Již pouze pár dní zbývá do startu jedné z nejproslulejších soutěží v ČR. Tou je Rallysprint Kopná, která se v letošním roce pojede již po dvacáté. Na posádky je připraveno celkem osm těžkých rychlostních zkoušek.
Na startu této soutěže nebude chybět ani takřka domácí Speed Racing Team, jenž vyrazí na trať v plné sestavě. Pro celý tým to bude teprve druhý letošní start v sezóně.
Hlavní postavou týmu je Radim Kryštof, který se na startu soutěže objeví znovu s osvědčenou Škodou Fabia ve třídě 7. Radim má za sebou start na Vrchovině, kde zažil několik horkých chvilek až ho nakonec na šestém testu zastavil motor. Ještě před odstoupením se dvojice Kryštof – Kolařík držela na druhém místě ve své třídě.
Druhou Fabii a rovněž ve třídě 7 bude po tratích Kopné pilotovat otrokovický pilot Tomáš Blažek, který se vrací na tratě rychlostních zkoušek po téměř půl roční pauze. Pro Tomáše to bude vůbec první start na Kopné a k tomuto těžkému startu se rovněž přidává i nový spolujezdec.
Speed Racing Team taktéž reprezentuje ryze dámská posádka Pavlína Tydlačková a Pavla Fričová. Pavlínu čeká již třetí letošní start a druhý za volantem Felicie, se kterou ještě v loňském roce brázdil tratě rychlostních zkoušek Radim Kryštof. Hned při svém letošním prvním startu s Felicíi na Vrchovině vybojovala Pavlína s Pavlou třetí místo ve třídě 7. S druhou týmovou Felicíi, ale v rámci Poháru ČR, odstartuje do soutěže Viktor Pernica s Vladimírem Pernicou. Tato dvojice dokázala při svém prvním letošním startu na Rally Vrchovina vybojovat 18. místo v poháru a ve třídě SA1 jim patřilo sedmé místo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?