Rally Bohemia, aplikační závod pro mistrovství světa v rally, bude zároveň i pátým podnikem Mezinárodního mistrovství České republiky. Do druhé poloviny šampionátu vstoupí na vedoucí pozici dvojice Roman Kresta – Petr Gross. Sportovním nářadím bude tradičně Škoda Fabia Super 2000.
Český šampionát je na prahu další bitvy. Tentokrát čekají na posádky náročné kilometry na Liberecku a Železnobrodsku – při Rally Bohemia (1. – 3. července 2011). Na tratích, které patří k nejnáročnějším na domácí scéně, a každý ročník důkladně prověří kvality posádek i připravenost techniky.
Pro Romana Krestu s Petrem Grossem však není toto poznání neznámé. Oba patří mezi nejúspěšnější účastníky mladoboleslavského závodu. Roman Kresta je šestinásobným vítězem Rally Bohemia, Petr Gross ho dovedl k posledním dvěma prvenstvím v letech 2007 a 2008. Loni obsadili čtvrtou příčku absolutně, druhou v rámci hodnocení českého šampionátu. „Tratě bohemky velmi dobře znám, proto očekávám opět nesmírně náročnou trať. O úspěchu či neúspěchu bude rozhodovat každý detail. Ale tým je na soutěž kvalitně připraven a všichni jsou motivováni navázat na letošní výsledky v úvodních třech podnicích sezony,“ věří Roman Kresta.
Specifický náboj má mladoboleslavská soutěž i pro spolujezdce Petra Grosse. Ten „pod komínem“ vyrostl a právě s vozy značky Škoda získával první vavříny. "Samozřejmě na Bohemii se těším každý rok. Je to pro mě domácí závod, který jezdím s pár výjimkami pravidelně od začátku kariéry. Erzety na Železnobrodku a Liberecku mají neopakovatelnou podobu, jsou nejkrásnější v českém mistráku. Posádka se musí plně spolehnout na rozpis, neboť řada pasáží je kvůli zeleni a pestré krajině náročných na orientaci,“ popisuje Petr Gross.
Při hustopečské soutěže se poprvé na voze Škoda Fabia Super 2000 objevilo logo VERVA společnosti BENZINA, s.r.o. Spojení Kresta - Benzina obrazně navazuje na sezonu 2000, kdy se luhačovický pilot stal s vozem Škoda Octavia WRC poprvé českým šampionem. Bude se na konci sezony historie opakovat? Více k této spolupráci říká marketingová ředitelka Veronika Vlášková: „Společnost BENZINA, s.r.o. vstupuje do partnerství s Romanem Krestou v rámci propojení interní spolupráce s dceřinou společností PARAMO. Prostřednictvím Romana Kresty bude Benzina propagovat svá prémiová paliva VERVA, která patří mezi špičky v této oblasti."
Průběžný stav MMČR 2011: 1. Kresta 122, 2. Kopecký 100, 3. Pech 81, 4. Valoušek 69, 5. Běhálek 38, 6. Arazim 32
Rally Bohemia odstartuje v pátek 1. července v 17 hodin slavnostním startem v Mladé Boleslavi – Na Karmeli, první ostré kilometry čekají na posádky od 20 hodin, kdy se uskuteční úvodní divácká speciálka „Bondy Centrum“. V sobotu 2. července bude soutěž pokračovat na osmi klasických rychlostních zkouškách, den zakončí další divácký test v Sosnové. V harmonogramu závěrečného dne (3. července) je šest měřených testů. Celková délka rychlostních zkoušek činí 193,41 km. Na cílovou rampu v Mladé Boleslavi – Na Karmeli se posádky vrátí v neděli kolem 16. hodiny.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.