Na horáckou rally jsme odjížděli s vědomím, že se zde začne lámat chleba. Mistr třídy sedm byl jasný před tímto závodem. Vendovi stačilo bodovat a věděl, že jej už nikdo nepředběhne.
O druhé až čtvrté místo jsme si to chtěli rozdat s Gáliou, který na nás vytáhne nový motor a Čonkou, který určitě doma taky nespal a na fábii opět zapracoval.
Přijeli jsme na místo již s předstihem ve čtvrtek, společné ubytování s Robertem Čonkou a jeho staronovým spolujezdcem Petrem Zátkem. Poseděli jsme a zdravě se pohecovali slivovicí v ruce.:)
V pátek ráno přebíráme potřebné podklady k tréninku a probíráme se. První rychlostní zkouška má letištní charakter a je zakončená nesmyslným retardérem v obci. Nevíme jak jej najet a tudíž značíme ,,nesmysl z pneumatik". V závodě uvidíme jak to tam bude namotané.
Druhý test je nejdelší a měří necelých 20km. Opět se zde pojede hodně rychle. Začínáme mít pocit, že to lepší nebude a jedeme na třetí nejkratší test. Ten je svým charakterem nejblíž rally a jako jediný se nám zamlouvá. Trošku si říkáme, že zde poprvé za tento rok využijeme nekonečně dlouhý převod v převodovce.
Odebíráme se na přejímky do areálu jaderné elektrárny Dukovany. Ty probíhají naprosto bez problémů. Přejíždíme do servisu a chystáme si místa na sobotu. Poslední menší kontrola vozu a odjíždíme na ubytování.
Sobota nás probouzí pěkným počasím a těšíme se na fajn závodní den. Chceme začít rychle, a protože se hned po první rz jede do servisu, obouváme střední směs pneumatik. Auto se ke konci testu chová trošku neklidně a malinko na pneu klouže.
Retardér v obci, který nemáme napsaný a měl být složen z pneu není nakonec žádný!!! Nikdo nikomu nic neřekl, pořadatel ho prostě zrušil. Trošku si připadáme jak v hurvínkově... Jsme na čtvrtém místě těsně před domácím Hobzou. Slivka stojí za stopkou a končí.
V servise auto prakticky jen přezouváme, nic víc není třeba a vydáváme se vstříc dvěma testům. Snažíme se jet opravdu nadoraz a ujet Hobzovi. Když jej cca tři km před cílem vložky dojíždíme, jsme trošku klidnější. Venda Kopáček jede opět neskutečně rychle, Gália je mu v patách a Čonka si jede svůj závod za nimi. Nás uklidnilo průbežné čtvrté místo hned za našima rivalama. Je nám jasné, že Gáliovo tempo je strašně vysoké a nemůže ho ustát. Volíme tedy taktiku projet ještě třetí test stejně jako jsme jeli dvojku.
V servise měníme brzdové desky a auto kontrolujeme. Čeká nás druhý průjezd dopolední sekce. V půlce potkáváme mimo trať Gáliu. Tohle jsme celkem čekali a snažíme se neudělat nějakou hloupou chybu. Projíždíme i nejkratší rztu a vydáváme se vstříc opět do servisu.
Čeká nás poslední rzta, kterou jsme jeli jako první. Cestou se domlouváme, že nebudeme nic podceňovat a pojedem pořád stejně. Na přejezdu potkáváme Vendu Kopáčka a zjišťujeme, že mu utíká voda z motoru. Kluci to dokázali opravit a stíhají časovou kontrolu tak tak.. Když se chystáme na start, všímám si asi po jednom kilometru trati stojícího auta Roberta.. Tak to je trochu moc.. Ten kluk má fakt strašnou smůlu.. Volíme taktiku hyena. Teď musíme opravdu už jen dojet. Body za druhé místo v závodě nás zakotví na druhém místě průběžného pořadí.
Bohužel jsme si to zakřikli a cca tři kilometry před cílem rz na výjezdu ze zatáčky do kopce praská poloosa.. Tohle je fakt zlý sen a obrovské zklamání pro celý tým.. Nedá se nic dělat, bude se závodit do posledního závodu sezony. O to to bude zajímavější a teď jsme na tom všichni víceméně podobně.
Na Rally Jeseníky se začínáme těšit, snažíme se auto opět posunout o kousek dál. Budou pod náma startovat dvě začínající posádky a to Viktor Pernica se svým taťkou a pojedou naše bývalé žluté auto z loňska. Jako druhá posádka se na tratě vydá Tomáš Blažek, kterého bude hnát dopředu Milan Rákovský, osedlají Polo postavené v dílnách Michala Srba.
Já jim už teď přeji pevné nervy a každý metr rz pod kontrolou. Spolujezdcům málo lekanců :) Tak pokud budete mít cestu kolem Šternberku, zastavte se na chvíli a zafanděte.
Poděkování patří opět Sašovi, mechanikovi Jardovi a do pozice mechaničky navlečené Verči. Také všem sponzorům, bez kterých bychom daleko nedojeli.
Začínáme pomalu, ale jistě spřádat plány pro příští sezonu a pokud vše půjde jak má, těšte se na malou změnu :)
Tak ahoj a na rally zdar, Lukin :)
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.