Kořístka se rozjel na Valašské rally

rally valašská
rally valašská, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Barbora Vebrová 29. března 2012 22:54
Sdílej:

Jako rozcvičku před blížící se rallysprintovou sezonou brala posádka týmu Naše Valašsko Robert Kořístka – Michal Drozd Bonver Valašskou rally.

Úkol před startem populární Valašky byl jasný. Dojet až do cíle a nasbírat co nejvíce zkušeností s novým autem. První ostrý start se Suzuki Ignis S1600 zvládli „ogaři z Karlovic“ na výbornou.

Robert s Michalem si Ignis již nanečisto vyzkoušeli. Při loňské Rally show Uherský Brod premiérový start zakončili na 14. místě absolutně a ve třídě 5 obsadili kluci 2. místo. O to více se valašská dvojice těšila na pořádnou soutěž. „V Brodě jsme si auto jen tak lehce osahávali. Naším cílem je co nejvíce se s autem sžít a využít jeho potenciál. Václav Dunovský s ním dokázal jezdit velmi rychle a mnohdy potrápil i silné čtyřkolky. Tímto směrem by jsme chtěli jít i my. Zatím nás ale čeká dlouhé učení,“ uvedl před soutěží Robert. Šestadvacetiletý jezdec před závodem v servisu ještě smutně pokukoval po svém loňském voze Honda Civic Vti a zahrával si s myšlenkou, že auta na poslední chvíli vymění. Nakonec ale usedl do správného vozu, tedy krabice alá Ignis. Páteční etapu, která původně obsahovala čtyři rychlostní zkoušky a které se jely většinou za tmy, posádka dokončila na 9. místě ve dvoukolkách. „Stále se s autem učíme, ale snažíme se pomalu a jistě zrychlovat. Na druhém průjezdu rychlostní zkouškou Helfštýn se nám podařilo zajet třetí čas ve třídě. Což v takové silné konkurenci, která se tady sjela, je dobrý výsledek,“ shodla se posádka.

V sobotu bylo na programu celkem osm náročných rychlostních zkoušek. Na obou průjezdech těžkou rychlostní zkouškou Santov si Kořístka připsal shodně čtvrté časy ve třídě.

Bez většího zaváhání Robert Kořístka se svým spolujezdcem Valašskou rally dokončili až na cílovou rampu. S výsledkem 34. místo absolutního pořadí, 8. místo ve třídě 5 a 10. místem mezi vozy poháněné jednou nápravou byla posádka velmi spokojena.

„Závody byly hezké, až na pár malinkých chybiček v organizaci rally. Ale nikdo není dokonalý a i takové věci se můžou přihodit. Rychlostní zkoušky v okolí Valašského Meziříčí byly krásné, málo rozbité, sice více štěrku, ale dobré,“ řekl Michal Drozd.

„Myslím, že naše pocity z Valašské rally jsou více než dobré. Dojeli jsme do cíle, což bylo naším hlavním úkolem. Důležité je si zvyknout na neustále uskakující zadní nápravu a trošku poladit podvozek. Doufám, že si na vše brzy zvykneme a příště budeme zase o něco rychlejší,“ doplnil svého spolujezdce Robert Kořístka.

Další závod, kde bude posádka Kořístka – Drozd startovat, je Rally Vrchovina, která je naplánována již 6. – 7. dubna ve Slavonicích.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.