AGROTEC MOGUL rally Hustopeče (10. – 11. června 2011) byla čtvrtým podnikem Mezinárodního mistrovství České republiky a dvojice ADELL MOGUL Racing Teamu Roman Kresta – Petr Gross dovedla svou Škodu Fabia S2000 do cíle na druhém místě absolutní klasifikace za Janem Kopeckým. Tento výsledek je udržel v čele průběžné klasifikace českého šampionátu právě před hustopečským vítězem.
Kdo navštívil Hustopeče už ve středu, asi by si klepal na čelo, že se v jejich okolí pojede další soutěž českého šampionátu. Šílená bouřka doslova odplavila části nezpevněné trati a jen díky maximálnímu úsilí organizačního týmu a zlepšujícímu se počasí se AGROTEC MOGUL rally Hustopeče odjela podle původního harmonogramu a jednoznačně se vydařila. Kolem tratí se sešla zajímavá návštěva fanoušků rallysportu, osvědčená a známá divácká místa pak zastínila polookruhová zkouška v sobotním dopoledni, kde soutěžní auta kroužila kolem diváků nejméně dvakrát. Roman Kresta s Petrem Grossem vstoupili do závodu z třetí pozice a ta jim byla souzena i po úvodní etapě, která obsahovala čtyři měřené úseky. Vítězství na posledním z nich mělo posádku „nakopnout“ do sobotní části závodu, ale chybná volba gum znamenala, že i v sobotním dopoledni byli nad síly posádky ADELL MOGUL Racing Teamu Jan Kopecký a Václav Pech. Náskok továrního jezdce Škody Motorsport byl nedosažitelný, ale vidina druhého místa byla stále ve hře. A devátý test soutěže poprvé převážil misku vah na stranu posádky Škody Fabie S2000. Roman Kresta s Petrem Grossem si v závěru druhou příčku s náskokem 3.7 sekundy před plzeňskou dvojicí udrželi.
„Do závodu jsme vstoupili dobře, jenže ve druhém testu jsem přeslechl jednu odbočku. V minulosti jsme tam jezdili doleva, takže jsem to nějak měl v podvědomí a když jsme do ní přijeli, v odbočce jsem zjistil, že trať vede opačným směrem. Nechali jsme tam sice jen pár sekund, ale při takovém tempu, nasazení a vyrovnanosti to byla velká ztráta. Ta nás v konečném účtování prvního dne připravila o bonusové body za druhé místo. Komentoval průběh AGROTEC MOGUL rally Hustopeče Roman Kresta.
Bohužel zcela podle představ jsme nezačali ani druhý den. Zvolil jsme proti soupeřům měkčí gumy, ale nebyla to optimální volba. Byl jsem na sebe hodně naštvaný, ale stále jsem doufal, že můžeme pomýšlet na druhou příčku Vaška Pecha. V servisu jsem provedli změny, upravili nastavení a vybrali správné pneumatiky. Nechtěli jsme Vencovi dát druhou příčku zadarmo. Ani on se nakonec v RZ9 nevyvaroval chyby v retardéru, což rozhodlo. V soubojích, kdy jedete v sekundách, je jakákoli ztráta citelná a za normálních okolností nejde dohnat zpět. V závěru se Vašek ještě pokusil o zvrat, ale s Petrem jsme natolik zkušení, že jsme si druhou příčku udrželi. Náš souboj rozhodovaly chybičky, tentokrát stálo štěstí při nás. Vítězný Jan Kopecký všem ujel a zaslouženě zvítězil. Druhá příčka nás udržuje v čele českého šampionátu. Boj o titul máme dobře rozjetý, uvidíme, kolik toho Honza Kopecký nakonec pojede a jak budeme na dalších třech podnicích bodovat. Bohemia může napovědět, ještě více barumka. Ale není to jen o nás třech, kteří jsme v Hustopečích stáli na stupních,“
„Poděkování za podporu patří všem partnerům, fanouškům i členům týmu. Bezchybnou práci odvedli i Miroslav Jakeš s Pavlem Štancem. Všichni mají na našem úspěchu svou zásluhu,“ komentoval vítězný start jezdec ADELL MOGUL Racing Teamu.
Průběžný stav Mediasport MMČR 2011 (4/7): Kresta 122, Kopecký 100, Pech 81, Valoušek 69
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.