Na Rally Vysočina si chtěl tým AK Rallysport Brno, alias letošní formace Tarabus-Norek-Trunkát, především spravit chuť po havárii v závěru Rally Krkonoše. Bohužel, technika tomu chtěla jinak a týmu začaly starosti už v pátek před závodem. Vše vyvrcholilo odstoupením posádky Jaromír Tarabus – Igor Norek už po druhé rychlostní zkoušce pro závadu převodovky.
"Už při projíždění vozu v pátek po přejímce se začala projevovat závada na stálém převodu. Přes veškerou snahu mechaniků našich i z jiných týmů se nám podařilo narychlo sehnat pouze jeden náhradní díl, který nebyl v nejlepší kondici. Po opatrném odjetí první rychlostní zkoušky jsme usoudili, že raději nebudeme riskovat větší poškození vozu. Druhou RZ už jsme tedy projeli víceméně jenom proto, že byla směrem k servisu a odevzdali jsme jízdní výkaz. Doufám, že tímto jsme si všechna odstoupení z letošního rallysprintového šampionátu již vybrali,“ popisuje události na Vysočině Jaromír Tarabus a ihned pokračuje: „Chtěli bychom poděkovat za snahu našim mechanikům, kteří měli při opravě závady před závodem takový noční servis. Z ostatních, kteří se nám také pomáhali, bych rád jmenoval Petra Cibulku z týmu Jana Dohnala (resp. Josefa Petáka). Dala by se vyzdvihnout i pomoc dalších lidí, ale víme, že ne v každé týmu mají všichni pochopení pro pomoc konkurenci. Pomoci všech si vážím a je určitě dobře, že solidarita mezi týmy a závodníky ještě nevymřela.“
„Po první rychlostní zkoušce bylo evidentní, že se oprava zcela nezdařila. Rozhodli jsme se v této fázi sezony raději neriskovat zdraví a ještě větší poškození vozu a odstoupit. Technika zkrátka nevydržela, budeme se snažit dát Abartha do pořádku do příštích závodů. Díky škrtání dvou nejhorších výsledků nemusí být stále nic ztraceno,“ doufá v obrat k lepšímu Igor Norek. „Rád bych také poděkoval za pomoc Dušanu Gazdošovi, který nám dělal při opravě před závodem „rychlou noční spojku“ mezi Zlínem a servisem,“ kvituje s povděkem improvizovanou roli svého kolegy Igor Norek.
„Bohužel, sezona se zatím nevyvíjí tak, jak jsme si představovali. Pro technickou závadu jsme ovšem odstoupili po hodně dlouhé době, takže si nemáme příliš na co stěžovat. Navíc problémy nám přinesly pozitivní zjištění, že i dnes se v rally ještě najdou lidé, kteří jsou ochotní nezištně a obětavě pomoci. Rád bych tedy i já ocenil všechny pomocníky z ostatních týmu a poděkoval jim,“ potvrzuje rčení, že na všem špatném je něco dobrého, týmový manažer Daniel Trunkát.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?