CÍL: Vítězí Kresta, druhý Valda, podle všech nejtěžší Krumlov jaký kdy byl.
Druhý průjezd Malontami potvrzuje, že Roman Kresta ani Pavel Valoušek neslevili z pekelného tempa ani na chvilku. Jejich rozdíl po 24,52 km činil 0,6 vteřiny. V této zkoušce odstoupil Jarek Orsák s poruchou brzd atak se všichni posunuli o místo výše. Zkušený Arazim zde zatáhl a dostal se až těsně za záda Votavovi. Ve dvoukolkách Triner prohrává s Černým na zkoušce o čtyři vteřiny.
Další rychlostní zkouška je kořistí Valouška. Celkově je ale rozhodnuto, Kresta ubírá a kontroluje stav, na zkoušce dostává od Valdy deset vteřin.BOj mezi Arazimem a Votavou o osmé místo se vyhrocuje, nyní vteřinu ve prospěch Votavy. Jan Černýs e dostává před Trinera. Poslední rychlostní zkouška Přídolí II už toho moc nezmění.
Tak se i stalo. Kresta první, Valoušek druhý. Václav Pech ještě posunul retardér, takže pět vteřin penalizace, ale třetí místo měl jisté, stejně jako pěkně jedoucí Behálek, kterému se na Krumlově tradičně daří, ale nikdy nedojel do cíle. Páté místo obsadil a udržel nemocný Odložilík. Šestý je Vojtěch Štajf a sedmý Peták.Zabojoval Arazim, když dal Votavovi vteřinu na kilometr a celkově nakonec vteřin pět.Devátý tedy Votava a desátý vítěz dvoukolek Jan Černý s Fabií R2, deset vteřin za ním Triner s Fabií a Kouřil s Fabií R2.
Soutěž dokončilo 43 posádek.
Další soutěží Agrotec Rally Hustopeče 10. a 11. června
Výsledky v cíli
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kresta R. - Gross P. Škoda Fabia S2000 1:51:44,7 --- 2. Valoušek P. - Hrůza Z. Peugeot 207 S2000 +43,9 3. Pech V. - Uhel P. Mitsubishi Lancer EVO IX R4 +2:26,4 4. Běhálek D - Černohorský P. Subaru Impreza STI +4:20,9 5. Odložilík R. - Tureček M. Škoda Fabia S2000 +6:27,8 6. Štajf V. - Riháková P. Subaru Impreza STI +7:23,7 7. Peták J. - Benešová A. Peugeot 207 S2000 +8:00,5 8. Arazim V. - Gál J. Mitsubishi Lancer EVO IX +8:35,2 9. Votava J. - Synáč F. Mitsubishi Lancer EVO IX +8:40,8 10. Černý J. - Kohout P. Škoda Fabia R2 1.F2 +12:48,9Orsák odstupuje na RZ 10 pro technickou závadu.
Opět začalo pršet. Průjezd prvních Malont se nepovedl Valouškovi, když zaznamenal druhý čas, šestnáct vteřin za Krestou. Třetí čas zajel Pech. Boj je o sedmé až deváté místo, kde bojují Štajf, Votava, Peták a Arazim. Odstupuje Koltun, Kravec a Fišer pro technikcké závady.
Trochu zkrácené první Lipno vyhrává Kresta o čtyři vteřiny před Valouškem. V bitvě o sedmé až desáté místo se na místo osmé dostává Peták, protože Votava byl mimo trať, teda v lese a navíc jim nefungovala benzínová pumpa.
Krátké ale uskákané Přídolí je opět pro Krestu. Valda druhý a ne se dostat do správného tempa, stejně tak třetí Pech. Zabojoval Arazim, ale na Votavu před sebou to ještě nestačí.Na výstavišti zabojoval Valda a dal Krestovi 3,6. Třetím časem zabojoval Štajf. Petáka má za sebou 27 vteřin. Roman Odložilík bojuje s chřipkou, ale Orsáka má před sebou jen šest vteřina Štajfa za sebou jen 23 vteřin.
Dvoukolky na prvních Malontech vyhrál Jan Černý, druhý čas Triner a třetí mladý Kočí. Vítězstvím na této zkoušce se 4erný dostává před týmového kolegu Kouřila na druhé místo. Na další zkoušce opět nejlépe Černý za ním Triner. Emil už vede jen o 10,4 vteřiny. Stený scénář je i na Přídolí, Emil zde ztratil jen 0,4 a jde se na výstaviště. Tady se ukazuje dravost Marcela Svačiny, Martina Březíka a Jana Černého, Emil na ně trácí pouze vteřinu. Na druhé proljezdy se tedy máme na co těšit. Stromšík odstupuje na poloosu.
Výsledky po RZ9
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kresta R. - Gross P. Škoda Fabia S2000 1:24:16,6 --- 2. Valoušek P. - Hrůza Z. Peugeot 207 S2000 +52,9 3. Pech V. - Uhel P. Mitsubishi Lancer EVO IX R4 +2:06,1 4. Běhálek D - Černohorský P. Subaru Impreza STI +3:08,5 5. Orsák J. - Vajík K. Mitsubishi Lancer EVO IX R4 +5:25,7 6. Odložilík R. - Tureček M. Škoda Fabia S2000 +5:31,7 7. Štajf V. - Riháková P. Subaru Impreza STI +6:03,8 8. Peták J. - Benešová A. Peugeot 207 S2000 +6:30,6 9. Votava J. - Synáč F. Mitsubishi Lancer EVO IX +6:30,6 10. Arazim V. - Gál J. Mitsubishi Lancer EVO IX +7:27,9
Náročné je závodění na Rally Český Krumlov. Posádkám komplikuje závodění počasí. Při druhých průjezdech je vytaháno na cestu spusta nečistot, a nejdelší RZ dne Kohout klouže i za sucha, tak to posádky nemají lehké.
Pavel Valoušek měl krizovku na třetí rychlostní zkoušce a trošku pocuchal karoserii Peugeotu, mechanici dali ale vše dohromady. Ve čtvrté rychlostní zkoušce nedobrzdil retardér a dostal 30 vteřin penalizaci. Dle jeho slov je ale stále ve hře.
Na čtvté rychlostní zkoušce havaroval Richard Kirnig. Spojka se pokazila Laurentovi, Křížek, Hodaň a Dunovský měli defekt. Dunovský následně dostupuje. Velmi pěkně jede Dan Běhálek. Jan Šlehofer se Subaru odstoupil pro technickou závadu.
Druhý průjezd Kohoutem vyhrává Valoušek, druhý čas zaznamenává Kresta, pouze se ztrátou čtyř vteřin. Mimo trať byl Liška a po zkoušce odstupuje. Antonínu Tlušťákovi odešel motor. Nový stojí cca 1,1 mil. kč. Havaroval Adolf a jeho Mitsibishi zablokovalo trať.
Dvoukolky zaznamenávájí mnoho odstoupení. Po třetí RZ odstoupil Pondělíček, mimo jsou všechny Citroeny DS3. Nyní je ve vedení nestárnoucí Emil Triner s Fabií. Sice má problémy se staršími tlumiči na svém voze, ale dohání to svým uměním, ikdyž jak přiznal, na vodě se už trošku bojí. Je dvanáctý absolutně.
Druhý je Dušan Kouřil s Fabií R2 a třetí Jan Černý se stejným vozem. Černý si prožil velkou krizi na prvním Kohoutu. V soutěži nepokračuje ani Dunovský po blíže nespecifikované závadě.
První etapu dokončilo 31 posádek.
Výsledky po RZ5:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kresta R. - Gross P. Škoda Fabia S2000 55:11,3 --- 2. Valoušek P. - Hrůza Z. Peugeot 207 S2000 +32,4 3. Pech V. - Uhel P. Mitsubishi Lancer EVO IX R4 +1:26,6 4. Běhálek D - Černohorský P. Subaru Impreza STI +1:46,3 5. Orsák J. - Vajík K. Mitsubishi Lancer EVO IX R4 +3:41,3 6. Odložilík R. - Tureček M. Škoda Fabia S2000 +3:46,1 7. Štajf V. - Riháková P. Subaru Impreza STI +4:18,1 8. Votava J. - Synáč F. Mitsubishi Lancer EVO IX +4:24,2 9. Peták J. - Benešová A. Peugeot 207 S2000 +4:41,6 10. Arazim V. - Gál J. Mitsubishi Lancer EVO IX +5:27,1
Obrovský souboj na prvních dvou místech. Valoušek jede neskutečné tempo. Stíhá pouze Kresta. Martin Bujáček s Lancerem EVO IX má technické problémy. Závodění komplikuje déšť a mnoho bláta všude na cestách, závodění je velmi, velmi náročné.
V závodě neprokračují Roman Stromšík, Jaroslaw Koltun - -technická závada, na start RZ 2 nedojel Kneifel - technická závada, ve druhé RZ odstoupili: Jelíbnek (EVO IX) - kardan, havarovali, Smékal -technikcá závada, Janczak, Lošťák a Přibyl havarovali, Tomaštík odstoupil na poruchu elektroinstalace. Michal Srb měl defekt.
Výsledky po RZ 3 :
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Valoušek P. - Hrůza Z. Peugeot 207 S2000 28:13,5 --- 2. Kresta R. - Gross P. Škoda Fabia S2000 +7,2 3. Pech V. - Uhel P. Mitsubishi Lancer EVO IX R4 +45,1 4. Běhálek D - Černohorský P. Subaru Impreza STI +52,4 5. Orsák J. - Vajík K. Mitsubishi Lancer EVO IX R4 +1:17,0 6. Tlusťák A. - Škaloud J. Škoda Fabia S2000 +1:24,7 7. Votava J. - Synáč F. Mitsubishi Lancer EVO IX +1:52,7 8. Šlehofer J. - Mourková R. Subaru Impreza STI +1:53,3 9. Odložilík R. - Tureček M. Škoda Fabia S2000 +2:01,8 10. Peták J. - Benešová A. Peugeot 207 S2000 +2:15,5Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.