Již potřetí v řadě obstará závěr české sezony automobilových soutěží PdTECH Mikuláš Rally Slušovice, která se uskuteční v sobotu 10. prosince 2011.
Jedná se o volný podnik zapsaný v kalendáři Federace automobilového sportu Autoklubu České republiky. Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili pro soutěžní posádky celkem čtyři rychlostní zkoušky v celkové délce bezmála 22 ostrých kilometrů a jako bonbonek pro diváky na závěr opět tzv. Drift stage. „O předchozí dva ročníky slušovické rozlučky se sezonou byl velký zájem. Před dvěma lety se odjela celá soutěž na suchu, zatímco loni byla na sněhu. Právě v loňském roce jsme se dostali do sporu s některými soutěžícími ohledně pneumatik s hroty. Bylo kolem toho hodně diskuze nejen v médiích a na internetových stránkách. Pro letošní rok nevedeme rychlostní zkoušky po státních silnicích. Z uvedeného důvodu jsme vedle okruhu kolem dostihové dráhy zařadili úsek Podhoran, u erzet jsme vytvořili přezouvací zóny. Dnes není debata o tom, zda pojedu nebo nepojedu na hrotech, ale o tom, že na okruhu obuji například slicky a na Podhoran zvolím řezanou gumu. Je na každém zvážení jezdce, jaké zvolí obutí,“ řekl Josef Minařík, ředitel PdTECH Mikulášská rally Slušovice.
V časovém harmonogramu najdeme přezouvací zóny vždy před rychlostní zkouškou a po odjetí erzety. Vzhledem k charakteru tratě a klimatickým podmínkám se dají očekávat odlišné podmínky na dvou úsecích rychlostních zkoušek. Klasický úsek Podhoran je položen výše v hornaté části, na samotné trati mohou být v lesních úsecích ledové plotny nebo zmrazky. „Samozřejmě jsme připraveni i na zimní soutěž. Cestu na Podhoranu připravíme, pokud napadne sníh. Nepočítáme se solením, ale silnici protáhneme pluhem. Prozatimní předpověď sníh neslibuje, nicméně uvidíme, co nám příroda připraví za rozmary počasí,“ pověděl Josef Minařík. V itineráři slušovické rally najdeme vedle divácky oblíbené okruhové rychlostní zkoušky kolem dostihové dráhy ve Slušovicích právě zmíněný čtyřkilometrový náročný úsek Podhoran. Obě rychlostní zkoušky se pojedou dvakrát, závěr zpestří tzv. Drift stage, kde se již neměří čas a jezdci mohou početným divákům ukázat rozevláté smyky.
Nejvíce atraktivní bude okruh kolem dostihovky. „Diváci uvidí na některých místech vozy až čtyřikrát. Letos jsme udělali na trati okruhu pár změn. Například v místě U sudu nepojedeme doleva v blízkosti dostihové dráhy, ale odbočíme doprava s úsekem kolem betonové budovy. Předchozí úsek hrozil ulomením kola u vozů. Jsem přesvědčen, že letošní podoba okruhu bude atraktivnější pro diváky a bezpečnější pro jezdce,“ vysvětlil Josef Minařík.
Diváci se mohou těšit na pestré startovní pole, ve kterém se objeví vozy specifikace WRC, progresivní kategorie Super 2000, ale například i vozy K4 Poháru nebo historické automobily. Největším tahákem Mikulášské rally budou bezesporu vozy Mitsubishi Lancer WRC 05 z anglické stáje MML Sports Ltd., která vznikla z bývalého továrního týmu Mitsubishi World Rally Team. Jeden z nich bude pilotovat letošní druhý vicemistr Evropy Antonín Tlusťák, na mistě spolujezdce usedne manželka Lucie. „Možná uvidíme ve Slušovicích až tři tyto speciály,“ zůstal tajuplný Minařík. Ačkoliv uzávěrka přihlášek je až v pondělí 5. prosince, pořadatelé už mají na stole téměř čtyřicet přihlášek. Účast ve Slušovicích potvrdili například úřadující slovenský šampion Jozef Béreš jr., Polák Grzegorz Grzyb, okruhový jezdec Tomáš Kostka a poprvé do České republiky zavítá Ital Elwis Chentre na voze Škoda Fabia R2. „Propustnost tratě máme šedesát vozů. Další jména posádek zveřejníme na začátku příštího týdne při tiskové konferenci. Každopádně fanoušci se mohou těšit na hodnotné zakončení s letošním soutěžáckým rokem. Všechny zveme na samotný závěr sezony do Slušovic,“ uzavřel ředitel Josef Minařík. Centrum PdTECH Mikulášská rally Slušovice bude umístěno do osvědčených prostor v blízkosti dostihové dráhy ve Slušovicích. Vše podstatné se odehraje během soboty 10. prosince. Dopoledne posádky absolvují seznamovací jízdy, samotná rally startuje ve 12.10 hodin, v cíli se první posádka objeví v 15.39 hodin. Vyhlášení výsledků a rozdílení cen proběhne ve vyhlášené restauraci Na rozcestí v Trnavě. Další podrobnosti ohledně PdTECH Mikuláš Rally Slušovice 2011 budeme přinášet v příštích tiskových informacích.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?