Autogames Rallysprint Kopná byla třetí soutěží Timeseal Mistrovství ČR ve sprintrally. Pro posádku KRTZ Racing Teamu Patrik Rujbr – Richard Nesvadba se jednalo o domácí soutěž, zvlášť pro spolujezdce Richarda, kterému se jelo prakticky „za barákem“.
Letos se jela Kopná jako jubilejní dvacátý ročník a na startu soutěže se sešla obrovská konkurence. „Na Kopnou jsme se oba moc těšili a hlavně já, protože pro mě to byl domácí závod,“ říká před startem soutěže Richard Nesvadba.
Již z rána bylo jasné, že kolem poledne začne pršet, avšak první sekce se odjela ještě za sucha. Kluci začali slušně, když na Májové i po hodinách zajeli na úvod šestý a na Kameňáku pátý čas ve skupině. Kopná znamenala druhý šestý čas ve skupině a po první rundě to stačilo na celkové sedmnácté místo s minimální ztrátou na Milana Pantálka. „Já i Patrik jsme byli překvapeni z dosahovaných časů. Dobrý pocit jsme měli rovněž z časů na náročné zkoušce Kopná,“ dodává k první sekci rychlostních zkoušek pilot Patrik Rujbr.
Počasí už pomalu dávalo tušit, že se během druhé sekce spustí déšť. Raková se ještě odjela za sucha a Patrik s Richardem zde zajeli čas až na konci třetí desítky, když si dopřáli výlet mimo trať. Druhý průjezd Kopné se jel již za deště a pátý čas ve skupině v cíli byl slušným počinem. Před poslední zastávkou v servise si posádka KRTZ Racing Teamu pohoršila o jednu pozici a byla aktuálně na osmnáctém místě. „V prvním servise jsme přezuli auto komplet na mokré pneumatiky a sebou jsme vzali do rezervy dvě intermedia. Optimální volba to nebyla, protože na Rakové ještě nepršelo, ale už jsme nestačili přezout alespoň dvě intermedia, takže jsme jeli zkoušku na mokrých pneu. Po třech kilometrech jsme si dopřáli výlet mimo trať, kdy jsme bokem trefili sloupek a dostali jsme se na pole. Výjezd byl docela komplikovaný a ještě 50 metrů jsme pak za sebou táhli dráty, které nám orvaly střešní klapku. V Rakové jsme předvedli krásný táhlý smyk a trefili jsme pumpu. Před druhou Kopnou jsme přezuli přední pneumatiky na intermedia, protože mokré byly úplně sjeté, ale čas byl dobrý,“ říká ke druhé sekci Patrik Rujbr.
Soutěž gradovala na druhých průjezdech Rakové, Májové a Kameňáku. Na Rakové si kluci připsali další pátý čas a na Májové dokonce čtvrtý ve skupině. Ve své třídě se tak už posunuli na čtvrté místo a sahali po bedně, avšak na posledním testu, těžkém Kameňáku, je čekal souboj s Martinem Hudcem. Na Kameňáku byl nakonec Hudec rychlejší a Patrik s Richardem v cíli obsadili celkové patnácté místo a ve třídě 3 pěkné čtvrté místo, když jim umístění na stupních vítězů uteklo o necelé dvě vteřiny. „Na poslední sekci jsme vzali prořízlé intermedia a to byla optimální volba. Souboj s Martinem Hudcem byl parádní a dodnes nás ty dvě vteřinky mrzí. Doufáme, že to Martinovi co nejdříve oplatíme. Je vidět další progres a to je povzbuzující do dalších soutěží.. Další start nás čeká na Rally Český Krumlov,“ dodává k napínavému konci soutěže spolujezdec Richard Nesvadba.
Jak již bylo řečeno, tak dalším startem posádky KRTZ Racing Teamu bude nadcházející RallyČeský Krumlov, kde se opět představí s osvědčeným Mitsubishi Lancer Evo X. Patrik s Richardemdo soutěže odstartují se startovním číslem 29.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?