Již potřetí v řadě obstará závěr české sezony automobilových soutěží PdTECH Mikuláš Rally Slušovice, která se uskuteční v sobotu 10. prosince 2011.
Jedná se o volný podnik zapsaný v kalendáři Federace automobilového sportu Autoklubu České republiky. Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili pro soutěžní posádky celkem čtyři rychlostní zkoušky v celkové délce bezmála 22 ostrých kilometrů a jako bonbonek pro diváky na závěr opět tzv. Drift stage. „O předchozí dva ročníky slušovické rozlučky se sezonou byl velký zájem. Před dvěma lety se odjela celá soutěž na suchu, zatímco loni byla na sněhu. Právě v loňském roce jsme se dostali do sporu s některými soutěžícími ohledně pneumatik s hroty. Bylo kolem toho hodně diskuze nejen v médiích a na internetových stránkách. Pro letošní rok nevedeme rychlostní zkoušky po státních silnicích. Z uvedeného důvodu jsme vedle okruhu kolem dostihové dráhy zařadili úsek Podhoran, u erzet jsme vytvořili přezouvací zóny. Dnes není debata o tom, zda pojedu nebo nepojedu na hrotech, ale o tom, že na okruhu obuji například slicky a na Podhoran zvolím řezanou gumu. Je na každém zvážení jezdce, jaké zvolí obutí,“ řekl Josef Minařík, ředitel PdTECH Mikulášská rally Slušovice.
V časovém harmonogramu najdeme přezouvací zóny vždy před rychlostní zkouškou a po odjetí erzety. Vzhledem k charakteru tratě a klimatickým podmínkám se dají očekávat odlišné podmínky na dvou úsecích rychlostních zkoušek. Klasický úsek Podhoran je položen výše v hornaté části, na samotné trati mohou být v lesních úsecích ledové plotny nebo zmrazky. „Samozřejmě jsme připraveni i na zimní soutěž. Cestu na Podhoranu připravíme, pokud napadne sníh. Nepočítáme se solením, ale silnici protáhneme pluhem. Prozatimní předpověď sníh neslibuje, nicméně uvidíme, co nám příroda připraví za rozmary počasí,“ pověděl Josef Minařík. V itineráři slušovické rally najdeme vedle divácky oblíbené okruhové rychlostní zkoušky kolem dostihové dráhy ve Slušovicích právě zmíněný čtyřkilometrový náročný úsek Podhoran. Obě rychlostní zkoušky se pojedou dvakrát, závěr zpestří tzv. Drift stage, kde se již neměří čas a jezdci mohou početným divákům ukázat rozevláté smyky.
Nejvíce atraktivní bude okruh kolem dostihovky. „Diváci uvidí na některých místech vozy až čtyřikrát. Letos jsme udělali na trati okruhu pár změn. Například v místě U sudu nepojedeme doleva v blízkosti dostihové dráhy, ale odbočíme doprava s úsekem kolem betonové budovy. Předchozí úsek hrozil ulomením kola u vozů. Jsem přesvědčen, že letošní podoba okruhu bude atraktivnější pro diváky a bezpečnější pro jezdce,“ vysvětlil Josef Minařík.
Diváci se mohou těšit na pestré startovní pole, ve kterém se objeví vozy specifikace WRC, progresivní kategorie Super 2000, ale například i vozy K4 Poháru nebo historické automobily. Největším tahákem Mikulášské rally budou bezesporu vozy Mitsubishi Lancer WRC 05 z anglické stáje MML Sports Ltd., která vznikla z bývalého továrního týmu Mitsubishi World Rally Team. Jeden z nich bude pilotovat letošní druhý vicemistr Evropy Antonín Tlusťák, na mistě spolujezdce usedne manželka Lucie. „Možná uvidíme ve Slušovicích až tři tyto speciály,“ zůstal tajuplný Minařík. Ačkoliv uzávěrka přihlášek je až v pondělí 5. prosince, pořadatelé už mají na stole téměř čtyřicet přihlášek. Účast ve Slušovicích potvrdili například úřadující slovenský šampion Jozef Béreš jr., Polák Grzegorz Grzyb, okruhový jezdec Tomáš Kostka a poprvé do České republiky zavítá Ital Elwis Chentre na voze Škoda Fabia R2. „Propustnost tratě máme šedesát vozů. Další jména posádek zveřejníme na začátku příštího týdne při tiskové konferenci. Každopádně fanoušci se mohou těšit na hodnotné zakončení s letošním soutěžáckým rokem. Všechny zveme na samotný závěr sezony do Slušovic,“ uzavřel ředitel Josef Minařík. Centrum PdTECH Mikulášská rally Slušovice bude umístěno do osvědčených prostor v blízkosti dostihové dráhy ve Slušovicích. Vše podstatné se odehraje během soboty 10. prosince. Dopoledne posádky absolvují seznamovací jízdy, samotná rally startuje ve 12.10 hodin, v cíli se první posádka objeví v 15.39 hodin. Vyhlášení výsledků a rozdílení cen proběhne ve vyhlášené restauraci Na rozcestí v Trnavě. Další podrobnosti ohledně PdTECH Mikuláš Rally Slušovice 2011 budeme přinášet v příštích tiskových informacích.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?