Zklamání ADELL MOGUL Racing Teamu při Rally Bohemia

rally bohemia
rally bohemia, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 6. července 2011 11:11
Sdílej:

Polovinu Rally Bohemia vévodila dvojice Roman Kresta – Petr Gross absolutní klasifikaci pátého podniku Mezinárodního mistrovství České republiky. Na začátku nedělní etapy ale vystavil stop jejich vozu Škoda Fabia Super 2000 problém s elektroinstalací.

Rally Bohemia nabídla v českém měřítku další výtečné představení. Náročné tratě, početná divácká kulisa a hlavně nevyzpytatelné počasí určovaly ráz dalšího podniku českého šampionátu v okolí Mladé Boleslavi, na Železnobrodsku a Jablonecku.

Mladoboleslavská soutěž začala pro Romana Krestu s Petrem Grossem netradičně v ulicích Mladé Boleslavi při páteční superspeciálce „Bondy“. Třetí čas za očekávanými rivaly Loixem a Valouškem mnohé naznačil, bylo ovšem jasné, že na konečné výsledky nebude mít zásadní vliv. Na posádky totiž čekaly jedny z nejnáročnějších domácích zkoušek a na nich se doslova „lámal chleba“.

Roman Kresta rychle navázal na svých šest předchozích triumfů na Bohemii, během dopolední sekce zajel tři vítězné časy a do poledního servisu se společně s Petrem Grossem vraceli v pozici lídra závodu.  „Na Bohemii jsme se připravovali svědomitě, fabia jsme posunuli opět o kousek dál. Šli jsme do závodu s cílem útočit na první příčku, s výhledem na zisk maxima bonusových bodů za první etapu. Proto jsme nic neponechali náhodě. Bylo jasné, že vzhledem k předpovědi počasí bude rozhodovat volba pneumatik. A to se potvrdilo. Proto už dopoledne byla naše volba hodně o kompromisu. Úvodní sekce se sice odjela ještě bez deště, ale už v těchto fázích závodu jsme měli v autě alternativy pro náhlou změnu počasí,“ popisuje Roman Kresta.

Ač se déšť na tratích Rally Bohemia očekával spíše až v neděli, nakonec bylo vše jinak a v druhé sekci zapršelo. Sice nijak zásadně, ale právě tento fakt posádce ADELL MOGUL Racing Teamu nahrál. Náskok při opakovaných průjezdech testů navýšila o téměř dvacet sekund a až v RZ7 získal jejich skalp konečný vítěz Freddy Loix. Továrnímu jezdci Škody se tento kousek podařilo zopakovat i v posledních dvou sobotních testech, ale náskok 17.7 sekundy před druhou etapou byl více než slibný. Nejbližší konkurent v rámci českého šampionátu Pavel Valoušek už ztrácel více než půl minuty.

„Rozhodování o volbě pneumatik pro další kilometry bylo hodně hektické, ale nakonec jsme všechny testy zvládli bez problémů a upevnili si vedení. Také v závěru dne na Vinci a v Sosnové jsme vše podřídili možnému dešti. I když nepřišel, naše ztráta byla i přes přijatelnou volbu pneumatik pro případnou změnu počasí minimální. Nechtěl jsem riskovat výraznější ztrátu v Sosnové, kdybychom v závěru dne jeli tvrdý slick,“ naznačil Roman Kresta.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.