FOTO Z TESTU:Další podnik ve sprintrally se odehraje v sobotu v okolí Pačejova a nebude u toho chybět posádka Kryštof – Vyoral. Čtěte krátké povídání o testu, který o víkendu proběhl.
Je sobota ráno, zvoní telefon. Na druhém konci Tomáš a říká: “Když jedeš na tu jižní Moravu, stav se v Biskupicích na letišti, je potřeba nastavit Felicii před Pačejovem a kluci by chtěli nějaké fotky," Není problém, ale dříve než o půl třetí tam prostě nebudu, říkám. Ono z Ostravy to je trošku dál. Dobrá až se budeš blížit, zavolej.
Den jako vymetený, při sekání trávy na zahradě si uvědomuju, že baterie foťáku jsou od Bohemie jaksi nedobité, stejně tak telefon. Balím se na víkend, beru fotografické nádobíčko. Vyzvedávám přítelkyni z práce, je 12:30 a jedeme. Cestou jí jen upozorňuji, že se „stavíme“ v Biskupicích na letišti. Překvapivě souhlasí. Krátká zastávka na doplnění PHM a bagetový oběd a upalujeme. V Hulíně nastává to, co jsem nechtěl a to průtrž mračen. Ve Zlíně to není o nic lepší, ale už tolik neprší. Zvoní telefon, volá Tomáš, že kluci už jezdí a že jsem očekáván. Hlásím polohu. Za Zlínem dojíždím kolonu aut pěti Ostravaku, keři jsou pomali jak cyp. Nechávám je jet, docela to klouže.
Po jízdě cestou necestou vesnicemi v okolí Zlína se konečně dostávám na cestu k letišti. Moje Octavie, s o 1,7cm nižším podvozkem, docela trpí, jelikož výjezd do kopce, v místech kde se dříve jezdila a zase pojede za pár dnů Barumka je samá díra, výmol, hrb a bordel. Jsme na místě.
Po přivítání s kluky z týmu Speed Racing se jde na věc. Je potřeba vyladit předstih motoru, aby to jak se lidově říká “ jelo“, což bude v Pačejově potřeba, jelikož jsou tam dlouhé roviny a je potřeba aby auto ze zatáčky vystřelilo. Za volantem se střídají Radim i Lukáš. Nechávají auto chvíli vychladnout a domlouváme umístění našich samolepek.
Po asi půl hodině dalších jízd na rovině se zdá být vše super a tak ještě funkční test celého auta okolo letiště. Já beru foťák a fotím. Je vidět, že i když to je jen test, tak Radim auto nešetří. Občas trénuje jízdu polovinou auta po poli, když mu „špéra“ bere volant z ruky. Potom dostává auto v zatáčce do hodiny, ale neubírá a jede dovnitř zatáčky, kde fotí Tomáš a ten je prohnán. Jezdec k tomu uvádí: „Když už hodinaříme, tak toho Tomáše ještě proženeme ne, :-)) . Za volantem sedí Lukáš a projíždí několikrát kaluž na vnitřku zatáčky. Necháme auto chvíli odpočinout a jen tak kecáme. Kluci vypočítávají, kolik pojede v Pačejově soupeřů. Celkově z toho vychází , že asi osm a že je všichni pořežou.
Auto vychladlo a je třeba druhé kolo, za volantem opět Radim a já si sedám na sedadlo spolujezdce. Lukáš je o mnoho menší než já a tak pásy prostě nezapínám, jelikož to nejde a Radim slibuje, že pojede opatrně. Auto funguje nádherně, u hangáru jedeme velmi dlouhým obloukem, jelikož asfalt tam dost klouže. Letíme rovinku a už brzdíme do levé a zpět na plochu letiště. Takhle ještě dvakrát v obou směrech. Nakonec ještě třikrát jedeme naplno rovinku od statku tam a zpět. Letíme na plnou šestku, auto se přes horizont jen zavlní a jsme u hangáru. Nemělo to chybu. Vystupuju a ještě mě střídá Lukáš a je konec. Loučíme se s přáním dobrého výsledku v Pačejově a jedeme na dílnu. Počasí také končí a začíná pršet.
Posádka Kryštof – Vyoral, Škoda Felicia má v Pačejově startovní číslo 49. Přijďte je podpořit ke trati. Na mne zbude místo jen u PC a budu časovým a počasovým špionem.
Dalších 36 fotografií můžete vidět na našem profilu na Facebooku.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.