Již potřetí v řadě obstará závěr české sezony automobilových soutěží PdTECH Mikuláš Rally Slušovice, která se uskuteční v sobotu 10. prosince 2011.
Jedná se o volný podnik zapsaný v kalendáři Federace automobilového sportu Autoklubu České republiky. Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili pro soutěžní posádky celkem čtyři rychlostní zkoušky v celkové délce bezmála 22 ostrých kilometrů a jako bonbonek pro diváky na závěr opět tzv. Drift stage. „O předchozí dva ročníky slušovické rozlučky se sezonou byl velký zájem. Před dvěma lety se odjela celá soutěž na suchu, zatímco loni byla na sněhu. Právě v loňském roce jsme se dostali do sporu s některými soutěžícími ohledně pneumatik s hroty. Bylo kolem toho hodně diskuze nejen v médiích a na internetových stránkách. Pro letošní rok nevedeme rychlostní zkoušky po státních silnicích. Z uvedeného důvodu jsme vedle okruhu kolem dostihové dráhy zařadili úsek Podhoran, u erzet jsme vytvořili přezouvací zóny. Dnes není debata o tom, zda pojedu nebo nepojedu na hrotech, ale o tom, že na okruhu obuji například slicky a na Podhoran zvolím řezanou gumu. Je na každém zvážení jezdce, jaké zvolí obutí,“ řekl Josef Minařík, ředitel PdTECH Mikulášská rally Slušovice.
V časovém harmonogramu najdeme přezouvací zóny vždy před rychlostní zkouškou a po odjetí erzety. Vzhledem k charakteru tratě a klimatickým podmínkám se dají očekávat odlišné podmínky na dvou úsecích rychlostních zkoušek. Klasický úsek Podhoran je položen výše v hornaté části, na samotné trati mohou být v lesních úsecích ledové plotny nebo zmrazky. „Samozřejmě jsme připraveni i na zimní soutěž. Cestu na Podhoranu připravíme, pokud napadne sníh. Nepočítáme se solením, ale silnici protáhneme pluhem. Prozatimní předpověď sníh neslibuje, nicméně uvidíme, co nám příroda připraví za rozmary počasí,“ pověděl Josef Minařík. V itineráři slušovické rally najdeme vedle divácky oblíbené okruhové rychlostní zkoušky kolem dostihové dráhy ve Slušovicích právě zmíněný čtyřkilometrový náročný úsek Podhoran. Obě rychlostní zkoušky se pojedou dvakrát, závěr zpestří tzv. Drift stage, kde se již neměří čas a jezdci mohou početným divákům ukázat rozevláté smyky.
Nejvíce atraktivní bude okruh kolem dostihovky. „Diváci uvidí na některých místech vozy až čtyřikrát. Letos jsme udělali na trati okruhu pár změn. Například v místě U sudu nepojedeme doleva v blízkosti dostihové dráhy, ale odbočíme doprava s úsekem kolem betonové budovy. Předchozí úsek hrozil ulomením kola u vozů. Jsem přesvědčen, že letošní podoba okruhu bude atraktivnější pro diváky a bezpečnější pro jezdce,“ vysvětlil Josef Minařík.
Diváci se mohou těšit na pestré startovní pole, ve kterém se objeví vozy specifikace WRC, progresivní kategorie Super 2000, ale například i vozy K4 Poháru nebo historické automobily. Největším tahákem Mikulášské rally budou bezesporu vozy Mitsubishi Lancer WRC 05 z anglické stáje MML Sports Ltd., která vznikla z bývalého továrního týmu Mitsubishi World Rally Team. Jeden z nich bude pilotovat letošní druhý vicemistr Evropy Antonín Tlusťák, na mistě spolujezdce usedne manželka Lucie. „Možná uvidíme ve Slušovicích až tři tyto speciály,“ zůstal tajuplný Minařík. Ačkoliv uzávěrka přihlášek je až v pondělí 5. prosince, pořadatelé už mají na stole téměř čtyřicet přihlášek. Účast ve Slušovicích potvrdili například úřadující slovenský šampion Jozef Béreš jr., Polák Grzegorz Grzyb, okruhový jezdec Tomáš Kostka a poprvé do České republiky zavítá Ital Elwis Chentre na voze Škoda Fabia R2. „Propustnost tratě máme šedesát vozů. Další jména posádek zveřejníme na začátku příštího týdne při tiskové konferenci. Každopádně fanoušci se mohou těšit na hodnotné zakončení s letošním soutěžáckým rokem. Všechny zveme na samotný závěr sezony do Slušovic,“ uzavřel ředitel Josef Minařík. Centrum PdTECH Mikulášská rally Slušovice bude umístěno do osvědčených prostor v blízkosti dostihové dráhy ve Slušovicích. Vše podstatné se odehraje během soboty 10. prosince. Dopoledne posádky absolvují seznamovací jízdy, samotná rally startuje ve 12.10 hodin, v cíli se první posádka objeví v 15.39 hodin. Vyhlášení výsledků a rozdílení cen proběhne ve vyhlášené restauraci Na rozcestí v Trnavě. Další podrobnosti ohledně PdTECH Mikuláš Rally Slušovice 2011 budeme přinášet v příštích tiskových informacích.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.