Úvodní den první soutěže sezony 2012, rakouské Jänner rally, přinesl díky rozmarům počasí napínavou podívanou. V ní hráli hlavní roli po celý den piloti továrního týmu ŠKODA Motorsport Juho Hänninen a Jan Kopecký. Oba se potýkali s náročnými podmínkami, manko z úvodní sekce způsobené zasněženými tratěmi však úchvatným finišem vymazali – Juho Hänninen a Mikko Markkula jsou před sobotním finále ve vedení, Janu Kopeckému s Pavlem Dreslerem patří třetí příčka.
Soutěž byla napínavá od samého počátku - po silném nočním sněžení doprovázeným mohutným vichrem byla úvodní páteční sekce náročná zejména pro první jezdce, kteří ostatním „čistili“ trať. Na to doplatil zejména Juho Hänninen startující jako první v pořadí. Po úvodní rychlostní zkoušce patřila finskému pilotovi až 16. pozice a v průběhu prvních třech zkoušek nabral Hänninen více než minutovou ztrátu. Podobná situace panovala i u Jana Kopeckého, který startoval na trať jako třetí a na prvních třech zkouškách ztratil 37 vteřin, což znamenalo průběžně 5. místo. Tratě v dalších zkouškách páteční etapy již byly částečně projeté a tak se podmínky na trati srovnaly. Oba piloti továrního týmu ŠKODA Motorsport předvedli bravurní představení a posunuli se během následujících devíti rychlostních zkoušek pořadím nahoru – zejména Hänninen s Markkulou fantastickou stíhací jízdou ukrajovali postupně z náskoku vedoucího dua rakouských jezdců Baumschlagera a Harracha. Výtečný výkon vynesl Hänninena na první místo, Kopecký s Dreslerem jsou třetí s 21 vteřinovou ztrátou na druhého Baumschlagera jedoucího též na Fabii Super 2000.Juho Hänninen první den hodnotí: „Ranní start nebyl z nejlepších, přestože jsme se těšili na sníh, fungovali jsme jako pluh pro ostatní. Pak se však podmínky na trati srovnaly, byly pro všechny podobné a my jsme již mohli předvést naši jízdu.“Jan Kopecký přidává: „Začátek soutěže nebyl ideální. Od druhé sekce, kdy již byla trať trochu projetá, to však bylo dobré a nebýt malého zaváhání, mohli jsme být ještě o něco výše. Zítra nás čeká ještě náročný den, podmínky jsou opravdu zrádné.“Jänner Rally končí sobotní etapou s osmi rychlostními zkouškami a 109 kilometry.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?