První závod v životě na sněhu, vůbec první ostré kilometry na hřebech, skoro zázračné pneumatiky a nakonec výborné umístění a pořádná porce bodů do českého mistráku. Taková byla první soutěž nové sezony 2012 - Jänner rally - v podání posádky MH Racing teamu ve složení Martin Hudec – Jiří Černoch.
O prvním lednovém víkendu se právě v Rakousku jel úvodní závod osmidílného mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích, do kterého se letos Jänner rally vrátila. Na účastníky bylo připravených úctyhodných 18 rychlostních zkoušel o celkové délce 237 ostrých kilometrů!
A třebíčský pilot si na své vůbec první soutěži na sněhu vůbec nevedl špatně. Se spolujezdcem Jiřím Černochem a s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX skončili v absolutním pořadí na 24. místě a desátí ve své třídě. Mnohem radostnější však je pohled na pořadí jezdců, kteří bodují do českého mistráku. V tomto pořadí figurují Hudec s Černochem na parádních postech – osmí absolutně a dokonce čtvrtí ve své třídě 3. A to jsou na začátek sezony krásná čísla, se kterými asi nikdo nepočítal. „S průběhem soutěže i výsledkem jsme určitě hodně spokojeni. Byla to extrémně náročná soutěž, jakou jsem asi ještě nikdy nezažil a už jen dojet do cíle bylo dost obtížné. Náš výkon asi nebyl úplně perfektní, rezerv by se našlo dost a dost, ale určitě jsme začali nový rok slušnou bodovou porcí, což se cení a počítá,“ shrnul počínání posádky na Jänner rally pilot posádky Martin Hudec.
I přes velmi solidní výsledek našli oba borci na svých výkonech ještě značné rezervy. „Snažili jsme se, ale úplně ideální to nebylo,“ uznal sportovně Hudec a podobného názoru byl i jeho spolujezdec. „Z mé strany to nebyl zrovna nejlepší výkon, byly tam značné rezervy,“ podotkl sebekriticky muž na horkém sedadle spolujezdce Jiří Černoch.
Pro třebíčského závodníka Martina Hudce, který jezdí rally pět roků, byla soutěž v Rakousku vůbec první v celé kariéře, kterou odjel na sněhu a na hřebech. Stejně tak poprvé v životě zažil podnik, jehož délka ostrých kilometrů byla obrovská - 237 kilometrů, což je zhruba jako čtyři rallysprinty českého šampionátu dohromady. Byla to tedy pro něj pořádně těžká řehole. „Bylo to pro mě skutečně náročné. Platí to asi úplně o všem. Do dějiště jsme vyjeli už v pondělí, od úterka jsme si najížděli tratě. Samotný závod pak byl nesmírně těžký a zrádný, nic podobného jsme nikdy nejel,“ ohlíží se za nejtěžším závodem kariéry 31letý Martin Hudec.
Asi nejvíce posádce MH Racing teamu zatápěly měnící se podmínky v průběhu nejen celého závodu, ale i v průběhu jednotlivých erzet, které byly oproti českým poměrům nezvykle dlouhé. „Některé zkoušky měly přes dvacet kilometrů, to byl pořádný záhul. Na nich se i několikrát vystřídaly různé povrchy od sucha, mokrého asfaltu až po sníh. Jelikož jsme jeli prakticky celou rally na hřebech, tak to bylo docela těžké,“ konstatoval třebíčský pilot, jenž jel na pneumatikách s hřeby vůbec poprvé v životě v ostrém závodě. A nabíral nové zážitky plnými doušky. „Bylo to hodně divoké. První sekci jsem snad vůbec nevěděl, co se vlastně děje. Až pak jsem zjistil, že se s hřeby dá jakž takž jet,“ usmívá Hudec se nad novými zkušenostmi se „sněhovou“ rally.
Doslova giganticky kus práce pro Hudce s Černochem odvedly pneumatiky, které by se dalo s mírnou nadsázkou označit snad i jako zázračné. „Čtrnáct z celkových osmnácti erzet jsme odjeli na pouhých šesti pneumatikách s hřeby, což je skoro neuvěřitelné. A to hlavně vzhledem k tomu, že se ani zdaleka nejelo jen na sněhu, ale zhruba polovina kilometrů plus všechny dlouhé přejezdy se jely kolikrát i na mokrém asfaltu zcela bez sněhu. A tam se hřeby pořádně opotřebovávají “ nemohl si Hudec vynachválit gumy, které přežily extrémně těžké podmínky se ctí.
Po prvním „sněhovém“ dobrodružství, které skončilo až nečekanou bodovou sklizní, se už Hudec nemůže dočkat dalších zimních rally radovánek. „Jsme moc rádi, že jsme se do Rakouska vydali. Zkušenosti to byly neocenitelné a už teď se těším na příští rok, kdy bychom se chtěli na Jänner rally opět vrátit,“ říká odhodlaně Martin Hudec.
Další plány celého MH Racing teamu, který čítá dvě stálé posádky, jsou pro rok 2012 dány následovně. „Já s Jirkou Černochem bychom měli odjet letos celý velký i sprintový mistrák. Jarda Pešl s Romanem Peškem by měli jet celý sprintový šampionát plus určitě březnovou Valašskou rally. Další věci budeme řešit za chodu sezony,“ předkládá plán na sezonu 2012 Martin Hudec, jenž je zároveň i šéfem celého týmu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.