CÍL: Vítězí Kresta, druhý Valda, podle všech nejtěžší Krumlov jaký kdy byl.
Druhý průjezd Malontami potvrzuje, že Roman Kresta ani Pavel Valoušek neslevili z pekelného tempa ani na chvilku. Jejich rozdíl po 24,52 km činil 0,6 vteřiny. V této zkoušce odstoupil Jarek Orsák s poruchou brzd atak se všichni posunuli o místo výše. Zkušený Arazim zde zatáhl a dostal se až těsně za záda Votavovi. Ve dvoukolkách Triner prohrává s Černým na zkoušce o čtyři vteřiny.
Další rychlostní zkouška je kořistí Valouška. Celkově je ale rozhodnuto, Kresta ubírá a kontroluje stav, na zkoušce dostává od Valdy deset vteřin.BOj mezi Arazimem a Votavou o osmé místo se vyhrocuje, nyní vteřinu ve prospěch Votavy. Jan Černýs e dostává před Trinera. Poslední rychlostní zkouška Přídolí II už toho moc nezmění.
Tak se i stalo. Kresta první, Valoušek druhý. Václav Pech ještě posunul retardér, takže pět vteřin penalizace, ale třetí místo měl jisté, stejně jako pěkně jedoucí Behálek, kterému se na Krumlově tradičně daří, ale nikdy nedojel do cíle. Páté místo obsadil a udržel nemocný Odložilík. Šestý je Vojtěch Štajf a sedmý Peták.Zabojoval Arazim, když dal Votavovi vteřinu na kilometr a celkově nakonec vteřin pět.Devátý tedy Votava a desátý vítěz dvoukolek Jan Černý s Fabií R2, deset vteřin za ním Triner s Fabií a Kouřil s Fabií R2.
Soutěž dokončilo 43 posádek.
Další soutěží Agrotec Rally Hustopeče 10. a 11. června
Výsledky v cíli
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kresta R. - Gross P. Škoda Fabia S2000 1:51:44,7 --- 2. Valoušek P. - Hrůza Z. Peugeot 207 S2000 +43,9 3. Pech V. - Uhel P. Mitsubishi Lancer EVO IX R4 +2:26,4 4. Běhálek D - Černohorský P. Subaru Impreza STI +4:20,9 5. Odložilík R. - Tureček M. Škoda Fabia S2000 +6:27,8 6. Štajf V. - Riháková P. Subaru Impreza STI +7:23,7 7. Peták J. - Benešová A. Peugeot 207 S2000 +8:00,5 8. Arazim V. - Gál J. Mitsubishi Lancer EVO IX +8:35,2 9. Votava J. - Synáč F. Mitsubishi Lancer EVO IX +8:40,8 10. Černý J. - Kohout P. Škoda Fabia R2 1.F2 +12:48,9Orsák odstupuje na RZ 10 pro technickou závadu.
Opět začalo pršet. Průjezd prvních Malont se nepovedl Valouškovi, když zaznamenal druhý čas, šestnáct vteřin za Krestou. Třetí čas zajel Pech. Boj je o sedmé až deváté místo, kde bojují Štajf, Votava, Peták a Arazim. Odstupuje Koltun, Kravec a Fišer pro technikcké závady.
Trochu zkrácené první Lipno vyhrává Kresta o čtyři vteřiny před Valouškem. V bitvě o sedmé až desáté místo se na místo osmé dostává Peták, protože Votava byl mimo trať, teda v lese a navíc jim nefungovala benzínová pumpa.
Krátké ale uskákané Přídolí je opět pro Krestu. Valda druhý a ne se dostat do správného tempa, stejně tak třetí Pech. Zabojoval Arazim, ale na Votavu před sebou to ještě nestačí.Na výstavišti zabojoval Valda a dal Krestovi 3,6. Třetím časem zabojoval Štajf. Petáka má za sebou 27 vteřin. Roman Odložilík bojuje s chřipkou, ale Orsáka má před sebou jen šest vteřina Štajfa za sebou jen 23 vteřin.
Dvoukolky na prvních Malontech vyhrál Jan Černý, druhý čas Triner a třetí mladý Kočí. Vítězstvím na této zkoušce se 4erný dostává před týmového kolegu Kouřila na druhé místo. Na další zkoušce opět nejlépe Černý za ním Triner. Emil už vede jen o 10,4 vteřiny. Stený scénář je i na Přídolí, Emil zde ztratil jen 0,4 a jde se na výstaviště. Tady se ukazuje dravost Marcela Svačiny, Martina Březíka a Jana Černého, Emil na ně trácí pouze vteřinu. Na druhé proljezdy se tedy máme na co těšit. Stromšík odstupuje na poloosu.
Výsledky po RZ9
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kresta R. - Gross P. Škoda Fabia S2000 1:24:16,6 --- 2. Valoušek P. - Hrůza Z. Peugeot 207 S2000 +52,9 3. Pech V. - Uhel P. Mitsubishi Lancer EVO IX R4 +2:06,1 4. Běhálek D - Černohorský P. Subaru Impreza STI +3:08,5 5. Orsák J. - Vajík K. Mitsubishi Lancer EVO IX R4 +5:25,7 6. Odložilík R. - Tureček M. Škoda Fabia S2000 +5:31,7 7. Štajf V. - Riháková P. Subaru Impreza STI +6:03,8 8. Peták J. - Benešová A. Peugeot 207 S2000 +6:30,6 9. Votava J. - Synáč F. Mitsubishi Lancer EVO IX +6:30,6 10. Arazim V. - Gál J. Mitsubishi Lancer EVO IX +7:27,9
Náročné je závodění na Rally Český Krumlov. Posádkám komplikuje závodění počasí. Při druhých průjezdech je vytaháno na cestu spusta nečistot, a nejdelší RZ dne Kohout klouže i za sucha, tak to posádky nemají lehké.
Pavel Valoušek měl krizovku na třetí rychlostní zkoušce a trošku pocuchal karoserii Peugeotu, mechanici dali ale vše dohromady. Ve čtvrté rychlostní zkoušce nedobrzdil retardér a dostal 30 vteřin penalizaci. Dle jeho slov je ale stále ve hře.
Na čtvté rychlostní zkoušce havaroval Richard Kirnig. Spojka se pokazila Laurentovi, Křížek, Hodaň a Dunovský měli defekt. Dunovský následně dostupuje. Velmi pěkně jede Dan Běhálek. Jan Šlehofer se Subaru odstoupil pro technickou závadu.
Druhý průjezd Kohoutem vyhrává Valoušek, druhý čas zaznamenává Kresta, pouze se ztrátou čtyř vteřin. Mimo trať byl Liška a po zkoušce odstupuje. Antonínu Tlušťákovi odešel motor. Nový stojí cca 1,1 mil. kč. Havaroval Adolf a jeho Mitsibishi zablokovalo trať.
Dvoukolky zaznamenávájí mnoho odstoupení. Po třetí RZ odstoupil Pondělíček, mimo jsou všechny Citroeny DS3. Nyní je ve vedení nestárnoucí Emil Triner s Fabií. Sice má problémy se staršími tlumiči na svém voze, ale dohání to svým uměním, ikdyž jak přiznal, na vodě se už trošku bojí. Je dvanáctý absolutně.
Druhý je Dušan Kouřil s Fabií R2 a třetí Jan Černý se stejným vozem. Černý si prožil velkou krizi na prvním Kohoutu. V soutěži nepokračuje ani Dunovský po blíže nespecifikované závadě.
První etapu dokončilo 31 posádek.
Výsledky po RZ5:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kresta R. - Gross P. Škoda Fabia S2000 55:11,3 --- 2. Valoušek P. - Hrůza Z. Peugeot 207 S2000 +32,4 3. Pech V. - Uhel P. Mitsubishi Lancer EVO IX R4 +1:26,6 4. Běhálek D - Černohorský P. Subaru Impreza STI +1:46,3 5. Orsák J. - Vajík K. Mitsubishi Lancer EVO IX R4 +3:41,3 6. Odložilík R. - Tureček M. Škoda Fabia S2000 +3:46,1 7. Štajf V. - Riháková P. Subaru Impreza STI +4:18,1 8. Votava J. - Synáč F. Mitsubishi Lancer EVO IX +4:24,2 9. Peták J. - Benešová A. Peugeot 207 S2000 +4:41,6 10. Arazim V. - Gál J. Mitsubishi Lancer EVO IX +5:27,1
Obrovský souboj na prvních dvou místech. Valoušek jede neskutečné tempo. Stíhá pouze Kresta. Martin Bujáček s Lancerem EVO IX má technické problémy. Závodění komplikuje déšť a mnoho bláta všude na cestách, závodění je velmi, velmi náročné.
V závodě neprokračují Roman Stromšík, Jaroslaw Koltun - -technická závada, na start RZ 2 nedojel Kneifel - technická závada, ve druhé RZ odstoupili: Jelíbnek (EVO IX) - kardan, havarovali, Smékal -technikcá závada, Janczak, Lošťák a Přibyl havarovali, Tomaštík odstoupil na poruchu elektroinstalace. Michal Srb měl defekt.
Výsledky po RZ 3 :
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Valoušek P. - Hrůza Z. Peugeot 207 S2000 28:13,5 --- 2. Kresta R. - Gross P. Škoda Fabia S2000 +7,2 3. Pech V. - Uhel P. Mitsubishi Lancer EVO IX R4 +45,1 4. Běhálek D - Černohorský P. Subaru Impreza STI +52,4 5. Orsák J. - Vajík K. Mitsubishi Lancer EVO IX R4 +1:17,0 6. Tlusťák A. - Škaloud J. Škoda Fabia S2000 +1:24,7 7. Votava J. - Synáč F. Mitsubishi Lancer EVO IX +1:52,7 8. Šlehofer J. - Mourková R. Subaru Impreza STI +1:53,3 9. Odložilík R. - Tureček M. Škoda Fabia S2000 +2:01,8 10. Peták J. - Benešová A. Peugeot 207 S2000 +2:15,5V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.