Čtvrtý díl Mistrovství České Republiky ve sprintrally startoval předešlý víkend v Trutnově. Na startu nechyběla ani valašská posádka Robert Kořístka se svým spolujezdcem Michalem Drozdem na Suzuki Ignis S1600.
V Krkonoších chtěli kluci navázat na vítězství z domácí Kopné, ale všichni dobře věděli, že to nebude jednoduché. V cestě jim stálo plno soupeřů, v čele s Josefem Zimmermannem. Navíc před závodem měl Robert na vedoucího Zimmermana v absolutním pořadí ztrátu pouhých dvou bodů.V pátek večer se nad servisem proháněly velké mraky a všichni čekali, co se z toho ráno vyklube. „Na závod se velmi těšíme. Od Kopné jsme s Ignisem nejeli. Počasí nám ale trošku srazilo sebevědomí, ale loterie s pneumatikami při nevyzpytatelném počasí hold k rally patří,“ uvedl před startem Robert Kořístka.
Od prvních ostrých kilometru nasadili kluci z Velkých Karlovic vysoké tempo. Hned po první rychlostní zkoušce se čtrnáctým časem absolutně a prvním časem ve třídě dostali do vedení ve třídě 5 i mezi dvoukolkami. Ve druhé rychlostí zkoušce už to začalo být napínavější. „Celou druhou erzetu jsme jeli na téměř prázdném pravém předním kole, které nám začalo ucházet přes ventilek a nestihli jsme ho před startem vyměnit,“ prozradil spolujezdec Michal Drozd. Naštěstí tato příhoda pro posádku neznamenala žádnou časovou ztrátu a připsali si stejný čas jako na první rychlostní zkoušce. Na dalších měřených testech Robert s Michalem zajížděli časy do 15. místa absolutně a první časy ve třídě i ve dvoukolkách. To platilo až do sedmé rychlostní zkoušky. „Na sedmém úseku nám chvíli před startem začalo velice silně pršet. Měli jsme co dělat, abychom na suchých pneumatikách vůbec projeli jednoduché zatáčky. Bylo to vážně „o hubu“, ale naštěstí všechno dobře dopadlo. Mokrá byla pouze slabá polovina rychlostky, zbytek již byl suchý, což jsme jedině uvítali,“ oddechla si posádka v cíli. Na té samé rychlostní zkoušce ještě kluky potrápil prasklý řemen. Hned za stopkou se snažili závadu opravit, ale bez nářadí to šlo velmi těžce. Jen díky Robertově šikovnosti a Michalově asistenci se jim to podařilo a do časové kontroly dojeli jen s malým zpožděním. Proto obdrželi penalizaci 10 sekund. V servise mechanici do auta nalili fridex a ignis mohl dále pracovat na sto procent.
„Jsem rád, že všechno nakonec dobře dopadlo a i přes problémy jsme tady vyhráli. Bylo to o nervy, ale jsme velmi spokojení. Rychlostní zkoušky byly moc pěkné, ale hodně uskákané,“ usmíval se v cíli spokojený Robert Kořístka. Ogaři si z Trutnova domů odvezli pohár za první místo ve dvoukolkách, první místo ve třídě 5 a k tomu dobrý pocit z 15. místa absolutního pořadí. Po čtyřech odjetých závodech se posádka Kořístka – Drozd nachází na prvním místě ve dvoukolkách v průběžné klasifikaci ve sprintrally. Druhý Josef Zimmermann má ztrátu pouhých pěti bodů. Dalším závodem, kde se modrobílý ignis objeví bude Matrix M.V. Rally Kostelec nad Orlicí, který se jede 27. – 28. 7. 2012. Kluci se budou snažit získat opět plný počet bodů a navázat tak na úspěch z Kopné a Krkonoš.
„Na závěr bychom chtěli poděkovat celému Sparrow racing týmu a všem našim fanouškům, kteří nás přijeli podpořit přes celou republiku až do Trutnova.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?