Tým ŠKODA Motorsport vstupuje do sezony 2012 hned první lednový víkend nového roku na Jänner Rally a to s oběma továrními posádkami. Tým ŠKODA Motorsport chce i po nejúspěšnější sezoně své historie bojovat letos o přední příčky a zaměří se na tři seriály – prioritou bude obhajoba titulu v Intercontinental Rally Challenge (IRC), nově též účast ve vybraných soutěžích Mistrovství Evropy a rovněž v Mistrovství České republiky.
Úvodní soutěž nové sezony se koná v okolí rakouského města Freistadt a poprvé v historii je součástí evropského šampionátu. Vedle tradičního zařazení do rakouského mistrovství se Jänner vrací po tříleté pauze do českého šampionátu. Pro ŠKODU a české jezdce tak má tato soutěž i přes neúčast úřadujících šampionů Česka - Romana Kresty a Evropy - Lucy Rossettiho zvláštní nádech.
Úřadující mistr světa SWRC Juho Hänninen je plný odhodlání: „Těší nás, že to brzy opět začne. Bude to pro nás na Jänneru úplně nová zkušenost, jednak se soutěží a jednak s celým evropským šampionátem. Zároveň to je však nová výzva a my se jí stavíme rozhodně čelem. Věřím, že na Jänneru bude sníh, bylo by to pro všechny zajímavější.“
Jan Kopecký, vicemistr IRC, jde na start nové sezony s novým spolujezdcem: „První soutěž sezony je vždy něco speciálního. Společně s Pavlem se velmi těšíme, čeká nás první celý společný rok. Na Jänneru jsem již třikrát startoval, hodně bude záležet na podmínkách na trati.“
Jänner Rally je charakteristická proměnlivými a často sněhovými podmínkami na trati. Na posádky čeká 18 rychlostních zkoušek s 240 ostrými kilometry a více než 600 kilometry přejezdů. Na startu nebude chybět domácí matador a devítinásobný šampion Rakouska Raimund Baumschlager startující s privátní Fabií Super 2000.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?