Autogames Rallysprint Kopná byla třetí soutěží Timeseal Mistrovství ČR ve sprintrally. Pro posádku KRTZ Racing Teamu Patrik Rujbr – Richard Nesvadba se jednalo o domácí soutěž, zvlášť pro spolujezdce Richarda, kterému se jelo prakticky „za barákem“.
Letos se jela Kopná jako jubilejní dvacátý ročník a na startu soutěže se sešla obrovská konkurence. „Na Kopnou jsme se oba moc těšili a hlavně já, protože pro mě to byl domácí závod,“ říká před startem soutěže Richard Nesvadba.
Již z rána bylo jasné, že kolem poledne začne pršet, avšak první sekce se odjela ještě za sucha. Kluci začali slušně, když na Májové i po hodinách zajeli na úvod šestý a na Kameňáku pátý čas ve skupině. Kopná znamenala druhý šestý čas ve skupině a po první rundě to stačilo na celkové sedmnácté místo s minimální ztrátou na Milana Pantálka. „Já i Patrik jsme byli překvapeni z dosahovaných časů. Dobrý pocit jsme měli rovněž z časů na náročné zkoušce Kopná,“ dodává k první sekci rychlostních zkoušek pilot Patrik Rujbr.
Počasí už pomalu dávalo tušit, že se během druhé sekce spustí déšť. Raková se ještě odjela za sucha a Patrik s Richardem zde zajeli čas až na konci třetí desítky, když si dopřáli výlet mimo trať. Druhý průjezd Kopné se jel již za deště a pátý čas ve skupině v cíli byl slušným počinem. Před poslední zastávkou v servise si posádka KRTZ Racing Teamu pohoršila o jednu pozici a byla aktuálně na osmnáctém místě. „V prvním servise jsme přezuli auto komplet na mokré pneumatiky a sebou jsme vzali do rezervy dvě intermedia. Optimální volba to nebyla, protože na Rakové ještě nepršelo, ale už jsme nestačili přezout alespoň dvě intermedia, takže jsme jeli zkoušku na mokrých pneu. Po třech kilometrech jsme si dopřáli výlet mimo trať, kdy jsme bokem trefili sloupek a dostali jsme se na pole. Výjezd byl docela komplikovaný a ještě 50 metrů jsme pak za sebou táhli dráty, které nám orvaly střešní klapku. V Rakové jsme předvedli krásný táhlý smyk a trefili jsme pumpu. Před druhou Kopnou jsme přezuli přední pneumatiky na intermedia, protože mokré byly úplně sjeté, ale čas byl dobrý,“ říká ke druhé sekci Patrik Rujbr.
Soutěž gradovala na druhých průjezdech Rakové, Májové a Kameňáku. Na Rakové si kluci připsali další pátý čas a na Májové dokonce čtvrtý ve skupině. Ve své třídě se tak už posunuli na čtvrté místo a sahali po bedně, avšak na posledním testu, těžkém Kameňáku, je čekal souboj s Martinem Hudcem. Na Kameňáku byl nakonec Hudec rychlejší a Patrik s Richardem v cíli obsadili celkové patnácté místo a ve třídě 3 pěkné čtvrté místo, když jim umístění na stupních vítězů uteklo o necelé dvě vteřiny. „Na poslední sekci jsme vzali prořízlé intermedia a to byla optimální volba. Souboj s Martinem Hudcem byl parádní a dodnes nás ty dvě vteřinky mrzí. Doufáme, že to Martinovi co nejdříve oplatíme. Je vidět další progres a to je povzbuzující do dalších soutěží.. Další start nás čeká na Rally Český Krumlov,“ dodává k napínavému konci soutěže spolujezdec Richard Nesvadba.
Jak již bylo řečeno, tak dalším startem posádky KRTZ Racing Teamu bude nadcházející RallyČeský Krumlov, kde se opět představí s osvědčeným Mitsubishi Lancer Evo X. Patrik s Richardemdo soutěže odstartují se startovním číslem 29.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?