V letošní sezóně jsme Martina Kouřila za volantem několika vozů a po výkonu v Krkonoších jsme dali dohromady takové malé hodnocení letošní sezóny.
Sezónu začal Martin s Fabií RS na testovací RZ v Žiželicích, ale podle jeho slov to přesně není auto pro jeho jezdecký styl. Dalším vozem, v letošní sezóně, bylo Clio ve třídě 8. Startovali s ním spolu s Ivo Vybíralem na Vrchovině. Po první rychlostní zkoušce byla posádka Kouřil – Vybíral na prvním místě ve třídě, ale bohužel hned ve druhé zkoušce odstoupili na poruchu poloosy. Na Rally Krkonoše jsme už Martina mohli spatřit za volantem Fabie R2. „Fabia je z dílen Jiřího Mičánka, kterému bych chtěl velmi poděkovat za umožnění tohoto startu,“ říká Martin.A jak posádka Kouřil – Řiháková na Rally Krkonoše uspěla? Trénink začal za velkého tepla, ale ráno bylo v Krkonoších pod mrakem a po velké noční bouřce. „První myšlenka byla taková, že se obecně na vodě bojím. Mám hrozný strach na vodě brzdit. Na motokárách jsem byl na vodě vždy nejrychlejší, ale s autem mi chybí zkušenosti. Tratě jsou na Krkonoších moc pěkné, technické a sedí mi víc než skoro domácí Vsetín," komentuje Martin pocity ráno před startem soutěže.
Ale je potřeba ještě zmínit, že přípravy na soutěž byly hektické. „Vše bylo narychlo a původně jsem ani neměl startovat. Nakonec jsem ještě den před soutěží sháněl spolujezdce a na poslední chvíli jsem sehnal Petru Řihákovou, což se nakonec ukázalo jako ta nejlepší volba a patří jí velký dík! S autem jsem se seznámil až den před soutěží na sedmi kilometrech“ říká MartinPojďme na rychlostní zkoušky. Jak je již známo, v lesích bylo mokro, ale Fabia byla obuta do neprořezaných sliků. Byl to risk, který se vyplatil, ikdyž hned na první rychlostní zkoušce, byla Fabia po smyku, docela blízko lesa. Do třetí rychlostní zkoušky byla posádka Kouřil – Řiháková na prvním místě ve třídě. Martin skromně říká, že to bylo proto, že Kočí dostal penalizaci :-). Po první sekci, byli Martin s Petrou na druhé příčce. Pátá rychlostní zkouška byla bez problémů a na šesté se spustil déšť. Do sedmé, posádka startovala za deště, ale v rezervě byly opět dva suché sliky, takže na změnu nebylo pomyšlení. Posádka vsadila na jistotu opatrnou jízdou. Rychlý Kočí byl nedostižný a za Martinem jedoucí Vopatřil, byl relativně daleko. Celkově tak posádce Kouřil – Řiháková patřila v cíli druhá příčka ve třídě a 24. absolutně.
„S mým výkonem spokojený jsem. V podmínkách, které mám, nemůžu chtít víc. Pokud nemám auto úplně zažité, tak se nedá z něj dostat maximum, což souvisí se střídáním aut :-). Myslím si, že se pořadatelům rally povedla po všech stránkách, snad jen to vyhlášení by mohli ponechat na rampě. Ještě bych zmínil, že část RZ 4 byla trošku rozbitá, ale to k rally patří. Pokud bude možnost, rád do Krkonoš pojedu zase,“ říká Martin a pokračuje „Ještě také nesmím zapomenout na poděkování týmu KRTZ za podporu, všem mechanikům kolem Martina Mičánka,“Martin Kouřil s Petrou Řihákovou se představí už tuto sobotu na dalším pokračování Rallysprintů – tentokrát na východě Čech, v Kostelci nad Orlicí a to opět za volantem Fabie R2 se startovním číslem 43.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.