Autogames Rallysprint Kopná byla třetí soutěží Timeseal Mistrovství ČR ve sprintrally. Pro posádku KRTZ Racing Teamu Patrik Rujbr – Richard Nesvadba se jednalo o domácí soutěž, zvlášť pro spolujezdce Richarda, kterému se jelo prakticky „za barákem“.
Letos se jela Kopná jako jubilejní dvacátý ročník a na startu soutěže se sešla obrovská konkurence. „Na Kopnou jsme se oba moc těšili a hlavně já, protože pro mě to byl domácí závod,“ říká před startem soutěže Richard Nesvadba.
Již z rána bylo jasné, že kolem poledne začne pršet, avšak první sekce se odjela ještě za sucha. Kluci začali slušně, když na Májové i po hodinách zajeli na úvod šestý a na Kameňáku pátý čas ve skupině. Kopná znamenala druhý šestý čas ve skupině a po první rundě to stačilo na celkové sedmnácté místo s minimální ztrátou na Milana Pantálka. „Já i Patrik jsme byli překvapeni z dosahovaných časů. Dobrý pocit jsme měli rovněž z časů na náročné zkoušce Kopná,“ dodává k první sekci rychlostních zkoušek pilot Patrik Rujbr.
Počasí už pomalu dávalo tušit, že se během druhé sekce spustí déšť. Raková se ještě odjela za sucha a Patrik s Richardem zde zajeli čas až na konci třetí desítky, když si dopřáli výlet mimo trať. Druhý průjezd Kopné se jel již za deště a pátý čas ve skupině v cíli byl slušným počinem. Před poslední zastávkou v servise si posádka KRTZ Racing Teamu pohoršila o jednu pozici a byla aktuálně na osmnáctém místě. „V prvním servise jsme přezuli auto komplet na mokré pneumatiky a sebou jsme vzali do rezervy dvě intermedia. Optimální volba to nebyla, protože na Rakové ještě nepršelo, ale už jsme nestačili přezout alespoň dvě intermedia, takže jsme jeli zkoušku na mokrých pneu. Po třech kilometrech jsme si dopřáli výlet mimo trať, kdy jsme bokem trefili sloupek a dostali jsme se na pole. Výjezd byl docela komplikovaný a ještě 50 metrů jsme pak za sebou táhli dráty, které nám orvaly střešní klapku. V Rakové jsme předvedli krásný táhlý smyk a trefili jsme pumpu. Před druhou Kopnou jsme přezuli přední pneumatiky na intermedia, protože mokré byly úplně sjeté, ale čas byl dobrý,“ říká ke druhé sekci Patrik Rujbr.
Soutěž gradovala na druhých průjezdech Rakové, Májové a Kameňáku. Na Rakové si kluci připsali další pátý čas a na Májové dokonce čtvrtý ve skupině. Ve své třídě se tak už posunuli na čtvrté místo a sahali po bedně, avšak na posledním testu, těžkém Kameňáku, je čekal souboj s Martinem Hudcem. Na Kameňáku byl nakonec Hudec rychlejší a Patrik s Richardem v cíli obsadili celkové patnácté místo a ve třídě 3 pěkné čtvrté místo, když jim umístění na stupních vítězů uteklo o necelé dvě vteřiny. „Na poslední sekci jsme vzali prořízlé intermedia a to byla optimální volba. Souboj s Martinem Hudcem byl parádní a dodnes nás ty dvě vteřinky mrzí. Doufáme, že to Martinovi co nejdříve oplatíme. Je vidět další progres a to je povzbuzující do dalších soutěží.. Další start nás čeká na Rally Český Krumlov,“ dodává k napínavému konci soutěže spolujezdec Richard Nesvadba.
Jak již bylo řečeno, tak dalším startem posádky KRTZ Racing Teamu bude nadcházející RallyČeský Krumlov, kde se opět představí s osvědčeným Mitsubishi Lancer Evo X. Patrik s Richardemdo soutěže odstartují se startovním číslem 29.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.