Jako rozcvičku před blížící se rallysprintovou sezonou brala posádka týmu Naše Valašsko Robert Kořístka – Michal Drozd Bonver Valašskou rally.
Úkol před startem populární Valašky byl jasný. Dojet až do cíle a nasbírat co nejvíce zkušeností s novým autem. První ostrý start se Suzuki Ignis S1600 zvládli „ogaři z Karlovic“ na výbornou.
Robert s Michalem si Ignis již nanečisto vyzkoušeli. Při loňské Rally show Uherský Brod premiérový start zakončili na 14. místě absolutně a ve třídě 5 obsadili kluci 2. místo. O to více se valašská dvojice těšila na pořádnou soutěž. „V Brodě jsme si auto jen tak lehce osahávali. Naším cílem je co nejvíce se s autem sžít a využít jeho potenciál. Václav Dunovský s ním dokázal jezdit velmi rychle a mnohdy potrápil i silné čtyřkolky. Tímto směrem by jsme chtěli jít i my. Zatím nás ale čeká dlouhé učení,“ uvedl před soutěží Robert. Šestadvacetiletý jezdec před závodem v servisu ještě smutně pokukoval po svém loňském voze Honda Civic Vti a zahrával si s myšlenkou, že auta na poslední chvíli vymění. Nakonec ale usedl do správného vozu, tedy krabice alá Ignis. Páteční etapu, která původně obsahovala čtyři rychlostní zkoušky a které se jely většinou za tmy, posádka dokončila na 9. místě ve dvoukolkách. „Stále se s autem učíme, ale snažíme se pomalu a jistě zrychlovat. Na druhém průjezdu rychlostní zkouškou Helfštýn se nám podařilo zajet třetí čas ve třídě. Což v takové silné konkurenci, která se tady sjela, je dobrý výsledek,“ shodla se posádka.
V sobotu bylo na programu celkem osm náročných rychlostních zkoušek. Na obou průjezdech těžkou rychlostní zkouškou Santov si Kořístka připsal shodně čtvrté časy ve třídě.
Bez většího zaváhání Robert Kořístka se svým spolujezdcem Valašskou rally dokončili až na cílovou rampu. S výsledkem 34. místo absolutního pořadí, 8. místo ve třídě 5 a 10. místem mezi vozy poháněné jednou nápravou byla posádka velmi spokojena.
„Závody byly hezké, až na pár malinkých chybiček v organizaci rally. Ale nikdo není dokonalý a i takové věci se můžou přihodit. Rychlostní zkoušky v okolí Valašského Meziříčí byly krásné, málo rozbité, sice více štěrku, ale dobré,“ řekl Michal Drozd.
„Myslím, že naše pocity z Valašské rally jsou více než dobré. Dojeli jsme do cíle, což bylo naším hlavním úkolem. Důležité je si zvyknout na neustále uskakující zadní nápravu a trošku poladit podvozek. Doufám, že si na vše brzy zvykneme a příště budeme zase o něco rychlejší,“ doplnil svého spolujezdce Robert Kořístka.
Další závod, kde bude posádka Kořístka – Drozd startovat, je Rally Vrchovina, která je naplánována již 6. – 7. dubna ve Slavonicích.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.