O třídách "velkých kluků" se dočteme všude, ale o bojích v nižších, respektive podle nového rozdělení vyšších, se dočteme málo a proto zde přináším zprávu o tom jak se bojovalo mezi „malými velkými kluky“.
Začneme třídou sedm, tedy do 1400 ccm3. Zde vládl jediný král, nejlepší pilot vozů s pohonem dvou kol, nestárnoucí Emil Triner s Kateřinou Achsovou. Takže ostatní bojovali jen o druhé místo. Po prvním výstavišti byli další v pořadí Hering, Koupal, Hodaň. Po prvních třech opravdových zkouškách se naplno projevily zkušenosti Vlastimila Hodaně s Felicií Kit Car a poskočil na místo druhé, třetí byl Koupal. Noc absolutně seděla Emilovi, když po každé zkoušce nadělil dalším ve třídě minutu. Lehké problémy měl Hodaň a tak se na druhé místo dostal Koupal. Hering měl problémy se spojkou a po prvním Kohoutu Koupal dostává 30 vteřin penalizace za špatně projetý retardér. Na Hodaně má stále náskok 30 vteřin, ale na druhých Malontech zaznamená penalizaci za předčasný start a na té samé zkoušce odstupuje Zeman na prasklou poloosu. Emil jede pořád jako k ohni, snaží se za sebou udržet Petáka v absolutním pořadí. Je vidět, že ještě pořád jede oproti jiným hodně rychle, když rychlostní průměr na zkoušce má v průměru o 20 km/h větší než ostatní ve třídě. Takže je po právu vítězem třídy 7 a 16. absolutně. Druhý je Koupal a třetí Hodaň.
Ve třídě osm se na start postavily čtyři posádky. Výstaviště nejlépe Petr Lepech, druhý Martin Rada, třetí Michal Kraml, který si dal o kolo více. Druhou rz vyhrává opět Pelech, druhý Kraml a třetí Rada. Třetí rychlostní zkouška se Pelechovi nedpovedla tak jde do vedení Rada. První Col de Sv. Ján jedou volným průjezdem po havárii Přibyla. Druhé kolo zkoušek se nejlépe daří Radovi a jde spát na první místě s 30ti vteřinovým náskokem před Pelechem, třetí dalších 20 vteřin je Kraml. Následují druhé Malonty, mno a dále to již znáte. Smutným vítezem třídy 8 je tak Martin Rada. Zde mi dovolte vyslovit upřimnou soustrast rodině a blízkým Aleše Zimolky za celou redakci Rallyzone.cz a Petrovi, který dnes opustil nemocnici brzké uzdravení a mnoho síly.
Třída devět a devět posádek na startu. Tato třída je velmi vyrovnaná, což svědčí o tom, že na prvním výstavišti bylo devět aut v deseti vteřinách. Ale pojďme popořadě. První okruh na výstavišti se nejlépe povedl Koblihovi, druhý byl Blaťák a třetí Pavel Pepelech. Vladyka měl problém s převodovkou a na druhé rychlostní zkoušce odstupuje, stejný problém postihl i Martinu Daňhelovou. Po první sekci tak první místo patřilo Pelechovi, druhý byl Blaťák, ale jen necelé tři vteřiny a třetí Kobliha +3,4. Druhé kolo pátečních rychlostních zkoušek dal o sobě vědět na druhém Rožmitálu Sojka s Ignisem, ale všichni s Hondami byli za ním do 4 vteřin. Odstupuje Voznica s Twingem R1. V první sekci druhého dne vyhrává tři zkoušky Kobliha. Na prvních Malontech netrefuje retardér Sojka adostává 30 vteřin penalizaci, následuje Kohout, kde je mimo trať S, zkoušku dojíždí, ale odstupuje. Ve druhých Malontech havaruje Dušek a po zkoušce odstupuje Blaťák ze třetího místa na poruchu převodovky. V cíli je pořadí Pelech – Vojta, minutu zpět je Kobliha s Žáčkem a třetí místo zajíždí Baller s Tomečkou.
Ve třídě deset startuje pouze jediné vozidlo a to Miroslav Fišer s Dacií Logan.
Všem posádkám můžeme poskytnout fotografie z tohoto závodu. Jediné co za to chceme je nálepka na závodním voze. Pro fotografie pište na urban.tomas@rallyzone.cz nebo na Facebook.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?