Automobilka Lotus vstupuje prostřednictvím týmu Charouz Racing System na českou a slovenskou rally scénu. Vozy Lotus Exige R-GT, které budou na českých a slovenských tratích horkou novinku, budou pilotovat Martin Semerád a Igor Drotár.
Po vstupu automobilky Lotus do Světové série Renault s týmem Gravity-Charouz Racing rozšiřuje britský výrobce vozů spolupráci s týmem Charouz Racing System v rallysportu. V letošní sezóně bude český tým nasazovat vozy Lotus Exige R-GT v českém mistrovství ve sprintrally a slovenském mistrovství v rally.Charouz Racing System působí v motoristickém sportu více jak dvacet let a za tuto dobu si získal pověst profesionálního a úspěšného týmu v mnoha závodních sériích. Charouz Racing System ovládl v roce 2009 Le Mans Series a v závodě 24h Le Mans byl suverénně nejrychlejším týmem s benzínovým prototypem kategorie LMP1. Vavříny česká stáj sbírá také ve Světové sérii Renault, FIA GT3 Championship, Lamborghini Super Trofeo, českém okruhovém mistrovství a v neposlední řadě také v rally.Na českých tratích se s vozem Lotus Exige R-GT bude prohánět talentovaný Martin Semerád, který má i přes svůj mladý věk dostatek zkušeností z Mistrovství světa v rally, kde v roce 2009 startoval v programu Pirelli Star Driver. V roce 2010 a 2011 pokračoval v Mistrovství světa v rally v produkčních vozech.
S tímto Lotusem Exige R-GT letos uvidíme Martina Semeráda a Igora Drotára (foto: bpa.cz)Martin Semerád: „Pro mě to bude velká výzva, protože s takovýmto vozem jsem nikdy nejel. V tuto chvíli jsou auta s pohonem zadní nápravy v rallysportu raritou, a tak to bude i z diváckého hlediska myslím velmi zajímavá podívaná. Nevíme co nás čeká, ale určitě chceme atakovat první desítku v celkovém pořadí. Zpočátku to asi nebude jednoduché, protože se budeme s autem učit a stále bude probíhat vývoj na voze, ale doufám, že na konci sezóny budeme hodně vysoko.“Slovenské mistrovství v rally bude v režii zkušeného jezdce Igora Drotára, který svým dravým stylem jistě potěší nejednoho fanouška. Drotár v posledních sezónách startoval převážně s vozy kategorie WRC a to jak na Slovensku, tak v České republice.Igor Drotár: „Na návrat k zadnímu pohonu se velice těším. Na začátku mé kariéry se jezdilo převážně s vozy se zadním pohonem. Dnes tento pohon ale vidíme výjimečně. Našim cílem je určitě vítězit mezi vozy s poháněnou jednou nápravou. Auto vyvíjí renomovaná značka, a tak se není čeho obávat. Na první svezení se už velice těším.“Claudio Berro, ředitel Lotus Racing: „Tým Charouz Racing System je pro nás vynikajícím partnerem. S českým týmem spolupracujeme již ve Světové sérii Renault a navíc má tato firma dlouholeté zkušenosti s rallyovými speciály. V českém sprintrallyovém mistrovství a slovenském šampionátu v rally je velmi vysoká konkurence, bude vzrušující sledovat jak si na zdejších rychlostních zkouškách povedou vozy Exige R-GT.“Zbrusu nové vozy Lotus Exige R-GT dorazí do dílen týmu Charouz Racing System na počátku června. Poté bude následovat seznámení s vozem nejen jezdci, ale také mechaniky. V co možná nejkratším termínu si pak britské speciály odbudou premiéru na českých a slovenských tratích.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.