Čtvrtý díl Mistrovství České Republiky ve sprintrally startoval předešlý víkend v Trutnově. Na startu nechyběla ani valašská posádka Robert Kořístka se svým spolujezdcem Michalem Drozdem na Suzuki Ignis S1600.
V Krkonoších chtěli kluci navázat na vítězství z domácí Kopné, ale všichni dobře věděli, že to nebude jednoduché. V cestě jim stálo plno soupeřů, v čele s Josefem Zimmermannem. Navíc před závodem měl Robert na vedoucího Zimmermana v absolutním pořadí ztrátu pouhých dvou bodů.V pátek večer se nad servisem proháněly velké mraky a všichni čekali, co se z toho ráno vyklube. „Na závod se velmi těšíme. Od Kopné jsme s Ignisem nejeli. Počasí nám ale trošku srazilo sebevědomí, ale loterie s pneumatikami při nevyzpytatelném počasí hold k rally patří,“ uvedl před startem Robert Kořístka.
Od prvních ostrých kilometru nasadili kluci z Velkých Karlovic vysoké tempo. Hned po první rychlostní zkoušce se čtrnáctým časem absolutně a prvním časem ve třídě dostali do vedení ve třídě 5 i mezi dvoukolkami. Ve druhé rychlostí zkoušce už to začalo být napínavější. „Celou druhou erzetu jsme jeli na téměř prázdném pravém předním kole, které nám začalo ucházet přes ventilek a nestihli jsme ho před startem vyměnit,“ prozradil spolujezdec Michal Drozd. Naštěstí tato příhoda pro posádku neznamenala žádnou časovou ztrátu a připsali si stejný čas jako na první rychlostní zkoušce. Na dalších měřených testech Robert s Michalem zajížděli časy do 15. místa absolutně a první časy ve třídě i ve dvoukolkách. To platilo až do sedmé rychlostní zkoušky. „Na sedmém úseku nám chvíli před startem začalo velice silně pršet. Měli jsme co dělat, abychom na suchých pneumatikách vůbec projeli jednoduché zatáčky. Bylo to vážně „o hubu“, ale naštěstí všechno dobře dopadlo. Mokrá byla pouze slabá polovina rychlostky, zbytek již byl suchý, což jsme jedině uvítali,“ oddechla si posádka v cíli. Na té samé rychlostní zkoušce ještě kluky potrápil prasklý řemen. Hned za stopkou se snažili závadu opravit, ale bez nářadí to šlo velmi těžce. Jen díky Robertově šikovnosti a Michalově asistenci se jim to podařilo a do časové kontroly dojeli jen s malým zpožděním. Proto obdrželi penalizaci 10 sekund. V servise mechanici do auta nalili fridex a ignis mohl dále pracovat na sto procent.
„Jsem rád, že všechno nakonec dobře dopadlo a i přes problémy jsme tady vyhráli. Bylo to o nervy, ale jsme velmi spokojení. Rychlostní zkoušky byly moc pěkné, ale hodně uskákané,“ usmíval se v cíli spokojený Robert Kořístka. Ogaři si z Trutnova domů odvezli pohár za první místo ve dvoukolkách, první místo ve třídě 5 a k tomu dobrý pocit z 15. místa absolutního pořadí. Po čtyřech odjetých závodech se posádka Kořístka – Drozd nachází na prvním místě ve dvoukolkách v průběžné klasifikaci ve sprintrally. Druhý Josef Zimmermann má ztrátu pouhých pěti bodů. Dalším závodem, kde se modrobílý ignis objeví bude Matrix M.V. Rally Kostelec nad Orlicí, který se jede 27. – 28. 7. 2012. Kluci se budou snažit získat opět plný počet bodů a navázat tak na úspěch z Kopné a Krkonoš.
„Na závěr bychom chtěli poděkovat celému Sparrow racing týmu a všem našim fanouškům, kteří nás přijeli podpořit přes celou republiku až do Trutnova.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.