Josef Peták sedmý v propršeném Krumlově

rally český krumlov
rally český krumlov, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Petr Eliáš 6. června 2011 08:51
Sdílej:

Peugeot 207 S2000 Hroch Rally teamu s Josefem Petákem a Alenou Benešovou doslova proplaval do cíle Rallye Český Krumlov na sedmém místě.

Když Josef Peták před startem Rallye Český Krumlov předpovídal, že v pátek obvykle v Krumlově prší a letos tomu nebude jinak netušil, že se do své předpovědi trefí jen na půl. V Českém Krumlově a přilehlém okolí totiž hustě pršelo nejen v pátek, ale prakticky celou sobotu, a trať rychlostních zkoušek, které vedou z větší části pošumavskými lesy, podle toho vypadala. Na mnoha místech bylo vytaháno velké množství bláta a to není úplně povrch, který by Josefu Petákovi vyhovoval. Víc nám ale řekne samotný příbramský jezdec: „Závod jako takový se nám líbí i za sucha, je hodně náročný a déšť z něj udělal jeden z nejtěžších závodů, které jsme jeli. S hrůzou jsme čekali, jaká kaluž bude za kterým horizontem, a kdy se auto stane neovladatelné. Na druhé rychlostní zkoušce jsme měli tolik krizovek, jak loni za celý rok. Nebylo to rozhodně přemírou snahy, ale výskytem krizových míst, které byly na trati díky dešti trochu nad plán…Seznamovací jízdy probíhaly za naprostého sucha a vedra, a bylo dost komické, když mi Alena v některých zatáčkách četla „bacha písek“ a proti nám se valily potoky bahna…Pršelo od startu skoro až do cíle poslední rychlostní zkoušky a stěrače byly neustále v permanenci. Hned pátek byl extrémně těžký, a taková rychlostní zkouška Slavkov za deště a za tmy, po rozbitém asfaltu, to byl očistec. Doslova jsme se hledali. Zažili jsme si několik hodně krizových okamžiků, kdy už i Alena přestala číst a čekala, že to bouchne. Jednou jsme proletěli nějakým křovím a měli velké štěstí, že v něm nic nebylo a auto se vrátilo na trať. Radši jsme zvolili takové tempo, abychom dojeli do cíle. Smekám před těmi vepředu, jaké jeli tempo,“ popisuje trápení na uklouzaných a vodou zalitých rychlostních zkouškách okolo Českého Krumlova Pepa Peták.

Josef Peták před startem rally také prozradil, že bohužel mechanici museli do auta namontovat zpět již použitý motor, který byl připravený na repasi. Nově dodaný motor se při testu roztrhl. Zeptali jsme se proto, jak jezdec cítil absenci „správného“ motoru na Rallye Český Krumlov. „Auto neodjíždělo tolik, jak by bylo potřeba. Je pravda, že na té vodě nebyl úbytek výkonu tolik cítit. Do závodu jsme nastupovali ne s tak velkou chutí jako obvykle, protože se problémy s motorem stále nevyřešily a nemáme pořád žádné jasné východisko. S dodavatelem jednáme o příčině destrukce motoru, ale zatím to není jasné. Z toho plynou i otazníky nad případnou reklamací, tedy hlavně jejím uznáním. Auto najelo 10,8 kilometru a pak z motoru vyletěla ojnice... Pokud bych měl motor platit, tak to bude mých nejdražších deset kilometrů v rally za dobu, co jezdím,“ říká Pepa Peták, který v těchto dnech čeká náročné jednání s dodavatelem motoru a shánění motoru pro další soutěž. Mechanici Hroch Rally teamu si zaslouží uznání, že narychlo vrátili do závodního Peugeotu již jednou vyndaný motor, a tým mohl do soutěže vůbec odstartovat.

Rallye Český Krumlov je jezdci považována za jednu z nejhezčích a nejlépe zorganizovaných soutěží. Podobně to vidí i Josef Peták. „Soutěž byla tradičně moc pěkná. Počasí si nevybíráme. Jen bych se snad do budoucna přimlouval k trochu citlivějšímu sestavení harmonogramu, kdy jsme v pátek závodili hodně do noci a v sobotu se muselo brzo vstávat. Ale to bylo pro všechny stejné a je to sport,“ hodnotí Rallye Český Krumlov, kde s Alenou Benešovou a Peugeotem 207 S2000 obsadil sedmé místo absolutně, Josef Peták.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?