Pilot Pavel Valoušek, navigátor Zdeněk Hrůza a speciál Peugeot 207 S2000 Evolution nebudou chybět na startu první soutěže českého rally šampionátu sezony 2012. Na rakouské Jänner-Rallye chce Peugeot Delimax Total Team bojovat o vítězství.
Počasí, počasí a zase počasí. Právě to je v souvislosti s Jänner-Rallye mezi týmy i fanoušky tím nejdiskutovanějším tématem, které dokonce daleko předčí i debaty o tom, kdo a s čím vyrazí do nové sezony. Jänner-Rallye, která se do českého rally šampionátu vrátila po čtyřech letech, je totiž díky svému lednovému termínu prakticky jedinou zimní soutěží v kalendáři. Jízda na ledě a mezi sněhovými bariérami je pro všechny zúčastněné výzvou. Sníh ale není ani letos v okolí rakouského Freistadtu samozřejmostí a čeká se, zda nenapadne třeba až v samotném průběhu soutěže. Pro Peugeot Delimax Total Team a další stáje to přesto znamená vybavit se několika sadami speciálních zimních pneumatik s hroty, které lze v rámci českého rally šampionátu využít právě pouze na Jänneru. „Jänner-Rallye je díky rychlým technickým pasážím a malebné krajině rakouského venkova krásná i bez typicky zimních podmínek. Samozřejmě na sněhu bychom si ji ale užili ještě více,“ komentuje dohady o počasí Pavel Valoušek, který rakouskou soutěž řadí mezi své oblíbené a který tu společně se svým spolujezdcem Zdeňkem Hrůzou zažil jak závodění na suchu, tak i na mokru a na sněhu. Letos to zatím vypadá na „mokrou“ variantu. „Odtrénováno máme bez sněhu a ledu, pokud by ale do víkendu stačilo ještě nasněžit, bylo by to dobré. Nejhorší je varianta, kdy se trénuje na sněhu, ale samotný závod se odehrává na suchu. Jde o to, že se zrychlí tempo a posádky tomu hůře přivykají. Ale to je rally,“ doplňuje předstartovní situaci Zdeněk Hrůza. Posádka Valoušek – Hrůza počítá se všemi variantami povrchu a totéž platí i pro techniky stáje Kronos, která pro speciál Peugeot 207 S2000 připravila několik možností nastavení. V porovnání se sezonou 2011 tým Peugeot Delimax Total nasadí v Rakousku mírně modifikovanou verzi dvěstěsedmičky. Ještě v průběhu letošní sezony by se ale měl na českých a vybraných zahraničních tratích představit s nejnovější generací speciálu 207 S2000. Celkem osmnáct rychlostních zkoušek v okolí města Freistadt představuje náročnou a dlouhou trať o celkové délce 843 kilometrů. Jänner-Rallye, která má své centrum kousek od českých hranic v Dolním Dvořišti, odstartuje v pátek 6. ledna 2012 v 7:30 ráno a posádky se vydají na prvních deset rychlostních zkoušek úvodní etapy. Ve druhé etapě absolvují zbylých osm testů a do cíle ve veletržní hale ve Freistadtu přijedou v sobotu 7. ledna v 17:20. Soutěž je zařazena do Mezinárodního Mistrovství České republiky, do rakouského rally šampionátu i do Mistrovství Evropy v automobilových soutěžích.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?