Na Rally Vysočina si chtěl tým AK Rallysport Brno, alias letošní formace Tarabus-Norek-Trunkát, především spravit chuť po havárii v závěru Rally Krkonoše. Bohužel, technika tomu chtěla jinak a týmu začaly starosti už v pátek před závodem. Vše vyvrcholilo odstoupením posádky Jaromír Tarabus – Igor Norek už po druhé rychlostní zkoušce pro závadu převodovky.
"Už při projíždění vozu v pátek po přejímce se začala projevovat závada na stálém převodu. Přes veškerou snahu mechaniků našich i z jiných týmů se nám podařilo narychlo sehnat pouze jeden náhradní díl, který nebyl v nejlepší kondici. Po opatrném odjetí první rychlostní zkoušky jsme usoudili, že raději nebudeme riskovat větší poškození vozu. Druhou RZ už jsme tedy projeli víceméně jenom proto, že byla směrem k servisu a odevzdali jsme jízdní výkaz. Doufám, že tímto jsme si všechna odstoupení z letošního rallysprintového šampionátu již vybrali,“ popisuje události na Vysočině Jaromír Tarabus a ihned pokračuje: „Chtěli bychom poděkovat za snahu našim mechanikům, kteří měli při opravě závady před závodem takový noční servis. Z ostatních, kteří se nám také pomáhali, bych rád jmenoval Petra Cibulku z týmu Jana Dohnala (resp. Josefa Petáka). Dala by se vyzdvihnout i pomoc dalších lidí, ale víme, že ne v každé týmu mají všichni pochopení pro pomoc konkurenci. Pomoci všech si vážím a je určitě dobře, že solidarita mezi týmy a závodníky ještě nevymřela.“
„Po první rychlostní zkoušce bylo evidentní, že se oprava zcela nezdařila. Rozhodli jsme se v této fázi sezony raději neriskovat zdraví a ještě větší poškození vozu a odstoupit. Technika zkrátka nevydržela, budeme se snažit dát Abartha do pořádku do příštích závodů. Díky škrtání dvou nejhorších výsledků nemusí být stále nic ztraceno,“ doufá v obrat k lepšímu Igor Norek. „Rád bych také poděkoval za pomoc Dušanu Gazdošovi, který nám dělal při opravě před závodem „rychlou noční spojku“ mezi Zlínem a servisem,“ kvituje s povděkem improvizovanou roli svého kolegy Igor Norek.
„Bohužel, sezona se zatím nevyvíjí tak, jak jsme si představovali. Pro technickou závadu jsme ovšem odstoupili po hodně dlouhé době, takže si nemáme příliš na co stěžovat. Navíc problémy nám přinesly pozitivní zjištění, že i dnes se v rally ještě najdou lidé, kteří jsou ochotní nezištně a obětavě pomoci. Rád bych tedy i já ocenil všechny pomocníky z ostatních týmu a poděkoval jim,“ potvrzuje rčení, že na všem špatném je něco dobrého, týmový manažer Daniel Trunkát.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?