Již pouze pár dní zbývá do startu jedné z nejproslulejších soutěží v ČR. Tou je Rallysprint Kopná, která se v letošním roce pojede již po dvacáté. Na posádky je připraveno celkem osm těžkých rychlostních zkoušek.
Na startu této soutěže nebude chybět ani takřka domácí Speed Racing Team, jenž vyrazí na trať v plné sestavě. Pro celý tým to bude teprve druhý letošní start v sezóně.
Hlavní postavou týmu je Radim Kryštof, který se na startu soutěže objeví znovu s osvědčenou Škodou Fabia ve třídě 7. Radim má za sebou start na Vrchovině, kde zažil několik horkých chvilek až ho nakonec na šestém testu zastavil motor. Ještě před odstoupením se dvojice Kryštof – Kolařík držela na druhém místě ve své třídě.
Druhou Fabii a rovněž ve třídě 7 bude po tratích Kopné pilotovat otrokovický pilot Tomáš Blažek, který se vrací na tratě rychlostních zkoušek po téměř půl roční pauze. Pro Tomáše to bude vůbec první start na Kopné a k tomuto těžkému startu se rovněž přidává i nový spolujezdec.
Speed Racing Team taktéž reprezentuje ryze dámská posádka Pavlína Tydlačková a Pavla Fričová. Pavlínu čeká již třetí letošní start a druhý za volantem Felicie, se kterou ještě v loňském roce brázdil tratě rychlostních zkoušek Radim Kryštof. Hned při svém letošním prvním startu s Felicíi na Vrchovině vybojovala Pavlína s Pavlou třetí místo ve třídě 7. S druhou týmovou Felicíi, ale v rámci Poháru ČR, odstartuje do soutěže Viktor Pernica s Vladimírem Pernicou. Tato dvojice dokázala při svém prvním letošním startu na Rally Vrchovina vybojovat 18. místo v poháru a ve třídě SA1 jim patřilo sedmé místo.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?