Martin Semerád se letos bude pravidelně objevovat v rally v ČR. Prvním startem bude Jänner Rally.
Rakouská Jänner Rally, automobilová soutěž rally u našich jižních sousedů, odstartuje krátce po Novém roce další sezonu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Centrum Jänner Rally ve Freistadtu je Martinu Semerádovi dobře známé, protože se právě zde nejspíše nastartovala jeho kariéra soutěžního jezdce, která jej zavedla až do mistrovství světa. Právě zde totiž Martin v roce 2008, kdy mu bylo čerstvých osmnáct let, zvítězil v takzvaném shoot outu Pirelli Stars Driver Teamu, který jej vyšvihl do stejnojmenného týmu v mistrovství světa a dal mu možnost zúčastnit se šesti závodů ve světě se žlutým Mitsubishi Lancer EVO X. Následovaly další dvě sezony se soukromým produkčním Mitsubishi Lancer EVO IX Semerád Rally Teamu a menší, či větší úspěchy, z nichž lze vypíchnout vítězství v kategorii produkčních vozů na loňské Švédské Rally a další umístění na stupních vítězů. V sezoně 2012 ale tým Martina Semeráda v mistrovství světa pokračovat nebude a vrací se zpět do domácího šampionátu, kde by se měl zúčastnit většiny soutěží, a ve hře je i účast v MČR ve Sprintrally. „Naše cesta mistrovstvím světa momentálně skončila a uvidíme v budoucnu, jestli se tam někdy vrátíme. Tohle závodění se mi hodně líbilo a dalo mi velké množství zkušeností, ale pro soukromý tým je bez velkých partnerů nemožné zajistit dostatečný rozpočet pro velmi nákladné starty v mistrovství světa. Jsem za tu šanci rád a děkuji všem, kteří se podíleli na mých startech v MS. Teď se těším na závodění v České republice, protože to pro mě bude taky nová zkušenost. Rád bych poděkoval Bohoušovi Ceplechovi, že se na mě nevyprd, zase si vedle mě sednul a jede tady se mnou jako spolujezdec. Chtěli bychom startovat na většině soutěží doma, ale zatím ještě nemáme úplně jasno s jakým vozem to bude,“ vysvětluje Martin Semerád, který na většině soutěží MMČR dosud nikdy nestartoval. První rally MMČR Martina Semeráda s Mitsubishi Lancer EVO IX ve třídě 3 v roce 2012 tedy bude rakouská Jänner Rally, která se současně jede jako závod mistrovství Evropy, a také mistrovství Rakouska. To představuje velkou konkurenci. „Těšíme se moc a jsem hodně zvědavý, jak si povedeme. Máme za sebou seznamovací jízdy a mohu říct, že tratě jsou krásné a těžké. Je to pro mě zase něco úplně jiného než jsem dosud poznal a momentálně jsou tady dost zrádné podmínky. Na mnoha místech je velká vrstva posypu a na některých místech budou ledové plotny. Předpověď počasí říká, že by mohl napadnout i nějaký sníh, což bych já osobně uvítal, protože bych pak mohl zužitkovat nějaké zkušenosti, které na sněhu mám. I když sníh nebude, tak nás čeká pěkná a těžká rally. Bude tady velká konkurence i mezi produkčními „enky“ jak mezi našimi jezdci, tak ze zahraničí. Nejsilnější asi budou místní střelci. Na takové závodění se těším,“ dodává Martin Semerád, kterého jsme se zeptali, jak si pamatuje na svůj start ve Freistadtu v roce 2008 při shoot outu. „Je to už docela dlouho, ale pamatuju si dobře hlavně tu atmosféru a setkání s lidmi jako Michele Mouton nebo Waltr Röhrl. To se nezapomíná. Tratě jsou úplně jiné než jsme jeli my, jen shakedown je z části stejný s okruhem, kde jsme jeli shoot out na asfaltu.“29. Int. Jänner Rally odstartuje v pátek 6.1. a do cíle dojedou soutěžící po absolvování osmnácti rychlostních zkoušek v sobotu 7.1.2012. Semerád Rally Team zve k návštěvě Jänner Rally se sněhem i bez něj.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?