Pavel Valoušek a Zdeněk Hrůza mají před sebou třetí soutěž letošního sedmidílného českého rally mistrovství. Za volantem vozu 207 S2000 českého týmu Peugeot Delimax Total se úřadující domácí šampióni o tomto víkendu představí na Rallye Český Krumlov. Cíle posádky zůstávají stejné – vyhrát soutěž a pokusit se znovu dobýt český titul. Pomoci v tom má i nasazení zcela nového auta
Český rally šampionát vstupuje do své hlavní fáze, kterou startuje Rallye Český Krumlov. Tato soutěž je díky okolí starobylého města patřícího na seznam památek UNESCO a jarnímu počasí považována za jednu z nejhezčích domácích rally. Charakter zkoušek je velice rychlý, ale zároveň těžký, protože trať vede po úzkých lesních cestách. Klíčovou roli k úspěchu proto hraje nastavení podvozku, který musí být stabilní i ve vysokých rychlostech. I letos jsou také na programu dlouhé vložky, na kterých se dá hodně získat. Nebo také ztratit. Právě proto se tým Peugeot Delimax Total Team rozhodnul nasadit na Krumlov zcela nový speciál Peugeot 207 S2000.
„Nové auto je v porovnání s naší předchozí specifikací 207 S2000 o trochu tužší a má i lepší tlumiče. Celkově z něho mám velmi dobrý dojem a těším se, až s ním vyrazíme do závodu,“ zhodnotil Pavel Valoušek závěr dvoudenního testu, který předcházel Rally Český Krumlov.
Vedle kompletní sestavy techniků a mechaniků belgické stáje Kronos, která se stará o přípravu auta, se testu zúčastnil i Bryan Bouffier. Francouzský závodník, vítěz Rally Monte Carlo 2011 a testovací jezdec oddělení Peugeot Sport přijel Pavlovi se Zdeňkem pomoci najít optimální nastavení a pomoci ještě více se přiblížit limitům auta. „Bryan s námi strávil jeden den, kdy jsme se střídali za volantem, což pro mě bylo velmi přínosné, protože nikdo na světě nezná 207 S2000 tak dobře jako on,“ pochvaloval si spolupráci s Bouffierem Pavel Valoušek.
To, že Peugeot 207 S2000 je stále ve skvělé kondici, dokazuje i nedávné vítězství Belgičana Thierry Neuvilla, který za sebou na Korsické Rally nechal i všechny tovární speciály Škoda. Peugeot Delimax Total Team má tak v rukou silou zbraň.
Rallye Český Krumlov startuje v pátek 27. května v 16:00 hodin úvodní diváckou speciálkou na českobudějovickém výstavišti. Dva průjezdy divácké speciálky v jihočeské metropoli doplní deset klasických testů na pěti úsecích (celková délka RZ je 189,50 km). Cíl soutěže je naplánován na sobotu 28. května, krátce po 17. hodině v Jelení zahradě v Českém Krumlově.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.