Mediasport MMČR pokračuje šestým podnikem a pomyslným vrcholem domácí sezony - Barum Czech Rally Zlín. Roman Kresta s Petrem Grossem nastoupí na start v roli lídrů českého šampionátu, jejich Škoda Fabia Super 2000 bude osazena startovním číslem 14.
Roman Kresta se narodil v Trnavě na Zlínsku a barumka pro něj byla vždy pojmem. Poprvé se radoval z triumfu na této soutěži v roce 2000, o rok později vítězství obhájil. V sezoně 2002 ho sice připravil o hattrick Renato Travaglia, ale třetím prvenstvím s mitsubishi v roce 2006 se dostal mezi nejúspěšnější čtyři jezdce historie Barum Rally. Po bok takový hvězd jako Vladimíra Hubáčka, Johna Hauglanda a Enrica Bertoneho. Čtvrté vítězství visí ve vzduchu, čímž definitivně přepsal historii zlínské rally.
Výsledky Rally Bohemia výrazně zdramatizovaly průběžný stav českého mistrovství. Odstoupení dvojice ADELL MOGUL Racing Teamu na mladoboleslavském závodě nabídlo šanci konkurentům a situace je před závěrečnými dvěma závody (Barum rally a Rally Příbram) otevřená.
"Výpadek na Bohemii byl smolný, ale člověk nic nenadělá. Na jednu stranu nebude na barumce prostor pro podobné zaváhání, přesto jsme proti loňskému ročníku v naprosto odlišné situaci. Vedeme šampionát, nemusíme nikoho dohánět. Máme solidní pozici a můžeme být v klidu. Je jisté, že se pojede od začátku hodně rychle, ale věřím, že spolehlivým výkonem dosavadní pozici obhájíme a případně upevníme," doufá Roman Kresta.
Stav MMČR 2011 (5/7): 1. Kresta 132, 2. Valoušek 116, 3. Kopecký 100, 4. Pech 81, 5. Arazim 68, 6. Běhálek 39
Pořadatelé Barum Czech Rally Zlín proklamují před startem sedmdesátiprocentní úpravy trati proti loňskému ročníku, ale v zásadě to nebude pro Romana Krestu s Petrem Grossem zásadní změna. V podstatě novým úsekem pro jezdce bude pouze úvodní pasáž znovu obnoveného Majáku, která se jela naposledy před dvaceti lety. Celkově harmonogram soutěže vychází z formátu poslední ročníků.
"Barumka je postavena ve stylu mistrovství světa. Více dlouhých erzet. To mě v zásadě vyhovuje. Auta nejsou tak často v servisu, jezdec musí více kalkulovat vzhledem k opotřebení pneumatik, případně o změnách počasí, které potrápilo i loňský ročník. Na dlouhých vložkách se více projeví souhra dvojic. I když třeba defekt může posádku z boje o čelní příčky nadobro vyřadit," připomíná luhačovický jezdec.
Pro Petra Grosse však nebude Maják naprostou novinkou. V barvách mladoboleslavského týmu Škoda tento test ve dvojici s Pavlem Siberou několikrát absolvoval.
"Na Maják si dobře pamatuji. Hned při mé první barumce 1987 tento test soutěž zahajoval a s Pavlem Siberou jsme skončili v nějaké třetí čtvrté zatáčce venku. Naštěstí tam bylo mnoho diváků a škodovku vynesli zpět na trať. Díky tomu jsme soutěž úspěšně dokončili," vzpomíná Petr Gross. "Od té doby jsem se na Maják ještě několikrát vrátil, ale celou vložku už si konkrétně moc nevybavuji. Ale očekávám, že to bude hodně rychlý a zrádný test. Přesto kvituji snahu pořadatelů zařadit staré rychlostní zkoušky zpět do harmonogramu barumky," dodal.
ADELL MOGUL Racing Team v rámci přípravy na zlínský start absolvoval pouze funkční test, jenž potvrdil připravenost vozu. "Škoda Fabia Super 2000 je stále téměř zánovní, vždyť má najeto nějakých 800 kilometrů. Zůstáváme u specifikace jako na bohemii, což se osvědčilo a doufám, že to potvrdíme i na barumce. Je ovšem jasné, že nás nečeká vůbec snadný závod," uzavřel Roman Kresta.
ADELL MOGUL Racing Team si dovoluje pozvat všechny fanoušky na autogramiádu posádky Roman Kresta - Petr Gross 23. srpna od 17 - 18 hodin v Autosalonu Škoda, Samohýl Motor Zlín a.s.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.