Hudec zažil premiéru na sněhu. Pomohly i zázračné pneumatiky

rally jänner
rally jänner, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 11. ledna 2012 00:30
Sdílej:

První závod v životě na sněhu, vůbec první ostré kilometry na hřebech, skoro zázračné pneumatiky a nakonec výborné umístění a pořádná porce bodů do českého mistráku. Taková byla první soutěž nové sezony 2012 - Jänner rally - v podání posádky MH Racing teamu ve složení Martin Hudec – Jiří Černoch.

O prvním lednovém víkendu se právě v Rakousku jel úvodní závod osmidílného mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích, do kterého se letos Jänner rally vrátila. Na účastníky bylo připravených úctyhodných 18 rychlostních zkoušel o celkové délce 237 ostrých kilometrů!

A třebíčský pilot si na své vůbec první soutěži na sněhu vůbec nevedl špatně. Se spolujezdcem Jiřím Černochem a s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX skončili v absolutním pořadí na 24. místě a desátí ve své třídě. Mnohem radostnější však je pohled na pořadí jezdců, kteří bodují do českého mistráku. V tomto pořadí figurují Hudec s Černochem na parádních postech – osmí absolutně a dokonce čtvrtí ve své třídě 3. A to jsou na začátek sezony krásná čísla, se kterými asi nikdo nepočítal. „S průběhem soutěže i výsledkem jsme určitě hodně spokojeni. Byla to extrémně náročná soutěž, jakou jsem asi ještě nikdy nezažil a už jen dojet do cíle bylo dost obtížné. Náš výkon asi nebyl úplně perfektní, rezerv by se našlo dost a dost, ale určitě jsme začali nový rok slušnou bodovou porcí, což se cení a počítá,“ shrnul počínání posádky na Jänner rally pilot posádky Martin Hudec.

I přes velmi solidní výsledek našli oba borci na svých výkonech ještě značné rezervy. „Snažili jsme se, ale úplně ideální to nebylo,“ uznal sportovně Hudec a podobného názoru byl i jeho spolujezdec. „Z mé strany to nebyl zrovna nejlepší výkon, byly tam značné rezervy,“ podotkl sebekriticky muž na horkém sedadle spolujezdce Jiří Černoch. 

Pro třebíčského závodníka Martina Hudce, který jezdí rally pět roků, byla soutěž v Rakousku vůbec první v celé kariéře, kterou odjel na sněhu a na hřebech. Stejně tak poprvé v životě zažil podnik, jehož délka ostrých kilometrů byla obrovská - 237 kilometrů, což je zhruba jako čtyři rallysprinty českého šampionátu dohromady. Byla to tedy pro něj pořádně těžká řehole. „Bylo to pro mě skutečně náročné. Platí to asi úplně o všem. Do dějiště jsme vyjeli už v pondělí, od úterka jsme si najížděli tratě. Samotný závod pak byl nesmírně těžký a zrádný, nic podobného jsme nikdy nejel,“ ohlíží se za nejtěžším závodem kariéry 31letý Martin Hudec.

Asi nejvíce posádce MH Racing teamu zatápěly měnící se podmínky v průběhu nejen celého závodu, ale i v průběhu jednotlivých erzet, které byly oproti českým poměrům nezvykle dlouhé. „Některé zkoušky měly přes dvacet kilometrů, to byl pořádný záhul. Na nich se i několikrát vystřídaly různé povrchy od sucha, mokrého asfaltu až po sníh. Jelikož jsme jeli prakticky celou rally na hřebech, tak to bylo docela těžké,“ konstatoval třebíčský pilot, jenž jel na pneumatikách s hřeby vůbec poprvé v životě v ostrém závodě. A nabíral nové zážitky plnými doušky. „Bylo to hodně divoké. První sekci jsem snad vůbec nevěděl, co se vlastně děje. Až pak jsem zjistil, že se s hřeby dá jakž takž jet,“ usmívá Hudec se nad novými zkušenostmi se „sněhovou“ rally.

Doslova giganticky kus práce pro Hudce s Černochem odvedly pneumatiky, které by se dalo s mírnou nadsázkou označit snad i jako zázračné. „Čtrnáct z celkových osmnácti erzet jsme odjeli na pouhých šesti pneumatikách s hřeby, což je skoro neuvěřitelné. A to hlavně vzhledem k tomu, že se ani zdaleka nejelo jen na sněhu, ale zhruba polovina kilometrů plus všechny dlouhé přejezdy se jely kolikrát i na mokrém asfaltu zcela bez sněhu. A tam se hřeby pořádně opotřebovávají “ nemohl si Hudec vynachválit gumy, které přežily extrémně těžké podmínky se ctí.

Po prvním „sněhovém“ dobrodružství, které skončilo až nečekanou bodovou sklizní, se už Hudec nemůže dočkat dalších zimních rally radovánek. „Jsme moc rádi, že jsme se do Rakouska vydali. Zkušenosti to byly neocenitelné a už teď se těším na příští rok, kdy bychom se chtěli na Jänner rally opět vrátit,“ říká odhodlaně Martin Hudec.

Další plány celého MH Racing teamu, který čítá dvě stálé posádky, jsou pro rok 2012 dány následovně. „Já s Jirkou Černochem bychom měli odjet letos celý velký i sprintový mistrák. Jarda Pešl s Romanem Peškem by měli jet celý sprintový šampionát plus určitě březnovou Valašskou rally. Další věci budeme řešit za chodu sezony,“ předkládá plán na sezonu 2012 Martin Hudec, jenž je zároveň i šéfem celého týmu.        

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?