I se zlomeným plynovým pedálem se dá jet rychle

rally vrchovina
rally vrchovina, foto: Krajča, Ondřej
Ondřej Krajča 13. dubna 2012 23:08
Sdílej:

Úvodním podnikem Timeseal MČR ve sprintrally byla Rally Vrchovina a tou začala i část sezóny, na kterou se celý KRTZ Racing Team nejvíce soustředí.

I se zlomeným plynovým pedálem se dá jet rychle

Patrik Rujbr s Richardem Nesvadbou odjížděli na Vrchovinu dobře rozjeti z nedávné Valašské Rally. „Loňský ročník Vrchoviny (Vysočiny) byl pro nás první společný sprint, takže tratě pro nás nebyly neznámé,“ říká před startem soutěže spolujezdec Richard Nesvadba.

 

Rally Vrchovina obsahovala celkem sedm rychlostních zkoušek ve třech sekcích. Konkurence se sešla více než dobrá, když se na startu objevilo několik špičkových vozů WRC, S2000 či N4. Přesto chtěli Patrik s Richardem vylepšit jejich loňské umístění. Po prvních třech rychlostních zkouškách patřilo posádce desáté evoluce Mitsubishi celkové dvacáté místo. „V půlce druhé RZ nás postihla nepříjemná závada, když se nám asi po třech kilometrech druhé RZ  zlomil plynový pedál. Místo něho zůstal asi 3 cm velký kus páky. Patrik tedy jel stylem buď plný plyn nebo volnoběh. Díky tomuto problému nás na druhém i na třetím testu potkalo několik drobných krizí. Po druhé RZ jsem konstatoval, že Patrik konečně šlape na plný plyn, až když se ulomí plynový pedál (smích). Řešili jsme tedy dilema, jestli budeme pokračovat dál. Volali jsme do servisu mechanikům, aby se připravili na opravu této závady. Pedál jsme si nakonec půjčili od Tomáše Kůrky z jeho „tréninkovky“, kterému tímto moc děkujeme a to nejen za toto zapůjčení ale celkově za pomoc při vývoji auta a konzultacím technických záležitostí, se kterými si nevíme rady,“  říká k nastalé situaci Richard Nesvadba.

Následovaly druhé průjezdy testy Klenová, Stálkov a Radíkov. Do průběhu soutěže, také začal pomalu vstupovat déšť. Ani deště se posádka KRTZ Racing Teamu nezalekla a na předposlední rychlostní zkoušce si připsala dokonce sedmý nejrychlejší čas. „Z tohoto času jsme byli velmi mile překvapeni a zjistili jsme, že lze jet se špičkou startovního pole. Bereme to jako příslib do budoucna, s tím, že je vidět, že s větším počtem odjetých závodů si zvykáme na správně fungující auto a hlavně na funkční brzdy ,“ říká Patrik Rujbr.

Posledním testem soutěže byla nejdelší rychlostní zkouška soutěže Klenová. Na ní zajela posádka dvanáctý čas a celkově mu v cíli jim patřilo čtrnácté místo absolutně a ve třídě tři obsadili Patrik s Richardem šesté místo. Oproti loňskému roku si tedy kluci polepšili celkově o dvě pozice. „Vrchovině určitě prospělo prodloužení rychlostních zkoušek. Byly sice hodně rychlé, ale technické a tratě se nám líbily. Byla zde daleko lepší organizace než na Valašské Rally. I přes nepřízeň počasí bylo vidět, že u tratí bylo hodně fanoušků.  Tentokrát nám nevyšel interní týmový souboj s bratry Lapdavskými. V cíli jsme zaostali o nějaké tři sekundy. Nechceme se vymlouvat na prasklý plynový pedál, ale doufám, že v dalších závodech už budeme lepší. Za to jim patří náš dík a stejně taky našemu týmu a mechanikům, kteří znovu odvedli bezchybnou práci,“ říká na závěr soutěže Richard Nesvadba.

Další start čeká na posádku KRTZ Racing Teamu na konci měsíce dubna, kdy je čeká druhý sprint sezóny a tím budou Rally Lužické hory, kam posádka zve všechny své příznivce.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.