O třídách "velkých kluků" se dočteme všude, ale o bojích v nižších, respektive podle nového rozdělení vyšších, se dočteme málo a proto zde přináším zprávu o tom jak se bojovalo mezi „malými velkými kluky“.
Začneme třídou sedm, tedy do 1400 ccm3. Zde vládl jediný král, nejlepší pilot vozů s pohonem dvou kol, nestárnoucí Emil Triner s Kateřinou Achsovou. Takže ostatní bojovali jen o druhé místo. Po prvním výstavišti byli další v pořadí Hering, Koupal, Hodaň. Po prvních třech opravdových zkouškách se naplno projevily zkušenosti Vlastimila Hodaně s Felicií Kit Car a poskočil na místo druhé, třetí byl Koupal. Noc absolutně seděla Emilovi, když po každé zkoušce nadělil dalším ve třídě minutu. Lehké problémy měl Hodaň a tak se na druhé místo dostal Koupal. Hering měl problémy se spojkou a po prvním Kohoutu Koupal dostává 30 vteřin penalizace za špatně projetý retardér. Na Hodaně má stále náskok 30 vteřin, ale na druhých Malontech zaznamená penalizaci za předčasný start a na té samé zkoušce odstupuje Zeman na prasklou poloosu. Emil jede pořád jako k ohni, snaží se za sebou udržet Petáka v absolutním pořadí. Je vidět, že ještě pořád jede oproti jiným hodně rychle, když rychlostní průměr na zkoušce má v průměru o 20 km/h větší než ostatní ve třídě. Takže je po právu vítězem třídy 7 a 16. absolutně. Druhý je Koupal a třetí Hodaň.
Ve třídě osm se na start postavily čtyři posádky. Výstaviště nejlépe Petr Lepech, druhý Martin Rada, třetí Michal Kraml, který si dal o kolo více. Druhou rz vyhrává opět Pelech, druhý Kraml a třetí Rada. Třetí rychlostní zkouška se Pelechovi nedpovedla tak jde do vedení Rada. První Col de Sv. Ján jedou volným průjezdem po havárii Přibyla. Druhé kolo zkoušek se nejlépe daří Radovi a jde spát na první místě s 30ti vteřinovým náskokem před Pelechem, třetí dalších 20 vteřin je Kraml. Následují druhé Malonty, mno a dále to již znáte. Smutným vítezem třídy 8 je tak Martin Rada. Zde mi dovolte vyslovit upřimnou soustrast rodině a blízkým Aleše Zimolky za celou redakci Rallyzone.cz a Petrovi, který dnes opustil nemocnici brzké uzdravení a mnoho síly.
Třída devět a devět posádek na startu. Tato třída je velmi vyrovnaná, což svědčí o tom, že na prvním výstavišti bylo devět aut v deseti vteřinách. Ale pojďme popořadě. První okruh na výstavišti se nejlépe povedl Koblihovi, druhý byl Blaťák a třetí Pavel Pepelech. Vladyka měl problém s převodovkou a na druhé rychlostní zkoušce odstupuje, stejný problém postihl i Martinu Daňhelovou. Po první sekci tak první místo patřilo Pelechovi, druhý byl Blaťák, ale jen necelé tři vteřiny a třetí Kobliha +3,4. Druhé kolo pátečních rychlostních zkoušek dal o sobě vědět na druhém Rožmitálu Sojka s Ignisem, ale všichni s Hondami byli za ním do 4 vteřin. Odstupuje Voznica s Twingem R1. V první sekci druhého dne vyhrává tři zkoušky Kobliha. Na prvních Malontech netrefuje retardér Sojka adostává 30 vteřin penalizaci, následuje Kohout, kde je mimo trať S, zkoušku dojíždí, ale odstupuje. Ve druhých Malontech havaruje Dušek a po zkoušce odstupuje Blaťák ze třetího místa na poruchu převodovky. V cíli je pořadí Pelech – Vojta, minutu zpět je Kobliha s Žáčkem a třetí místo zajíždí Baller s Tomečkou.
Ve třídě deset startuje pouze jediné vozidlo a to Miroslav Fišer s Dacií Logan.
Všem posádkám můžeme poskytnout fotografie z tohoto závodu. Jediné co za to chceme je nálepka na závodním voze. Pro fotografie pište na urban.tomas@rallyzone.cz nebo na Facebook.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.