Prohlášení týmu k důvodům odstoupení
Pavel Valoušek a Zdeněk Hrůza po RZ 8 odstupují z Rally Hustopeče 2011. Důvodem je udělení dodatečné pětiminutové penalizace za incident z prvního dne, kdy posádka po drobné kolizi v RZ 4 údajně dojela do servisu pouze na třech kolech, zatímco řády předepisují jet na čtyřech kolech. Peugeot Delimax Total Team nesouhlasí jak s formou udělené penalizace, ale především s tím, že byla udělena až v průběhu druhého dne a tým tak zbytečně vynakládal úsilí.
„V pátek, v RZ 4, poslední RZ první etapy, jsme udělali jezdeckou chybu. Pavel na výjezdu z úzkého mostu směrem na hlavní cestu trefil obrubník a poškodil zavěšení, což nás stálo čas a propad mimo bodované pozice. Auto ale bylo plně pojízdné a bez problémů dojelo do servisu, kde jej mechanici opravili a připravili na druhý den. Do druhé etapy jsme odstartovali s cílem zabojovat a vrátit se na body. To se nám podařilo. V polovině druhé etapy nám ale sportovní komisaři oznámili udělení pětiminutové penalizace za to, že po nehodě v RZ 4 auto údajně jelo po veřejných komunikacích po třech kolech a tím ohrožovalo bezpečnost provozu. OK, tento trest přijímáme. Co nás ale zaráží je jeho forma. Pokud tím došlo k ohrožení bezpečnosti, měli nás pořadatelé rovnou vyloučit před startem druhé etapy. S tím také souvisí to, že se nám nelíbí načasování udělení trestu. Jak to s námi bude, jsme chtěli vědět už v pátek večer, sportovní komisaři nám ale žádnou informaci nedali. Jejich jednání proto vnímáme jako alibistické a velmi nešťastné, což poškodilo nejenom naši posádku, ale celkovou úroveň českého rallysportu. Navíc toto nestandardní rozhodnutí zásadně ovlivnilo boj o mistrovský titul. To vše jsou důvody k tomu, proč jsme se rozhodli nepokračovat v soutěži a proč také uvažujeme o tom, zda budeme pokračovat i v českém mistrovství,“ říká Jan Vrba ředitel společnosti Delimax, a.s.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?