Na Rally Vysočina si chtěl tým AK Rallysport Brno, alias letošní formace Tarabus-Norek-Trunkát, především spravit chuť po havárii v závěru Rally Krkonoše. Bohužel, technika tomu chtěla jinak a týmu začaly starosti už v pátek před závodem. Vše vyvrcholilo odstoupením posádky Jaromír Tarabus – Igor Norek už po druhé rychlostní zkoušce pro závadu převodovky.
"Už při projíždění vozu v pátek po přejímce se začala projevovat závada na stálém převodu. Přes veškerou snahu mechaniků našich i z jiných týmů se nám podařilo narychlo sehnat pouze jeden náhradní díl, který nebyl v nejlepší kondici. Po opatrném odjetí první rychlostní zkoušky jsme usoudili, že raději nebudeme riskovat větší poškození vozu. Druhou RZ už jsme tedy projeli víceméně jenom proto, že byla směrem k servisu a odevzdali jsme jízdní výkaz. Doufám, že tímto jsme si všechna odstoupení z letošního rallysprintového šampionátu již vybrali,“ popisuje události na Vysočině Jaromír Tarabus a ihned pokračuje: „Chtěli bychom poděkovat za snahu našim mechanikům, kteří měli při opravě závady před závodem takový noční servis. Z ostatních, kteří se nám také pomáhali, bych rád jmenoval Petra Cibulku z týmu Jana Dohnala (resp. Josefa Petáka). Dala by se vyzdvihnout i pomoc dalších lidí, ale víme, že ne v každé týmu mají všichni pochopení pro pomoc konkurenci. Pomoci všech si vážím a je určitě dobře, že solidarita mezi týmy a závodníky ještě nevymřela.“
„Po první rychlostní zkoušce bylo evidentní, že se oprava zcela nezdařila. Rozhodli jsme se v této fázi sezony raději neriskovat zdraví a ještě větší poškození vozu a odstoupit. Technika zkrátka nevydržela, budeme se snažit dát Abartha do pořádku do příštích závodů. Díky škrtání dvou nejhorších výsledků nemusí být stále nic ztraceno,“ doufá v obrat k lepšímu Igor Norek. „Rád bych také poděkoval za pomoc Dušanu Gazdošovi, který nám dělal při opravě před závodem „rychlou noční spojku“ mezi Zlínem a servisem,“ kvituje s povděkem improvizovanou roli svého kolegy Igor Norek.
„Bohužel, sezona se zatím nevyvíjí tak, jak jsme si představovali. Pro technickou závadu jsme ovšem odstoupili po hodně dlouhé době, takže si nemáme příliš na co stěžovat. Navíc problémy nám přinesly pozitivní zjištění, že i dnes se v rally ještě najdou lidé, kteří jsou ochotní nezištně a obětavě pomoci. Rád bych tedy i já ocenil všechny pomocníky z ostatních týmu a poděkoval jim,“ potvrzuje rčení, že na všem špatném je něco dobrého, týmový manažer Daniel Trunkát.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?