EXKLUZIVNÍ VIDEO Z TESTU:Pavel Valoušek má po týdnech vybírání nového spolujezdce. Na start Valašské rally 2012 se pilot z Otrokovic postaví společně s Lukášem Kostkou. Olga Lounová zůstává nadále v kontaktu s týmem a bude se podílet na jeho budoucích aktivitách. Nová posádka Valoušek – Kostka má v plánu absolvovat v barvách Peugeot Delimax Total Teamu vybrané soutěže českého šampionátu. Se speciálem Peugeot 207 S2000 má na programu také dva zahraniční starty.
Na víkendové Valašské rally česká soutěžní scéna přivítá novou posádku Valoušek – Kostka. Mladý zlínský navigátor Lukáš Kostka se dostal na horké sedadlo vedle Pavla Valouška prostřednictvím několikakolového výběrového řízení, kdy ve finále porazil Olgu Lounovou. Známá česká zpěvačka a herečka se do hledáčku týmu dostala díky nečekaně vysoké úrovni přípravy a čtení rozpisu, proti však hovořilo její vysoké pracovní vytížení v aktivitách spojených se showbusinessem. Olga Lounová však nadále zůstává v kontaktu s Peugeot Delimax Total Teamem a bude se podílet na jeho budoucích aktivitách.
„Jsem rád, že jsem se stal spolujezdcem Pavla Valouška. Když mě poprvé kontaktoval, myslel jsem si, že je to vtip. Každopádně se na spolupráci velmi těším a svému vstupu do nejvyšší ligy českého rallysportu věnuji maximum svého času a schopností!“ komentuje své nové angažmá čtyřiadvacetiletý Lukáš Kostka, který má za sebou dvě sezony v roli spolujezdce. V sezoně 2010 absolvoval s Martinem Vopatřilem (Škoda Felicia) celkem 12 podniků Poháru České republiky. V sezoně 2011 se Lukáš představil vedle Miroslava Březíka v Citroënu C2R2 Max, se kterým slavil titul Mistrů ČR ve třídě 6 a první místo v hodnocení značkového poháru Citroën. Velmi kladně hodnotí svého nového spolujezdce i Pavel Valoušek. „Jsem spokojený. S Lukášem jsme si sedli v autě i v pohledu na život. Samozřejmě, že nám bude chvíli trvat, než se sžijeme, ale hlavní je, že v týmu vládne pohoda a chuť závodit,“ popisuje své pocity Pavel Valoušek.
Na Valašské rally se dvojice Valoušek – Kostka představí za volantem nejnovější specifikace speciálu Peugeot 207 S2000 z dílen maďarského týmu Tagai Racing Technology, o jehož nasazení v porovnání s belgickou stájí Kronos rozhodly vhodnější logistické podmínky. Na všech ostatních soutěžích sezony 2012 a dalších akcích týmu budou ale Valoušek s Kostkou využívat techniku a know-how belgického Kronosu. Valašská rally 2012 odstartuje v pátek 23. března z náměstí ve Valašském Meziříčí. Během páteční etapy čekají na posádky čtyři testy na dvou úsecích. V sobotní druhé etapě (24. března) soutěž uzavře osm rychlostních zkoušek na čtyřech vložkách. Trať Valašské rally měří celkem 506 km, 150 km je porce ostrých měřených úseků. Trať vede na suchém asfaltovém povrchu. Problém ale představují uklouzané zbytky zimního štěrkového posypu a také rozbitý povrch, na kterém hrozí vysoké riziko defektu pneumatiky.
Test před Valašskou Rally natočil Martin Zemánek
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?