Čtvrtý díl Mistrovství České Republiky ve sprintrally startoval předešlý víkend v Trutnově. Na startu nechyběla ani valašská posádka Robert Kořístka se svým spolujezdcem Michalem Drozdem na Suzuki Ignis S1600.
V Krkonoších chtěli kluci navázat na vítězství z domácí Kopné, ale všichni dobře věděli, že to nebude jednoduché. V cestě jim stálo plno soupeřů, v čele s Josefem Zimmermannem. Navíc před závodem měl Robert na vedoucího Zimmermana v absolutním pořadí ztrátu pouhých dvou bodů.V pátek večer se nad servisem proháněly velké mraky a všichni čekali, co se z toho ráno vyklube. „Na závod se velmi těšíme. Od Kopné jsme s Ignisem nejeli. Počasí nám ale trošku srazilo sebevědomí, ale loterie s pneumatikami při nevyzpytatelném počasí hold k rally patří,“ uvedl před startem Robert Kořístka.
Od prvních ostrých kilometru nasadili kluci z Velkých Karlovic vysoké tempo. Hned po první rychlostní zkoušce se čtrnáctým časem absolutně a prvním časem ve třídě dostali do vedení ve třídě 5 i mezi dvoukolkami. Ve druhé rychlostí zkoušce už to začalo být napínavější. „Celou druhou erzetu jsme jeli na téměř prázdném pravém předním kole, které nám začalo ucházet přes ventilek a nestihli jsme ho před startem vyměnit,“ prozradil spolujezdec Michal Drozd. Naštěstí tato příhoda pro posádku neznamenala žádnou časovou ztrátu a připsali si stejný čas jako na první rychlostní zkoušce. Na dalších měřených testech Robert s Michalem zajížděli časy do 15. místa absolutně a první časy ve třídě i ve dvoukolkách. To platilo až do sedmé rychlostní zkoušky. „Na sedmém úseku nám chvíli před startem začalo velice silně pršet. Měli jsme co dělat, abychom na suchých pneumatikách vůbec projeli jednoduché zatáčky. Bylo to vážně „o hubu“, ale naštěstí všechno dobře dopadlo. Mokrá byla pouze slabá polovina rychlostky, zbytek již byl suchý, což jsme jedině uvítali,“ oddechla si posádka v cíli. Na té samé rychlostní zkoušce ještě kluky potrápil prasklý řemen. Hned za stopkou se snažili závadu opravit, ale bez nářadí to šlo velmi těžce. Jen díky Robertově šikovnosti a Michalově asistenci se jim to podařilo a do časové kontroly dojeli jen s malým zpožděním. Proto obdrželi penalizaci 10 sekund. V servise mechanici do auta nalili fridex a ignis mohl dále pracovat na sto procent.
„Jsem rád, že všechno nakonec dobře dopadlo a i přes problémy jsme tady vyhráli. Bylo to o nervy, ale jsme velmi spokojení. Rychlostní zkoušky byly moc pěkné, ale hodně uskákané,“ usmíval se v cíli spokojený Robert Kořístka. Ogaři si z Trutnova domů odvezli pohár za první místo ve dvoukolkách, první místo ve třídě 5 a k tomu dobrý pocit z 15. místa absolutního pořadí. Po čtyřech odjetých závodech se posádka Kořístka – Drozd nachází na prvním místě ve dvoukolkách v průběžné klasifikaci ve sprintrally. Druhý Josef Zimmermann má ztrátu pouhých pěti bodů. Dalším závodem, kde se modrobílý ignis objeví bude Matrix M.V. Rally Kostelec nad Orlicí, který se jede 27. – 28. 7. 2012. Kluci se budou snažit získat opět plný počet bodů a navázat tak na úspěch z Kopné a Krkonoš.
„Na závěr bychom chtěli poděkovat celému Sparrow racing týmu a všem našim fanouškům, kteří nás přijeli podpořit přes celou republiku až do Trutnova.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.