Roman Kresta s Petrem Grossem brali v Hustopečích stříbro

Kresta, Roman
Kresta, Roman, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 13. června 2011 22:51
Sdílej:

AGROTEC MOGUL rally Hustopeče (10. – 11. června 2011) byla čtvrtým podnikem Mezinárodního mistrovství České republiky a dvojice ADELL MOGUL Racing Teamu Roman Kresta – Petr Gross dovedla svou Škodu Fabia S2000 do cíle na druhém místě absolutní klasifikace za Janem Kopeckým. Tento výsledek je udržel v čele průběžné klasifikace českého šampionátu právě před hustopečským vítězem.

Kdo navštívil Hustopeče už ve středu, asi by si klepal na čelo, že se v jejich okolí pojede další soutěž českého šampionátu. Šílená bouřka doslova odplavila části nezpevněné trati a jen díky maximálnímu úsilí organizačního týmu a zlepšujícímu se počasí se AGROTEC MOGUL rally Hustopeče odjela podle původního harmonogramu a  jednoznačně se vydařila. Kolem tratí se sešla zajímavá návštěva fanoušků rallysportu, osvědčená a známá divácká místa pak zastínila polookruhová zkouška v sobotním dopoledni, kde soutěžní auta kroužila kolem diváků nejméně dvakrát. Roman Kresta s Petrem Grossem vstoupili do závodu z třetí pozice a ta jim byla souzena i po úvodní etapě, která obsahovala čtyři měřené úseky. Vítězství na posledním z nich mělo posádku „nakopnout“ do sobotní části závodu, ale chybná volba gum znamenala, že i v sobotním dopoledni byli nad síly posádky ADELL MOGUL Racing Teamu Jan Kopecký a Václav Pech. Náskok továrního jezdce Škody Motorsport byl nedosažitelný, ale vidina druhého místa byla stále ve hře. A devátý test soutěže poprvé převážil misku vah na stranu posádky Škody Fabie S2000. Roman Kresta s Petrem Grossem si v závěru druhou příčku s náskokem 3.7 sekundy před plzeňskou dvojicí udrželi.

„Do závodu jsme vstoupili dobře, jenže ve druhém testu jsem přeslechl jednu odbočku. V minulosti jsme tam jezdili doleva, takže jsem to nějak měl v podvědomí a když jsme do ní přijeli, v odbočce jsem zjistil, že trať vede opačným směrem. Nechali jsme tam sice jen pár sekund, ale při takovém tempu, nasazení a vyrovnanosti to byla velká ztráta. Ta nás v konečném účtování prvního dne připravila o bonusové body za druhé místo. Komentoval průběh AGROTEC MOGUL rally Hustopeče Roman Kresta.

Bohužel zcela podle představ jsme nezačali ani druhý den. Zvolil jsme proti soupeřům měkčí gumy, ale nebyla to optimální volba. Byl jsem na sebe hodně naštvaný, ale stále jsem doufal, že můžeme pomýšlet na druhou příčku Vaška Pecha. V servisu jsem provedli změny, upravili nastavení a vybrali správné pneumatiky. Nechtěli jsme Vencovi dát druhou příčku zadarmo. Ani on se nakonec v RZ9 nevyvaroval chyby v retardéru, což rozhodlo. V soubojích, kdy jedete v sekundách, je jakákoli ztráta citelná a za normálních okolností nejde dohnat zpět. V závěru se Vašek ještě pokusil o zvrat, ale s Petrem jsme natolik zkušení, že jsme si druhou příčku udrželi. Náš souboj rozhodovaly chybičky, tentokrát stálo štěstí při nás. Vítězný Jan Kopecký všem ujel a zaslouženě zvítězil. Druhá příčka nás udržuje v čele českého šampionátu. Boj o titul máme dobře rozjetý, uvidíme, kolik toho Honza Kopecký nakonec pojede a jak budeme na dalších třech podnicích bodovat. Bohemia může napovědět, ještě více barumka. Ale není to jen o nás třech, kteří jsme v Hustopečích stáli na stupních,“

„Poděkování za podporu patří všem partnerům, fanouškům i členům týmu. Bezchybnou práci odvedli i Miroslav Jakeš s Pavlem Štancem. Všichni mají na našem úspěchu svou zásluhu,“ komentoval vítězný start jezdec ADELL MOGUL Racing Teamu.

Průběžný stav Mediasport MMČR 2011 (4/7): Kresta 122, Kopecký 100, Pech 81, Valoušek 69

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?