Úchvatné drama, které nakonec rozhodla jediná vteřina. Takový byl čtvrtý podnik osmidílného sprintového šampionátu - Rally Vysočina - v podání Toba Czech MH Racing teamu. Martin Hudec s Jiřím Černochem porazili právě o jedinou vteřinu druhou týmovou posádku ve složení Jaroslav Pešl – Radek Juřica. Třešničkou na dortu je fakt, že poprvé v historii týmu oba vozy dojely v první desítce absolutního pořadí - Hudec skončil osmý a Pešl devátý, ve své třídě 3 pak brali třetí a čtvrtou příčku.
Týmoví kolegové a především kamarádi Martin Hudec s Jaroslavem Pešlem na Rally Vysočina předvedli fanouškům nevídané drama, které skutečně gradovalo až do posledních metrů. V devíti rychlostních zkouškách se 71 ostrými kilometry se oba borci z Toba Czech MH Racing teamu naháněli jako Ayrton Senna s Alainem Prostem v „efjedničkách“ v dobách jejich největší slávy. Nevěříte? Tak tady jsou fakta a čísla. Po celou dobu byli oba jezdci od sebe v neuvěřitelně blízkém časovém odstupu. Po většinu soutěže je dělila buď jedna nebo dvě vteřiny, vůbec největší rozdíl byl pouhých 4,8 vteřin.
Vyrovnanost obou vozů tedy byla přímo neuvěřitelná. Hovoří o tom i další velmi zajímavé číslo: na celkových 71 ostrých kilometrech dělal rozdíl jedné vteřiny v přepočtu pouhých třicet metrů! A takový adrenalin si oba borci užívali plnými doušky. „Skvělé, skvělé, skvělé. Byl to opravdu krásný sport,“ nemohl si vynachválit strhující drama jeden z protagonistů souboje Martin Hudec a v superlativech pokračoval. „Výborně jsme si zazávodili a užívali jsme si to maximálně. Přesně o tomhle má závodění být. Byl to s Jardou skvělý boj. Výborně se mi s ním závodí a musím říct, že jsem rád, že je v našem týmu. Podařilo se nám vůbec poprvé dojet v první desítce a to se počítá. Jsme maximálně spokojeni. Je to i obrovské povzbuzení do další práce,“ pochvaloval si Martin Hudec, pro nějž bylo osmé místo absolutně a třetí ve své třídě 3 opožděným dárečkem k nedávným 31. narozeninám.
Hudec, jenž je zároveň i šéfem celého Toba Czech MH Racing teamu, však od svého kolegy Pešla nedostal osmé místo zadarmo. Ba naopak. Tak vyrovnaná bitva, jaká se mezi nimi strhla od prvního kilometru, se jen tak nevidí. „Po celou dobu jsme věděli, jak to s námi je. Takže o tom, že to je pořád v rozmezí dvou nebo tří vteřin, jsme byli informováni přesně. Byl to neuvěřitelný závod v tom, že se vlastně pořád jelo takto na hraně a mezi námi dvěma se to přesýpalo z jedné strany na druhou,“ popsal průběh závodu druhý hlavní hrdina a Hudcův týmový kolega Jaroslav Pešl. Ten pořádně přitopil pod kotel na předposlední osmé RZ, kterou vyhrál nad Hudcem o tři vteřiny a před startem závěrečné deváté RZ měl na něj náskok jedné vteřiny. Jenže poslední test zvládl o dvě vteřinky lépe Hudec, a tak nakonec se o jedinou vteřinu radoval šéf týmu. „Jsem moc rád, že se nám podařilo Jardu na poslední erzetě předjet. Musím i přiznat, že jsem v to vůbec nevěřil. Předposlední zkouška totiž vyšla Jardovi dobře a dostal se před nás. Přiznávám, že jsem příliš nevěřil, že se dostaneme před něj. O to větší radost jsem pak měl v cíli, když jsem zjistil, že to bylo o jednu vteřinku v náš prospěch,“ okomentoval velký boj o každou desetinku třebíčský pilot Martin Hudec.
Na Pešla s Juřicou tak zbyla „jen“ devátá příčka, která ale i tak znamená další vylepšení nejlepšího výsledku kariéry, kterým až do Vysočiny bylo 11. místo na sprintu v Lužických horách. „Před poslední erzetou jsme věděli, že vedeme nad „Hudem“ o jednu vteřinu. Snažili jsme jet tak, abychom zbytečně neztráceli, ale zároveň bez zbytečného rizika. Vyletět někam do pole a rozbít auto jsme v posledním testu rozhodně nechtěli. Nakonec to těsně nestačilo, chyběla pouhá vteřinka. Ale i tak jsme moc spokojeni. To, jak jsme se naháněli o vteřinky, byl super adrenalin,“ nemohl si vynachválit honičku o osmé místo Jaroslav Pešl, pro něj byla devátá pozice výborným navázáním na nedávné skvělé čtrnácté místo absolutně na Rally Bohemia.
Velký týmový souboj byl pro oba jezdce skutečně velkou výzvou a velmi si ho užívali. „Jakási rivalita a soutěživost samozřejmě vždycky mezi námi je. A tentokrát to teda byl vzhledem k těm miniaturním rozdílům celkem extrém. Takže jsme se sem tam trochu pohecovali, nicméně přednost vždycky má to, abychom v pořádku dovezli auta do cíle. To se povedlo oběma a navíc ještě na takto dobrých umístěních. Musíme být spokojeni,“ pochvaloval si v cíli Rally Vysočina Jaroslav Pešl. Podobného názoru byl i Martin Hudec. „Snažili jsme se to nijak zvlášť nehrotit. Hlavní totiž bylo dovézt auta do cíle. Nicméně jsme po celou přesně věděli, jak na tom jsme a jak moc těsné to je. Proto taky občas, když jsme se potkávali, proběhlo nějaké vtipkování nebo mírné hecování, ale bylo to v takové zdravé a pohodové míře,“ doplnil svého kolegu Hudec.
Těsné vítězství pak v cíli hřálo Martina Hudce ještě o to více, že vzájemný týmový souboj v této sezoně se vyrovnal na průběžný stav 1:1. „Jsme celkem rádi, že jsme Jardovi vrátili těsnou porážku ze sprintu v Lužických horách,“ připomněl třebíčský jezdec závod z úvodu sezony, ve kterém Pešl skončil jedenáctý a těsně předběhl svého týmového kolegu, který skončil za ním dvanáctý. „Takže to teď máme vyrovnáno 1:1 a už se moc těšíme na další pokračování,“ usmíval se Martin Hudec, jenž se třetím místem ve třídě 3 poprvé v kariéře vyšvihl na „bednu“
Další závod, kde by se mohli oba jezdci třebíčského Toba Czech MH Racing teamu potkat, je Barum Rally na konci srpna. Tam by ale Pešl nejel se svým autem, ale podle všeho ve voze Vladimíra Barvíka. „V takovém případě bychom Barumku do našeho interního souboje nepočítali, protože s cizím autem se přece jen jede trošku jinak. Další společný závod, kdy bychom oba jeli ve svých vozech, bude na sprintu v Třebíči. A ten se už bude počítat,“ těší se Hudec na další boje se svým kolegou a kamarádem. Kdo povede v jejich vzájemném boji 2:1? Na to odpoví až Horácká rally Třebíč na začátku září. Pokud se to bude jen trochu blížit nádhernému dramatu na Vysočině, mají se fanoušci opět nač těšit.
Před Barumkou a sprintem v Třebíči by se ještě oba jezdci měli objevit na Walašské rallyšou (tu pořádá Silvestr Mikuláštík 30. července ve Valašské Bystřici) a možná také na volném podniku v Kostelci (týden před Barum Rally) a na jednom závodě v Polsku.
Text: Marek Havran
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.