších pod mrakem a po velké noční bouřce. „První myšlenka byla taková, že se obecně na vodě bojím. Mám hrozný strach na vodě brzdit. Na motokárách jsem byl na vodě vždy nejrychlejší, ale s autem mi chybí zkušenosti. Tratě jsou na Krkonoších moc pěkné, technické a sedí mi víc než skoro domácí Vsetín," komentuje Martin pocity ráno před startem soutěže.
Ale je potřeba ještě zmínit, že přípravy na soutěž byly hektické. „Vše bylo narychlo a původně jsem ani neměl startovat. Nakonec jsem ještě den před soutěží sháněl spolujezdce a na poslední chvíli jsem sehnal Petru Řihákovou, což se nakonec ukázalo jako ta nejlepší volba a patří jí velký dík! S autem jsem se seznámil až den před soutěží na sedmi kilometrech“ říká MartinPojďme na rychlostní zkoušky. Jak je již známo, v lesích bylo mokro, ale Fabia byla obuta do neprořezaných sliků. Byl to risk, který se vyplatil, ikdyž hned na první rychlostní zkoušce, byla Fabia po smyku, docela blízko lesa. Do třetí rychlostní zkoušky byla posádka Kouřil – Řiháková na prvním místě ve třídě. Martin skromně říká, že to bylo proto, že Kočí dostal penalizaci :-). Po první sekci, byli Martin s Petrou na druhé příčce. Pátá rychlostní zkouška byla bez problémů a na šesté se spustil déšť. Do sedmé, posádka startovala za deště, ale v rezervě byly opět dva suché sliky, takže na změnu nebylo pomyšlení. Posádka vsadila na jistotu opatrnou jízdou. Rychlý Kočí byl nedostižný a za Martinem jedoucí Vopatřil, byl relativně daleko. Celkově tak posádce Kouřil – Řiháková patřila v cíli druhá příčka ve třídě a 24. absolutně.
„S mým výkonem spokojený jsem. V podmínkách, které mám, nemůžu chtít víc. Pokud nemám auto úplně zažité, tak se nedá z něj dostat maximum, což souvisí se střídáním aut :-). Myslím si, že se pořadatelům rally povedla po všech stránkách, snad jen to vyhlášení by mohli ponechat na rampě. Ještě bych zmínil, že část RZ 4 byla trošku rozbitá, ale to k rally patří. Pokud bude možnost, rád do Krkonoš pojedu zase,“ říká Martin a pokračuje „Ještě také nesmím zapomenout na poděkování týmu KRTZ za podporu, všem mechanikům kolem Martina Mičánka,“Martin Kouřil s Petrou Řihákovou se představí už tuto sobotu na dalším pokračování Rallysprintů – tentokrát na východě Čech, v Kostelci nad Orlicí a to opět za volantem Fabie R2 se startovním číslem 43.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.