CÍL: Vítězí Kresta, druhý Valda, podle všech nejtěžší Krumlov jaký kdy byl.
Druhý průjezd Malontami potvrzuje, že Roman Kresta ani Pavel Valoušek neslevili z pekelného tempa ani na chvilku. Jejich rozdíl po 24,52 km činil 0,6 vteřiny. V této zkoušce odstoupil Jarek Orsák s poruchou brzd atak se všichni posunuli o místo výše. Zkušený Arazim zde zatáhl a dostal se až těsně za záda Votavovi. Ve dvoukolkách Triner prohrává s Černým na zkoušce o čtyři vteřiny.
Další rychlostní zkouška je kořistí Valouška. Celkově je ale rozhodnuto, Kresta ubírá a kontroluje stav, na zkoušce dostává od Valdy deset vteřin.BOj mezi Arazimem a Votavou o osmé místo se vyhrocuje, nyní vteřinu ve prospěch Votavy. Jan Černýs e dostává před Trinera. Poslední rychlostní zkouška Přídolí II už toho moc nezmění.
Tak se i stalo. Kresta první, Valoušek druhý. Václav Pech ještě posunul retardér, takže pět vteřin penalizace, ale třetí místo měl jisté, stejně jako pěkně jedoucí Behálek, kterému se na Krumlově tradičně daří, ale nikdy nedojel do cíle. Páté místo obsadil a udržel nemocný Odložilík. Šestý je Vojtěch Štajf a sedmý Peták.Zabojoval Arazim, když dal Votavovi vteřinu na kilometr a celkově nakonec vteřin pět.Devátý tedy Votava a desátý vítěz dvoukolek Jan Černý s Fabií R2, deset vteřin za ním Triner s Fabií a Kouřil s Fabií R2.
Soutěž dokončilo 43 posádek.
Další soutěží Agrotec Rally Hustopeče 10. a 11. června
Výsledky v cíli
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kresta R. - Gross P. Škoda Fabia S2000 1:51:44,7 --- 2. Valoušek P. - Hrůza Z. Peugeot 207 S2000 +43,9 3. Pech V. - Uhel P. Mitsubishi Lancer EVO IX R4 +2:26,4 4. Běhálek D - Černohorský P. Subaru Impreza STI +4:20,9 5. Odložilík R. - Tureček M. Škoda Fabia S2000 +6:27,8 6. Štajf V. - Riháková P. Subaru Impreza STI +7:23,7 7. Peták J. - Benešová A. Peugeot 207 S2000 +8:00,5 8. Arazim V. - Gál J. Mitsubishi Lancer EVO IX +8:35,2 9. Votava J. - Synáč F. Mitsubishi Lancer EVO IX +8:40,8 10. Černý J. - Kohout P. Škoda Fabia R2 1.F2 +12:48,9Orsák odstupuje na RZ 10 pro technickou závadu.
Opět začalo pršet. Průjezd prvních Malont se nepovedl Valouškovi, když zaznamenal druhý čas, šestnáct vteřin za Krestou. Třetí čas zajel Pech. Boj je o sedmé až deváté místo, kde bojují Štajf, Votava, Peták a Arazim. Odstupuje Koltun, Kravec a Fišer pro technikcké závady.
Trochu zkrácené první Lipno vyhrává Kresta o čtyři vteřiny před Valouškem. V bitvě o sedmé až desáté místo se na místo osmé dostává Peták, protože Votava byl mimo trať, teda v lese a navíc jim nefungovala benzínová pumpa.
Krátké ale uskákané Přídolí je opět pro Krestu. Valda druhý a ne se dostat do správného tempa, stejně tak třetí Pech. Zabojoval Arazim, ale na Votavu před sebou to ještě nestačí.Na výstavišti zabojoval Valda a dal Krestovi 3,6. Třetím časem zabojoval Štajf. Petáka má za sebou 27 vteřin. Roman Odložilík bojuje s chřipkou, ale Orsáka má před sebou jen šest vteřina Štajfa za sebou jen 23 vteřin.
Dvoukolky na prvních Malontech vyhrál Jan Černý, druhý čas Triner a třetí mladý Kočí. Vítězstvím na této zkoušce se 4erný dostává před týmového kolegu Kouřila na druhé místo. Na další zkoušce opět nejlépe Černý za ním Triner. Emil už vede jen o 10,4 vteřiny. Stený scénář je i na Přídolí, Emil zde ztratil jen 0,4 a jde se na výstaviště. Tady se ukazuje dravost Marcela Svačiny, Martina Březíka a Jana Černého, Emil na ně trácí pouze vteřinu. Na druhé proljezdy se tedy máme na co těšit. Stromšík odstupuje na poloosu.
Výsledky po RZ9
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kresta R. - Gross P. Škoda Fabia S2000 1:24:16,6 --- 2. Valoušek P. - Hrůza Z. Peugeot 207 S2000 +52,9 3. Pech V. - Uhel P. Mitsubishi Lancer EVO IX R4 +2:06,1 4. Běhálek D - Černohorský P. Subaru Impreza STI +3:08,5 5. Orsák J. - Vajík K. Mitsubishi Lancer EVO IX R4 +5:25,7 6. Odložilík R. - Tureček M. Škoda Fabia S2000 +5:31,7 7. Štajf V. - Riháková P. Subaru Impreza STI +6:03,8 8. Peták J. - Benešová A. Peugeot 207 S2000 +6:30,6 9. Votava J. - Synáč F. Mitsubishi Lancer EVO IX +6:30,6 10. Arazim V. - Gál J. Mitsubishi Lancer EVO IX +7:27,9
Náročné je závodění na Rally Český Krumlov. Posádkám komplikuje závodění počasí. Při druhých průjezdech je vytaháno na cestu spusta nečistot, a nejdelší RZ dne Kohout klouže i za sucha, tak to posádky nemají lehké.
Pavel Valoušek měl krizovku na třetí rychlostní zkoušce a trošku pocuchal karoserii Peugeotu, mechanici dali ale vše dohromady. Ve čtvrté rychlostní zkoušce nedobrzdil retardér a dostal 30 vteřin penalizaci. Dle jeho slov je ale stále ve hře.
Na čtvté rychlostní zkoušce havaroval Richard Kirnig. Spojka se pokazila Laurentovi, Křížek, Hodaň a Dunovský měli defekt. Dunovský následně dostupuje. Velmi pěkně jede Dan Běhálek. Jan Šlehofer se Subaru odstoupil pro technickou závadu.
Druhý průjezd Kohoutem vyhrává Valoušek, druhý čas zaznamenává Kresta, pouze se ztrátou čtyř vteřin. Mimo trať byl Liška a po zkoušce odstupuje. Antonínu Tlušťákovi odešel motor. Nový stojí cca 1,1 mil. kč. Havaroval Adolf a jeho Mitsibishi zablokovalo trať.
Dvoukolky zaznamenávájí mnoho odstoupení. Po třetí RZ odstoupil Pondělíček, mimo jsou všechny Citroeny DS3. Nyní je ve vedení nestárnoucí Emil Triner s Fabií. Sice má problémy se staršími tlumiči na svém voze, ale dohání to svým uměním, ikdyž jak přiznal, na vodě se už trošku bojí. Je dvanáctý absolutně.
Druhý je Dušan Kouřil s Fabií R2 a třetí Jan Černý se stejným vozem. Černý si prožil velkou krizi na prvním Kohoutu. V soutěži nepokračuje ani Dunovský po blíže nespecifikované závadě.
První etapu dokončilo 31 posádek.
Výsledky po RZ5:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kresta R. - Gross P. Škoda Fabia S2000 55:11,3 --- 2. Valoušek P. - Hrůza Z. Peugeot 207 S2000 +32,4 3. Pech V. - Uhel P. Mitsubishi Lancer EVO IX R4 +1:26,6 4. Běhálek D - Černohorský P. Subaru Impreza STI +1:46,3 5. Orsák J. - Vajík K. Mitsubishi Lancer EVO IX R4 +3:41,3 6. Odložilík R. - Tureček M. Škoda Fabia S2000 +3:46,1 7. Štajf V. - Riháková P. Subaru Impreza STI +4:18,1 8. Votava J. - Synáč F. Mitsubishi Lancer EVO IX +4:24,2 9. Peták J. - Benešová A. Peugeot 207 S2000 +4:41,6 10. Arazim V. - Gál J. Mitsubishi Lancer EVO IX +5:27,1
Obrovský souboj na prvních dvou místech. Valoušek jede neskutečné tempo. Stíhá pouze Kresta. Martin Bujáček s Lancerem EVO IX má technické problémy. Závodění komplikuje déšť a mnoho bláta všude na cestách, závodění je velmi, velmi náročné.
V závodě neprokračují Roman Stromšík, Jaroslaw Koltun - -technická závada, na start RZ 2 nedojel Kneifel - technická závada, ve druhé RZ odstoupili: Jelíbnek (EVO IX) - kardan, havarovali, Smékal -technikcá závada, Janczak, Lošťák a Přibyl havarovali, Tomaštík odstoupil na poruchu elektroinstalace. Michal Srb měl defekt.
Výsledky po RZ 3 :
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Valoušek P. - Hrůza Z. Peugeot 207 S2000 28:13,5 --- 2. Kresta R. - Gross P. Škoda Fabia S2000 +7,2 3. Pech V. - Uhel P. Mitsubishi Lancer EVO IX R4 +45,1 4. Běhálek D - Černohorský P. Subaru Impreza STI +52,4 5. Orsák J. - Vajík K. Mitsubishi Lancer EVO IX R4 +1:17,0 6. Tlusťák A. - Škaloud J. Škoda Fabia S2000 +1:24,7 7. Votava J. - Synáč F. Mitsubishi Lancer EVO IX +1:52,7 8. Šlehofer J. - Mourková R. Subaru Impreza STI +1:53,3 9. Odložilík R. - Tureček M. Škoda Fabia S2000 +2:01,8 10. Peták J. - Benešová A. Peugeot 207 S2000 +2:15,5Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.