Pavel Valoušek-Zdeněk Hrůza a Fabia WRC to jsou vítězové letošní rally Krkonoše, dalšího podniku Ecosun metrovství republiky v rally.
Vemi těsný finiš měl další podnik ve sprintray v okolí Trutnova. V první polovině soutěže měl mírně navrch účastník PWRC, Martin Semerád. Později se probudil Pavel Valoušek s Fabii týmu profiko. Situaci ale neměl jednoduchou protože zpočátku lehce komplikovalo soutěž počasí. Jeho největší soupeř Roman Odložilík vsadil na Xsaru WRC, ale té se na RZ1 porouchala převodovka. Třetím do party byl Miroslav Tarabus s PUntem S2000. Vítěz Lžických hor Kahle nastolenému tempu nestačil a byl čtvrtý. Velmi pěkně jely posádky Peugeotů S2000 , Peták a Dohnal. Druhému jmenovanému se dařilo a po první polovině etapy mu patřilo páté místo. Josef Peták byl šestý. Velmi pěkně jel sedmý Jakeš a osmý Béreš. O deváté a desáté místo bojovali BUjáček s Jelínkem. Jedenáctý absolutně byl pak Jan Černý S Cliem R3
Druhá polovina soutěže se už vyvíjela podle daných pravidel. V šesté RZ odstupuje Peták na motor a Tarabus havaruje. Jako favorit si počínal Valoušek, když na Semeráda najel značný náskok a po zásluze vyhrál. Martin Semerád přijel hlavně testovat a tak druhé místo bral všemi deseti. Ztráta na vítěže v cíli činila 31 vteřin. Třetí byl Němec Kahle, jen šest vteřin za ním byl Jakeš tři vteřiny Dohnal a dalších osmáct Béreš. Mladý Cvrček vybojoval sedmé místo, když v poslední zkoušce obložil Jelínka i BUjáčka. Desátý absolutně a vítěz dvoukolek byl Jan Černý s Cliem R3.
Cíl nespatřili dále jezdci Mitsubishi Firla, Sýkora, Kirning Trnovec, všichni na nějakou technickou závadu.
Výsledky v cíli
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Valoušek P. - Hrůza Z. Škoda Fabia WRC 43:12,1 --- 2. Semerád M. - Ernst M. Mitsubishi Lancer EVO IX +42,6 3. Kahle M. - Doerr Ch. Škoda Octavia WRC +1:07,5 4. Jakeš M. - Gross P. Mitsubishi Lancer EVO IX +1:19,8 5. Dohnal Jan Grega T. Peugeot 207 S2000 +1:23,2 6. Béreš J - Muller R. Škoda Fabia S2000 +1:136,5 7. Cvrček V . Šálek O. Škoda Octavia WRC +1:46,5 8. Jelínek J. - Kotěna M. Mitsubishi Lancer EVO IX +1:17,1 9. Bujáček M - Omelka M. Mitsubishi Lancer EVO IX +1:58,2 10. Černý J. - Kohout P. Renault Clio R3 1.F2 +2:20,5Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.