Polovinu Rally Bohemia vévodila dvojice Roman Kresta – Petr Gross absolutní klasifikaci pátého podniku Mezinárodního mistrovství České republiky. Na začátku nedělní etapy ale vystavil stop jejich vozu Škoda Fabia Super 2000 problém s elektroinstalací.
Rally Bohemia nabídla v českém měřítku další výtečné představení. Náročné tratě, početná divácká kulisa a hlavně nevyzpytatelné počasí určovaly ráz dalšího podniku českého šampionátu v okolí Mladé Boleslavi, na Železnobrodsku a Jablonecku.
Mladoboleslavská soutěž začala pro Romana Krestu s Petrem Grossem netradičně v ulicích Mladé Boleslavi při páteční superspeciálce „Bondy“. Třetí čas za očekávanými rivaly Loixem a Valouškem mnohé naznačil, bylo ovšem jasné, že na konečné výsledky nebude mít zásadní vliv. Na posádky totiž čekaly jedny z nejnáročnějších domácích zkoušek a na nich se doslova „lámal chleba“.
Roman Kresta rychle navázal na svých šest předchozích triumfů na Bohemii, během dopolední sekce zajel tři vítězné časy a do poledního servisu se společně s Petrem Grossem vraceli v pozici lídra závodu. „Na Bohemii jsme se připravovali svědomitě, fabia jsme posunuli opět o kousek dál. Šli jsme do závodu s cílem útočit na první příčku, s výhledem na zisk maxima bonusových bodů za první etapu. Proto jsme nic neponechali náhodě. Bylo jasné, že vzhledem k předpovědi počasí bude rozhodovat volba pneumatik. A to se potvrdilo. Proto už dopoledne byla naše volba hodně o kompromisu. Úvodní sekce se sice odjela ještě bez deště, ale už v těchto fázích závodu jsme měli v autě alternativy pro náhlou změnu počasí,“ popisuje Roman Kresta.
Ač se déšť na tratích Rally Bohemia očekával spíše až v neděli, nakonec bylo vše jinak a v druhé sekci zapršelo. Sice nijak zásadně, ale právě tento fakt posádce ADELL MOGUL Racing Teamu nahrál. Náskok při opakovaných průjezdech testů navýšila o téměř dvacet sekund a až v RZ7 získal jejich skalp konečný vítěz Freddy Loix. Továrnímu jezdci Škody se tento kousek podařilo zopakovat i v posledních dvou sobotních testech, ale náskok 17.7 sekundy před druhou etapou byl více než slibný. Nejbližší konkurent v rámci českého šampionátu Pavel Valoušek už ztrácel více než půl minuty.
„Rozhodování o volbě pneumatik pro další kilometry bylo hodně hektické, ale nakonec jsme všechny testy zvládli bez problémů a upevnili si vedení. Také v závěru dne na Vinci a v Sosnové jsme vše podřídili možnému dešti. I když nepřišel, naše ztráta byla i přes přijatelnou volbu pneumatik pro případnou změnu počasí minimální. Nechtěl jsem riskovat výraznější ztrátu v Sosnové, kdybychom v závěru dne jeli tvrdý slick,“ naznačil Roman Kresta.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?