Po rallysprintu u Podkopné Lhoty vyrazili Václav Dunovský s Petrem Machů do oblíbeného Českého Krumlova na další soutěž MMČR. Na 39. Rallye Český Krumlov se soutěžící vydali plni pozitivní nálady, která jim však neměla vydržet dlouho.
„Krumlov pro nás byl obrovskou výzvou. Pro mě osobně je to jeden ze dvou soutěžních klenotů v ČR, takže o zdravou nervozitu bylo postaráno,“ komentuje situaci před startem Václav Dunovský.Seznamovací jízdy namlsaly všechny závodníky slunečným a teplým počasím. Avšak ve středu už i Dunovský s Machů museli chtě nechtě začít sledovat oblohu, zdali se vyplní očekávaná předpověď deště. Jak už tradičně, i letos jsme na Krumlovsku mohli vidět nádherné a rychlé rychlostní zkoušky. Dunovského oblíbený závod opět nezklamal: „Proti minulé, i když taky krátké zkušenosti, mě znovu ještě víc fascinovala RZ Kouhout – Ján, ani nevím, čím to bylo. Malonty a Slavkov jsou legendami sami o sobě. Jen to Lipno se zdálo rychlé možná až moc. Ale těžko soudit, nedojeli jsme tam.“Na nepřízeň počasí jsme nemuseli čekat dlouho. Už v pátek se nad jižními Čechami stáhla mračna. Dunovský, ještě stále spokojen, si v souvislosti s počasím pochvaloval organizaci přejímek, shakedownu a servisní zóny: „Vše bylo situované v areálu výstaviště, to zaslouží jedině palec nahoru. Pravda, na rovné testovací RZ se toho moc odzkoušet nedalo, ale také riziko nehody bylo minimalizované a vzhledem k tomu, co padalo z nebe, bylo lepší zvykání a přizpůsobování si vozidla v takovémto prostředí.“ V takových podmínkách ale posádka nestihla vyzkoušet kompletní mokré nastavení, a tak se v týmu rozhodli pro určitý kompromis, který mohl fungovat během závodu.
Ve třídě 5 čekal kromě tradičních soupeřů Jiřího Trojana, Milana Kneifela, Pavla Kundráta či Lukáše Pondělíčka i soupeř nový, který vyrukoval s vozem Citroën DS3 R3T. Řeč je o Egonovi Smékalovi, který vyměnil loňskou Hondu Civic Type R právě za zmíněný Citroën. Konečně jsme se tak mohli těšit na srovnání těchto vozů v jedné třídě přímo na trati. Nemohli jsme však tušit, že prudký déšť bude na prvních rychlostních zkouškách znamenat pro mnoho posádek takové komplikace. Ve Sparrow racing teamu se rozhodli ponechat na Dunovského Suzuki do první sekce staré mokré pneumatiky ze shakedownu a na totožné trati posádka absolvovala ve slušném čase diváckou okruhovou zkoušku. Rychlostka dle očekávání nepřinesla mezi jezdci třídy 5 žádné velké rozestupy. Ve druhé sekci, kde čekaly RZ Slavkov a Kohout - Ján, bylo ale už všechno jinak. „Snad bych ani nevěřil, že za kopcem lije jako z konve, ale přezuli jsme přední pneu za nové a vyrazili vstříc vodním a bahenním lázním. Slavkovské pasáže jsou těžké sami o sobě, ale litry a litry vody tuto skutečnost jen umocnily. První dva kilometry jsem se toho trochu bál, navíc hned v první ostré zatáčce nám zhasl motor. Jakmile jsme začali trochu jet, zamlžení předního okna dosáhlo maxima a celý několikakilometrový lesní úsek jsme jeli poslepu. Vrcholem bylo minutí jedné z odboček, kdy jen díky štěstí rovně navazovala další lesní cesta a my mohli pouze nastartovat a couvat z pod pásky zpět na RZ,“ vrací se ve vzpomínkách na RZ 2 Václav Dunovský a jedním dechem dodává komentář k RZ Kohout - Ján: „Před pro mě posvátným sv. Jánem jsme okno zevnitř vysušili a aplikovali sprej, který nám půjčil Jeníček Šlehofer (tímto ještě jednou díky!). Nádherná a dlouhá RZ začala pěkně v tempu, ale po necelém kilometru jsme jeli opět poslepu. V polovině zkoušky jsme dojeli s technikou bojujícího Milana Lišku, který nás perfektně pustil (také ještě jednou díky). Druhou polovinu Jánu už jsme to v rámci možností trochu odmlžili, takže úplně poslepu jsme do cíle nejeli. Nakonec jsme dozávodili do cíle v celkem solidním čase. Z předchozího testu jsme navíc jeli s bouchnutým pravým předním kolem a při vysokých rychlostech auto vibrovalo tak, že jsme mysleli, že se pod námi snad rozskočí.“ Po druhé rychlostní zkoušce opustili boje ve třídě 5 po výletu mimo trať Egon Smékal s Davidem Šmeidlerem, jejichž očekávání bylo obrovské. Bohužel se nejspíš projevil nedostatečný počet natrénovaných kilometrů s novým vozem. Třetí RZ Dunovský s přehledem vyhrál a vytvořil si tak před druhým Kundrátem náskok 21 s.Začátek druhé sekce sebou přinesl další překvapení pro Poděbradsko-Zlínskou posádku. K situaci ale už sám Dunovský: „Po startu to vypadalo celkem dobře, ovšem po asi dvou kilometrech se ozvaly příznaky značící nic jiného než defekt. Vím, kde se to asi stalo, ale nešlo tam jet jinudy – měli jsme určenou kolej, do které se prostě auto musí dát. Jiná možnost než měnit pneumatiku na RZ nebyla, takže na úzké trase jsem našel celkem obstojné místo, ovšem v totální tmě. Na zkoušce jsme ani jeden nikdy kolo nedělali, takže těžko říct, jestli čtyři minuty v těch podmínkách jsou ostuda nebo úspěch. Hlavní problém ale přišel po znovu připoutání se a připojení na interkom - do mého kabelu se zřejmě dostala voda a komunikace byla prostě hluchá. Výsledek? Jízda poslepu se zamlženým oknem bez interkomu. Takže téměř sedm minut ztráty v cíli RZ.“ Dunovský se tak okamžitě propadl na páté místo, zatímco na první poskočili Trojanovi s Renaultem Clio R3. Václav Dunovský s Petrem Machů museli rychle uvažovat, jestli bude jejich účast v soutěži pokračovat. „Na přejezdu se nám nepodařilo mou část komunikace zprovoznit, aniž by nedošlo znovu k vypadnutí. Rychle jsme zhodnotili situaci, plusy a mínusy a rozhodli se v soutěži dál nepokračovat,“ vysvětlil konec v Rallye Český Krumlov Dunovský. A bylo to rozhodnutí správné? „O správnosti této volby jsem měl pochybnosti ještě celý víkend, ale zpětně ho beru jako správné. Riziko většího poškození vozu bylo vzhledem k pozici ve výsledcích až příliš velké,“ zhodnotil s odstupem času Václav. Cíl soutěže spatřily z deseti startujících pouze tři vozy třídy 5, v čele s Jiřím a Evou Trojanovými. „Letošní ročník Krumlova hodnotím více než kladně – nádherná a těžká soutěž, výborný pořadatelský tým. Počasí a okolnosti nikdo neovlivní. Myslím si, že sem se musí každý vracet rád. Rád bych poděkoval Sparrow racing teamu za opět skvěle nachystanou techniku. Našim partnerům a vedení děkuji za důvěru i s omluvou, že jsme je nemohli prezentovat v celé délce tak prestižního podniku. A také díky všem fanouškům, kteří nám úspěch přáli a nedočkali se, pokusíme se to v Hustopečích napravit,“ dodal na závěr Dunovský.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.