Jako rozcvičku před blížící se rallysprintovou sezonou brala posádka týmu Naše Valašsko Robert Kořístka – Michal Drozd Bonver Valašskou rally.
Úkol před startem populární Valašky byl jasný. Dojet až do cíle a nasbírat co nejvíce zkušeností s novým autem. První ostrý start se Suzuki Ignis S1600 zvládli „ogaři z Karlovic“ na výbornou.
Robert s Michalem si Ignis již nanečisto vyzkoušeli. Při loňské Rally show Uherský Brod premiérový start zakončili na 14. místě absolutně a ve třídě 5 obsadili kluci 2. místo. O to více se valašská dvojice těšila na pořádnou soutěž. „V Brodě jsme si auto jen tak lehce osahávali. Naším cílem je co nejvíce se s autem sžít a využít jeho potenciál. Václav Dunovský s ním dokázal jezdit velmi rychle a mnohdy potrápil i silné čtyřkolky. Tímto směrem by jsme chtěli jít i my. Zatím nás ale čeká dlouhé učení,“ uvedl před soutěží Robert. Šestadvacetiletý jezdec před závodem v servisu ještě smutně pokukoval po svém loňském voze Honda Civic Vti a zahrával si s myšlenkou, že auta na poslední chvíli vymění. Nakonec ale usedl do správného vozu, tedy krabice alá Ignis. Páteční etapu, která původně obsahovala čtyři rychlostní zkoušky a které se jely většinou za tmy, posádka dokončila na 9. místě ve dvoukolkách. „Stále se s autem učíme, ale snažíme se pomalu a jistě zrychlovat. Na druhém průjezdu rychlostní zkouškou Helfštýn se nám podařilo zajet třetí čas ve třídě. Což v takové silné konkurenci, která se tady sjela, je dobrý výsledek,“ shodla se posádka.
V sobotu bylo na programu celkem osm náročných rychlostních zkoušek. Na obou průjezdech těžkou rychlostní zkouškou Santov si Kořístka připsal shodně čtvrté časy ve třídě.
Bez většího zaváhání Robert Kořístka se svým spolujezdcem Valašskou rally dokončili až na cílovou rampu. S výsledkem 34. místo absolutního pořadí, 8. místo ve třídě 5 a 10. místem mezi vozy poháněné jednou nápravou byla posádka velmi spokojena.
„Závody byly hezké, až na pár malinkých chybiček v organizaci rally. Ale nikdo není dokonalý a i takové věci se můžou přihodit. Rychlostní zkoušky v okolí Valašského Meziříčí byly krásné, málo rozbité, sice více štěrku, ale dobré,“ řekl Michal Drozd.
„Myslím, že naše pocity z Valašské rally jsou více než dobré. Dojeli jsme do cíle, což bylo naším hlavním úkolem. Důležité je si zvyknout na neustále uskakující zadní nápravu a trošku poladit podvozek. Doufám, že si na vše brzy zvykneme a příště budeme zase o něco rychlejší,“ doplnil svého spolujezdce Robert Kořístka.
Další závod, kde bude posádka Kořístka – Drozd startovat, je Rally Vrchovina, která je naplánována již 6. – 7. dubna ve Slavonicích.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.