Čtvrtý díl Mistrovství České Republiky ve sprintrally startoval předešlý víkend v Trutnově. Na startu nechyběla ani valašská posádka Robert Kořístka se svým spolujezdcem Michalem Drozdem na Suzuki Ignis S1600.
V Krkonoších chtěli kluci navázat na vítězství z domácí Kopné, ale všichni dobře věděli, že to nebude jednoduché. V cestě jim stálo plno soupeřů, v čele s Josefem Zimmermannem. Navíc před závodem měl Robert na vedoucího Zimmermana v absolutním pořadí ztrátu pouhých dvou bodů.V pátek večer se nad servisem proháněly velké mraky a všichni čekali, co se z toho ráno vyklube. „Na závod se velmi těšíme. Od Kopné jsme s Ignisem nejeli. Počasí nám ale trošku srazilo sebevědomí, ale loterie s pneumatikami při nevyzpytatelném počasí hold k rally patří,“ uvedl před startem Robert Kořístka.
Od prvních ostrých kilometru nasadili kluci z Velkých Karlovic vysoké tempo. Hned po první rychlostní zkoušce se čtrnáctým časem absolutně a prvním časem ve třídě dostali do vedení ve třídě 5 i mezi dvoukolkami. Ve druhé rychlostí zkoušce už to začalo být napínavější. „Celou druhou erzetu jsme jeli na téměř prázdném pravém předním kole, které nám začalo ucházet přes ventilek a nestihli jsme ho před startem vyměnit,“ prozradil spolujezdec Michal Drozd. Naštěstí tato příhoda pro posádku neznamenala žádnou časovou ztrátu a připsali si stejný čas jako na první rychlostní zkoušce. Na dalších měřených testech Robert s Michalem zajížděli časy do 15. místa absolutně a první časy ve třídě i ve dvoukolkách. To platilo až do sedmé rychlostní zkoušky. „Na sedmém úseku nám chvíli před startem začalo velice silně pršet. Měli jsme co dělat, abychom na suchých pneumatikách vůbec projeli jednoduché zatáčky. Bylo to vážně „o hubu“, ale naštěstí všechno dobře dopadlo. Mokrá byla pouze slabá polovina rychlostky, zbytek již byl suchý, což jsme jedině uvítali,“ oddechla si posádka v cíli. Na té samé rychlostní zkoušce ještě kluky potrápil prasklý řemen. Hned za stopkou se snažili závadu opravit, ale bez nářadí to šlo velmi těžce. Jen díky Robertově šikovnosti a Michalově asistenci se jim to podařilo a do časové kontroly dojeli jen s malým zpožděním. Proto obdrželi penalizaci 10 sekund. V servise mechanici do auta nalili fridex a ignis mohl dále pracovat na sto procent.
„Jsem rád, že všechno nakonec dobře dopadlo a i přes problémy jsme tady vyhráli. Bylo to o nervy, ale jsme velmi spokojení. Rychlostní zkoušky byly moc pěkné, ale hodně uskákané,“ usmíval se v cíli spokojený Robert Kořístka. Ogaři si z Trutnova domů odvezli pohár za první místo ve dvoukolkách, první místo ve třídě 5 a k tomu dobrý pocit z 15. místa absolutního pořadí. Po čtyřech odjetých závodech se posádka Kořístka – Drozd nachází na prvním místě ve dvoukolkách v průběžné klasifikaci ve sprintrally. Druhý Josef Zimmermann má ztrátu pouhých pěti bodů. Dalším závodem, kde se modrobílý ignis objeví bude Matrix M.V. Rally Kostelec nad Orlicí, který se jede 27. – 28. 7. 2012. Kluci se budou snažit získat opět plný počet bodů a navázat tak na úspěch z Kopné a Krkonoš.
„Na závěr bychom chtěli poděkovat celému Sparrow racing týmu a všem našim fanouškům, kteří nás přijeli podpořit přes celou republiku až do Trutnova.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?