Nejtěžší krumlovská rally posledních let. Tak zhodnotila většina zúčastněných třetí soutěž letošního Mediasport mistrovství ČR v automobilových soutěžích, totálně promoklou Rallye Český Krumlov. Posádka Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza s Peugeotem 207 S2000 si tady vyjela stříbro. Z vítězství se radoval Roman Kresta s vozem Škoda.
Z nebe se valící voda, blátem pokrytá trať a hlavně na kontě nemilosrdná půlminutová penalizace za sražený retardér. To jsou karty, kvůli kterým posádka Peugeot Delimax Total Teamu nemohla na Rallye Český Krumlov hrát o vítězství i když do třetí soutěže nasadila zcela nový speciál Peugeot 207 Super2000 Evolution 2011, s nímž vyhrála šest rychlostních zkoušek z dvanácti. Stejný počet RZ vyhrál i Roman Kresta. V celkovém součtu zaostal Valoušek za Krestou o 43 sekund. Kresta vyhrál Krumlov popáté za sebou a posunul se do čela průběžného pořadí českého rally mistrovství. Pavel Valoušek je druhý.
Pavlovi se Zdeňkem zkomplikovala život chyba hned ve druhém měřeném testu, kdy dostali půlminutovou penalizaci za špatný průjezd zpomalovacího retardéru, kterým se pořadatelé snaží kvůli bezpečnosti snížit průměrnou rychlost rychlostní vložky. Po kontaktu, respektive rozražení velkých balíků slámy, byla silně poškozená i přední část vozu, ale dvojice pokračovala v jízdě. Na konci první etapy se ale dověděla, že za sražení retardéru dostává od sportovních komisařů trest půl minuty. To byl konec nadějí na dobrý výsledek. Přesto v týmu vládla pozitivní atmosféra a to hlavně z rychlosti nového Peugeotu 207 S2000, který stáj Peugeot Delimax Total nově nasadila právě na Krumlově a bude s ním absolvovat i další soutěže českého rally mistrovství. Český šampionát pokračuje čtvrtým závodem 10. a 11. června, kdy se pojede Agrotec Mogul rallye Hustopeče.
„Dostali jsme penalizaci a tím jsme se vyřadili z boje o vítězství. Navíc musím přiznat, že i bez penalizace bychom na Romana Krestu neměli, protože jsme nebyli tak rychlí jak on. Měl jsem k dispozici špičkové, plně konkurenceschopné auto. Svůj výkon na Krumlově ale hodnotím jako mizérii, vůbec jsem se nedokázal dostat do tempa. V závěru soutěže se to malinko zlepšilo, to je jediné pozitivum. Odzkoušeli jsme tu navíc nějaké věci ohledně pneumatik a nastavení, takže máme dobrý základ pro další soutěž. Stále máme velkou motivaci,“ zhodnotil Rallye Český Krumlov Pavel Valoušek.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?