Automobilka Lotus vstupuje prostřednictvím týmu Charouz Racing System na českou a slovenskou rally scénu. Vozy Lotus Exige R-GT, které budou na českých a slovenských tratích horkou novinku, budou pilotovat Martin Semerád a Igor Drotár.
Po vstupu automobilky Lotus do Světové série Renault s týmem Gravity-Charouz Racing rozšiřuje britský výrobce vozů spolupráci s týmem Charouz Racing System v rallysportu. V letošní sezóně bude český tým nasazovat vozy Lotus Exige R-GT v českém mistrovství ve sprintrally a slovenském mistrovství v rally.Charouz Racing System působí v motoristickém sportu více jak dvacet let a za tuto dobu si získal pověst profesionálního a úspěšného týmu v mnoha závodních sériích. Charouz Racing System ovládl v roce 2009 Le Mans Series a v závodě 24h Le Mans byl suverénně nejrychlejším týmem s benzínovým prototypem kategorie LMP1. Vavříny česká stáj sbírá také ve Světové sérii Renault, FIA GT3 Championship, Lamborghini Super Trofeo, českém okruhovém mistrovství a v neposlední řadě také v rally.Na českých tratích se s vozem Lotus Exige R-GT bude prohánět talentovaný Martin Semerád, který má i přes svůj mladý věk dostatek zkušeností z Mistrovství světa v rally, kde v roce 2009 startoval v programu Pirelli Star Driver. V roce 2010 a 2011 pokračoval v Mistrovství světa v rally v produkčních vozech.
S tímto Lotusem Exige R-GT letos uvidíme Martina Semeráda a Igora Drotára (foto: bpa.cz)Martin Semerád: „Pro mě to bude velká výzva, protože s takovýmto vozem jsem nikdy nejel. V tuto chvíli jsou auta s pohonem zadní nápravy v rallysportu raritou, a tak to bude i z diváckého hlediska myslím velmi zajímavá podívaná. Nevíme co nás čeká, ale určitě chceme atakovat první desítku v celkovém pořadí. Zpočátku to asi nebude jednoduché, protože se budeme s autem učit a stále bude probíhat vývoj na voze, ale doufám, že na konci sezóny budeme hodně vysoko.“Slovenské mistrovství v rally bude v režii zkušeného jezdce Igora Drotára, který svým dravým stylem jistě potěší nejednoho fanouška. Drotár v posledních sezónách startoval převážně s vozy kategorie WRC a to jak na Slovensku, tak v České republice.Igor Drotár: „Na návrat k zadnímu pohonu se velice těším. Na začátku mé kariéry se jezdilo převážně s vozy se zadním pohonem. Dnes tento pohon ale vidíme výjimečně. Našim cílem je určitě vítězit mezi vozy s poháněnou jednou nápravou. Auto vyvíjí renomovaná značka, a tak se není čeho obávat. Na první svezení se už velice těším.“Claudio Berro, ředitel Lotus Racing: „Tým Charouz Racing System je pro nás vynikajícím partnerem. S českým týmem spolupracujeme již ve Světové sérii Renault a navíc má tato firma dlouholeté zkušenosti s rallyovými speciály. V českém sprintrallyovém mistrovství a slovenském šampionátu v rally je velmi vysoká konkurence, bude vzrušující sledovat jak si na zdejších rychlostních zkouškách povedou vozy Exige R-GT.“Zbrusu nové vozy Lotus Exige R-GT dorazí do dílen týmu Charouz Racing System na počátku června. Poté bude následovat seznámení s vozem nejen jezdci, ale také mechaniky. V co možná nejkratším termínu si pak britské speciály odbudou premiéru na českých a slovenských tratích.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?