Martin Semerád se letos bude pravidelně objevovat v rally v ČR. Prvním startem bude Jänner Rally.
Rakouská Jänner Rally, automobilová soutěž rally u našich jižních sousedů, odstartuje krátce po Novém roce další sezonu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Centrum Jänner Rally ve Freistadtu je Martinu Semerádovi dobře známé, protože se právě zde nejspíše nastartovala jeho kariéra soutěžního jezdce, která jej zavedla až do mistrovství světa. Právě zde totiž Martin v roce 2008, kdy mu bylo čerstvých osmnáct let, zvítězil v takzvaném shoot outu Pirelli Stars Driver Teamu, který jej vyšvihl do stejnojmenného týmu v mistrovství světa a dal mu možnost zúčastnit se šesti závodů ve světě se žlutým Mitsubishi Lancer EVO X. Následovaly další dvě sezony se soukromým produkčním Mitsubishi Lancer EVO IX Semerád Rally Teamu a menší, či větší úspěchy, z nichž lze vypíchnout vítězství v kategorii produkčních vozů na loňské Švédské Rally a další umístění na stupních vítězů. V sezoně 2012 ale tým Martina Semeráda v mistrovství světa pokračovat nebude a vrací se zpět do domácího šampionátu, kde by se měl zúčastnit většiny soutěží, a ve hře je i účast v MČR ve Sprintrally. „Naše cesta mistrovstvím světa momentálně skončila a uvidíme v budoucnu, jestli se tam někdy vrátíme. Tohle závodění se mi hodně líbilo a dalo mi velké množství zkušeností, ale pro soukromý tým je bez velkých partnerů nemožné zajistit dostatečný rozpočet pro velmi nákladné starty v mistrovství světa. Jsem za tu šanci rád a děkuji všem, kteří se podíleli na mých startech v MS. Teď se těším na závodění v České republice, protože to pro mě bude taky nová zkušenost. Rád bych poděkoval Bohoušovi Ceplechovi, že se na mě nevyprd, zase si vedle mě sednul a jede tady se mnou jako spolujezdec. Chtěli bychom startovat na většině soutěží doma, ale zatím ještě nemáme úplně jasno s jakým vozem to bude,“ vysvětluje Martin Semerád, který na většině soutěží MMČR dosud nikdy nestartoval. První rally MMČR Martina Semeráda s Mitsubishi Lancer EVO IX ve třídě 3 v roce 2012 tedy bude rakouská Jänner Rally, která se současně jede jako závod mistrovství Evropy, a také mistrovství Rakouska. To představuje velkou konkurenci. „Těšíme se moc a jsem hodně zvědavý, jak si povedeme. Máme za sebou seznamovací jízdy a mohu říct, že tratě jsou krásné a těžké. Je to pro mě zase něco úplně jiného než jsem dosud poznal a momentálně jsou tady dost zrádné podmínky. Na mnoha místech je velká vrstva posypu a na některých místech budou ledové plotny. Předpověď počasí říká, že by mohl napadnout i nějaký sníh, což bych já osobně uvítal, protože bych pak mohl zužitkovat nějaké zkušenosti, které na sněhu mám. I když sníh nebude, tak nás čeká pěkná a těžká rally. Bude tady velká konkurence i mezi produkčními „enky“ jak mezi našimi jezdci, tak ze zahraničí. Nejsilnější asi budou místní střelci. Na takové závodění se těším,“ dodává Martin Semerád, kterého jsme se zeptali, jak si pamatuje na svůj start ve Freistadtu v roce 2008 při shoot outu. „Je to už docela dlouho, ale pamatuju si dobře hlavně tu atmosféru a setkání s lidmi jako Michele Mouton nebo Waltr Röhrl. To se nezapomíná. Tratě jsou úplně jiné než jsme jeli my, jen shakedown je z části stejný s okruhem, kde jsme jeli shoot out na asfaltu.“29. Int. Jänner Rally odstartuje v pátek 6.1. a do cíle dojedou soutěžící po absolvování osmnácti rychlostních zkoušek v sobotu 7.1.2012. Semerád Rally Team zve k návštěvě Jänner Rally se sněhem i bez něj.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?