První závod v životě na sněhu, vůbec první ostré kilometry na hřebech, skoro zázračné pneumatiky a nakonec výborné umístění a pořádná porce bodů do českého mistráku. Taková byla první soutěž nové sezony 2012 - Jänner rally - v podání posádky MH Racing teamu ve složení Martin Hudec – Jiří Černoch.
O prvním lednovém víkendu se právě v Rakousku jel úvodní závod osmidílného mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích, do kterého se letos Jänner rally vrátila. Na účastníky bylo připravených úctyhodných 18 rychlostních zkoušel o celkové délce 237 ostrých kilometrů!
A třebíčský pilot si na své vůbec první soutěži na sněhu vůbec nevedl špatně. Se spolujezdcem Jiřím Černochem a s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX skončili v absolutním pořadí na 24. místě a desátí ve své třídě. Mnohem radostnější však je pohled na pořadí jezdců, kteří bodují do českého mistráku. V tomto pořadí figurují Hudec s Černochem na parádních postech – osmí absolutně a dokonce čtvrtí ve své třídě 3. A to jsou na začátek sezony krásná čísla, se kterými asi nikdo nepočítal. „S průběhem soutěže i výsledkem jsme určitě hodně spokojeni. Byla to extrémně náročná soutěž, jakou jsem asi ještě nikdy nezažil a už jen dojet do cíle bylo dost obtížné. Náš výkon asi nebyl úplně perfektní, rezerv by se našlo dost a dost, ale určitě jsme začali nový rok slušnou bodovou porcí, což se cení a počítá,“ shrnul počínání posádky na Jänner rally pilot posádky Martin Hudec.
I přes velmi solidní výsledek našli oba borci na svých výkonech ještě značné rezervy. „Snažili jsme se, ale úplně ideální to nebylo,“ uznal sportovně Hudec a podobného názoru byl i jeho spolujezdec. „Z mé strany to nebyl zrovna nejlepší výkon, byly tam značné rezervy,“ podotkl sebekriticky muž na horkém sedadle spolujezdce Jiří Černoch.
Pro třebíčského závodníka Martina Hudce, který jezdí rally pět roků, byla soutěž v Rakousku vůbec první v celé kariéře, kterou odjel na sněhu a na hřebech. Stejně tak poprvé v životě zažil podnik, jehož délka ostrých kilometrů byla obrovská - 237 kilometrů, což je zhruba jako čtyři rallysprinty českého šampionátu dohromady. Byla to tedy pro něj pořádně těžká řehole. „Bylo to pro mě skutečně náročné. Platí to asi úplně o všem. Do dějiště jsme vyjeli už v pondělí, od úterka jsme si najížděli tratě. Samotný závod pak byl nesmírně těžký a zrádný, nic podobného jsme nikdy nejel,“ ohlíží se za nejtěžším závodem kariéry 31letý Martin Hudec.
Asi nejvíce posádce MH Racing teamu zatápěly měnící se podmínky v průběhu nejen celého závodu, ale i v průběhu jednotlivých erzet, které byly oproti českým poměrům nezvykle dlouhé. „Některé zkoušky měly přes dvacet kilometrů, to byl pořádný záhul. Na nich se i několikrát vystřídaly různé povrchy od sucha, mokrého asfaltu až po sníh. Jelikož jsme jeli prakticky celou rally na hřebech, tak to bylo docela těžké,“ konstatoval třebíčský pilot, jenž jel na pneumatikách s hřeby vůbec poprvé v životě v ostrém závodě. A nabíral nové zážitky plnými doušky. „Bylo to hodně divoké. První sekci jsem snad vůbec nevěděl, co se vlastně děje. Až pak jsem zjistil, že se s hřeby dá jakž takž jet,“ usmívá Hudec se nad novými zkušenostmi se „sněhovou“ rally.
Doslova giganticky kus práce pro Hudce s Černochem odvedly pneumatiky, které by se dalo s mírnou nadsázkou označit snad i jako zázračné. „Čtrnáct z celkových osmnácti erzet jsme odjeli na pouhých šesti pneumatikách s hřeby, což je skoro neuvěřitelné. A to hlavně vzhledem k tomu, že se ani zdaleka nejelo jen na sněhu, ale zhruba polovina kilometrů plus všechny dlouhé přejezdy se jely kolikrát i na mokrém asfaltu zcela bez sněhu. A tam se hřeby pořádně opotřebovávají “ nemohl si Hudec vynachválit gumy, které přežily extrémně těžké podmínky se ctí.
Po prvním „sněhovém“ dobrodružství, které skončilo až nečekanou bodovou sklizní, se už Hudec nemůže dočkat dalších zimních rally radovánek. „Jsme moc rádi, že jsme se do Rakouska vydali. Zkušenosti to byly neocenitelné a už teď se těším na příští rok, kdy bychom se chtěli na Jänner rally opět vrátit,“ říká odhodlaně Martin Hudec.
Další plány celého MH Racing teamu, který čítá dvě stálé posádky, jsou pro rok 2012 dány následovně. „Já s Jirkou Černochem bychom měli odjet letos celý velký i sprintový mistrák. Jarda Pešl s Romanem Peškem by měli jet celý sprintový šampionát plus určitě březnovou Valašskou rally. Další věci budeme řešit za chodu sezony,“ předkládá plán na sezonu 2012 Martin Hudec, jenž je zároveň i šéfem celého týmu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.