Pavel Valoušek-Zdeněk Hrůza a Fabia WRC to jsou vítězové letošní rally Krkonoše, dalšího podniku Ecosun metrovství republiky v rally.
Vemi těsný finiš měl další podnik ve sprintray v okolí Trutnova. V první polovině soutěže měl mírně navrch účastník PWRC, Martin Semerád. Později se probudil Pavel Valoušek s Fabii týmu profiko. Situaci ale neměl jednoduchou protože zpočátku lehce komplikovalo soutěž počasí. Jeho největší soupeř Roman Odložilík vsadil na Xsaru WRC, ale té se na RZ1 porouchala převodovka. Třetím do party byl Miroslav Tarabus s PUntem S2000. Vítěz Lžických hor Kahle nastolenému tempu nestačil a byl čtvrtý. Velmi pěkně jely posádky Peugeotů S2000 , Peták a Dohnal. Druhému jmenovanému se dařilo a po první polovině etapy mu patřilo páté místo. Josef Peták byl šestý. Velmi pěkně jel sedmý Jakeš a osmý Béreš. O deváté a desáté místo bojovali BUjáček s Jelínkem. Jedenáctý absolutně byl pak Jan Černý S Cliem R3
Druhá polovina soutěže se už vyvíjela podle daných pravidel. V šesté RZ odstupuje Peták na motor a Tarabus havaruje. Jako favorit si počínal Valoušek, když na Semeráda najel značný náskok a po zásluze vyhrál. Martin Semerád přijel hlavně testovat a tak druhé místo bral všemi deseti. Ztráta na vítěže v cíli činila 31 vteřin. Třetí byl Němec Kahle, jen šest vteřin za ním byl Jakeš tři vteřiny Dohnal a dalších osmáct Béreš. Mladý Cvrček vybojoval sedmé místo, když v poslední zkoušce obložil Jelínka i BUjáčka. Desátý absolutně a vítěz dvoukolek byl Jan Černý s Cliem R3.
Cíl nespatřili dále jezdci Mitsubishi Firla, Sýkora, Kirning Trnovec, všichni na nějakou technickou závadu.
Výsledky v cíli
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Valoušek P. - Hrůza Z. Škoda Fabia WRC 43:12,1 --- 2. Semerád M. - Ernst M. Mitsubishi Lancer EVO IX +42,6 3. Kahle M. - Doerr Ch. Škoda Octavia WRC +1:07,5 4. Jakeš M. - Gross P. Mitsubishi Lancer EVO IX +1:19,8 5. Dohnal Jan Grega T. Peugeot 207 S2000 +1:23,2 6. Béreš J - Muller R. Škoda Fabia S2000 +1:136,5 7. Cvrček V . Šálek O. Škoda Octavia WRC +1:46,5 8. Jelínek J. - Kotěna M. Mitsubishi Lancer EVO IX +1:17,1 9. Bujáček M - Omelka M. Mitsubishi Lancer EVO IX +1:58,2 10. Černý J. - Kohout P. Renault Clio R3 1.F2 +2:20,5Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?