Rally Bohemia, aplikační závod pro mistrovství světa v rally, bude zároveň i pátým podnikem Mezinárodního mistrovství České republiky. Do druhé poloviny šampionátu vstoupí na vedoucí pozici dvojice Roman Kresta – Petr Gross. Sportovním nářadím bude tradičně Škoda Fabia Super 2000.
Český šampionát je na prahu další bitvy. Tentokrát čekají na posádky náročné kilometry na Liberecku a Železnobrodsku – při Rally Bohemia (1. – 3. července 2011). Na tratích, které patří k nejnáročnějším na domácí scéně, a každý ročník důkladně prověří kvality posádek i připravenost techniky.
Pro Romana Krestu s Petrem Grossem však není toto poznání neznámé. Oba patří mezi nejúspěšnější účastníky mladoboleslavského závodu. Roman Kresta je šestinásobným vítězem Rally Bohemia, Petr Gross ho dovedl k posledním dvěma prvenstvím v letech 2007 a 2008. Loni obsadili čtvrtou příčku absolutně, druhou v rámci hodnocení českého šampionátu. „Tratě bohemky velmi dobře znám, proto očekávám opět nesmírně náročnou trať. O úspěchu či neúspěchu bude rozhodovat každý detail. Ale tým je na soutěž kvalitně připraven a všichni jsou motivováni navázat na letošní výsledky v úvodních třech podnicích sezony,“ věří Roman Kresta.
Specifický náboj má mladoboleslavská soutěž i pro spolujezdce Petra Grosse. Ten „pod komínem“ vyrostl a právě s vozy značky Škoda získával první vavříny. "Samozřejmě na Bohemii se těším každý rok. Je to pro mě domácí závod, který jezdím s pár výjimkami pravidelně od začátku kariéry. Erzety na Železnobrodku a Liberecku mají neopakovatelnou podobu, jsou nejkrásnější v českém mistráku. Posádka se musí plně spolehnout na rozpis, neboť řada pasáží je kvůli zeleni a pestré krajině náročných na orientaci,“ popisuje Petr Gross.
Při hustopečské soutěže se poprvé na voze Škoda Fabia Super 2000 objevilo logo VERVA společnosti BENZINA, s.r.o. Spojení Kresta - Benzina obrazně navazuje na sezonu 2000, kdy se luhačovický pilot stal s vozem Škoda Octavia WRC poprvé českým šampionem. Bude se na konci sezony historie opakovat? Více k této spolupráci říká marketingová ředitelka Veronika Vlášková: „Společnost BENZINA, s.r.o. vstupuje do partnerství s Romanem Krestou v rámci propojení interní spolupráce s dceřinou společností PARAMO. Prostřednictvím Romana Kresty bude Benzina propagovat svá prémiová paliva VERVA, která patří mezi špičky v této oblasti."
Průběžný stav MMČR 2011: 1. Kresta 122, 2. Kopecký 100, 3. Pech 81, 4. Valoušek 69, 5. Běhálek 38, 6. Arazim 32
Rally Bohemia odstartuje v pátek 1. července v 17 hodin slavnostním startem v Mladé Boleslavi – Na Karmeli, první ostré kilometry čekají na posádky od 20 hodin, kdy se uskuteční úvodní divácká speciálka „Bondy Centrum“. V sobotu 2. července bude soutěž pokračovat na osmi klasických rychlostních zkouškách, den zakončí další divácký test v Sosnové. V harmonogramu závěrečného dne (3. července) je šest měřených testů. Celková délka rychlostních zkoušek činí 193,41 km. Na cílovou rampu v Mladé Boleslavi – Na Karmeli se posádky vrátí v neděli kolem 16. hodiny.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.