Na horáckou rally jsme odjížděli s vědomím, že se zde začne lámat chleba. Mistr třídy sedm byl jasný před tímto závodem. Vendovi stačilo bodovat a věděl, že jej už nikdo nepředběhne.
O druhé až čtvrté místo jsme si to chtěli rozdat s Gáliou, který na nás vytáhne nový motor a Čonkou, který určitě doma taky nespal a na fábii opět zapracoval.
Přijeli jsme na místo již s předstihem ve čtvrtek, společné ubytování s Robertem Čonkou a jeho staronovým spolujezdcem Petrem Zátkem. Poseděli jsme a zdravě se pohecovali slivovicí v ruce.:)
V pátek ráno přebíráme potřebné podklady k tréninku a probíráme se. První rychlostní zkouška má letištní charakter a je zakončená nesmyslným retardérem v obci. Nevíme jak jej najet a tudíž značíme ,,nesmysl z pneumatik". V závodě uvidíme jak to tam bude namotané.
Druhý test je nejdelší a měří necelých 20km. Opět se zde pojede hodně rychle. Začínáme mít pocit, že to lepší nebude a jedeme na třetí nejkratší test. Ten je svým charakterem nejblíž rally a jako jediný se nám zamlouvá. Trošku si říkáme, že zde poprvé za tento rok využijeme nekonečně dlouhý převod v převodovce.
Odebíráme se na přejímky do areálu jaderné elektrárny Dukovany. Ty probíhají naprosto bez problémů. Přejíždíme do servisu a chystáme si místa na sobotu. Poslední menší kontrola vozu a odjíždíme na ubytování.
Sobota nás probouzí pěkným počasím a těšíme se na fajn závodní den. Chceme začít rychle, a protože se hned po první rz jede do servisu, obouváme střední směs pneumatik. Auto se ke konci testu chová trošku neklidně a malinko na pneu klouže.
Retardér v obci, který nemáme napsaný a měl být složen z pneu není nakonec žádný!!! Nikdo nikomu nic neřekl, pořadatel ho prostě zrušil. Trošku si připadáme jak v hurvínkově... Jsme na čtvrtém místě těsně před domácím Hobzou. Slivka stojí za stopkou a končí.
V servise auto prakticky jen přezouváme, nic víc není třeba a vydáváme se vstříc dvěma testům. Snažíme se jet opravdu nadoraz a ujet Hobzovi. Když jej cca tři km před cílem vložky dojíždíme, jsme trošku klidnější. Venda Kopáček jede opět neskutečně rychle, Gália je mu v patách a Čonka si jede svůj závod za nimi. Nás uklidnilo průbežné čtvrté místo hned za našima rivalama. Je nám jasné, že Gáliovo tempo je strašně vysoké a nemůže ho ustát. Volíme tedy taktiku projet ještě třetí test stejně jako jsme jeli dvojku.
V servise měníme brzdové desky a auto kontrolujeme. Čeká nás druhý průjezd dopolední sekce. V půlce potkáváme mimo trať Gáliu. Tohle jsme celkem čekali a snažíme se neudělat nějakou hloupou chybu. Projíždíme i nejkratší rztu a vydáváme se vstříc opět do servisu.
Čeká nás poslední rzta, kterou jsme jeli jako první. Cestou se domlouváme, že nebudeme nic podceňovat a pojedem pořád stejně. Na přejezdu potkáváme Vendu Kopáčka a zjišťujeme, že mu utíká voda z motoru. Kluci to dokázali opravit a stíhají časovou kontrolu tak tak.. Když se chystáme na start, všímám si asi po jednom kilometru trati stojícího auta Roberta.. Tak to je trochu moc.. Ten kluk má fakt strašnou smůlu.. Volíme taktiku hyena. Teď musíme opravdu už jen dojet. Body za druhé místo v závodě nás zakotví na druhém místě průběžného pořadí.
Bohužel jsme si to zakřikli a cca tři kilometry před cílem rz na výjezdu ze zatáčky do kopce praská poloosa.. Tohle je fakt zlý sen a obrovské zklamání pro celý tým.. Nedá se nic dělat, bude se závodit do posledního závodu sezony. O to to bude zajímavější a teď jsme na tom všichni víceméně podobně.
Na Rally Jeseníky se začínáme těšit, snažíme se auto opět posunout o kousek dál. Budou pod náma startovat dvě začínající posádky a to Viktor Pernica se svým taťkou a pojedou naše bývalé žluté auto z loňska. Jako druhá posádka se na tratě vydá Tomáš Blažek, kterého bude hnát dopředu Milan Rákovský, osedlají Polo postavené v dílnách Michala Srba.
Já jim už teď přeji pevné nervy a každý metr rz pod kontrolou. Spolujezdcům málo lekanců :) Tak pokud budete mít cestu kolem Šternberku, zastavte se na chvíli a zafanděte.
Poděkování patří opět Sašovi, mechanikovi Jardovi a do pozice mechaničky navlečené Verči. Také všem sponzorům, bez kterých bychom daleko nedojeli.
Začínáme pomalu, ale jistě spřádat plány pro příští sezonu a pokud vše půjde jak má, těšte se na malou změnu :)
Tak ahoj a na rally zdar, Lukin :)
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.