Čtvrtý díl Mistrovství České Republiky ve sprintrally startoval předešlý víkend v Trutnově. Na startu nechyběla ani valašská posádka Robert Kořístka se svým spolujezdcem Michalem Drozdem na Suzuki Ignis S1600.
V Krkonoších chtěli kluci navázat na vítězství z domácí Kopné, ale všichni dobře věděli, že to nebude jednoduché. V cestě jim stálo plno soupeřů, v čele s Josefem Zimmermannem. Navíc před závodem měl Robert na vedoucího Zimmermana v absolutním pořadí ztrátu pouhých dvou bodů.V pátek večer se nad servisem proháněly velké mraky a všichni čekali, co se z toho ráno vyklube. „Na závod se velmi těšíme. Od Kopné jsme s Ignisem nejeli. Počasí nám ale trošku srazilo sebevědomí, ale loterie s pneumatikami při nevyzpytatelném počasí hold k rally patří,“ uvedl před startem Robert Kořístka.
Od prvních ostrých kilometru nasadili kluci z Velkých Karlovic vysoké tempo. Hned po první rychlostní zkoušce se čtrnáctým časem absolutně a prvním časem ve třídě dostali do vedení ve třídě 5 i mezi dvoukolkami. Ve druhé rychlostí zkoušce už to začalo být napínavější. „Celou druhou erzetu jsme jeli na téměř prázdném pravém předním kole, které nám začalo ucházet přes ventilek a nestihli jsme ho před startem vyměnit,“ prozradil spolujezdec Michal Drozd. Naštěstí tato příhoda pro posádku neznamenala žádnou časovou ztrátu a připsali si stejný čas jako na první rychlostní zkoušce. Na dalších měřených testech Robert s Michalem zajížděli časy do 15. místa absolutně a první časy ve třídě i ve dvoukolkách. To platilo až do sedmé rychlostní zkoušky. „Na sedmém úseku nám chvíli před startem začalo velice silně pršet. Měli jsme co dělat, abychom na suchých pneumatikách vůbec projeli jednoduché zatáčky. Bylo to vážně „o hubu“, ale naštěstí všechno dobře dopadlo. Mokrá byla pouze slabá polovina rychlostky, zbytek již byl suchý, což jsme jedině uvítali,“ oddechla si posádka v cíli. Na té samé rychlostní zkoušce ještě kluky potrápil prasklý řemen. Hned za stopkou se snažili závadu opravit, ale bez nářadí to šlo velmi těžce. Jen díky Robertově šikovnosti a Michalově asistenci se jim to podařilo a do časové kontroly dojeli jen s malým zpožděním. Proto obdrželi penalizaci 10 sekund. V servise mechanici do auta nalili fridex a ignis mohl dále pracovat na sto procent.
„Jsem rád, že všechno nakonec dobře dopadlo a i přes problémy jsme tady vyhráli. Bylo to o nervy, ale jsme velmi spokojení. Rychlostní zkoušky byly moc pěkné, ale hodně uskákané,“ usmíval se v cíli spokojený Robert Kořístka. Ogaři si z Trutnova domů odvezli pohár za první místo ve dvoukolkách, první místo ve třídě 5 a k tomu dobrý pocit z 15. místa absolutního pořadí. Po čtyřech odjetých závodech se posádka Kořístka – Drozd nachází na prvním místě ve dvoukolkách v průběžné klasifikaci ve sprintrally. Druhý Josef Zimmermann má ztrátu pouhých pěti bodů. Dalším závodem, kde se modrobílý ignis objeví bude Matrix M.V. Rally Kostelec nad Orlicí, který se jede 27. – 28. 7. 2012. Kluci se budou snažit získat opět plný počet bodů a navázat tak na úspěch z Kopné a Krkonoš.
„Na závěr bychom chtěli poděkovat celému Sparrow racing týmu a všem našim fanouškům, kteří nás přijeli podpořit přes celou republiku až do Trutnova.“
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.