Česká verze Deutschland rally nebo zrádná belgická Ypres rally. Tak specifické podmínky nabízí čtvrtá soutěž letošního českého rally mistrovství – Rally Hustopeče. Na startu částečně šotolinového podniku plného náročných odbočení nebude vedle kompletní české špičky chybět ani posádka Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza, kteří i tentokrát startují s podporou Peugeot Delimax Total Teamu se speciálem Peugeot 207 S2000 Evolution.
Mediasport MMČR v automobilových soutěžích se rozjelo na plné obrátky. Týmy ještě ani nestačily pořádně vysušit stany a zázemí z promoklé Rally Krumlov a už míří na další podnik. Rally Hustopeče je v českém seriálu stále vnímána jako nová soutěž, kterou charakterizuje závodění na nočních rychlostních zkouškách, patnáctiprocentní podíl šotoliny a také množství náročných odbočení, které připomíná profil belgické legendy Ypres Rally. Kvůli tomu, že některé RZ také vedou přímo vinicemi, připomínají Hustopeče i Rally Deutschland.
„Hustopeče mám rád, i když v loňském roce se ukázalo, že zdejší specifická trať o trošku více vyhovuje produkčním vozům, které mají díky turbu větší odpich při výjezdech z pomalých odbočení, což také dokládá loňské vítězství Václava Pecha. Letos se ale budeme muset poprat nejenom s Pechem, ale také s nečekaně rychlým Krestou a také Honzou Kopeckým z továrního mladoboleslavského týmu. Ano, bude to velký boj a já už se nemůžu dočkat,“ komentuje start čtvrté soutěže Pavel Valoušek, který pro svůj Peugeot 207 S2000 použije nastavení z Krumlova. Závodní speciál 207 S2000 do Hustopečí dorazil přímo z Autosalonu Brno, kde byl jednou z hlavních atrakcí stánku francouzské automobilky se lvem ve znaku.
Na „vinařskou rally“ se těší i navigátor Zdeněk Hrůza: „Hustopeče, to je moje. Mám rád vinařskou krajinu a letní pohodu. Tuším, že tady zažijeme extrém. Na Krumlově bylo mokro až hrůza, na Hustopečích bychom naopak mohli zažít tropy. Uvidíme, ale podmínky budou pro všechny stejné. Doufám, že se nám s Valdou podaří konečně vyhrát. Nechceme bojovat jenom s našimi tradičními soupeři, ale vyzvat chceme i Honzu Kopeckého z továrního týmu,“ prozrazuje Zdeněk Hrůza.
Rally Hustopeče odstartuje v pátek 10. června v 18:30 hod z náměstí v Hustopečích. V první etapě čekají na posádky čtyři rychlostní zkoušky na dvou úsecích. Do druhé etapy se soutěžící vydají v sobotu 11. června krátce před 8. hodinou. Na trati druhého dne je 8 RZ. Celkem posádky absolvují 173 km rychlostních zkoušek.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?