Martin Kouřil opět za volantem Fabie

kouřil, martin
kouřil, martin, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 25. července 2012 14:52
Sdílej:

V letošní sezóně jsme Martina Kouřila za volantem několika vozů a po výkonu v Krkonoších jsme dali dohromady takové malé hodnocení letošní sezóny.

Sezónu začal Martin s Fabií RS na testovací RZ v Žiželicích, ale podle jeho slov to přesně není auto pro jeho jezdecký styl. Dalším vozem, v letošní sezóně, bylo Clio ve třídě 8. Startovali s ním spolu s Ivo Vybíralem na Vrchovině. Po první rychlostní zkoušce byla posádka Kouřil – Vybíral na prvním místě ve třídě, ale bohužel hned ve druhé zkoušce odstoupili na poruchu poloosy. Na Rally Krkonoše jsme už Martina mohli spatřit za volantem Fabie R2. „Fabia je z dílen Jiřího Mičánka, kterému bych chtěl velmi poděkovat za umožnění tohoto startu,“ říká Martin.A jak posádka Kouřil – Řiháková na Rally Krkonoše uspěla? Trénink začal za velkého tepla, ale ráno bylo v Krkonoších pod mrakem a po velké noční bouřce. „První myšlenka byla taková, že se obecně na vodě bojím. Mám hrozný strach na vodě brzdit. Na motokárách jsem byl na vodě vždy nejrychlejší, ale s autem mi chybí zkušenosti. Tratě jsou na Krkonoších moc pěkné, technické a sedí mi víc než skoro domácí Vsetín," komentuje Martin pocity ráno před startem soutěže.

Ale je potřeba ještě zmínit, že přípravy na soutěž byly hektické. „Vše bylo narychlo a původně jsem ani neměl startovat. Nakonec jsem ještě den před soutěží sháněl spolujezdce a na poslední chvíli jsem sehnal Petru Řihákovou, což se nakonec ukázalo jako ta nejlepší volba a patří jí velký dík! S autem jsem se seznámil až den před soutěží na sedmi kilometrech“ říká MartinPojďme na rychlostní zkoušky. Jak je již známo, v lesích bylo mokro, ale Fabia byla obuta do neprořezaných sliků. Byl to risk, který se vyplatil, ikdyž hned na první rychlostní zkoušce, byla Fabia po smyku, docela blízko lesa. Do třetí rychlostní zkoušky byla posádka Kouřil – Řiháková na prvním místě ve třídě. Martin skromně říká, že to bylo proto, že Kočí dostal penalizaci :-). Po první sekci, byli Martin s Petrou na druhé příčce. Pátá rychlostní zkouška byla bez problémů a na šesté se spustil déšť. Do sedmé, posádka startovala za deště, ale v rezervě byly opět dva suché sliky, takže na změnu nebylo pomyšlení. Posádka vsadila na jistotu opatrnou jízdou. Rychlý Kočí byl nedostižný a za Martinem jedoucí Vopatřil, byl relativně daleko. Celkově tak posádce Kouřil – Řiháková patřila v cíli druhá příčka ve třídě a 24. absolutně.

„S mým výkonem spokojený jsem. V podmínkách, které mám, nemůžu chtít víc.  Pokud nemám auto úplně zažité, tak se nedá z něj dostat maximum, což souvisí se střídáním aut :-). Myslím si, že se pořadatelům rally povedla po všech stránkách, snad jen to vyhlášení by mohli ponechat na rampě. Ještě bych zmínil, že část RZ 4 byla trošku rozbitá, ale to k rally patří. Pokud bude možnost, rád do Krkonoš pojedu zase,“ říká Martin a pokračuje „Ještě také nesmím zapomenout na poděkování týmu KRTZ za podporu, všem mechanikům kolem Martina Mičánka,“Martin Kouřil s Petrou Řihákovou se představí už tuto sobotu na dalším pokračování Rallysprintů – tentokrát na východě Čech, v Kostelci nad Orlicí a to opět za volantem Fabie R2 se startovním číslem 43.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.