O třídách "velkých kluků" se dočteme všude, ale o bojích v nižších, respektive podle nového rozdělení vyšších, se dočteme málo a proto zde přináším zprávu o tom jak se bojovalo mezi „malými velkými kluky“.
Začneme třídou sedm, tedy do 1400 ccm3. Zde vládl jediný král, nejlepší pilot vozů s pohonem dvou kol, nestárnoucí Emil Triner s Kateřinou Achsovou. Takže ostatní bojovali jen o druhé místo. Po prvním výstavišti byli další v pořadí Hering, Koupal, Hodaň. Po prvních třech opravdových zkouškách se naplno projevily zkušenosti Vlastimila Hodaně s Felicií Kit Car a poskočil na místo druhé, třetí byl Koupal. Noc absolutně seděla Emilovi, když po každé zkoušce nadělil dalším ve třídě minutu. Lehké problémy měl Hodaň a tak se na druhé místo dostal Koupal. Hering měl problémy se spojkou a po prvním Kohoutu Koupal dostává 30 vteřin penalizace za špatně projetý retardér. Na Hodaně má stále náskok 30 vteřin, ale na druhých Malontech zaznamená penalizaci za předčasný start a na té samé zkoušce odstupuje Zeman na prasklou poloosu. Emil jede pořád jako k ohni, snaží se za sebou udržet Petáka v absolutním pořadí. Je vidět, že ještě pořád jede oproti jiným hodně rychle, když rychlostní průměr na zkoušce má v průměru o 20 km/h větší než ostatní ve třídě. Takže je po právu vítězem třídy 7 a 16. absolutně. Druhý je Koupal a třetí Hodaň.
Ve třídě osm se na start postavily čtyři posádky. Výstaviště nejlépe Petr Lepech, druhý Martin Rada, třetí Michal Kraml, který si dal o kolo více. Druhou rz vyhrává opět Pelech, druhý Kraml a třetí Rada. Třetí rychlostní zkouška se Pelechovi nedpovedla tak jde do vedení Rada. První Col de Sv. Ján jedou volným průjezdem po havárii Přibyla. Druhé kolo zkoušek se nejlépe daří Radovi a jde spát na první místě s 30ti vteřinovým náskokem před Pelechem, třetí dalších 20 vteřin je Kraml. Následují druhé Malonty, mno a dále to již znáte. Smutným vítezem třídy 8 je tak Martin Rada. Zde mi dovolte vyslovit upřimnou soustrast rodině a blízkým Aleše Zimolky za celou redakci Rallyzone.cz a Petrovi, který dnes opustil nemocnici brzké uzdravení a mnoho síly.
Třída devět a devět posádek na startu. Tato třída je velmi vyrovnaná, což svědčí o tom, že na prvním výstavišti bylo devět aut v deseti vteřinách. Ale pojďme popořadě. První okruh na výstavišti se nejlépe povedl Koblihovi, druhý byl Blaťák a třetí Pavel Pepelech. Vladyka měl problém s převodovkou a na druhé rychlostní zkoušce odstupuje, stejný problém postihl i Martinu Daňhelovou. Po první sekci tak první místo patřilo Pelechovi, druhý byl Blaťák, ale jen necelé tři vteřiny a třetí Kobliha +3,4. Druhé kolo pátečních rychlostních zkoušek dal o sobě vědět na druhém Rožmitálu Sojka s Ignisem, ale všichni s Hondami byli za ním do 4 vteřin. Odstupuje Voznica s Twingem R1. V první sekci druhého dne vyhrává tři zkoušky Kobliha. Na prvních Malontech netrefuje retardér Sojka adostává 30 vteřin penalizaci, následuje Kohout, kde je mimo trať S, zkoušku dojíždí, ale odstupuje. Ve druhých Malontech havaruje Dušek a po zkoušce odstupuje Blaťák ze třetího místa na poruchu převodovky. V cíli je pořadí Pelech – Vojta, minutu zpět je Kobliha s Žáčkem a třetí místo zajíždí Baller s Tomečkou.
Ve třídě deset startuje pouze jediné vozidlo a to Miroslav Fišer s Dacií Logan.
Všem posádkám můžeme poskytnout fotografie z tohoto závodu. Jediné co za to chceme je nálepka na závodním voze. Pro fotografie pište na urban.tomas@rallyzone.cz nebo na Facebook.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?