Úchvatné drama, které nakonec rozhodla jediná vteřina. Takový byl čtvrtý podnik osmidílného sprintového šampionátu - Rally Vysočina - v podání Toba Czech MH Racing teamu. Martin Hudec s Jiřím Černochem porazili právě o jedinou vteřinu druhou týmovou posádku ve složení Jaroslav Pešl – Radek Juřica. Třešničkou na dortu je fakt, že poprvé v historii týmu oba vozy dojely v první desítce absolutního pořadí - Hudec skončil osmý a Pešl devátý, ve své třídě 3 pak brali třetí a čtvrtou příčku.
Týmoví kolegové a především kamarádi Martin Hudec s Jaroslavem Pešlem na Rally Vysočina předvedli fanouškům nevídané drama, které skutečně gradovalo až do posledních metrů. V devíti rychlostních zkouškách se 71 ostrými kilometry se oba borci z Toba Czech MH Racing teamu naháněli jako Ayrton Senna s Alainem Prostem v „efjedničkách“ v dobách jejich největší slávy. Nevěříte? Tak tady jsou fakta a čísla. Po celou dobu byli oba jezdci od sebe v neuvěřitelně blízkém časovém odstupu. Po většinu soutěže je dělila buď jedna nebo dvě vteřiny, vůbec největší rozdíl byl pouhých 4,8 vteřin.
Vyrovnanost obou vozů tedy byla přímo neuvěřitelná. Hovoří o tom i další velmi zajímavé číslo: na celkových 71 ostrých kilometrech dělal rozdíl jedné vteřiny v přepočtu pouhých třicet metrů! A takový adrenalin si oba borci užívali plnými doušky. „Skvělé, skvělé, skvělé. Byl to opravdu krásný sport,“ nemohl si vynachválit strhující drama jeden z protagonistů souboje Martin Hudec a v superlativech pokračoval. „Výborně jsme si zazávodili a užívali jsme si to maximálně. Přesně o tomhle má závodění být. Byl to s Jardou skvělý boj. Výborně se mi s ním závodí a musím říct, že jsem rád, že je v našem týmu. Podařilo se nám vůbec poprvé dojet v první desítce a to se počítá. Jsme maximálně spokojeni. Je to i obrovské povzbuzení do další práce,“ pochvaloval si Martin Hudec, pro nějž bylo osmé místo absolutně a třetí ve své třídě 3 opožděným dárečkem k nedávným 31. narozeninám.
Hudec, jenž je zároveň i šéfem celého Toba Czech MH Racing teamu, však od svého kolegy Pešla nedostal osmé místo zadarmo. Ba naopak. Tak vyrovnaná bitva, jaká se mezi nimi strhla od prvního kilometru, se jen tak nevidí. „Po celou dobu jsme věděli, jak to s námi je. Takže o tom, že to je pořád v rozmezí dvou nebo tří vteřin, jsme byli informováni přesně. Byl to neuvěřitelný závod v tom, že se vlastně pořád jelo takto na hraně a mezi námi dvěma se to přesýpalo z jedné strany na druhou,“ popsal průběh závodu druhý hlavní hrdina a Hudcův týmový kolega Jaroslav Pešl. Ten pořádně přitopil pod kotel na předposlední osmé RZ, kterou vyhrál nad Hudcem o tři vteřiny a před startem závěrečné deváté RZ měl na něj náskok jedné vteřiny. Jenže poslední test zvládl o dvě vteřinky lépe Hudec, a tak nakonec se o jedinou vteřinu radoval šéf týmu. „Jsem moc rád, že se nám podařilo Jardu na poslední erzetě předjet. Musím i přiznat, že jsem v to vůbec nevěřil. Předposlední zkouška totiž vyšla Jardovi dobře a dostal se před nás. Přiznávám, že jsem příliš nevěřil, že se dostaneme před něj. O to větší radost jsem pak měl v cíli, když jsem zjistil, že to bylo o jednu vteřinku v náš prospěch,“ okomentoval velký boj o každou desetinku třebíčský pilot Martin Hudec.
Na Pešla s Juřicou tak zbyla „jen“ devátá příčka, která ale i tak znamená další vylepšení nejlepšího výsledku kariéry, kterým až do Vysočiny bylo 11. místo na sprintu v Lužických horách. „Před poslední erzetou jsme věděli, že vedeme nad „Hudem“ o jednu vteřinu. Snažili jsme jet tak, abychom zbytečně neztráceli, ale zároveň bez zbytečného rizika. Vyletět někam do pole a rozbít auto jsme v posledním testu rozhodně nechtěli. Nakonec to těsně nestačilo, chyběla pouhá vteřinka. Ale i tak jsme moc spokojeni. To, jak jsme se naháněli o vteřinky, byl super adrenalin,“ nemohl si vynachválit honičku o osmé místo Jaroslav Pešl, pro něj byla devátá pozice výborným navázáním na nedávné skvělé čtrnácté místo absolutně na Rally Bohemia.
Velký týmový souboj byl pro oba jezdce skutečně velkou výzvou a velmi si ho užívali. „Jakási rivalita a soutěživost samozřejmě vždycky mezi námi je. A tentokrát to teda byl vzhledem k těm miniaturním rozdílům celkem extrém. Takže jsme se sem tam trochu pohecovali, nicméně přednost vždycky má to, abychom v pořádku dovezli auta do cíle. To se povedlo oběma a navíc ještě na takto dobrých umístěních. Musíme být spokojeni,“ pochvaloval si v cíli Rally Vysočina Jaroslav Pešl. Podobného názoru byl i Martin Hudec. „Snažili jsme se to nijak zvlášť nehrotit. Hlavní totiž bylo dovézt auta do cíle. Nicméně jsme po celou přesně věděli, jak na tom jsme a jak moc těsné to je. Proto taky občas, když jsme se potkávali, proběhlo nějaké vtipkování nebo mírné hecování, ale bylo to v takové zdravé a pohodové míře,“ doplnil svého kolegu Hudec.
Těsné vítězství pak v cíli hřálo Martina Hudce ještě o to více, že vzájemný týmový souboj v této sezoně se vyrovnal na průběžný stav 1:1. „Jsme celkem rádi, že jsme Jardovi vrátili těsnou porážku ze sprintu v Lužických horách,“ připomněl třebíčský jezdec závod z úvodu sezony, ve kterém Pešl skončil jedenáctý a těsně předběhl svého týmového kolegu, který skončil za ním dvanáctý. „Takže to teď máme vyrovnáno 1:1 a už se moc těšíme na další pokračování,“ usmíval se Martin Hudec, jenž se třetím místem ve třídě 3 poprvé v kariéře vyšvihl na „bednu“
Další závod, kde by se mohli oba jezdci třebíčského Toba Czech MH Racing teamu potkat, je Barum Rally na konci srpna. Tam by ale Pešl nejel se svým autem, ale podle všeho ve voze Vladimíra Barvíka. „V takovém případě bychom Barumku do našeho interního souboje nepočítali, protože s cizím autem se přece jen jede trošku jinak. Další společný závod, kdy bychom oba jeli ve svých vozech, bude na sprintu v Třebíči. A ten se už bude počítat,“ těší se Hudec na další boje se svým kolegou a kamarádem. Kdo povede v jejich vzájemném boji 2:1? Na to odpoví až Horácká rally Třebíč na začátku září. Pokud se to bude jen trochu blížit nádhernému dramatu na Vysočině, mají se fanoušci opět nač těšit.
Před Barumkou a sprintem v Třebíči by se ještě oba jezdci měli objevit na Walašské rallyšou (tu pořádá Silvestr Mikuláštík 30. července ve Valašské Bystřici) a možná také na volném podniku v Kostelci (týden před Barum Rally) a na jednom závodě v Polsku.
Text: Marek Havran
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?