Pilot Pavel Valoušek, navigátor Zdeněk Hrůza a speciál Peugeot 207 S2000 Evolution nebudou chybět na startu první soutěže českého rally šampionátu sezony 2012. Na rakouské Jänner-Rallye chce Peugeot Delimax Total Team bojovat o vítězství.
Počasí, počasí a zase počasí. Právě to je v souvislosti s Jänner-Rallye mezi týmy i fanoušky tím nejdiskutovanějším tématem, které dokonce daleko předčí i debaty o tom, kdo a s čím vyrazí do nové sezony. Jänner-Rallye, která se do českého rally šampionátu vrátila po čtyřech letech, je totiž díky svému lednovému termínu prakticky jedinou zimní soutěží v kalendáři. Jízda na ledě a mezi sněhovými bariérami je pro všechny zúčastněné výzvou. Sníh ale není ani letos v okolí rakouského Freistadtu samozřejmostí a čeká se, zda nenapadne třeba až v samotném průběhu soutěže. Pro Peugeot Delimax Total Team a další stáje to přesto znamená vybavit se několika sadami speciálních zimních pneumatik s hroty, které lze v rámci českého rally šampionátu využít právě pouze na Jänneru. „Jänner-Rallye je díky rychlým technickým pasážím a malebné krajině rakouského venkova krásná i bez typicky zimních podmínek. Samozřejmě na sněhu bychom si ji ale užili ještě více,“ komentuje dohady o počasí Pavel Valoušek, který rakouskou soutěž řadí mezi své oblíbené a který tu společně se svým spolujezdcem Zdeňkem Hrůzou zažil jak závodění na suchu, tak i na mokru a na sněhu. Letos to zatím vypadá na „mokrou“ variantu. „Odtrénováno máme bez sněhu a ledu, pokud by ale do víkendu stačilo ještě nasněžit, bylo by to dobré. Nejhorší je varianta, kdy se trénuje na sněhu, ale samotný závod se odehrává na suchu. Jde o to, že se zrychlí tempo a posádky tomu hůře přivykají. Ale to je rally,“ doplňuje předstartovní situaci Zdeněk Hrůza. Posádka Valoušek – Hrůza počítá se všemi variantami povrchu a totéž platí i pro techniky stáje Kronos, která pro speciál Peugeot 207 S2000 připravila několik možností nastavení. V porovnání se sezonou 2011 tým Peugeot Delimax Total nasadí v Rakousku mírně modifikovanou verzi dvěstěsedmičky. Ještě v průběhu letošní sezony by se ale měl na českých a vybraných zahraničních tratích představit s nejnovější generací speciálu 207 S2000. Celkem osmnáct rychlostních zkoušek v okolí města Freistadt představuje náročnou a dlouhou trať o celkové délce 843 kilometrů. Jänner-Rallye, která má své centrum kousek od českých hranic v Dolním Dvořišti, odstartuje v pátek 6. ledna 2012 v 7:30 ráno a posádky se vydají na prvních deset rychlostních zkoušek úvodní etapy. Ve druhé etapě absolvují zbylých osm testů a do cíle ve veletržní hale ve Freistadtu přijedou v sobotu 7. ledna v 17:20. Soutěž je zařazena do Mezinárodního Mistrovství České republiky, do rakouského rally šampionátu i do Mistrovství Evropy v automobilových soutěžích.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.