AGROTEC MOGUL rally Hustopeče (10. – 11. června 2011) byla čtvrtým podnikem Mezinárodního mistrovství České republiky a dvojice ADELL MOGUL Racing Teamu Roman Kresta – Petr Gross dovedla svou Škodu Fabia S2000 do cíle na druhém místě absolutní klasifikace za Janem Kopeckým. Tento výsledek je udržel v čele průběžné klasifikace českého šampionátu právě před hustopečským vítězem.
Kdo navštívil Hustopeče už ve středu, asi by si klepal na čelo, že se v jejich okolí pojede další soutěž českého šampionátu. Šílená bouřka doslova odplavila části nezpevněné trati a jen díky maximálnímu úsilí organizačního týmu a zlepšujícímu se počasí se AGROTEC MOGUL rally Hustopeče odjela podle původního harmonogramu a jednoznačně se vydařila. Kolem tratí se sešla zajímavá návštěva fanoušků rallysportu, osvědčená a známá divácká místa pak zastínila polookruhová zkouška v sobotním dopoledni, kde soutěžní auta kroužila kolem diváků nejméně dvakrát. Roman Kresta s Petrem Grossem vstoupili do závodu z třetí pozice a ta jim byla souzena i po úvodní etapě, která obsahovala čtyři měřené úseky. Vítězství na posledním z nich mělo posádku „nakopnout“ do sobotní části závodu, ale chybná volba gum znamenala, že i v sobotním dopoledni byli nad síly posádky ADELL MOGUL Racing Teamu Jan Kopecký a Václav Pech. Náskok továrního jezdce Škody Motorsport byl nedosažitelný, ale vidina druhého místa byla stále ve hře. A devátý test soutěže poprvé převážil misku vah na stranu posádky Škody Fabie S2000. Roman Kresta s Petrem Grossem si v závěru druhou příčku s náskokem 3.7 sekundy před plzeňskou dvojicí udrželi.
„Do závodu jsme vstoupili dobře, jenže ve druhém testu jsem přeslechl jednu odbočku. V minulosti jsme tam jezdili doleva, takže jsem to nějak měl v podvědomí a když jsme do ní přijeli, v odbočce jsem zjistil, že trať vede opačným směrem. Nechali jsme tam sice jen pár sekund, ale při takovém tempu, nasazení a vyrovnanosti to byla velká ztráta. Ta nás v konečném účtování prvního dne připravila o bonusové body za druhé místo. Komentoval průběh AGROTEC MOGUL rally Hustopeče Roman Kresta.
Bohužel zcela podle představ jsme nezačali ani druhý den. Zvolil jsme proti soupeřům měkčí gumy, ale nebyla to optimální volba. Byl jsem na sebe hodně naštvaný, ale stále jsem doufal, že můžeme pomýšlet na druhou příčku Vaška Pecha. V servisu jsem provedli změny, upravili nastavení a vybrali správné pneumatiky. Nechtěli jsme Vencovi dát druhou příčku zadarmo. Ani on se nakonec v RZ9 nevyvaroval chyby v retardéru, což rozhodlo. V soubojích, kdy jedete v sekundách, je jakákoli ztráta citelná a za normálních okolností nejde dohnat zpět. V závěru se Vašek ještě pokusil o zvrat, ale s Petrem jsme natolik zkušení, že jsme si druhou příčku udrželi. Náš souboj rozhodovaly chybičky, tentokrát stálo štěstí při nás. Vítězný Jan Kopecký všem ujel a zaslouženě zvítězil. Druhá příčka nás udržuje v čele českého šampionátu. Boj o titul máme dobře rozjetý, uvidíme, kolik toho Honza Kopecký nakonec pojede a jak budeme na dalších třech podnicích bodovat. Bohemia může napovědět, ještě více barumka. Ale není to jen o nás třech, kteří jsme v Hustopečích stáli na stupních,“
„Poděkování za podporu patří všem partnerům, fanouškům i členům týmu. Bezchybnou práci odvedli i Miroslav Jakeš s Pavlem Štancem. Všichni mají na našem úspěchu svou zásluhu,“ komentoval vítězný start jezdec ADELL MOGUL Racing Teamu.
Průběžný stav Mediasport MMČR 2011 (4/7): Kresta 122, Kopecký 100, Pech 81, Valoušek 69
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?