Česká verze Deutschland rally nebo zrádná belgická Ypres rally. Tak specifické podmínky nabízí čtvrtá soutěž letošního českého rally mistrovství – Rally Hustopeče. Na startu částečně šotolinového podniku plného náročných odbočení nebude vedle kompletní české špičky chybět ani posádka Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza, kteří i tentokrát startují s podporou Peugeot Delimax Total Teamu se speciálem Peugeot 207 S2000 Evolution.
Mediasport MMČR v automobilových soutěžích se rozjelo na plné obrátky. Týmy ještě ani nestačily pořádně vysušit stany a zázemí z promoklé Rally Krumlov a už míří na další podnik. Rally Hustopeče je v českém seriálu stále vnímána jako nová soutěž, kterou charakterizuje závodění na nočních rychlostních zkouškách, patnáctiprocentní podíl šotoliny a také množství náročných odbočení, které připomíná profil belgické legendy Ypres Rally. Kvůli tomu, že některé RZ také vedou přímo vinicemi, připomínají Hustopeče i Rally Deutschland.
„Hustopeče mám rád, i když v loňském roce se ukázalo, že zdejší specifická trať o trošku více vyhovuje produkčním vozům, které mají díky turbu větší odpich při výjezdech z pomalých odbočení, což také dokládá loňské vítězství Václava Pecha. Letos se ale budeme muset poprat nejenom s Pechem, ale také s nečekaně rychlým Krestou a také Honzou Kopeckým z továrního mladoboleslavského týmu. Ano, bude to velký boj a já už se nemůžu dočkat,“ komentuje start čtvrté soutěže Pavel Valoušek, který pro svůj Peugeot 207 S2000 použije nastavení z Krumlova. Závodní speciál 207 S2000 do Hustopečí dorazil přímo z Autosalonu Brno, kde byl jednou z hlavních atrakcí stánku francouzské automobilky se lvem ve znaku.
Na „vinařskou rally“ se těší i navigátor Zdeněk Hrůza: „Hustopeče, to je moje. Mám rád vinařskou krajinu a letní pohodu. Tuším, že tady zažijeme extrém. Na Krumlově bylo mokro až hrůza, na Hustopečích bychom naopak mohli zažít tropy. Uvidíme, ale podmínky budou pro všechny stejné. Doufám, že se nám s Valdou podaří konečně vyhrát. Nechceme bojovat jenom s našimi tradičními soupeři, ale vyzvat chceme i Honzu Kopeckého z továrního týmu,“ prozrazuje Zdeněk Hrůza.
Rally Hustopeče odstartuje v pátek 10. června v 18:30 hod z náměstí v Hustopečích. V první etapě čekají na posádky čtyři rychlostní zkoušky na dvou úsecích. Do druhé etapy se soutěžící vydají v sobotu 11. června krátce před 8. hodinou. Na trati druhého dne je 8 RZ. Celkem posádky absolvují 173 km rychlostních zkoušek.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?