FOTO Z TESTU:Další podnik ve sprintrally se odehraje v sobotu v okolí Pačejova a nebude u toho chybět posádka Kryštof – Vyoral. Čtěte krátké povídání o testu, který o víkendu proběhl.
Je sobota ráno, zvoní telefon. Na druhém konci Tomáš a říká: “Když jedeš na tu jižní Moravu, stav se v Biskupicích na letišti, je potřeba nastavit Felicii před Pačejovem a kluci by chtěli nějaké fotky," Není problém, ale dříve než o půl třetí tam prostě nebudu, říkám. Ono z Ostravy to je trošku dál. Dobrá až se budeš blížit, zavolej.
Den jako vymetený, při sekání trávy na zahradě si uvědomuju, že baterie foťáku jsou od Bohemie jaksi nedobité, stejně tak telefon. Balím se na víkend, beru fotografické nádobíčko. Vyzvedávám přítelkyni z práce, je 12:30 a jedeme. Cestou jí jen upozorňuji, že se „stavíme“ v Biskupicích na letišti. Překvapivě souhlasí. Krátká zastávka na doplnění PHM a bagetový oběd a upalujeme. V Hulíně nastává to, co jsem nechtěl a to průtrž mračen. Ve Zlíně to není o nic lepší, ale už tolik neprší. Zvoní telefon, volá Tomáš, že kluci už jezdí a že jsem očekáván. Hlásím polohu. Za Zlínem dojíždím kolonu aut pěti Ostravaku, keři jsou pomali jak cyp. Nechávám je jet, docela to klouže.
Po jízdě cestou necestou vesnicemi v okolí Zlína se konečně dostávám na cestu k letišti. Moje Octavie, s o 1,7cm nižším podvozkem, docela trpí, jelikož výjezd do kopce, v místech kde se dříve jezdila a zase pojede za pár dnů Barumka je samá díra, výmol, hrb a bordel. Jsme na místě.
Po přivítání s kluky z týmu Speed Racing se jde na věc. Je potřeba vyladit předstih motoru, aby to jak se lidově říká “ jelo“, což bude v Pačejově potřeba, jelikož jsou tam dlouhé roviny a je potřeba aby auto ze zatáčky vystřelilo. Za volantem se střídají Radim i Lukáš. Nechávají auto chvíli vychladnout a domlouváme umístění našich samolepek.
Po asi půl hodině dalších jízd na rovině se zdá být vše super a tak ještě funkční test celého auta okolo letiště. Já beru foťák a fotím. Je vidět, že i když to je jen test, tak Radim auto nešetří. Občas trénuje jízdu polovinou auta po poli, když mu „špéra“ bere volant z ruky. Potom dostává auto v zatáčce do hodiny, ale neubírá a jede dovnitř zatáčky, kde fotí Tomáš a ten je prohnán. Jezdec k tomu uvádí: „Když už hodinaříme, tak toho Tomáše ještě proženeme ne, :-)) . Za volantem sedí Lukáš a projíždí několikrát kaluž na vnitřku zatáčky. Necháme auto chvíli odpočinout a jen tak kecáme. Kluci vypočítávají, kolik pojede v Pačejově soupeřů. Celkově z toho vychází , že asi osm a že je všichni pořežou.
Auto vychladlo a je třeba druhé kolo, za volantem opět Radim a já si sedám na sedadlo spolujezdce. Lukáš je o mnoho menší než já a tak pásy prostě nezapínám, jelikož to nejde a Radim slibuje, že pojede opatrně. Auto funguje nádherně, u hangáru jedeme velmi dlouhým obloukem, jelikož asfalt tam dost klouže. Letíme rovinku a už brzdíme do levé a zpět na plochu letiště. Takhle ještě dvakrát v obou směrech. Nakonec ještě třikrát jedeme naplno rovinku od statku tam a zpět. Letíme na plnou šestku, auto se přes horizont jen zavlní a jsme u hangáru. Nemělo to chybu. Vystupuju a ještě mě střídá Lukáš a je konec. Loučíme se s přáním dobrého výsledku v Pačejově a jedeme na dílnu. Počasí také končí a začíná pršet.
Posádka Kryštof – Vyoral, Škoda Felicia má v Pačejově startovní číslo 49. Přijďte je podpořit ke trati. Na mne zbude místo jen u PC a budu časovým a počasovým špionem.
Dalších 36 fotografií můžete vidět na našem profilu na Facebooku.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.