EXKLUZIVNÍ VIDEO Z TESTU:Pavel Valoušek má po týdnech vybírání nového spolujezdce. Na start Valašské rally 2012 se pilot z Otrokovic postaví společně s Lukášem Kostkou. Olga Lounová zůstává nadále v kontaktu s týmem a bude se podílet na jeho budoucích aktivitách. Nová posádka Valoušek – Kostka má v plánu absolvovat v barvách Peugeot Delimax Total Teamu vybrané soutěže českého šampionátu. Se speciálem Peugeot 207 S2000 má na programu také dva zahraniční starty.
Na víkendové Valašské rally česká soutěžní scéna přivítá novou posádku Valoušek – Kostka. Mladý zlínský navigátor Lukáš Kostka se dostal na horké sedadlo vedle Pavla Valouška prostřednictvím několikakolového výběrového řízení, kdy ve finále porazil Olgu Lounovou. Známá česká zpěvačka a herečka se do hledáčku týmu dostala díky nečekaně vysoké úrovni přípravy a čtení rozpisu, proti však hovořilo její vysoké pracovní vytížení v aktivitách spojených se showbusinessem. Olga Lounová však nadále zůstává v kontaktu s Peugeot Delimax Total Teamem a bude se podílet na jeho budoucích aktivitách.
„Jsem rád, že jsem se stal spolujezdcem Pavla Valouška. Když mě poprvé kontaktoval, myslel jsem si, že je to vtip. Každopádně se na spolupráci velmi těším a svému vstupu do nejvyšší ligy českého rallysportu věnuji maximum svého času a schopností!“ komentuje své nové angažmá čtyřiadvacetiletý Lukáš Kostka, který má za sebou dvě sezony v roli spolujezdce. V sezoně 2010 absolvoval s Martinem Vopatřilem (Škoda Felicia) celkem 12 podniků Poháru České republiky. V sezoně 2011 se Lukáš představil vedle Miroslava Březíka v Citroënu C2R2 Max, se kterým slavil titul Mistrů ČR ve třídě 6 a první místo v hodnocení značkového poháru Citroën. Velmi kladně hodnotí svého nového spolujezdce i Pavel Valoušek. „Jsem spokojený. S Lukášem jsme si sedli v autě i v pohledu na život. Samozřejmě, že nám bude chvíli trvat, než se sžijeme, ale hlavní je, že v týmu vládne pohoda a chuť závodit,“ popisuje své pocity Pavel Valoušek.
Na Valašské rally se dvojice Valoušek – Kostka představí za volantem nejnovější specifikace speciálu Peugeot 207 S2000 z dílen maďarského týmu Tagai Racing Technology, o jehož nasazení v porovnání s belgickou stájí Kronos rozhodly vhodnější logistické podmínky. Na všech ostatních soutěžích sezony 2012 a dalších akcích týmu budou ale Valoušek s Kostkou využívat techniku a know-how belgického Kronosu. Valašská rally 2012 odstartuje v pátek 23. března z náměstí ve Valašském Meziříčí. Během páteční etapy čekají na posádky čtyři testy na dvou úsecích. V sobotní druhé etapě (24. března) soutěž uzavře osm rychlostních zkoušek na čtyřech vložkách. Trať Valašské rally měří celkem 506 km, 150 km je porce ostrých měřených úseků. Trať vede na suchém asfaltovém povrchu. Problém ale představují uklouzané zbytky zimního štěrkového posypu a také rozbitý povrch, na kterém hrozí vysoké riziko defektu pneumatiky.
Test před Valašskou Rally natočil Martin Zemánek
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.