Již pouze pár dní zbývá do startu jedné z nejproslulejších soutěží v ČR. Tou je Rallysprint Kopná, která se v letošním roce pojede již po dvacáté. Na posádky je připraveno celkem osm těžkých rychlostních zkoušek.
Na startu této soutěže nebude chybět ani takřka domácí Speed Racing Team, jenž vyrazí na trať v plné sestavě. Pro celý tým to bude teprve druhý letošní start v sezóně.
Hlavní postavou týmu je Radim Kryštof, který se na startu soutěže objeví znovu s osvědčenou Škodou Fabia ve třídě 7. Radim má za sebou start na Vrchovině, kde zažil několik horkých chvilek až ho nakonec na šestém testu zastavil motor. Ještě před odstoupením se dvojice Kryštof – Kolařík držela na druhém místě ve své třídě.
Druhou Fabii a rovněž ve třídě 7 bude po tratích Kopné pilotovat otrokovický pilot Tomáš Blažek, který se vrací na tratě rychlostních zkoušek po téměř půl roční pauze. Pro Tomáše to bude vůbec první start na Kopné a k tomuto těžkému startu se rovněž přidává i nový spolujezdec.
Speed Racing Team taktéž reprezentuje ryze dámská posádka Pavlína Tydlačková a Pavla Fričová. Pavlínu čeká již třetí letošní start a druhý za volantem Felicie, se kterou ještě v loňském roce brázdil tratě rychlostních zkoušek Radim Kryštof. Hned při svém letošním prvním startu s Felicíi na Vrchovině vybojovala Pavlína s Pavlou třetí místo ve třídě 7. S druhou týmovou Felicíi, ale v rámci Poháru ČR, odstartuje do soutěže Viktor Pernica s Vladimírem Pernicou. Tato dvojice dokázala při svém prvním letošním startu na Rally Vrchovina vybojovat 18. místo v poháru a ve třídě SA1 jim patřilo sedmé místo.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?