EXKLUZIVNÍ VIDEO Z TESTU:Pavel Valoušek má po týdnech vybírání nového spolujezdce. Na start Valašské rally 2012 se pilot z Otrokovic postaví společně s Lukášem Kostkou. Olga Lounová zůstává nadále v kontaktu s týmem a bude se podílet na jeho budoucích aktivitách. Nová posádka Valoušek – Kostka má v plánu absolvovat v barvách Peugeot Delimax Total Teamu vybrané soutěže českého šampionátu. Se speciálem Peugeot 207 S2000 má na programu také dva zahraniční starty.
Na víkendové Valašské rally česká soutěžní scéna přivítá novou posádku Valoušek – Kostka. Mladý zlínský navigátor Lukáš Kostka se dostal na horké sedadlo vedle Pavla Valouška prostřednictvím několikakolového výběrového řízení, kdy ve finále porazil Olgu Lounovou. Známá česká zpěvačka a herečka se do hledáčku týmu dostala díky nečekaně vysoké úrovni přípravy a čtení rozpisu, proti však hovořilo její vysoké pracovní vytížení v aktivitách spojených se showbusinessem. Olga Lounová však nadále zůstává v kontaktu s Peugeot Delimax Total Teamem a bude se podílet na jeho budoucích aktivitách.
„Jsem rád, že jsem se stal spolujezdcem Pavla Valouška. Když mě poprvé kontaktoval, myslel jsem si, že je to vtip. Každopádně se na spolupráci velmi těším a svému vstupu do nejvyšší ligy českého rallysportu věnuji maximum svého času a schopností!“ komentuje své nové angažmá čtyřiadvacetiletý Lukáš Kostka, který má za sebou dvě sezony v roli spolujezdce. V sezoně 2010 absolvoval s Martinem Vopatřilem (Škoda Felicia) celkem 12 podniků Poháru České republiky. V sezoně 2011 se Lukáš představil vedle Miroslava Březíka v Citroënu C2R2 Max, se kterým slavil titul Mistrů ČR ve třídě 6 a první místo v hodnocení značkového poháru Citroën. Velmi kladně hodnotí svého nového spolujezdce i Pavel Valoušek. „Jsem spokojený. S Lukášem jsme si sedli v autě i v pohledu na život. Samozřejmě, že nám bude chvíli trvat, než se sžijeme, ale hlavní je, že v týmu vládne pohoda a chuť závodit,“ popisuje své pocity Pavel Valoušek.
Na Valašské rally se dvojice Valoušek – Kostka představí za volantem nejnovější specifikace speciálu Peugeot 207 S2000 z dílen maďarského týmu Tagai Racing Technology, o jehož nasazení v porovnání s belgickou stájí Kronos rozhodly vhodnější logistické podmínky. Na všech ostatních soutěžích sezony 2012 a dalších akcích týmu budou ale Valoušek s Kostkou využívat techniku a know-how belgického Kronosu. Valašská rally 2012 odstartuje v pátek 23. března z náměstí ve Valašském Meziříčí. Během páteční etapy čekají na posádky čtyři testy na dvou úsecích. V sobotní druhé etapě (24. března) soutěž uzavře osm rychlostních zkoušek na čtyřech vložkách. Trať Valašské rally měří celkem 506 km, 150 km je porce ostrých měřených úseků. Trať vede na suchém asfaltovém povrchu. Problém ale představují uklouzané zbytky zimního štěrkového posypu a také rozbitý povrch, na kterém hrozí vysoké riziko defektu pneumatiky.
Test před Valašskou Rally natočil Martin Zemánek
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.