Úvodní den první soutěže sezony 2012, rakouské Jänner rally, přinesl díky rozmarům počasí napínavou podívanou. V ní hráli hlavní roli po celý den piloti továrního týmu ŠKODA Motorsport Juho Hänninen a Jan Kopecký. Oba se potýkali s náročnými podmínkami, manko z úvodní sekce způsobené zasněženými tratěmi však úchvatným finišem vymazali – Juho Hänninen a Mikko Markkula jsou před sobotním finále ve vedení, Janu Kopeckému s Pavlem Dreslerem patří třetí příčka.
Soutěž byla napínavá od samého počátku - po silném nočním sněžení doprovázeným mohutným vichrem byla úvodní páteční sekce náročná zejména pro první jezdce, kteří ostatním „čistili“ trať. Na to doplatil zejména Juho Hänninen startující jako první v pořadí. Po úvodní rychlostní zkoušce patřila finskému pilotovi až 16. pozice a v průběhu prvních třech zkoušek nabral Hänninen více než minutovou ztrátu. Podobná situace panovala i u Jana Kopeckého, který startoval na trať jako třetí a na prvních třech zkouškách ztratil 37 vteřin, což znamenalo průběžně 5. místo. Tratě v dalších zkouškách páteční etapy již byly částečně projeté a tak se podmínky na trati srovnaly. Oba piloti továrního týmu ŠKODA Motorsport předvedli bravurní představení a posunuli se během následujících devíti rychlostních zkoušek pořadím nahoru – zejména Hänninen s Markkulou fantastickou stíhací jízdou ukrajovali postupně z náskoku vedoucího dua rakouských jezdců Baumschlagera a Harracha. Výtečný výkon vynesl Hänninena na první místo, Kopecký s Dreslerem jsou třetí s 21 vteřinovou ztrátou na druhého Baumschlagera jedoucího též na Fabii Super 2000.Juho Hänninen první den hodnotí: „Ranní start nebyl z nejlepších, přestože jsme se těšili na sníh, fungovali jsme jako pluh pro ostatní. Pak se však podmínky na trati srovnaly, byly pro všechny podobné a my jsme již mohli předvést naši jízdu.“Jan Kopecký přidává: „Začátek soutěže nebyl ideální. Od druhé sekce, kdy již byla trať trochu projetá, to však bylo dobré a nebýt malého zaváhání, mohli jsme být ještě o něco výše. Zítra nás čeká ještě náročný den, podmínky jsou opravdu zrádné.“Jänner Rally končí sobotní etapou s osmi rychlostními zkouškami a 109 kilometry.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.