Úvodním podnikem Timeseal MČR ve sprintrally byla Rally Vrchovina a tou začala i část sezóny, na kterou se celý KRTZ Racing Team nejvíce soustředí.
I se zlomeným plynovým pedálem se dá jet rychle
Patrik Rujbr s Richardem Nesvadbou odjížděli na Vrchovinu dobře rozjeti z nedávné Valašské Rally. „Loňský ročník Vrchoviny (Vysočiny) byl pro nás první společný sprint, takže tratě pro nás nebyly neznámé,“ říká před startem soutěže spolujezdec Richard Nesvadba.
Rally Vrchovina obsahovala celkem sedm rychlostních zkoušek ve třech sekcích. Konkurence se sešla více než dobrá, když se na startu objevilo několik špičkových vozů WRC, S2000 či N4. Přesto chtěli Patrik s Richardem vylepšit jejich loňské umístění. Po prvních třech rychlostních zkouškách patřilo posádce desáté evoluce Mitsubishi celkové dvacáté místo. „V půlce druhé RZ nás postihla nepříjemná závada, když se nám asi po třech kilometrech druhé RZ zlomil plynový pedál. Místo něho zůstal asi 3 cm velký kus páky. Patrik tedy jel stylem buď plný plyn nebo volnoběh. Díky tomuto problému nás na druhém i na třetím testu potkalo několik drobných krizí. Po druhé RZ jsem konstatoval, že Patrik konečně šlape na plný plyn, až když se ulomí plynový pedál (smích). Řešili jsme tedy dilema, jestli budeme pokračovat dál. Volali jsme do servisu mechanikům, aby se připravili na opravu této závady. Pedál jsme si nakonec půjčili od Tomáše Kůrky z jeho „tréninkovky“, kterému tímto moc děkujeme a to nejen za toto zapůjčení ale celkově za pomoc při vývoji auta a konzultacím technických záležitostí, se kterými si nevíme rady,“ říká k nastalé situaci Richard Nesvadba.
Následovaly druhé průjezdy testy Klenová, Stálkov a Radíkov. Do průběhu soutěže, také začal pomalu vstupovat déšť. Ani deště se posádka KRTZ Racing Teamu nezalekla a na předposlední rychlostní zkoušce si připsala dokonce sedmý nejrychlejší čas. „Z tohoto času jsme byli velmi mile překvapeni a zjistili jsme, že lze jet se špičkou startovního pole. Bereme to jako příslib do budoucna, s tím, že je vidět, že s větším počtem odjetých závodů si zvykáme na správně fungující auto a hlavně na funkční brzdy ,“ říká Patrik Rujbr.
Posledním testem soutěže byla nejdelší rychlostní zkouška soutěže Klenová. Na ní zajela posádka dvanáctý čas a celkově mu v cíli jim patřilo čtrnácté místo absolutně a ve třídě tři obsadili Patrik s Richardem šesté místo. Oproti loňskému roku si tedy kluci polepšili celkově o dvě pozice. „Vrchovině určitě prospělo prodloužení rychlostních zkoušek. Byly sice hodně rychlé, ale technické a tratě se nám líbily. Byla zde daleko lepší organizace než na Valašské Rally. I přes nepřízeň počasí bylo vidět, že u tratí bylo hodně fanoušků. Tentokrát nám nevyšel interní týmový souboj s bratry Lapdavskými. V cíli jsme zaostali o nějaké tři sekundy. Nechceme se vymlouvat na prasklý plynový pedál, ale doufám, že v dalších závodech už budeme lepší. Za to jim patří náš dík a stejně taky našemu týmu a mechanikům, kteří znovu odvedli bezchybnou práci,“ říká na závěr soutěže Richard Nesvadba.
Další start čeká na posádku KRTZ Racing Teamu na konci měsíce dubna, kdy je čeká druhý sprint sezóny a tím budou Rally Lužické hory, kam posádka zve všechny své příznivce.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?