Jako rozcvičku před blížící se rallysprintovou sezonou brala posádka týmu Naše Valašsko Robert Kořístka – Michal Drozd Bonver Valašskou rally.
Úkol před startem populární Valašky byl jasný. Dojet až do cíle a nasbírat co nejvíce zkušeností s novým autem. První ostrý start se Suzuki Ignis S1600 zvládli „ogaři z Karlovic“ na výbornou.
Robert s Michalem si Ignis již nanečisto vyzkoušeli. Při loňské Rally show Uherský Brod premiérový start zakončili na 14. místě absolutně a ve třídě 5 obsadili kluci 2. místo. O to více se valašská dvojice těšila na pořádnou soutěž. „V Brodě jsme si auto jen tak lehce osahávali. Naším cílem je co nejvíce se s autem sžít a využít jeho potenciál. Václav Dunovský s ním dokázal jezdit velmi rychle a mnohdy potrápil i silné čtyřkolky. Tímto směrem by jsme chtěli jít i my. Zatím nás ale čeká dlouhé učení,“ uvedl před soutěží Robert. Šestadvacetiletý jezdec před závodem v servisu ještě smutně pokukoval po svém loňském voze Honda Civic Vti a zahrával si s myšlenkou, že auta na poslední chvíli vymění. Nakonec ale usedl do správného vozu, tedy krabice alá Ignis. Páteční etapu, která původně obsahovala čtyři rychlostní zkoušky a které se jely většinou za tmy, posádka dokončila na 9. místě ve dvoukolkách. „Stále se s autem učíme, ale snažíme se pomalu a jistě zrychlovat. Na druhém průjezdu rychlostní zkouškou Helfštýn se nám podařilo zajet třetí čas ve třídě. Což v takové silné konkurenci, která se tady sjela, je dobrý výsledek,“ shodla se posádka.
V sobotu bylo na programu celkem osm náročných rychlostních zkoušek. Na obou průjezdech těžkou rychlostní zkouškou Santov si Kořístka připsal shodně čtvrté časy ve třídě.
Bez většího zaváhání Robert Kořístka se svým spolujezdcem Valašskou rally dokončili až na cílovou rampu. S výsledkem 34. místo absolutního pořadí, 8. místo ve třídě 5 a 10. místem mezi vozy poháněné jednou nápravou byla posádka velmi spokojena.
„Závody byly hezké, až na pár malinkých chybiček v organizaci rally. Ale nikdo není dokonalý a i takové věci se můžou přihodit. Rychlostní zkoušky v okolí Valašského Meziříčí byly krásné, málo rozbité, sice více štěrku, ale dobré,“ řekl Michal Drozd.
„Myslím, že naše pocity z Valašské rally jsou více než dobré. Dojeli jsme do cíle, což bylo naším hlavním úkolem. Důležité je si zvyknout na neustále uskakující zadní nápravu a trošku poladit podvozek. Doufám, že si na vše brzy zvykneme a příště budeme zase o něco rychlejší,“ doplnil svého spolujezdce Robert Kořístka.
Další závod, kde bude posádka Kořístka – Drozd startovat, je Rally Vrchovina, která je naplánována již 6. – 7. dubna ve Slavonicích.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?