Pavel Valoušek-Zdeněk Hrůza a Fabia WRC to jsou vítězové letošní rally Krkonoše, dalšího podniku Ecosun metrovství republiky v rally.
Vemi těsný finiš měl další podnik ve sprintray v okolí Trutnova. V první polovině soutěže měl mírně navrch účastník PWRC, Martin Semerád. Později se probudil Pavel Valoušek s Fabii týmu profiko. Situaci ale neměl jednoduchou protože zpočátku lehce komplikovalo soutěž počasí. Jeho největší soupeř Roman Odložilík vsadil na Xsaru WRC, ale té se na RZ1 porouchala převodovka. Třetím do party byl Miroslav Tarabus s PUntem S2000. Vítěz Lžických hor Kahle nastolenému tempu nestačil a byl čtvrtý. Velmi pěkně jely posádky Peugeotů S2000 , Peták a Dohnal. Druhému jmenovanému se dařilo a po první polovině etapy mu patřilo páté místo. Josef Peták byl šestý. Velmi pěkně jel sedmý Jakeš a osmý Béreš. O deváté a desáté místo bojovali BUjáček s Jelínkem. Jedenáctý absolutně byl pak Jan Černý S Cliem R3
Druhá polovina soutěže se už vyvíjela podle daných pravidel. V šesté RZ odstupuje Peták na motor a Tarabus havaruje. Jako favorit si počínal Valoušek, když na Semeráda najel značný náskok a po zásluze vyhrál. Martin Semerád přijel hlavně testovat a tak druhé místo bral všemi deseti. Ztráta na vítěže v cíli činila 31 vteřin. Třetí byl Němec Kahle, jen šest vteřin za ním byl Jakeš tři vteřiny Dohnal a dalších osmáct Béreš. Mladý Cvrček vybojoval sedmé místo, když v poslední zkoušce obložil Jelínka i BUjáčka. Desátý absolutně a vítěz dvoukolek byl Jan Černý s Cliem R3.
Cíl nespatřili dále jezdci Mitsubishi Firla, Sýkora, Kirning Trnovec, všichni na nějakou technickou závadu.
Výsledky v cíli
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Valoušek P. - Hrůza Z. Škoda Fabia WRC 43:12,1 --- 2. Semerád M. - Ernst M. Mitsubishi Lancer EVO IX +42,6 3. Kahle M. - Doerr Ch. Škoda Octavia WRC +1:07,5 4. Jakeš M. - Gross P. Mitsubishi Lancer EVO IX +1:19,8 5. Dohnal Jan Grega T. Peugeot 207 S2000 +1:23,2 6. Béreš J - Muller R. Škoda Fabia S2000 +1:136,5 7. Cvrček V . Šálek O. Škoda Octavia WRC +1:46,5 8. Jelínek J. - Kotěna M. Mitsubishi Lancer EVO IX +1:17,1 9. Bujáček M - Omelka M. Mitsubishi Lancer EVO IX +1:58,2 10. Černý J. - Kohout P. Renault Clio R3 1.F2 +2:20,5Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.