Automobilka Lotus vstupuje na českou a slovenskou rally scénu

Lotus
Lotus, foto: bpa.cz
Petr Hlawiczka , BPA 23. března 2012 14:08
Sdílej:

Automobilka Lotus vstupuje prostřednictvím týmu Charouz Racing System na českou a slovenskou rally scénu. Vozy Lotus Exige R-GT, které budou na českých a slovenských tratích horkou novinku, budou pilotovat Martin Semerád a Igor Drotár.

Po vstupu automobilky Lotus do Světové série Renault s týmem Gravity-Charouz Racing rozšiřuje britský výrobce vozů spolupráci s týmem Charouz Racing System v rallysportu. V letošní sezóně bude český tým nasazovat vozy Lotus Exige R-GT v českém mistrovství ve sprintrally a slovenském mistrovství v rally.Charouz Racing System působí v motoristickém sportu více jak dvacet let a za tuto dobu si získal pověst profesionálního a úspěšného týmu v mnoha závodních sériích. Charouz Racing System ovládl v roce 2009 Le Mans Series a v závodě 24h Le Mans byl suverénně nejrychlejším týmem s benzínovým prototypem kategorie LMP1. Vavříny česká stáj sbírá také ve Světové sérii Renault, FIA GT3 Championship, Lamborghini Super Trofeo, českém okruhovém mistrovství a v neposlední řadě také v rally.Na českých tratích se s vozem Lotus Exige R-GT bude prohánět talentovaný Martin Semerád, který má i přes svůj mladý věk dostatek zkušeností z Mistrovství světa v rally, kde v roce 2009 startoval v programu Pirelli Star Driver. V roce 2010 a 2011 pokračoval v Mistrovství světa v rally v produkčních vozech.

                    S tímto Lotusem Exige R-GT letos uvidíme Martina Semeráda a Igora Drotára                                                               (foto: bpa.cz)Martin Semerád: „Pro mě to bude velká výzva, protože s takovýmto vozem jsem nikdy nejel. V tuto chvíli jsou auta s pohonem zadní nápravy v rallysportu raritou, a tak to bude i z diváckého hlediska myslím velmi zajímavá podívaná. Nevíme co nás čeká, ale určitě chceme atakovat první desítku v celkovém pořadí. Zpočátku to asi nebude jednoduché, protože se budeme s autem učit a stále bude probíhat vývoj na voze, ale doufám, že na konci sezóny budeme hodně vysoko.“Slovenské mistrovství v rally bude v režii zkušeného jezdce Igora Drotára, který svým dravým stylem jistě potěší nejednoho fanouška. Drotár v posledních sezónách startoval převážně s vozy kategorie WRC a to jak na Slovensku, tak v České republice.Igor Drotár: „Na návrat k zadnímu pohonu se velice těším. Na začátku mé kariéry se jezdilo převážně s vozy se zadním pohonem. Dnes tento pohon ale vidíme výjimečně. Našim cílem je určitě vítězit mezi vozy s poháněnou jednou nápravou. Auto vyvíjí renomovaná značka, a tak se není čeho obávat. Na první svezení se už velice těším.“Claudio Berro, ředitel Lotus Racing: „Tým Charouz Racing System je pro nás vynikajícím partnerem. S českým týmem spolupracujeme již ve Světové sérii Renault a navíc má tato firma dlouholeté zkušenosti s rallyovými speciály. V českém sprintrallyovém mistrovství a slovenském šampionátu v rally je velmi vysoká konkurence, bude vzrušující sledovat jak si na zdejších rychlostních zkouškách povedou vozy Exige R-GT.“Zbrusu nové vozy Lotus Exige R-GT dorazí do dílen týmu Charouz Racing System na počátku června. Poté bude následovat seznámení s vozem nejen jezdci, ale také mechaniky. V co možná nejkratším termínu si pak britské speciály odbudou premiéru na českých a slovenských tratích.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.