První závod v životě na sněhu, vůbec první ostré kilometry na hřebech, skoro zázračné pneumatiky a nakonec výborné umístění a pořádná porce bodů do českého mistráku. Taková byla první soutěž nové sezony 2012 - Jänner rally - v podání posádky MH Racing teamu ve složení Martin Hudec – Jiří Černoch.
O prvním lednovém víkendu se právě v Rakousku jel úvodní závod osmidílného mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích, do kterého se letos Jänner rally vrátila. Na účastníky bylo připravených úctyhodných 18 rychlostních zkoušel o celkové délce 237 ostrých kilometrů!
A třebíčský pilot si na své vůbec první soutěži na sněhu vůbec nevedl špatně. Se spolujezdcem Jiřím Černochem a s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX skončili v absolutním pořadí na 24. místě a desátí ve své třídě. Mnohem radostnější však je pohled na pořadí jezdců, kteří bodují do českého mistráku. V tomto pořadí figurují Hudec s Černochem na parádních postech – osmí absolutně a dokonce čtvrtí ve své třídě 3. A to jsou na začátek sezony krásná čísla, se kterými asi nikdo nepočítal. „S průběhem soutěže i výsledkem jsme určitě hodně spokojeni. Byla to extrémně náročná soutěž, jakou jsem asi ještě nikdy nezažil a už jen dojet do cíle bylo dost obtížné. Náš výkon asi nebyl úplně perfektní, rezerv by se našlo dost a dost, ale určitě jsme začali nový rok slušnou bodovou porcí, což se cení a počítá,“ shrnul počínání posádky na Jänner rally pilot posádky Martin Hudec.
I přes velmi solidní výsledek našli oba borci na svých výkonech ještě značné rezervy. „Snažili jsme se, ale úplně ideální to nebylo,“ uznal sportovně Hudec a podobného názoru byl i jeho spolujezdec. „Z mé strany to nebyl zrovna nejlepší výkon, byly tam značné rezervy,“ podotkl sebekriticky muž na horkém sedadle spolujezdce Jiří Černoch.
Pro třebíčského závodníka Martina Hudce, který jezdí rally pět roků, byla soutěž v Rakousku vůbec první v celé kariéře, kterou odjel na sněhu a na hřebech. Stejně tak poprvé v životě zažil podnik, jehož délka ostrých kilometrů byla obrovská - 237 kilometrů, což je zhruba jako čtyři rallysprinty českého šampionátu dohromady. Byla to tedy pro něj pořádně těžká řehole. „Bylo to pro mě skutečně náročné. Platí to asi úplně o všem. Do dějiště jsme vyjeli už v pondělí, od úterka jsme si najížděli tratě. Samotný závod pak byl nesmírně těžký a zrádný, nic podobného jsme nikdy nejel,“ ohlíží se za nejtěžším závodem kariéry 31letý Martin Hudec.
Asi nejvíce posádce MH Racing teamu zatápěly měnící se podmínky v průběhu nejen celého závodu, ale i v průběhu jednotlivých erzet, které byly oproti českým poměrům nezvykle dlouhé. „Některé zkoušky měly přes dvacet kilometrů, to byl pořádný záhul. Na nich se i několikrát vystřídaly různé povrchy od sucha, mokrého asfaltu až po sníh. Jelikož jsme jeli prakticky celou rally na hřebech, tak to bylo docela těžké,“ konstatoval třebíčský pilot, jenž jel na pneumatikách s hřeby vůbec poprvé v životě v ostrém závodě. A nabíral nové zážitky plnými doušky. „Bylo to hodně divoké. První sekci jsem snad vůbec nevěděl, co se vlastně děje. Až pak jsem zjistil, že se s hřeby dá jakž takž jet,“ usmívá Hudec se nad novými zkušenostmi se „sněhovou“ rally.
Doslova giganticky kus práce pro Hudce s Černochem odvedly pneumatiky, které by se dalo s mírnou nadsázkou označit snad i jako zázračné. „Čtrnáct z celkových osmnácti erzet jsme odjeli na pouhých šesti pneumatikách s hřeby, což je skoro neuvěřitelné. A to hlavně vzhledem k tomu, že se ani zdaleka nejelo jen na sněhu, ale zhruba polovina kilometrů plus všechny dlouhé přejezdy se jely kolikrát i na mokrém asfaltu zcela bez sněhu. A tam se hřeby pořádně opotřebovávají “ nemohl si Hudec vynachválit gumy, které přežily extrémně těžké podmínky se ctí.
Po prvním „sněhovém“ dobrodružství, které skončilo až nečekanou bodovou sklizní, se už Hudec nemůže dočkat dalších zimních rally radovánek. „Jsme moc rádi, že jsme se do Rakouska vydali. Zkušenosti to byly neocenitelné a už teď se těším na příští rok, kdy bychom se chtěli na Jänner rally opět vrátit,“ říká odhodlaně Martin Hudec.
Další plány celého MH Racing teamu, který čítá dvě stálé posádky, jsou pro rok 2012 dány následovně. „Já s Jirkou Černochem bychom měli odjet letos celý velký i sprintový mistrák. Jarda Pešl s Romanem Peškem by měli jet celý sprintový šampionát plus určitě březnovou Valašskou rally. Další věci budeme řešit za chodu sezony,“ předkládá plán na sezonu 2012 Martin Hudec, jenž je zároveň i šéfem celého týmu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?