Peugeot 207 S2000 Hroch Rally teamu s Josefem Petákem a Alenou Benešovou doslova proplaval do cíle Rallye Český Krumlov na sedmém místě.
Když Josef Peták před startem Rallye Český Krumlov předpovídal, že v pátek obvykle v Krumlově prší a letos tomu nebude jinak netušil, že se do své předpovědi trefí jen na půl. V Českém Krumlově a přilehlém okolí totiž hustě pršelo nejen v pátek, ale prakticky celou sobotu, a trať rychlostních zkoušek, které vedou z větší části pošumavskými lesy, podle toho vypadala. Na mnoha místech bylo vytaháno velké množství bláta a to není úplně povrch, který by Josefu Petákovi vyhovoval. Víc nám ale řekne samotný příbramský jezdec: „Závod jako takový se nám líbí i za sucha, je hodně náročný a déšť z něj udělal jeden z nejtěžších závodů, které jsme jeli. S hrůzou jsme čekali, jaká kaluž bude za kterým horizontem, a kdy se auto stane neovladatelné. Na druhé rychlostní zkoušce jsme měli tolik krizovek, jak loni za celý rok. Nebylo to rozhodně přemírou snahy, ale výskytem krizových míst, které byly na trati díky dešti trochu nad plán…Seznamovací jízdy probíhaly za naprostého sucha a vedra, a bylo dost komické, když mi Alena v některých zatáčkách četla „bacha písek“ a proti nám se valily potoky bahna…Pršelo od startu skoro až do cíle poslední rychlostní zkoušky a stěrače byly neustále v permanenci. Hned pátek byl extrémně těžký, a taková rychlostní zkouška Slavkov za deště a za tmy, po rozbitém asfaltu, to byl očistec. Doslova jsme se hledali. Zažili jsme si několik hodně krizových okamžiků, kdy už i Alena přestala číst a čekala, že to bouchne. Jednou jsme proletěli nějakým křovím a měli velké štěstí, že v něm nic nebylo a auto se vrátilo na trať. Radši jsme zvolili takové tempo, abychom dojeli do cíle. Smekám před těmi vepředu, jaké jeli tempo,“ popisuje trápení na uklouzaných a vodou zalitých rychlostních zkouškách okolo Českého Krumlova Pepa Peták.
Josef Peták před startem rally také prozradil, že bohužel mechanici museli do auta namontovat zpět již použitý motor, který byl připravený na repasi. Nově dodaný motor se při testu roztrhl. Zeptali jsme se proto, jak jezdec cítil absenci „správného“ motoru na Rallye Český Krumlov. „Auto neodjíždělo tolik, jak by bylo potřeba. Je pravda, že na té vodě nebyl úbytek výkonu tolik cítit. Do závodu jsme nastupovali ne s tak velkou chutí jako obvykle, protože se problémy s motorem stále nevyřešily a nemáme pořád žádné jasné východisko. S dodavatelem jednáme o příčině destrukce motoru, ale zatím to není jasné. Z toho plynou i otazníky nad případnou reklamací, tedy hlavně jejím uznáním. Auto najelo 10,8 kilometru a pak z motoru vyletěla ojnice... Pokud bych měl motor platit, tak to bude mých nejdražších deset kilometrů v rally za dobu, co jezdím,“ říká Pepa Peták, který v těchto dnech čeká náročné jednání s dodavatelem motoru a shánění motoru pro další soutěž. Mechanici Hroch Rally teamu si zaslouží uznání, že narychlo vrátili do závodního Peugeotu již jednou vyndaný motor, a tým mohl do soutěže vůbec odstartovat.
Rallye Český Krumlov je jezdci považována za jednu z nejhezčích a nejlépe zorganizovaných soutěží. Podobně to vidí i Josef Peták. „Soutěž byla tradičně moc pěkná. Počasí si nevybíráme. Jen bych se snad do budoucna přimlouval k trochu citlivějšímu sestavení harmonogramu, kdy jsme v pátek závodili hodně do noci a v sobotu se muselo brzo vstávat. Ale to bylo pro všechny stejné a je to sport,“ hodnotí Rallye Český Krumlov, kde s Alenou Benešovou a Peugeotem 207 S2000 obsadil sedmé místo absolutně, Josef Peták.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.