Úvodním podnikem Timeseal MČR ve sprintrally byla Rally Vrchovina a tou začala i část sezóny, na kterou se celý KRTZ Racing Team nejvíce soustředí.
I se zlomeným plynovým pedálem se dá jet rychle
Patrik Rujbr s Richardem Nesvadbou odjížděli na Vrchovinu dobře rozjeti z nedávné Valašské Rally. „Loňský ročník Vrchoviny (Vysočiny) byl pro nás první společný sprint, takže tratě pro nás nebyly neznámé,“ říká před startem soutěže spolujezdec Richard Nesvadba.
Rally Vrchovina obsahovala celkem sedm rychlostních zkoušek ve třech sekcích. Konkurence se sešla více než dobrá, když se na startu objevilo několik špičkových vozů WRC, S2000 či N4. Přesto chtěli Patrik s Richardem vylepšit jejich loňské umístění. Po prvních třech rychlostních zkouškách patřilo posádce desáté evoluce Mitsubishi celkové dvacáté místo. „V půlce druhé RZ nás postihla nepříjemná závada, když se nám asi po třech kilometrech druhé RZ zlomil plynový pedál. Místo něho zůstal asi 3 cm velký kus páky. Patrik tedy jel stylem buď plný plyn nebo volnoběh. Díky tomuto problému nás na druhém i na třetím testu potkalo několik drobných krizí. Po druhé RZ jsem konstatoval, že Patrik konečně šlape na plný plyn, až když se ulomí plynový pedál (smích). Řešili jsme tedy dilema, jestli budeme pokračovat dál. Volali jsme do servisu mechanikům, aby se připravili na opravu této závady. Pedál jsme si nakonec půjčili od Tomáše Kůrky z jeho „tréninkovky“, kterému tímto moc děkujeme a to nejen za toto zapůjčení ale celkově za pomoc při vývoji auta a konzultacím technických záležitostí, se kterými si nevíme rady,“ říká k nastalé situaci Richard Nesvadba.
Následovaly druhé průjezdy testy Klenová, Stálkov a Radíkov. Do průběhu soutěže, také začal pomalu vstupovat déšť. Ani deště se posádka KRTZ Racing Teamu nezalekla a na předposlední rychlostní zkoušce si připsala dokonce sedmý nejrychlejší čas. „Z tohoto času jsme byli velmi mile překvapeni a zjistili jsme, že lze jet se špičkou startovního pole. Bereme to jako příslib do budoucna, s tím, že je vidět, že s větším počtem odjetých závodů si zvykáme na správně fungující auto a hlavně na funkční brzdy ,“ říká Patrik Rujbr.
Posledním testem soutěže byla nejdelší rychlostní zkouška soutěže Klenová. Na ní zajela posádka dvanáctý čas a celkově mu v cíli jim patřilo čtrnácté místo absolutně a ve třídě tři obsadili Patrik s Richardem šesté místo. Oproti loňskému roku si tedy kluci polepšili celkově o dvě pozice. „Vrchovině určitě prospělo prodloužení rychlostních zkoušek. Byly sice hodně rychlé, ale technické a tratě se nám líbily. Byla zde daleko lepší organizace než na Valašské Rally. I přes nepřízeň počasí bylo vidět, že u tratí bylo hodně fanoušků. Tentokrát nám nevyšel interní týmový souboj s bratry Lapdavskými. V cíli jsme zaostali o nějaké tři sekundy. Nechceme se vymlouvat na prasklý plynový pedál, ale doufám, že v dalších závodech už budeme lepší. Za to jim patří náš dík a stejně taky našemu týmu a mechanikům, kteří znovu odvedli bezchybnou práci,“ říká na závěr soutěže Richard Nesvadba.
Další start čeká na posádku KRTZ Racing Teamu na konci měsíce dubna, kdy je čeká druhý sprint sezóny a tím budou Rally Lužické hory, kam posádka zve všechny své příznivce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.