Peugeot Delimax Total Team předčasně odstoupil z Rally Hustopeče

Valoušek, Pavel
Valoušek, Pavel, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 13. června 2011 22:59
Sdílej:

Prohlášení týmu k důvodům odstoupení

Pavel Valoušek a Zdeněk Hrůza po RZ 8 odstupují z Rally Hustopeče 2011. Důvodem je udělení dodatečné pětiminutové penalizace za incident z prvního dne, kdy posádka po drobné kolizi v RZ 4 údajně dojela do servisu pouze na třech kolech, zatímco řády předepisují jet na čtyřech kolech. Peugeot Delimax Total Team nesouhlasí jak s formou udělené penalizace, ale především s tím, že byla udělena až v průběhu druhého dne a tým tak zbytečně vynakládal úsilí.

 

„V pátek, v RZ 4, poslední RZ první etapy, jsme udělali jezdeckou chybu. Pavel na výjezdu z úzkého mostu směrem na hlavní cestu trefil obrubník a poškodil zavěšení, což nás stálo čas a propad mimo bodované pozice. Auto ale bylo plně pojízdné a bez problémů dojelo do servisu, kde jej mechanici opravili a připravili na druhý den. Do druhé etapy jsme odstartovali s cílem zabojovat a vrátit se na body. To se nám podařilo. V polovině druhé etapy nám ale sportovní komisaři oznámili udělení pětiminutové penalizace za to, že po nehodě v RZ 4 auto údajně jelo po veřejných komunikacích po třech kolech a tím ohrožovalo bezpečnost provozu. OK, tento trest přijímáme. Co nás ale zaráží je jeho forma. Pokud tím došlo k ohrožení bezpečnosti, měli nás pořadatelé rovnou vyloučit před startem druhé etapy. S tím také souvisí to, že se nám nelíbí načasování udělení trestu. Jak to s námi bude, jsme chtěli vědět už v pátek večer, sportovní komisaři nám ale žádnou informaci nedali. Jejich jednání proto vnímáme jako alibistické a velmi nešťastné, což poškodilo nejenom naši posádku, ale celkovou úroveň českého rallysportu. Navíc toto nestandardní rozhodnutí zásadně ovlivnilo boj o mistrovský titul. To vše jsou důvody k tomu, proč jsme se rozhodli nepokračovat v soutěži a proč také uvažujeme o tom, zda budeme pokračovat i v českém mistrovství,“ říká Jan Vrba ředitel společnosti Delimax, a.s.

 

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.