Mediasport MMČR pokračuje v rychlém sledu AGROTEC MOGUL rally Hustopeče (10. – 11. června 2011). V roli lídra šampionátu sjede ze startovní rampy na náměstí v Hustopečích posádka ADELL MOGUL Racing Teamu Roman Kresta – Petr Gross. S vozem Škoda Fabia S2000 zvítězili na nedávné Rally Český Krumlov, jejich hustopečské ambice nejsou o nic menší.
Hustopečská soutěž je v sedmičlenném českém šampionátu pomyslným nováčkem. Do šampionátu přinesla několik nových prvků. Zejména větší porci závodění v noci, od čehož sice pořadatelé postupně ustoupili. Co ale zůstává je specifická trať. Jedná se o směsici rychlých úseků na silnicích regionálního charakteru, které jsou propleteny množstvím zemědělských komunikací a rovněž větší porcí šotoliny, než je v českých podmínkách obvyklé. Ta činí v celkovém měřítku trati více než patnáct procent.
„Vítězství v Českého Krumlova nás samozřejmě povzbudilo. Na přípravu bylo minimum času, určitě nás nečeká o nic lehčí závod. Už z toho důvodu, že se na startu podruhé v sezoně objeví tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký. Na Valašské rally ukázal své tempo. Dále uvidíme, jak se bude dařit našim konkurentům Pavlovi Valouškovi a Václavu Pechovi. Asi to bude zase hodně vyrovnané. Očekávám dramatické souboje, které byly a budou letos v českém mistráku zřejmě pravidlem.
Se smíšenými hustopečskými tratěmi nemám zásadní problém, spíše naopak. Často se mění jejich charakter, stejně jako rytmus. Hodně důležitá bude optimální souhra posádky. Ale na to jsme s Petrem Grossem oba dostatečně zkušení a navíc v Hustopečích společně pojedeme už počtvrté. Kartami určitě může zamíchat počasí. Kdyby bylo mokro, závod zřejmě bude hodně zrádný. Proto bych si přál, hlavně kvůli divákům, aby bylo konečně hezky. Krumlov propršel, což mělo na návštěvu negativní vliv, v Hustopečích by se mohla situace zásadně změnit,“ doufá Roman Kresta.
„Krumlov nás povzbudil, výsledek vnesl do týmu pohodu a potřebný klid. Před závodem máme krátký test a věřím, že jsme maximálně připraveni. Výsledek AGROTEC MOGUL rally bude pro celý tým hodně důležitý,“ dodal jezdec ADELL MOGUL Racing Teamu.
AGROTEC MOGUL rally Hustopeče odstartuje v pátek 10. června v 18:30 hod. z náměstí v Hustopečích. V první etapě obsahuje harmonogram čtyři rychlostní zkoušky na dvou úsecích. Do druhé etapy se soutěžící vydají 11. června krátce před 8. hodinou. Na trati druhého dne je vytýčeno osm měřených testů na čtyř vložkách. Celkem posádky absolvují 173 km rychlostních zkoušek. Vítězná posádka bude v cíli dekorována v 18:32 hod.
Jeden z hlavních partnerů ADELL MOGUL Racing Teamu společnost Paramo a. s. je už potřetí v řadě sponzorem hustopečské soutěže. Poprvé se jejich produkt, olej MOGUL, objevil v názvu jihomoravského závodu v roce 2009.
Průběžný stav Mediasport MMČR 2011 (3/7): Kresta 86, Valoušek 69, Kopecký a Pech 50, Běhálek a Odložilík 27
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.