O třídách "velkých kluků" se dočteme všude, ale o bojích v nižších, respektive podle nového rozdělení vyšších, se dočteme málo a proto zde přináším zprávu o tom jak se bojovalo mezi „malými velkými kluky“.
Začneme třídou sedm, tedy do 1400 ccm3. Zde vládl jediný král, nejlepší pilot vozů s pohonem dvou kol, nestárnoucí Emil Triner s Kateřinou Achsovou. Takže ostatní bojovali jen o druhé místo. Po prvním výstavišti byli další v pořadí Hering, Koupal, Hodaň. Po prvních třech opravdových zkouškách se naplno projevily zkušenosti Vlastimila Hodaně s Felicií Kit Car a poskočil na místo druhé, třetí byl Koupal. Noc absolutně seděla Emilovi, když po každé zkoušce nadělil dalším ve třídě minutu. Lehké problémy měl Hodaň a tak se na druhé místo dostal Koupal. Hering měl problémy se spojkou a po prvním Kohoutu Koupal dostává 30 vteřin penalizace za špatně projetý retardér. Na Hodaně má stále náskok 30 vteřin, ale na druhých Malontech zaznamená penalizaci za předčasný start a na té samé zkoušce odstupuje Zeman na prasklou poloosu. Emil jede pořád jako k ohni, snaží se za sebou udržet Petáka v absolutním pořadí. Je vidět, že ještě pořád jede oproti jiným hodně rychle, když rychlostní průměr na zkoušce má v průměru o 20 km/h větší než ostatní ve třídě. Takže je po právu vítězem třídy 7 a 16. absolutně. Druhý je Koupal a třetí Hodaň.
Ve třídě osm se na start postavily čtyři posádky. Výstaviště nejlépe Petr Lepech, druhý Martin Rada, třetí Michal Kraml, který si dal o kolo více. Druhou rz vyhrává opět Pelech, druhý Kraml a třetí Rada. Třetí rychlostní zkouška se Pelechovi nedpovedla tak jde do vedení Rada. První Col de Sv. Ján jedou volným průjezdem po havárii Přibyla. Druhé kolo zkoušek se nejlépe daří Radovi a jde spát na první místě s 30ti vteřinovým náskokem před Pelechem, třetí dalších 20 vteřin je Kraml. Následují druhé Malonty, mno a dále to již znáte. Smutným vítezem třídy 8 je tak Martin Rada. Zde mi dovolte vyslovit upřimnou soustrast rodině a blízkým Aleše Zimolky za celou redakci Rallyzone.cz a Petrovi, který dnes opustil nemocnici brzké uzdravení a mnoho síly.
Třída devět a devět posádek na startu. Tato třída je velmi vyrovnaná, což svědčí o tom, že na prvním výstavišti bylo devět aut v deseti vteřinách. Ale pojďme popořadě. První okruh na výstavišti se nejlépe povedl Koblihovi, druhý byl Blaťák a třetí Pavel Pepelech. Vladyka měl problém s převodovkou a na druhé rychlostní zkoušce odstupuje, stejný problém postihl i Martinu Daňhelovou. Po první sekci tak první místo patřilo Pelechovi, druhý byl Blaťák, ale jen necelé tři vteřiny a třetí Kobliha +3,4. Druhé kolo pátečních rychlostních zkoušek dal o sobě vědět na druhém Rožmitálu Sojka s Ignisem, ale všichni s Hondami byli za ním do 4 vteřin. Odstupuje Voznica s Twingem R1. V první sekci druhého dne vyhrává tři zkoušky Kobliha. Na prvních Malontech netrefuje retardér Sojka adostává 30 vteřin penalizaci, následuje Kohout, kde je mimo trať S, zkoušku dojíždí, ale odstupuje. Ve druhých Malontech havaruje Dušek a po zkoušce odstupuje Blaťák ze třetího místa na poruchu převodovky. V cíli je pořadí Pelech – Vojta, minutu zpět je Kobliha s Žáčkem a třetí místo zajíždí Baller s Tomečkou.
Ve třídě deset startuje pouze jediné vozidlo a to Miroslav Fišer s Dacií Logan.
Všem posádkám můžeme poskytnout fotografie z tohoto závodu. Jediné co za to chceme je nálepka na závodním voze. Pro fotografie pište na urban.tomas@rallyzone.cz nebo na Facebook.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.