Jako rozcvičku před blížící se rallysprintovou sezonou brala posádka týmu Naše Valašsko Robert Kořístka – Michal Drozd Bonver Valašskou rally.
Úkol před startem populární Valašky byl jasný. Dojet až do cíle a nasbírat co nejvíce zkušeností s novým autem. První ostrý start se Suzuki Ignis S1600 zvládli „ogaři z Karlovic“ na výbornou.
Robert s Michalem si Ignis již nanečisto vyzkoušeli. Při loňské Rally show Uherský Brod premiérový start zakončili na 14. místě absolutně a ve třídě 5 obsadili kluci 2. místo. O to více se valašská dvojice těšila na pořádnou soutěž. „V Brodě jsme si auto jen tak lehce osahávali. Naším cílem je co nejvíce se s autem sžít a využít jeho potenciál. Václav Dunovský s ním dokázal jezdit velmi rychle a mnohdy potrápil i silné čtyřkolky. Tímto směrem by jsme chtěli jít i my. Zatím nás ale čeká dlouhé učení,“ uvedl před soutěží Robert. Šestadvacetiletý jezdec před závodem v servisu ještě smutně pokukoval po svém loňském voze Honda Civic Vti a zahrával si s myšlenkou, že auta na poslední chvíli vymění. Nakonec ale usedl do správného vozu, tedy krabice alá Ignis. Páteční etapu, která původně obsahovala čtyři rychlostní zkoušky a které se jely většinou za tmy, posádka dokončila na 9. místě ve dvoukolkách. „Stále se s autem učíme, ale snažíme se pomalu a jistě zrychlovat. Na druhém průjezdu rychlostní zkouškou Helfštýn se nám podařilo zajet třetí čas ve třídě. Což v takové silné konkurenci, která se tady sjela, je dobrý výsledek,“ shodla se posádka.
V sobotu bylo na programu celkem osm náročných rychlostních zkoušek. Na obou průjezdech těžkou rychlostní zkouškou Santov si Kořístka připsal shodně čtvrté časy ve třídě.
Bez většího zaváhání Robert Kořístka se svým spolujezdcem Valašskou rally dokončili až na cílovou rampu. S výsledkem 34. místo absolutního pořadí, 8. místo ve třídě 5 a 10. místem mezi vozy poháněné jednou nápravou byla posádka velmi spokojena.
„Závody byly hezké, až na pár malinkých chybiček v organizaci rally. Ale nikdo není dokonalý a i takové věci se můžou přihodit. Rychlostní zkoušky v okolí Valašského Meziříčí byly krásné, málo rozbité, sice více štěrku, ale dobré,“ řekl Michal Drozd.
„Myslím, že naše pocity z Valašské rally jsou více než dobré. Dojeli jsme do cíle, což bylo naším hlavním úkolem. Důležité je si zvyknout na neustále uskakující zadní nápravu a trošku poladit podvozek. Doufám, že si na vše brzy zvykneme a příště budeme zase o něco rychlejší,“ doplnil svého spolujezdce Robert Kořístka.
Další závod, kde bude posádka Kořístka – Drozd startovat, je Rally Vrchovina, která je naplánována již 6. – 7. dubna ve Slavonicích.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?