Pilot Pavel Valoušek, navigátor Zdeněk Hrůza a speciál Peugeot 207 S2000 Evolution nebudou chybět na startu první soutěže českého rally šampionátu sezony 2012. Na rakouské Jänner-Rallye chce Peugeot Delimax Total Team bojovat o vítězství.
Počasí, počasí a zase počasí. Právě to je v souvislosti s Jänner-Rallye mezi týmy i fanoušky tím nejdiskutovanějším tématem, které dokonce daleko předčí i debaty o tom, kdo a s čím vyrazí do nové sezony. Jänner-Rallye, která se do českého rally šampionátu vrátila po čtyřech letech, je totiž díky svému lednovému termínu prakticky jedinou zimní soutěží v kalendáři. Jízda na ledě a mezi sněhovými bariérami je pro všechny zúčastněné výzvou. Sníh ale není ani letos v okolí rakouského Freistadtu samozřejmostí a čeká se, zda nenapadne třeba až v samotném průběhu soutěže. Pro Peugeot Delimax Total Team a další stáje to přesto znamená vybavit se několika sadami speciálních zimních pneumatik s hroty, které lze v rámci českého rally šampionátu využít právě pouze na Jänneru. „Jänner-Rallye je díky rychlým technickým pasážím a malebné krajině rakouského venkova krásná i bez typicky zimních podmínek. Samozřejmě na sněhu bychom si ji ale užili ještě více,“ komentuje dohady o počasí Pavel Valoušek, který rakouskou soutěž řadí mezi své oblíbené a který tu společně se svým spolujezdcem Zdeňkem Hrůzou zažil jak závodění na suchu, tak i na mokru a na sněhu. Letos to zatím vypadá na „mokrou“ variantu. „Odtrénováno máme bez sněhu a ledu, pokud by ale do víkendu stačilo ještě nasněžit, bylo by to dobré. Nejhorší je varianta, kdy se trénuje na sněhu, ale samotný závod se odehrává na suchu. Jde o to, že se zrychlí tempo a posádky tomu hůře přivykají. Ale to je rally,“ doplňuje předstartovní situaci Zdeněk Hrůza. Posádka Valoušek – Hrůza počítá se všemi variantami povrchu a totéž platí i pro techniky stáje Kronos, která pro speciál Peugeot 207 S2000 připravila několik možností nastavení. V porovnání se sezonou 2011 tým Peugeot Delimax Total nasadí v Rakousku mírně modifikovanou verzi dvěstěsedmičky. Ještě v průběhu letošní sezony by se ale měl na českých a vybraných zahraničních tratích představit s nejnovější generací speciálu 207 S2000. Celkem osmnáct rychlostních zkoušek v okolí města Freistadt představuje náročnou a dlouhou trať o celkové délce 843 kilometrů. Jänner-Rallye, která má své centrum kousek od českých hranic v Dolním Dvořišti, odstartuje v pátek 6. ledna 2012 v 7:30 ráno a posádky se vydají na prvních deset rychlostních zkoušek úvodní etapy. Ve druhé etapě absolvují zbylých osm testů a do cíle ve veletržní hale ve Freistadtu přijedou v sobotu 7. ledna v 17:20. Soutěž je zařazena do Mezinárodního Mistrovství České republiky, do rakouského rally šampionátu i do Mistrovství Evropy v automobilových soutěžích.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?