Nejtěžší krumlovská rally posledních let. Tak zhodnotila většina zúčastněných třetí soutěž letošního Mediasport mistrovství ČR v automobilových soutěžích, totálně promoklou Rallye Český Krumlov. Posádka Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza s Peugeotem 207 S2000 si tady vyjela stříbro. Z vítězství se radoval Roman Kresta s vozem Škoda.
Z nebe se valící voda, blátem pokrytá trať a hlavně na kontě nemilosrdná půlminutová penalizace za sražený retardér. To jsou karty, kvůli kterým posádka Peugeot Delimax Total Teamu nemohla na Rallye Český Krumlov hrát o vítězství i když do třetí soutěže nasadila zcela nový speciál Peugeot 207 Super2000 Evolution 2011, s nímž vyhrála šest rychlostních zkoušek z dvanácti. Stejný počet RZ vyhrál i Roman Kresta. V celkovém součtu zaostal Valoušek za Krestou o 43 sekund. Kresta vyhrál Krumlov popáté za sebou a posunul se do čela průběžného pořadí českého rally mistrovství. Pavel Valoušek je druhý.
Pavlovi se Zdeňkem zkomplikovala život chyba hned ve druhém měřeném testu, kdy dostali půlminutovou penalizaci za špatný průjezd zpomalovacího retardéru, kterým se pořadatelé snaží kvůli bezpečnosti snížit průměrnou rychlost rychlostní vložky. Po kontaktu, respektive rozražení velkých balíků slámy, byla silně poškozená i přední část vozu, ale dvojice pokračovala v jízdě. Na konci první etapy se ale dověděla, že za sražení retardéru dostává od sportovních komisařů trest půl minuty. To byl konec nadějí na dobrý výsledek. Přesto v týmu vládla pozitivní atmosféra a to hlavně z rychlosti nového Peugeotu 207 S2000, který stáj Peugeot Delimax Total nově nasadila právě na Krumlově a bude s ním absolvovat i další soutěže českého rally mistrovství. Český šampionát pokračuje čtvrtým závodem 10. a 11. června, kdy se pojede Agrotec Mogul rallye Hustopeče.
„Dostali jsme penalizaci a tím jsme se vyřadili z boje o vítězství. Navíc musím přiznat, že i bez penalizace bychom na Romana Krestu neměli, protože jsme nebyli tak rychlí jak on. Měl jsem k dispozici špičkové, plně konkurenceschopné auto. Svůj výkon na Krumlově ale hodnotím jako mizérii, vůbec jsem se nedokázal dostat do tempa. V závěru soutěže se to malinko zlepšilo, to je jediné pozitivum. Odzkoušeli jsme tu navíc nějaké věci ohledně pneumatik a nastavení, takže máme dobrý základ pro další soutěž. Stále máme velkou motivaci,“ zhodnotil Rallye Český Krumlov Pavel Valoušek.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.