CÍL: Vítězí Kresta, druhý Valda, podle všech nejtěžší Krumlov jaký kdy byl.
Druhý průjezd Malontami potvrzuje, že Roman Kresta ani Pavel Valoušek neslevili z pekelného tempa ani na chvilku. Jejich rozdíl po 24,52 km činil 0,6 vteřiny. V této zkoušce odstoupil Jarek Orsák s poruchou brzd atak se všichni posunuli o místo výše. Zkušený Arazim zde zatáhl a dostal se až těsně za záda Votavovi. Ve dvoukolkách Triner prohrává s Černým na zkoušce o čtyři vteřiny.
Další rychlostní zkouška je kořistí Valouška. Celkově je ale rozhodnuto, Kresta ubírá a kontroluje stav, na zkoušce dostává od Valdy deset vteřin.BOj mezi Arazimem a Votavou o osmé místo se vyhrocuje, nyní vteřinu ve prospěch Votavy. Jan Černýs e dostává před Trinera. Poslední rychlostní zkouška Přídolí II už toho moc nezmění.
Tak se i stalo. Kresta první, Valoušek druhý. Václav Pech ještě posunul retardér, takže pět vteřin penalizace, ale třetí místo měl jisté, stejně jako pěkně jedoucí Behálek, kterému se na Krumlově tradičně daří, ale nikdy nedojel do cíle. Páté místo obsadil a udržel nemocný Odložilík. Šestý je Vojtěch Štajf a sedmý Peták.Zabojoval Arazim, když dal Votavovi vteřinu na kilometr a celkově nakonec vteřin pět.Devátý tedy Votava a desátý vítěz dvoukolek Jan Černý s Fabií R2, deset vteřin za ním Triner s Fabií a Kouřil s Fabií R2.
Soutěž dokončilo 43 posádek.
Další soutěží Agrotec Rally Hustopeče 10. a 11. června
Výsledky v cíli
Pořadí
PosádkavůzOrsák odstupuje na RZ 10 pro technickou závadu.
Opět začalo pršet. Průjezd prvních Malont se nepovedl Valouškovi, když zaznamenal druhý čas, šestnáct vteřin za Krestou. Třetí čas zajel Pech. Boj je o sedmé až deváté místo, kde bojují Štajf, Votava, Peták a Arazim. Odstupuje Koltun, Kravec a Fišer pro technikcké závady.
Trochu zkrácené první Lipno vyhrává Kresta o čtyři vteřiny před Valouškem. V bitvě o sedmé až desáté místo se na místo osmé dostává Peták, protože Votava byl mimo trať, teda v lese a navíc jim nefungovala benzínová pumpa.
Krátké ale uskákané Přídolí je opět pro Krestu. Valda druhý a ne se dostat do správného tempa, stejně tak třetí Pech. Zabojoval Arazim, ale na Votavu před sebou to ještě nestačí.Na výstavišti zabojoval Valda a dal Krestovi 3,6. Třetím časem zabojoval Štajf. Petáka má za sebou 27 vteřin. Roman Odložilík bojuje s chřipkou, ale Orsáka má před sebou jen šest vteřina Štajfa za sebou jen 23 vteřin.
Dvoukolky na prvních Malontech vyhrál Jan Černý, druhý čas Triner a třetí mladý Kočí. Vítězstvím na této zkoušce se 4erný dostává před týmového kolegu Kouřila na druhé místo. Na další zkoušce opět nejlépe Černý za ním Triner. Emil už vede jen o 10,4 vteřiny. Stený scénář je i na Přídolí, Emil zde ztratil jen 0,4 a jde se na výstaviště. Tady se ukazuje dravost Marcela Svačiny, Martina Březíka a Jana Černého, Emil na ně trácí pouze vteřinu. Na druhé proljezdy se tedy máme na co těšit. Stromšík odstupuje na poloosu.
Výsledky po RZ9
Pořadí
Náročné je závodění na Rally Český Krumlov. Posádkám komplikuje závodění počasí. Při druhých průjezdech je vytaháno na cestu spusta nečistot, a nejdelší RZ dne Kohout klouže i za sucha, tak to posádky nemají lehké.
Pavel Valoušek měl krizovku na třetí rychlostní zkoušce a trošku pocuchal karoserii Peugeotu, mechanici dali ale vše dohromady. Ve čtvrté rychlostní zkoušce nedobrzdil retardér a dostal 30 vteřin penalizaci. Dle jeho slov je ale stále ve hře.
Na čtvté rychlostní zkoušce havaroval Richard Kirnig. Spojka se pokazila Laurentovi, Křížek, Hodaň a Dunovský měli defekt. Dunovský následně dostupuje. Velmi pěkně jede Dan Běhálek. Jan Šlehofer se Subaru odstoupil pro technickou závadu.
Druhý průjezd Kohoutem vyhrává Valoušek, druhý čas zaznamenává Kresta, pouze se ztrátou čtyř vteřin. Mimo trať byl Liška a po zkoušce odstupuje. Antonínu Tlušťákovi odešel motor. Nový stojí cca 1,1 mil. kč. Havaroval Adolf a jeho Mitsibishi zablokovalo trať.
Dvoukolky zaznamenávájí mnoho odstoupení. Po třetí RZ odstoupil Pondělíček, mimo jsou všechny Citroeny DS3. Nyní je ve vedení nestárnoucí Emil Triner s Fabií. Sice má problémy se staršími tlumiči na svém voze, ale dohání to svým uměním, ikdyž jak přiznal, na vodě se už trošku bojí. Je dvanáctý absolutně.
Druhý je Dušan Kouřil s Fabií R2 a třetí Jan Černý se stejným vozem. Černý si prožil velkou krizi na prvním Kohoutu. V soutěži nepokračuje ani Dunovský po blíže nespecifikované závadě.
První etapu dokončilo 31 posádek.
Výsledky po RZ5:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího
Obrovský souboj na prvních dvou místech. Valoušek jede neskutečné tempo. Stíhá pouze Kresta. Martin Bujáček s Lancerem EVO IX má technické problémy. Závodění komplikuje déšť a mnoho bláta všude na cestách, závodění je velmi, velmi náročné.
V závodě neprokračují Roman Stromšík, Jaroslaw Koltun - -technická závada, na start RZ 2 nedojel Kneifel - technická závada, ve druhé RZ odstoupili: Jelíbnek (EVO IX) - kardan, havarovali, Smékal -technikcá závada, Janczak, Lošťák a Přibyl havarovali, Tomaštík odstoupil na poruchu elektroinstalace. Michal Srb měl defekt.
Výsledky po RZ 3 :
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucíhoŠkoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.