Mediasport MMČR pokračuje v rychlém sledu AGROTEC MOGUL rally Hustopeče (10. – 11. června 2011). V roli lídra šampionátu sjede ze startovní rampy na náměstí v Hustopečích posádka ADELL MOGUL Racing Teamu Roman Kresta – Petr Gross. S vozem Škoda Fabia S2000 zvítězili na nedávné Rally Český Krumlov, jejich hustopečské ambice nejsou o nic menší.
Hustopečská soutěž je v sedmičlenném českém šampionátu pomyslným nováčkem. Do šampionátu přinesla několik nových prvků. Zejména větší porci závodění v noci, od čehož sice pořadatelé postupně ustoupili. Co ale zůstává je specifická trať. Jedná se o směsici rychlých úseků na silnicích regionálního charakteru, které jsou propleteny množstvím zemědělských komunikací a rovněž větší porcí šotoliny, než je v českých podmínkách obvyklé. Ta činí v celkovém měřítku trati více než patnáct procent.
„Vítězství v Českého Krumlova nás samozřejmě povzbudilo. Na přípravu bylo minimum času, určitě nás nečeká o nic lehčí závod. Už z toho důvodu, že se na startu podruhé v sezoně objeví tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký. Na Valašské rally ukázal své tempo. Dále uvidíme, jak se bude dařit našim konkurentům Pavlovi Valouškovi a Václavu Pechovi. Asi to bude zase hodně vyrovnané. Očekávám dramatické souboje, které byly a budou letos v českém mistráku zřejmě pravidlem.
Se smíšenými hustopečskými tratěmi nemám zásadní problém, spíše naopak. Často se mění jejich charakter, stejně jako rytmus. Hodně důležitá bude optimální souhra posádky. Ale na to jsme s Petrem Grossem oba dostatečně zkušení a navíc v Hustopečích společně pojedeme už počtvrté. Kartami určitě může zamíchat počasí. Kdyby bylo mokro, závod zřejmě bude hodně zrádný. Proto bych si přál, hlavně kvůli divákům, aby bylo konečně hezky. Krumlov propršel, což mělo na návštěvu negativní vliv, v Hustopečích by se mohla situace zásadně změnit,“ doufá Roman Kresta.
„Krumlov nás povzbudil, výsledek vnesl do týmu pohodu a potřebný klid. Před závodem máme krátký test a věřím, že jsme maximálně připraveni. Výsledek AGROTEC MOGUL rally bude pro celý tým hodně důležitý,“ dodal jezdec ADELL MOGUL Racing Teamu.
AGROTEC MOGUL rally Hustopeče odstartuje v pátek 10. června v 18:30 hod. z náměstí v Hustopečích. V první etapě obsahuje harmonogram čtyři rychlostní zkoušky na dvou úsecích. Do druhé etapy se soutěžící vydají 11. června krátce před 8. hodinou. Na trati druhého dne je vytýčeno osm měřených testů na čtyř vložkách. Celkem posádky absolvují 173 km rychlostních zkoušek. Vítězná posádka bude v cíli dekorována v 18:32 hod.
Jeden z hlavních partnerů ADELL MOGUL Racing Teamu společnost Paramo a. s. je už potřetí v řadě sponzorem hustopečské soutěže. Poprvé se jejich produkt, olej MOGUL, objevil v názvu jihomoravského závodu v roce 2009.
Průběžný stav Mediasport MMČR 2011 (3/7): Kresta 86, Valoušek 69, Kopecký a Pech 50, Běhálek a Odložilík 27
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.