Pavel Valoušek-Zdeněk Hrůza a Fabia WRC to jsou vítězové letošní rally Krkonoše, dalšího podniku Ecosun metrovství republiky v rally.
Vemi těsný finiš měl další podnik ve sprintray v okolí Trutnova. V první polovině soutěže měl mírně navrch účastník PWRC, Martin Semerád. Později se probudil Pavel Valoušek s Fabii týmu profiko. Situaci ale neměl jednoduchou protože zpočátku lehce komplikovalo soutěž počasí. Jeho největší soupeř Roman Odložilík vsadil na Xsaru WRC, ale té se na RZ1 porouchala převodovka. Třetím do party byl Miroslav Tarabus s PUntem S2000. Vítěz Lžických hor Kahle nastolenému tempu nestačil a byl čtvrtý. Velmi pěkně jely posádky Peugeotů S2000 , Peták a Dohnal. Druhému jmenovanému se dařilo a po první polovině etapy mu patřilo páté místo. Josef Peták byl šestý. Velmi pěkně jel sedmý Jakeš a osmý Béreš. O deváté a desáté místo bojovali BUjáček s Jelínkem. Jedenáctý absolutně byl pak Jan Černý S Cliem R3
Druhá polovina soutěže se už vyvíjela podle daných pravidel. V šesté RZ odstupuje Peták na motor a Tarabus havaruje. Jako favorit si počínal Valoušek, když na Semeráda najel značný náskok a po zásluze vyhrál. Martin Semerád přijel hlavně testovat a tak druhé místo bral všemi deseti. Ztráta na vítěže v cíli činila 31 vteřin. Třetí byl Němec Kahle, jen šest vteřin za ním byl Jakeš tři vteřiny Dohnal a dalších osmáct Béreš. Mladý Cvrček vybojoval sedmé místo, když v poslední zkoušce obložil Jelínka i BUjáčka. Desátý absolutně a vítěz dvoukolek byl Jan Černý s Cliem R3.
Cíl nespatřili dále jezdci Mitsubishi Firla, Sýkora, Kirning Trnovec, všichni na nějakou technickou závadu.
Výsledky v cíli
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Valoušek P. - Hrůza Z. Škoda Fabia WRC 43:12,1 --- 2. Semerád M. - Ernst M. Mitsubishi Lancer EVO IX +42,6 3. Kahle M. - Doerr Ch. Škoda Octavia WRC +1:07,5 4. Jakeš M. - Gross P. Mitsubishi Lancer EVO IX +1:19,8 5. Dohnal Jan Grega T. Peugeot 207 S2000 +1:23,2 6. Béreš J - Muller R. Škoda Fabia S2000 +1:136,5 7. Cvrček V . Šálek O. Škoda Octavia WRC +1:46,5 8. Jelínek J. - Kotěna M. Mitsubishi Lancer EVO IX +1:17,1 9. Bujáček M - Omelka M. Mitsubishi Lancer EVO IX +1:58,2 10. Černý J. - Kohout P. Renault Clio R3 1.F2 +2:20,5Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.