Na Rally Vysočina si chtěl tým AK Rallysport Brno, alias letošní formace Tarabus-Norek-Trunkát, především spravit chuť po havárii v závěru Rally Krkonoše. Bohužel, technika tomu chtěla jinak a týmu začaly starosti už v pátek před závodem. Vše vyvrcholilo odstoupením posádky Jaromír Tarabus – Igor Norek už po druhé rychlostní zkoušce pro závadu převodovky.
"Už při projíždění vozu v pátek po přejímce se začala projevovat závada na stálém převodu. Přes veškerou snahu mechaniků našich i z jiných týmů se nám podařilo narychlo sehnat pouze jeden náhradní díl, který nebyl v nejlepší kondici. Po opatrném odjetí první rychlostní zkoušky jsme usoudili, že raději nebudeme riskovat větší poškození vozu. Druhou RZ už jsme tedy projeli víceméně jenom proto, že byla směrem k servisu a odevzdali jsme jízdní výkaz. Doufám, že tímto jsme si všechna odstoupení z letošního rallysprintového šampionátu již vybrali,“ popisuje události na Vysočině Jaromír Tarabus a ihned pokračuje: „Chtěli bychom poděkovat za snahu našim mechanikům, kteří měli při opravě závady před závodem takový noční servis. Z ostatních, kteří se nám také pomáhali, bych rád jmenoval Petra Cibulku z týmu Jana Dohnala (resp. Josefa Petáka). Dala by se vyzdvihnout i pomoc dalších lidí, ale víme, že ne v každé týmu mají všichni pochopení pro pomoc konkurenci. Pomoci všech si vážím a je určitě dobře, že solidarita mezi týmy a závodníky ještě nevymřela.“
„Po první rychlostní zkoušce bylo evidentní, že se oprava zcela nezdařila. Rozhodli jsme se v této fázi sezony raději neriskovat zdraví a ještě větší poškození vozu a odstoupit. Technika zkrátka nevydržela, budeme se snažit dát Abartha do pořádku do příštích závodů. Díky škrtání dvou nejhorších výsledků nemusí být stále nic ztraceno,“ doufá v obrat k lepšímu Igor Norek. „Rád bych také poděkoval za pomoc Dušanu Gazdošovi, který nám dělal při opravě před závodem „rychlou noční spojku“ mezi Zlínem a servisem,“ kvituje s povděkem improvizovanou roli svého kolegy Igor Norek.
„Bohužel, sezona se zatím nevyvíjí tak, jak jsme si představovali. Pro technickou závadu jsme ovšem odstoupili po hodně dlouhé době, takže si nemáme příliš na co stěžovat. Navíc problémy nám přinesly pozitivní zjištění, že i dnes se v rally ještě najdou lidé, kteří jsou ochotní nezištně a obětavě pomoci. Rád bych tedy i já ocenil všechny pomocníky z ostatních týmu a poděkoval jim,“ potvrzuje rčení, že na všem špatném je něco dobrého, týmový manažer Daniel Trunkát.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.