I se zlomeným plynovým pedálem se dá jet rychle

rally vrchovina
rally vrchovina, foto: Krajča, Ondřej
Ondřej Krajča 13. dubna 2012 23:08
Sdílej:

Úvodním podnikem Timeseal MČR ve sprintrally byla Rally Vrchovina a tou začala i část sezóny, na kterou se celý KRTZ Racing Team nejvíce soustředí.

I se zlomeným plynovým pedálem se dá jet rychle

Patrik Rujbr s Richardem Nesvadbou odjížděli na Vrchovinu dobře rozjeti z nedávné Valašské Rally. „Loňský ročník Vrchoviny (Vysočiny) byl pro nás první společný sprint, takže tratě pro nás nebyly neznámé,“ říká před startem soutěže spolujezdec Richard Nesvadba.

 

Rally Vrchovina obsahovala celkem sedm rychlostních zkoušek ve třech sekcích. Konkurence se sešla více než dobrá, když se na startu objevilo několik špičkových vozů WRC, S2000 či N4. Přesto chtěli Patrik s Richardem vylepšit jejich loňské umístění. Po prvních třech rychlostních zkouškách patřilo posádce desáté evoluce Mitsubishi celkové dvacáté místo. „V půlce druhé RZ nás postihla nepříjemná závada, když se nám asi po třech kilometrech druhé RZ  zlomil plynový pedál. Místo něho zůstal asi 3 cm velký kus páky. Patrik tedy jel stylem buď plný plyn nebo volnoběh. Díky tomuto problému nás na druhém i na třetím testu potkalo několik drobných krizí. Po druhé RZ jsem konstatoval, že Patrik konečně šlape na plný plyn, až když se ulomí plynový pedál (smích). Řešili jsme tedy dilema, jestli budeme pokračovat dál. Volali jsme do servisu mechanikům, aby se připravili na opravu této závady. Pedál jsme si nakonec půjčili od Tomáše Kůrky z jeho „tréninkovky“, kterému tímto moc děkujeme a to nejen za toto zapůjčení ale celkově za pomoc při vývoji auta a konzultacím technických záležitostí, se kterými si nevíme rady,“  říká k nastalé situaci Richard Nesvadba.

Následovaly druhé průjezdy testy Klenová, Stálkov a Radíkov. Do průběhu soutěže, také začal pomalu vstupovat déšť. Ani deště se posádka KRTZ Racing Teamu nezalekla a na předposlední rychlostní zkoušce si připsala dokonce sedmý nejrychlejší čas. „Z tohoto času jsme byli velmi mile překvapeni a zjistili jsme, že lze jet se špičkou startovního pole. Bereme to jako příslib do budoucna, s tím, že je vidět, že s větším počtem odjetých závodů si zvykáme na správně fungující auto a hlavně na funkční brzdy ,“ říká Patrik Rujbr.

Posledním testem soutěže byla nejdelší rychlostní zkouška soutěže Klenová. Na ní zajela posádka dvanáctý čas a celkově mu v cíli jim patřilo čtrnácté místo absolutně a ve třídě tři obsadili Patrik s Richardem šesté místo. Oproti loňskému roku si tedy kluci polepšili celkově o dvě pozice. „Vrchovině určitě prospělo prodloužení rychlostních zkoušek. Byly sice hodně rychlé, ale technické a tratě se nám líbily. Byla zde daleko lepší organizace než na Valašské Rally. I přes nepřízeň počasí bylo vidět, že u tratí bylo hodně fanoušků.  Tentokrát nám nevyšel interní týmový souboj s bratry Lapdavskými. V cíli jsme zaostali o nějaké tři sekundy. Nechceme se vymlouvat na prasklý plynový pedál, ale doufám, že v dalších závodech už budeme lepší. Za to jim patří náš dík a stejně taky našemu týmu a mechanikům, kteří znovu odvedli bezchybnou práci,“ říká na závěr soutěže Richard Nesvadba.

Další start čeká na posádku KRTZ Racing Teamu na konci měsíce dubna, kdy je čeká druhý sprint sezóny a tím budou Rally Lužické hory, kam posádka zve všechny své příznivce.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.