Úvodní den první soutěže sezony 2012, rakouské Jänner rally, přinesl díky rozmarům počasí napínavou podívanou. V ní hráli hlavní roli po celý den piloti továrního týmu ŠKODA Motorsport Juho Hänninen a Jan Kopecký. Oba se potýkali s náročnými podmínkami, manko z úvodní sekce způsobené zasněženými tratěmi však úchvatným finišem vymazali – Juho Hänninen a Mikko Markkula jsou před sobotním finále ve vedení, Janu Kopeckému s Pavlem Dreslerem patří třetí příčka.
Soutěž byla napínavá od samého počátku - po silném nočním sněžení doprovázeným mohutným vichrem byla úvodní páteční sekce náročná zejména pro první jezdce, kteří ostatním „čistili“ trať. Na to doplatil zejména Juho Hänninen startující jako první v pořadí. Po úvodní rychlostní zkoušce patřila finskému pilotovi až 16. pozice a v průběhu prvních třech zkoušek nabral Hänninen více než minutovou ztrátu. Podobná situace panovala i u Jana Kopeckého, který startoval na trať jako třetí a na prvních třech zkouškách ztratil 37 vteřin, což znamenalo průběžně 5. místo. Tratě v dalších zkouškách páteční etapy již byly částečně projeté a tak se podmínky na trati srovnaly. Oba piloti továrního týmu ŠKODA Motorsport předvedli bravurní představení a posunuli se během následujících devíti rychlostních zkoušek pořadím nahoru – zejména Hänninen s Markkulou fantastickou stíhací jízdou ukrajovali postupně z náskoku vedoucího dua rakouských jezdců Baumschlagera a Harracha. Výtečný výkon vynesl Hänninena na první místo, Kopecký s Dreslerem jsou třetí s 21 vteřinovou ztrátou na druhého Baumschlagera jedoucího též na Fabii Super 2000.Juho Hänninen první den hodnotí: „Ranní start nebyl z nejlepších, přestože jsme se těšili na sníh, fungovali jsme jako pluh pro ostatní. Pak se však podmínky na trati srovnaly, byly pro všechny podobné a my jsme již mohli předvést naši jízdu.“Jan Kopecký přidává: „Začátek soutěže nebyl ideální. Od druhé sekce, kdy již byla trať trochu projetá, to však bylo dobré a nebýt malého zaváhání, mohli jsme být ještě o něco výše. Zítra nás čeká ještě náročný den, podmínky jsou opravdu zrádné.“Jänner Rally končí sobotní etapou s osmi rychlostními zkouškami a 109 kilometry.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?