Polovinu Rally Bohemia vévodila dvojice Roman Kresta – Petr Gross absolutní klasifikaci pátého podniku Mezinárodního mistrovství České republiky. Na začátku nedělní etapy ale vystavil stop jejich vozu Škoda Fabia Super 2000 problém s elektroinstalací.
Rally Bohemia nabídla v českém měřítku další výtečné představení. Náročné tratě, početná divácká kulisa a hlavně nevyzpytatelné počasí určovaly ráz dalšího podniku českého šampionátu v okolí Mladé Boleslavi, na Železnobrodsku a Jablonecku.
Mladoboleslavská soutěž začala pro Romana Krestu s Petrem Grossem netradičně v ulicích Mladé Boleslavi při páteční superspeciálce „Bondy“. Třetí čas za očekávanými rivaly Loixem a Valouškem mnohé naznačil, bylo ovšem jasné, že na konečné výsledky nebude mít zásadní vliv. Na posádky totiž čekaly jedny z nejnáročnějších domácích zkoušek a na nich se doslova „lámal chleba“.
Roman Kresta rychle navázal na svých šest předchozích triumfů na Bohemii, během dopolední sekce zajel tři vítězné časy a do poledního servisu se společně s Petrem Grossem vraceli v pozici lídra závodu. „Na Bohemii jsme se připravovali svědomitě, fabia jsme posunuli opět o kousek dál. Šli jsme do závodu s cílem útočit na první příčku, s výhledem na zisk maxima bonusových bodů za první etapu. Proto jsme nic neponechali náhodě. Bylo jasné, že vzhledem k předpovědi počasí bude rozhodovat volba pneumatik. A to se potvrdilo. Proto už dopoledne byla naše volba hodně o kompromisu. Úvodní sekce se sice odjela ještě bez deště, ale už v těchto fázích závodu jsme měli v autě alternativy pro náhlou změnu počasí,“ popisuje Roman Kresta.
Ač se déšť na tratích Rally Bohemia očekával spíše až v neděli, nakonec bylo vše jinak a v druhé sekci zapršelo. Sice nijak zásadně, ale právě tento fakt posádce ADELL MOGUL Racing Teamu nahrál. Náskok při opakovaných průjezdech testů navýšila o téměř dvacet sekund a až v RZ7 získal jejich skalp konečný vítěz Freddy Loix. Továrnímu jezdci Škody se tento kousek podařilo zopakovat i v posledních dvou sobotních testech, ale náskok 17.7 sekundy před druhou etapou byl více než slibný. Nejbližší konkurent v rámci českého šampionátu Pavel Valoušek už ztrácel více než půl minuty.
„Rozhodování o volbě pneumatik pro další kilometry bylo hodně hektické, ale nakonec jsme všechny testy zvládli bez problémů a upevnili si vedení. Také v závěru dne na Vinci a v Sosnové jsme vše podřídili možnému dešti. I když nepřišel, naše ztráta byla i přes přijatelnou volbu pneumatik pro případnou změnu počasí minimální. Nechtěl jsem riskovat výraznější ztrátu v Sosnové, kdybychom v závěru dne jeli tvrdý slick,“ naznačil Roman Kresta.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.