Rally Bohemia, aplikační závod pro mistrovství světa v rally, bude zároveň i pátým podnikem Mezinárodního mistrovství České republiky. Do druhé poloviny šampionátu vstoupí na vedoucí pozici dvojice Roman Kresta – Petr Gross. Sportovním nářadím bude tradičně Škoda Fabia Super 2000.
Český šampionát je na prahu další bitvy. Tentokrát čekají na posádky náročné kilometry na Liberecku a Železnobrodsku – při Rally Bohemia (1. – 3. července 2011). Na tratích, které patří k nejnáročnějším na domácí scéně, a každý ročník důkladně prověří kvality posádek i připravenost techniky.
Pro Romana Krestu s Petrem Grossem však není toto poznání neznámé. Oba patří mezi nejúspěšnější účastníky mladoboleslavského závodu. Roman Kresta je šestinásobným vítězem Rally Bohemia, Petr Gross ho dovedl k posledním dvěma prvenstvím v letech 2007 a 2008. Loni obsadili čtvrtou příčku absolutně, druhou v rámci hodnocení českého šampionátu. „Tratě bohemky velmi dobře znám, proto očekávám opět nesmírně náročnou trať. O úspěchu či neúspěchu bude rozhodovat každý detail. Ale tým je na soutěž kvalitně připraven a všichni jsou motivováni navázat na letošní výsledky v úvodních třech podnicích sezony,“ věří Roman Kresta.
Specifický náboj má mladoboleslavská soutěž i pro spolujezdce Petra Grosse. Ten „pod komínem“ vyrostl a právě s vozy značky Škoda získával první vavříny. "Samozřejmě na Bohemii se těším každý rok. Je to pro mě domácí závod, který jezdím s pár výjimkami pravidelně od začátku kariéry. Erzety na Železnobrodku a Liberecku mají neopakovatelnou podobu, jsou nejkrásnější v českém mistráku. Posádka se musí plně spolehnout na rozpis, neboť řada pasáží je kvůli zeleni a pestré krajině náročných na orientaci,“ popisuje Petr Gross.
Při hustopečské soutěže se poprvé na voze Škoda Fabia Super 2000 objevilo logo VERVA společnosti BENZINA, s.r.o. Spojení Kresta - Benzina obrazně navazuje na sezonu 2000, kdy se luhačovický pilot stal s vozem Škoda Octavia WRC poprvé českým šampionem. Bude se na konci sezony historie opakovat? Více k této spolupráci říká marketingová ředitelka Veronika Vlášková: „Společnost BENZINA, s.r.o. vstupuje do partnerství s Romanem Krestou v rámci propojení interní spolupráce s dceřinou společností PARAMO. Prostřednictvím Romana Kresty bude Benzina propagovat svá prémiová paliva VERVA, která patří mezi špičky v této oblasti."
Průběžný stav MMČR 2011: 1. Kresta 122, 2. Kopecký 100, 3. Pech 81, 4. Valoušek 69, 5. Běhálek 38, 6. Arazim 32
Rally Bohemia odstartuje v pátek 1. července v 17 hodin slavnostním startem v Mladé Boleslavi – Na Karmeli, první ostré kilometry čekají na posádky od 20 hodin, kdy se uskuteční úvodní divácká speciálka „Bondy Centrum“. V sobotu 2. července bude soutěž pokračovat na osmi klasických rychlostních zkouškách, den zakončí další divácký test v Sosnové. V harmonogramu závěrečného dne (3. července) je šest měřených testů. Celková délka rychlostních zkoušek činí 193,41 km. Na cílovou rampu v Mladé Boleslavi – Na Karmeli se posádky vrátí v neděli kolem 16. hodiny.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.