AGROTEC MOGUL rally Hustopeče (10. – 11. června 2011) byla čtvrtým podnikem Mezinárodního mistrovství České republiky a dvojice ADELL MOGUL Racing Teamu Roman Kresta – Petr Gross dovedla svou Škodu Fabia S2000 do cíle na druhém místě absolutní klasifikace za Janem Kopeckým. Tento výsledek je udržel v čele průběžné klasifikace českého šampionátu právě před hustopečským vítězem.
Kdo navštívil Hustopeče už ve středu, asi by si klepal na čelo, že se v jejich okolí pojede další soutěž českého šampionátu. Šílená bouřka doslova odplavila části nezpevněné trati a jen díky maximálnímu úsilí organizačního týmu a zlepšujícímu se počasí se AGROTEC MOGUL rally Hustopeče odjela podle původního harmonogramu a jednoznačně se vydařila. Kolem tratí se sešla zajímavá návštěva fanoušků rallysportu, osvědčená a známá divácká místa pak zastínila polookruhová zkouška v sobotním dopoledni, kde soutěžní auta kroužila kolem diváků nejméně dvakrát. Roman Kresta s Petrem Grossem vstoupili do závodu z třetí pozice a ta jim byla souzena i po úvodní etapě, která obsahovala čtyři měřené úseky. Vítězství na posledním z nich mělo posádku „nakopnout“ do sobotní části závodu, ale chybná volba gum znamenala, že i v sobotním dopoledni byli nad síly posádky ADELL MOGUL Racing Teamu Jan Kopecký a Václav Pech. Náskok továrního jezdce Škody Motorsport byl nedosažitelný, ale vidina druhého místa byla stále ve hře. A devátý test soutěže poprvé převážil misku vah na stranu posádky Škody Fabie S2000. Roman Kresta s Petrem Grossem si v závěru druhou příčku s náskokem 3.7 sekundy před plzeňskou dvojicí udrželi.
„Do závodu jsme vstoupili dobře, jenže ve druhém testu jsem přeslechl jednu odbočku. V minulosti jsme tam jezdili doleva, takže jsem to nějak měl v podvědomí a když jsme do ní přijeli, v odbočce jsem zjistil, že trať vede opačným směrem. Nechali jsme tam sice jen pár sekund, ale při takovém tempu, nasazení a vyrovnanosti to byla velká ztráta. Ta nás v konečném účtování prvního dne připravila o bonusové body za druhé místo. Komentoval průběh AGROTEC MOGUL rally Hustopeče Roman Kresta.
Bohužel zcela podle představ jsme nezačali ani druhý den. Zvolil jsme proti soupeřům měkčí gumy, ale nebyla to optimální volba. Byl jsem na sebe hodně naštvaný, ale stále jsem doufal, že můžeme pomýšlet na druhou příčku Vaška Pecha. V servisu jsem provedli změny, upravili nastavení a vybrali správné pneumatiky. Nechtěli jsme Vencovi dát druhou příčku zadarmo. Ani on se nakonec v RZ9 nevyvaroval chyby v retardéru, což rozhodlo. V soubojích, kdy jedete v sekundách, je jakákoli ztráta citelná a za normálních okolností nejde dohnat zpět. V závěru se Vašek ještě pokusil o zvrat, ale s Petrem jsme natolik zkušení, že jsme si druhou příčku udrželi. Náš souboj rozhodovaly chybičky, tentokrát stálo štěstí při nás. Vítězný Jan Kopecký všem ujel a zaslouženě zvítězil. Druhá příčka nás udržuje v čele českého šampionátu. Boj o titul máme dobře rozjetý, uvidíme, kolik toho Honza Kopecký nakonec pojede a jak budeme na dalších třech podnicích bodovat. Bohemia může napovědět, ještě více barumka. Ale není to jen o nás třech, kteří jsme v Hustopečích stáli na stupních,“
„Poděkování za podporu patří všem partnerům, fanouškům i členům týmu. Bezchybnou práci odvedli i Miroslav Jakeš s Pavlem Štancem. Všichni mají na našem úspěchu svou zásluhu,“ komentoval vítězný start jezdec ADELL MOGUL Racing Teamu.
Průběžný stav Mediasport MMČR 2011 (4/7): Kresta 122, Kopecký 100, Pech 81, Valoušek 69
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?